Trots op onze boeren
zaterdag 5 oktober 2019 om 22:55
zaterdag 5 oktober 2019 om 22:59
https://www.rtvoost.nl/nieuws/316350/No ... tuurbeheer
Voor subsidies moet je wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zoals in bijgaande artikel.
Voor subsidies moet je wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zoals in bijgaande artikel.
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:01
Ze hebben hier een voorbeeld genomen een melkveeboer die groep is sinds de afschaffing melkquotum in de problemen gekomen.
https://www.trouw.nl/nieuws/afschaffen- ... ~b4d8bf93/
'Bevrijdingsdag' noemden de Nederlandse boeren 1 april van dit jaar, toen er een einde kwam aan de Europese melkquota. Maar nu zijn de melkprijzen gekelderd. Was afschaffing van het quotum wel een goed idee?
Daarom is een gemiddeld inkomen een betere vergelijking dan een boer of een groep onder de loep nemen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:06
Waarom boeren geen miljonair zijn
https://www.boerderij.nl/Boerenleven/Ar ... s-194031E/
En nu ga ik mijn film afkijken.
https://www.boerderij.nl/Boerenleven/Ar ... s-194031E/
En nu ga ik mijn film afkijken.
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:10
Jij bent degene die een tendentieus bericht plaatst dat je verder nergens fatsoenlijk onderbouwt.
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:26
Oke dus jij vind het CBS geen fatsoenlijke onderbouwing.
Daar komen de cijfers vandaan.
Het CBS is het instituut die de cijfers levert waarop de overheid de miljoenennota baseert (Prinsjesdag)
Een aardige luistertip
Peter Hein van Mulligen zat vanmorgen in Nieuwseekend
https://www.nporadio1.nl/nieuwsweekend/ ... ies-boeren
Peter Hein van Mulligen is hoofdeconoom van het Centraal Bureau voor de Statistiek
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:30
Zie post van 23.06. Geen miljonairs.hollebollegijs schreef: ↑05-10-2019 23:26Oke dus jij vind het CBS geen fatsoenlijke onderbouwing.
Daar komen de cijfers vandaan.
Het CBS is het instituut die de cijfers levert waarop de overheid de miljoenennota baseert (Prinsjesdag)
Een aardige luistertip
Peter Hein van Mulligen zat vanmorgen in Nieuwseekend
https://www.nporadio1.nl/nieuwsweekend/ ... ies-boeren
Peter Hein van Mulligen is hoofdeconoom van het Centraal Bureau voor de Statistiek
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:50
Hahahaha wat een prutscolumn
Geen enkele miljonair of miljardair heeft zijn vermogen VRIJ te besteden.
Dacht je dat de dochter van Heineken - Charlene Lucille de Carvalho-Heineken - haar vermogen van 16,5 miljard USD (2019) op haar zilvervlootrekening heeft staan?
Dat zit in de fabrieken wereldwijd, daar kan ze bij de Albert Heijn echt niet mee betalen.
Bij iedere miljonair zit het geld in de onderneming en het CBS hanteert voor al deze miljonairs dezelfde berekeningen.
En dan helemaal om te gieren, de schrijfster van het artikel hanteert de definitie van de Dikke Van Dale als maatstaf voor miljonair, dus we gaan een berekening want dat is wel / niet miljonair zijn te lijf met een woordenboek
zondag 6 oktober 2019 om 00:01
Overigens geloof ik best dat het in veel gevallen lastig is om een boerderij te verkopen.
Op dit moment is meer dan de helft van de boeren ouder dan 55, en zo’n zestig procent heeft geen zogenaamde erfopvolger in het vizier, iemand die de boerderij gaat overnemen.
https://www.groene.nl/artikel/een-boere ... der-boeren
Maar ook dat is niet specifiek voor de landbouwsector, ik hoor dat om me heen ook bij garage bedrijven.
Op dit moment is meer dan de helft van de boeren ouder dan 55, en zo’n zestig procent heeft geen zogenaamde erfopvolger in het vizier, iemand die de boerderij gaat overnemen.
https://www.groene.nl/artikel/een-boere ... der-boeren
Maar ook dat is niet specifiek voor de landbouwsector, ik hoor dat om me heen ook bij garage bedrijven.
zondag 6 oktober 2019 om 00:23
Er zijn ook boeren die nevenactiviteiten (bv. boerengolf, boerencamping, zorgboerderij, kinderopvang) erbij moeten doen om te kunnen overleven.
24 augustus 2017
Boeren verdienen zakcentje met koeiensurvival en geitenyoga https://www.deondernemer.nl/actueel/agr ... oga~291212
,,Sinds 2011 is het aantal boerderijen teruggelopen van 70.000 naar 55.000. Veel boeren zijn gestopt omdat je met de 'oude' manier van boeren vaak niet het hoofd boven water kunt houden. Je moet óf grootschalig te werk gaan, óf met nevenactiviteiten extra inkomsten genereren."
30 mei. 2019
Een op de vier boeren verdient goede boterham aan nevenactiviteiten https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/een-op ... haring_web
24 augustus 2017
Boeren verdienen zakcentje met koeiensurvival en geitenyoga https://www.deondernemer.nl/actueel/agr ... oga~291212
,,Sinds 2011 is het aantal boerderijen teruggelopen van 70.000 naar 55.000. Veel boeren zijn gestopt omdat je met de 'oude' manier van boeren vaak niet het hoofd boven water kunt houden. Je moet óf grootschalig te werk gaan, óf met nevenactiviteiten extra inkomsten genereren."
30 mei. 2019
Een op de vier boeren verdient goede boterham aan nevenactiviteiten https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/een-op ... haring_web
LOEP ME MAAR aub.
zondag 6 oktober 2019 om 09:16
Ho, nu maak je een denkfout. Boeren werken niet hard: De miljoenen slaven die zij in de speciaal daarvoor gebouwde hokken fokken, opsluiten, misbruiken, transporteren en doden werken hard, onvrijwillig, gedwongen. Boeren verdienen massaal geld over de ruggen van andermans leven. Rijk worden door vernietigen en doden van ander leven.Wageningen1985 schreef: ↑05-10-2019 22:05Wat maakt het in godsnaam uit dat boeren veel zouden verdienen, ze werken er hard voor.
anoniem_6643168982c66 wijzigde dit bericht op 06-10-2019 09:40
8.49% gewijzigd
zondag 6 oktober 2019 om 09:25
werkelijk tegen zoveel onnozelheid is niet te pratenhoezoos schreef: ↑06-10-2019 09:16Ho, nu maak je een denkfout. Boeren werken niet hard: De miljoenen slaven die zij in de speciaal daarvoor gebouwde hokken fokken, opsluiten, misbruiken, transporteren en doden werken hard, onvrijwillig, gedwongen. Boeren verdienen massaal geld over de ruggen van andermans leven. Rijk worden door het vernietigen en doden van ander leven.
zondag 6 oktober 2019 om 09:29
Zit natuurlijk een KERN van waarheid in.
Vooropgesteld dat de gemiddelde boer hard werkt zijn die megastallen met slachtvee natuurlijk vleesfabrieken, ook dat is ongenuanceerd maar ze zijn er mede de reden van dan ik vlees nauwelijks meer weg krijg.
En dan besef ik best dat het in Nederland nog redelijk geregeld is in vergelijking tot andere landen (Zuid Europa)
zondag 6 oktober 2019 om 09:31
Hoezos misschien moet je eens meerdere boerderijen bekijken. Ik woon er tussen en er zijn twee kippenboerderijen, eentje met uitloop voor scharreleieren. Veel buitenruimte met allerlei materiaal om zich te vermaken en bomen. Het andere ook buitenloop, is een biologisch opfokbedrijf. Dan de koeien. In de koeienstal hebben ze ligbedden en ze kunnen naar buiten als ze willen. Vaak hebben ze geen zin want in de stal hebben ze alles bij de hand, bed, hapje, drankje. Een andere veeboer laat zijn melkkoeien buiten en als hij fluit komen alle koeien aanrennen. Alle dieren zien er goed uit, goed doorvoed en tevreden.
Blijkbaar willen tegenstanders alleen maar aan negatieve beeldvorming doen.
Maar ga zelf eens meerdere boerderijen zien.
zondag 6 oktober 2019 om 09:35
Eens.miekemv schreef: ↑06-10-2019 09:31Hoezos misschien moet je eens meerdere boerderijen bekijken. Ik woon er tussen en er zijn twee kippenboerderijen, eentje met uitloop voor scharreleieren. Veel buitenruimte met allerlei materiaal om zich te vermaken en bomen. Het andere ook buitenloop, is een biologisch opfokbedrijf. Dan de koeien. In de koeienstal hebben ze ligbedden en ze kunnen naar buiten als ze willen. Vaak hebben ze geen zin want in de stal hebben ze alles bij de hand, bed, hapje, drankje. Een andere veeboer laat zijn melkkoeien buiten en als hij fluit komen alle koeien aanrennen. Alle dieren zien er goed uit, goed doorvoed en tevreden.
Zoals al vaker gezegd, wordt er door een groep mensen van alles geroepen, zijn ze nog nooit op een boerderij geweest. En worden dieren op hetzelfde niveau gezien als mensen en tja, dat is nou eenmaal niet zo
zondag 6 oktober 2019 om 09:37
Niet redelijk geregeld, het is heel goed geregeld. En als we in Nederland moeten gaan halveren, wordt er ergens anders meer vlees geproduceerd en in veel slechtere omstandigheden.hollebollegijs schreef: ↑06-10-2019 09:29Zit natuurlijk een KERN van waarheid in.
Vooropgesteld dat de gemiddelde boer hard werkt zijn die megastallen met slachtvee natuurlijk vleesfabrieken, ook dat is ongenuanceerd maar ze zijn er mede de reden van dan ik vlees nauwelijks meer weg krijg.
En dan besef ik best dat het in Nederland nog redelijk geregeld is in vergelijking tot andere landen (Zuid Europa)
En in de megastallen is het ook goed, zie foto een paar pagina's eerder hier.
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 06-10-2019 09:38
5.82% gewijzigd
zondag 6 oktober 2019 om 09:37
miekemv schreef: ↑06-10-2019 09:31Hoezos misschien moet je eens meerdere boerderijen bekijken. Ik woon er tussen en er zijn twee kippenboerderijen, eentje met uitloop voor scharreleieren. Veel buitenruimte met allerlei materiaal om zich te vermaken en bomen. Het andere ook buitenloop, is een biologisch opfokbedrijf. Dan de koeien. In de koeienstal hebben ze ligbedden en ze kunnen naar buiten als ze willen. Vaak hebben ze geen zin want in de stal hebben ze alles bij de hand, bed, hapje, drankje. Een andere veeboer laat zijn melkkoeien buiten en als hij fluit komen alle koeien aanrennen. Alle dieren zien er goed uit, goed doorvoed en tevreden.
Dat was gisteren (of vrijdag) ook uitgebreid op het NOS journaal.
Een bio boer die alles had omgegooid naar een milieu vriendelijke productie.
Iedereen wil dat GRAAG zien en iedereen ziet dit wel als de toekomst maar dan zullen de boeren wel aan de slag moeten.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 06-10-2019 09:42
0.23% gewijzigd
zondag 6 oktober 2019 om 09:41
friezinnetje2014 schreef: ↑06-10-2019 09:37Niet redelijk geregeld, het is heel goed geregeld. En als we in Nederland moeten gaan halveren, wordt er ergens anders meer vlees geproduceerd en in veel slechtere omstandigheden.
Dus eigenlijk zeg je, in Nederland moeten we maar extra stikstof happen omdat anders de vleesindustrie elders heen gaat.
Als dat jouw voorkeur heeft prima maar die van mij niet.
We hebben in Nederland niet vreselijk veel natuur en wat we hebben moeten we beschermen, iedereen moet een bijdrage leveren, jij en ik gaan 100 rijden op de snelweg, minder vliegen en de boeren zullen een deel van hun veestapel moeten afbouwen.
zondag 6 oktober 2019 om 09:41
Zoveel humor kan ik niet aan hoor.hollebollegijs schreef: ↑05-10-2019 23:50Hahahaha wat een prutscolumn
Geen enkele miljonair of miljardair heeft zijn vermogen VRIJ te besteden.
Dacht je dat de dochter van Heineken - Charlene Lucille de Carvalho-Heineken - haar vermogen van 16,5 miljard USD (2019) op haar zilvervlootrekening heeft staan?
Dat zit in de fabrieken wereldwijd, daar kan ze bij de Albert Heijn echt niet mee betalen.
Bij iedere miljonair zit het geld in de onderneming en het CBS hanteert voor al deze miljonairs dezelfde berekeningen.
En dan helemaal om te gieren, de schrijfster van het artikel hanteert de definitie van de Dikke Van Dale als maatstaf voor miljonair, dus we gaan een berekening want dat is wel / niet miljonair zijn te lijf met een woordenboek![]()
Om een voorbeeld te geven hebben mestrechten een bepaalde waarde. Mestrechten moet je hebben voor bedrijfsvoering en hoort bij je kapitaal. Je kunt er echter niet van eten. Je kan ze wel verkopen als je stopt.
zondag 6 oktober 2019 om 09:48
Ja zoals de varkenskoning in Hongarije. In dat soort landen zijn er helemaal geen dierenrechten.friezinnetje2014 schreef: ↑06-10-2019 09:37Niet redelijk geregeld, het is heel goed geregeld. En als we in Nederland moeten gaan halveren, wordt er ergens anders meer vlees geproduceerd en in veel slechtere omstandigheden.
En in de megastallen is het ook goed, zie foto een paar pagina's eerder hier.
zondag 6 oktober 2019 om 09:51
Nog een keer dan.
De rekenmethode voor miljonairs is bij het CBS voor alle beroepsgroepen hetzelfde.
De meeste miljonairs ( winnaars van de staatsloterij daar gelaten ) hebben hun kapitaal in hun onderneming zitten en ook die hebben te maken met kosten voor afvalverwerking die op een boerderij fosfaatrechten (mestrechten) heten dat is gewoon een onderdeel van het vermogen.
Mijn werkgever (auto branche) heeft vermoedelijk met hetzelfde oerwoud aan milieu wetgevingen te maken als een boer en moet ook steeds weer investeren om zijn bedrijf te kunnen runnen.
Omdat er steeds meer elektrische auto's komen die moeilijk te blussen zijn komen er nieuwe eisen vanuit de verzekeraars en die moeten echt door mijn werkgever betaald worden.
https://www.autovisie.nl/nieuws/nog-gee ... ische-auto
Dus nogmaals boeren zijn niet meer of minder slachtoffer dan andere beroepsgroepen.
zondag 6 oktober 2019 om 09:53
Nou mooi, zoals ik al schreef zijn de meeste boeren bezig zo. Investeringen moeten wel eerst terugverdiend zijn voor evt nieuwe innovaties. Niet alles kan financieel gezien of als de overheid steeds wisselt van regels, dat is niet te doen.hollebollegijs schreef: ↑06-10-2019 09:37Dat was gisteren (of vrijdag) ook uitgebreid op het NOS journaal.
Een bio boer die alles had omgegooid naar een milieu vriendelijke productie.
Iedereen wil dat GRAAG zien en iedereen ziet dit wel als de toekomst maar dan zullen de boeren wel aan de slag moeten.
zondag 6 oktober 2019 om 09:56
Wat mij betreft hoeven die dieren niet voortijdig aan hun einde te komen voor mij.hollebollegijs schreef: ↑06-10-2019 09:41Dus eigenlijk zeg je, in Nederland moeten we maar extra stikstof happen omdat anders de vleesindustrie elders heen gaat.
Als dat jouw voorkeur heeft prima maar die van mij niet.
We hebben in Nederland niet vreselijk veel natuur en wat we hebben moeten we beschermen, iedereen moet een bijdrage leveren, jij en ik gaan 100 rijden op de snelweg, minder vliegen en de boeren zullen een deel van hun veestapel moeten afbouwen.
zondag 6 oktober 2019 om 10:04
hollebollegijs schreef: ↑06-10-2019 09:51Nog een keer dan.
De rekenmethode voor miljonairs is bij het CBS voor alle beroepsgroepen hetzelfde.
De meeste miljonairs ( winnaars van de staatsloterij daar gelaten ) hebben hun kapitaal in hun onderneming zitten en ook die hebben te maken met kosten voor afvalverwerking die op een boerderij fosfaatrechten (mestrechten) heten dat is gewoon een onderdeel van het vermogen.
Mijn werkgever (auto branche) heeft vermoedelijk met hetzelfde oerwoud aan milieu wetgevingen te maken als een boer en moet ook steeds weer investeren om zijn bedrijf te kunnen runnen.
Omdat er steeds meer elektrische auto's komen die moeilijk te blussen zijn komen er nieuwe eisen vanuit de verzekeraars en die moeten echt door mijn werkgever betaald worden.
https://www.autovisie.nl/nieuws/nog-gee ... ische-auto
Dus nogmaals boeren zijn niet meer of minder slachtoffer dan andere beroepsgroepen.
Dat laatste is een andere discussie waar het nou niet over gaat. Garagehouders worden voor zover bij mij bekend niet gedemoniseerd door de overheid. Zodra dat wel het geval is heb je mijn steun.
Hoe komt het CBS aan zijn gegevens?
Vorig jaar is nog ruim in het nieuws geweest dat veel boeren suïcidaal zijn. Financiële problemen werd ook genoemd als reden.
zondag 6 oktober 2019 om 10:07
Wie wil dat dan?
In alle plannen is altijd gesproken van afbouwen.
De gemiddelde levensverwachting van een melkkoe is 5 jaar
https://www.boerderij.nl/Rundveehouderi ... -2738289W/
Maar neem je een slachtkalf is de levensverwachting 7 maanden.
Kortom dit hoeft niet vandaag of morgen opgelost te zijn.