Ervaring design radiator.
zondag 6 oktober 2019 om 08:38
zondag 6 oktober 2019 om 08:39
De grootte doet er niet toe, je moet naar het vermogen kijken. En elke radiator kan in principe alleen aan of uit. Je kunt er evt een thermostaatknop opzetten die bepaalt wanneer hij uitgaat. Wanneer hij aan gaat wordt bepaald door de centrale thermostaat. Als hij op de cv wordt aangesloten, daar ga ik even vanuit.
.
zondag 6 oktober 2019 om 08:41
Ik heb er gewoon een thermostaatknop op zitten, zolang de ketel aanslaat kan ik de temperatuur regelen.
De installateur kan precies bereken hoe groot de radiator moet zijn om de badkamer te verwarmen. Kies dan net een maatje groter, je kunt het ding beter soms een beetje dichtdraaien dan dat je warmte te kort komt.
Kijk ook goed hoe makkelijk het ding schoon te maken is, het zijn nogal stofverzamelaars.
De installateur kan precies bereken hoe groot de radiator moet zijn om de badkamer te verwarmen. Kies dan net een maatje groter, je kunt het ding beter soms een beetje dichtdraaien dan dat je warmte te kort komt.
Kijk ook goed hoe makkelijk het ding schoon te maken is, het zijn nogal stofverzamelaars.
zondag 6 oktober 2019 om 08:42
Ja geen idee, die winkel heeft alleen die.ShaunTheSheep schreef: ↑06-10-2019 08:38Dat is een mooie maat en die zal echt wel lekker warm worden. Maar dat van die temperatuur is raar; hoezo alleen aan of uit? Ik heb ik vaker in huizen dat soort radiatoren gehad en altijd met een normale (regelbare) thermostaatknop. Misschien even verder kijken en een andere kopen?
Bij andere winkels deze maat niet gevonden en we hebben er 1 nodig want morgen wordt de badkamer afgemonteerd.
Zal vanmiddag toch nog even op pad.
zondag 6 oktober 2019 om 08:43
Ja hij wordt aangesloten op de cv.impala schreef: ↑06-10-2019 08:39De grootte doet er niet toe, je moet naar het vermogen kijken. En elke radiator kan in principe alleen aan of uit. Je kunt er evt een thermostaatknop opzetten die bepaalt wanneer hij uitgaat. Wanneer hij aan gaat wordt bepaald door de centrale thermostaat. Als hij op de cv wordt aangesloten, daar ga ik even vanuit.
Ahh oke, ik zal nog even naar het vermogen kijken.
zondag 6 oktober 2019 om 08:45
De installateur zei dat 160 de juiste maat was.Andersom schreef: ↑06-10-2019 08:41Ik heb er gewoon een thermostaatknop op zitten, zolang de ketel aanslaat kan ik de temperatuur regelen.
Dan dan zitten wij er boven met 170.
Hij kon er ook 1 meenemen, maar die is veel duurder..
En ja daar heb je een punt, willen geen warmte tekort komen.
zondag 6 oktober 2019 om 08:47
Goede ervaring met een handdoekradiator. De temperatuur is apart in te stellen, maar hij is wel aangesloten op de cv-ketel. Als de cv niet aanstaat blijft hij dus koud.
Hij geeft van zichzelf zeker voldoende warmte af. Ik heb er zelf dan nog elektrische vloerverwarming bij, dat vind ik vooral 's ochtends lekker als de verwarming niet aanstaat.
Hij geeft van zichzelf zeker voldoende warmte af. Ik heb er zelf dan nog elektrische vloerverwarming bij, dat vind ik vooral 's ochtends lekker als de verwarming niet aanstaat.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
zondag 6 oktober 2019 om 08:48
Fijn om te horen.malibu82 schreef: ↑06-10-2019 08:47Goede ervaring met een handdoekradiator. De temperatuur is apart in te stellen, maar hij is wel aangesloten op de cv-ketel. Als de cv niet aanstaat blijft hij dus koud.
En dat lijkt ons ook zo fijn, vloerverwarming.
Hebben wij helaas niet..
zondag 6 oktober 2019 om 08:50
De maat bepaalt niet alleen hoeveel warmte hij geeft he. De ene radiator van 160 kan meer of minder warmte geven dan een andere van die maat. Dus als je installateur een bepaalde radiator van 160 aanraadt, kun je die niet zomaar vervangen door een ándere van die maat, want die kan best veel minder vermogen hebben.
.
zondag 6 oktober 2019 om 08:51
Een tijd geleden is de badkamer flink verbouwd waarbij de vloer er ook uit moest. Heb het toen laten aanleggen, anders doe je het inderdaad niet zo snel.
I'm not lazy
zondag 6 oktober 2019 om 08:57
Hmz.. Ik heb daar dus blijkbaar echt geen verstand van.impala schreef: ↑06-10-2019 08:50De maat bepaalt niet alleen hoeveel warmte hij geeft he. De ene radiator van 160 kan meer of minder warmte geven dan een andere van die maat. Dus als je installateur een bepaalde radiator van 160 aanraadt, kun je die niet zomaar vervangen door een ándere van die maat, want die kan best veel minder vermogen hebben.
zondag 6 oktober 2019 om 08:59
Ja klopt. Beetje kortdag.ShaunTheSheep schreef: ↑06-10-2019 08:55Maar je moet voor morgen nog een hebben dus? Kan die installateur niet dinsdag (verder) afmonteren? Dan kan je morgen op pad als veel winkels als een Bouwmaat of Warmtetotaalservice weer open zijn.
Installateur neemt morgen een gewone verwarming mee, maar die vind ik toch niet zo mooi..
Eigenlijk ben ik blij als het na morgen helemaal klaar is.
Douchen al 3 weken niet thuis ivm een lekkage en ik wil mijn huis gewoon terug.
zondag 6 oktober 2019 om 09:07
zondag 6 oktober 2019 om 09:31