Ervaring design radiator.

06-10-2019 05:14 37 berichten
Onze badkamer wordt gerenoveerd, nu zijn wij aan het kijken voor een radiator.
Twijfelen tussen een gewone en een design radiator.
Had er 1 gezien die staat aan of uit, daarvan kan je de temperatuur niet regelen.
Geeft zo’n design radiator genoeg warmte af?
Alle reacties Link kopieren
IloveMyCats schreef:
06-10-2019 09:58
Ik begrijp niet dat je nu pas naar een radiator kijkt als de badkamer al bijna klaar is? Er zullen toch ook leidingen in de muur moeten komen die op de goede plek voor de nieuwe radiator uitkomen!🙄
Dat is wel vreemd, ja. Bij ons werden die allemaal al op de goede plek gemaakt voordat het betegeld werd en dergelijke, eigenlijk al aan het begin van de verbouwing. Ik snap ook niet helemaal hoe dat bij TO dan moet gebeuren. Afmonteren is alleen het sanitair en de spiegels en zo ophangen, dan moet de rest al klaar zijn.
Libra86 schreef:
06-10-2019 08:59
Ja klopt. Beetje kortdag.
Installateur neemt morgen een gewone verwarming mee, maar die vind ik toch niet zo mooi..
Eigenlijk ben ik blij als het na morgen helemaal klaar is.
Douchen al 3 weken niet thuis ivm een lekkage en ik wil mijn huis gewoon terug.
Een gewone radiator geeft meestal meer warmte dan een designradiator van dezelfde afmeting. Vraag de installateur dus hoeveel vermogen je nodig hebt en zoek een radiator die dat levert. Je moet ook nog rekening houden met de plek van de aansluitingen, dus overleg zeker met de installateur voor je wat koopt!
.
En zoals al eerder gezegd, de keuze voor een radiator wordt bepaald door:

Is het een hoofdverwarming of een bijverwarming naast vloerverwarming?
Het volume van de badkamer
Het vermogen van de radiator
Sowieso een thermostaatknop er op zetten

Als je er zelf geen verstand van hebt, niet vandaag maar snel iets kiezen omdat je die verbouwing beu bent. Maar morgen je goed laten adviseren.

Je kunt nog zo'n prachtige nieuwe badkamer hebben, maar als de temperatuur niet goed is , was de verbouwing alsnog zonde van je geld
pamelacourson schreef:
06-10-2019 10:06
Dat is wel vreemd, ja. Bij ons werden die allemaal al op de goede plek gemaakt voordat het betegeld werd en dergelijke, eigenlijk al aan het begin van de verbouwing. Ik snap ook niet helemaal hoe dat bij TO dan moet gebeuren. Afmonteren is alleen het sanitair en de spiegels en zo ophangen, dan moet de rest al klaar zijn.
Je kunt toch gewoon gebruik maken van de oude aansluitingen. Beperkt je alleen wat in je opties.
.
impala schreef:
06-10-2019 10:28
Je kunt toch gewoon gebruik maken van de oude aansluitingen. Beperkt je alleen wat in je opties.
Ja klopt, maar het klinkt alsof TO vandaag zomaar snel iets wil kopen en daar niet aan gedacht heeft.
Laat ik het zo zeggen, de installateur is nogal laks, ik kreeg vrijdag pas te horen wat de kosten waren voor de radiator terwijl ik hier 2 weken geleden al om vroeg.
Hij zei eerst rond de 150, maar dat blijkt 260 te zijn.

Vandaar dat wij zo kortdag zelf aan het zoeken zijn.

Alle leidingen zijn nu weg gewerkt achter de muur, wat uitkomt boven het zoldertje van de bijkeuken, dus via daar gaan ze het aansluiten.
Libra86 schreef:
06-10-2019 11:08
Alle leidingen zijn nu weg gewerkt achter de muur, wat uitkomt boven het zoldertje van de bijkeuken, dus via daar gaan ze het aansluiten.
Snap ik, maar de leidingen komen ergens in de badkamer uit de muur en daar zal de nieuwe verwarming aan moeten. Bij sommige designradiatoren zit de aansluiting in het midden, maar je hebt er ook bij waar ze aan de zijkant zitten. Je kunt dus niet zomaar elke radiator kiezen.
pamelacourson schreef:
06-10-2019 11:18
Snap ik, maar de leidingen komen ergens in de badkamer uit de muur en daar zal de nieuwe verwarming aan moeten. Bij sommige designradiatoren zit de aansluiting in het midden, maar je hebt er ook bij waar ze aan de zijkant zitten. Je kunt dus niet zomaar elke radiator kiezen.
Hij zou eerst een design radiator ophangen, maar nu zou hij een gewone meenemen en toen waren de leiding al klaar.
En de leidingen komen nu dus nog nergens door de muur in de badkamer. Dat gaan ze morgen doen.
Libra86 schreef:
06-10-2019 11:08
Laat ik het zo zeggen, de installateur is nogal laks, ik kreeg vrijdag pas te horen wat de kosten waren voor de radiator terwijl ik hier 2 weken geleden al om vroeg.
Hij zei eerst rond de 150, maar dat blijkt 260 te zijn.

Vandaar dat wij zo kortdag zelf aan het zoeken zijn.

260 is nog steeds heel goedkoop voor een radiator, zeker voor zo'n grote. Neemt hij nu een 2e handse mee?
.
impala schreef:
06-10-2019 11:24
260 is nog steeds heel goedkoop voor een radiator, zeker voor zo'n grote. Neemt hij nu een 2e handse mee?
Nee zo’n ouderwetse saaie radiator.
Libra86 schreef:
06-10-2019 11:38
Nee zo’n ouderwetse saaie radiator.
Ik vind 260 niet goedkoop en zeker niet voor een gewone.

Eerste hit bij warmteservice. Zelfde maat, vermogen moet je wel even checken:
https://www.warmteservice.nl/Verwarming ... 1-4-11008-
ShaunTheSheep schreef:
06-10-2019 12:09
Ik vind 260 niet goedkoop en zeker niet voor een gewone.

Eerste hit bij warmteservice. Zelfde maat, vermogen moet je wel even checken:
https://www.warmteservice.nl/Verwarming ... 1-4-11008-
Top! Heel erg bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven