Klimaathysterie

23-09-2019 15:03 1278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het overdreven vindt? De protesten, de verheerlijking van Greta Thunberg, de schaamte als je het vliegtuig pakt?

Ja, wij als mensen hebben zeker invloed op het klimaat, maar of ik nou wel of geen vliegtuig pak is veel minder interessant dan of Shell milieuvriendelijk te werk gaat.

Deze massahysterie doet me denken aan de 1% protesten en de gekte rondom Kony. Alsof je er niet bij hoort als je er niet mee bezig bent...

Ik let op water, electriciteit en biologisch eten. Ook gooi ik mijn afval netjes gescheiden weg. Meer vind ik overdreven.
Zazamaenade schreef:
05-10-2019 12:34
"Dat zal", dat is het enige wat je erover zegt?
Het is een fabel dat Nederland zoveel doet, die wordt verspreid door de lobby van klimaatsceptici.
Wat betreft duurzame energie (en dat is al zo vaak geschreven op topics over klimaat en milieu):
Nederland onderaan EU-lijst duurzame energie

Nederland is van alle EU-landen het verst verwijderd van het verwezenlijken van de klimaatdoelstellingen van 2020. In 2017 kwam 6,6 procent van de in Nederland opgewerkte energie uit duurzame bronnen, zoals windmolens en zonnepanelen. Volgend jaar moet dat 14 procent zijn. In geen enkele EU-lidstaat is het gat zo groot.
https://nos.nl/artikel/2271660-nederlan ... ergie.html

En nu ben ik weer weg hier, want van enige redelijke discussie is toch geen sprake, dit heeft echt geen zin.
Wat wil je nog meer van me horen? Niet iedereen hoeft jouw mening te delen.
RockOla schreef:
05-10-2019 12:40
Wat wil je nog meer van me horen? Niet iedereen hoeft jouw mening te delen.

Tsja, als je deze informatie een mening noemt zijn we dus uitgepraat, dat bedoel ik, dit heeft echt geen zin.
Je kunt van mening verschillen over het belang van schone lucht en wat zwaarder moet wegen, volksgezondheid of economische en industriële belangen. Dat is een reële discussie. Maar kom niet aan met fabels.
nounou
vivaratje schreef:
05-10-2019 12:31
Laten ze er dan een referendum over houden. Dan kun je pas echt zien hoeveel steun er is voor die klimaathoax. En ik denk niet dat er veel steun voor is. Maar referendum durven ze ook niet te houden
Met een bevolking die amper slim genoeg is om hun eigen kont te vegen zou ik ook geen referendum houden.
Zazamaenade schreef:
Het is een fabel dat Nederland zoveel doet, die wordt verspreid door de lobby van klimaatsceptici.
Wat betreft duurzame energie (en dat is al zo vaak geschreven op topics over klimaat en milieu):
Nederland onderaan EU-lijst duurzame energie

Nederland is van alle EU-landen het verst verwijderd van het verwezenlijken van de klimaatdoelstellingen van 2020. In 2017 kwam 6,6 procent van de in Nederland opgewerkte energie uit duurzame bronnen, zoals windmolens en zonnepanelen. Volgend jaar moet dat 14 procent zijn. In geen enkele EU-lidstaat is het gat zo groot.
https://nos.nl/artikel/2271660-nederlan ... ergie.html

En nu ben ik weer weg hier, want van enige redelijke discussie is toch geen sprake, dit heeft echt geen zin.
Ze moeten een gemiddelde van de EU nemen en niet naar Nederland alleen kijken. Nederland is het dichtstbevolkt dus zou raar zijn als we een zelfde limiet moeten aanhouden als een land in oost Europa waar veel minder mensen per km2 wonen en waar minder industrie is.
Zazamaenade schreef:
Kom op, Nederland doet al enorm veel en heeft al ontzettend veel bereikt in de vermindering van schadelijke uitstoot. En dan gaan we nu massaal bomen kappen om te verstoken in de biomassacentrales. Maar hey, Brussel heeft nu eenmaal vastgesteld dat houtstook duurzaam is en dus wordt er 11,5 miljard over de balk gesmeten. Met gas zouden we veel schoner, goedkoper en efficienter stoken, maar bij houtstook wordt de CO2-uitstoot niet berekend en dus halen we daarmee de ‘Parijse doelstellingen’ niet. Een papieren werkelijkheid die niets te maken heeft met de realiteit. En niemand die deze waanzin kan of wil stoppen, kennelijk.
Nederland heeft strengere regels dan Duitsland. Dus Nederlandse boeren worden gepakt terwijl net over de grens de Duitsers flink vervuilen.
Hier een video docu van TV Oost: https://www.youtube.com/watch?v=dm-BAuS ... LE2o71PKpo
redbulletje schreef:
05-10-2019 14:57
Nederland heeft strengere regels dan Duitsland. Dus Nederlandse boeren worden gepakt terwijl net over de grens de Duitsers flink vervuilen.
Wat stel je dan voor? Je eigen erf niet schoonhouden omdat het erf van de de buurman vies is? Ja, er komt rotzooi binnengewaaid van alle kanten, zellfs vanuit Engeland. Maar dat is toch geen reden om in je eigen land dan ook maar aan te rotzooien? Uiteraard zou er gestreefd moeten worden naar internationale afspraken en samenwerking, maar dat neemt niet weg dat je als land een eigen verantwoordelijkheid hebt voor je eigen land en ook wat je zelf weer uitstoot richting de buren. Want bij westenwind gaat het spul van ons weer de grens over. Met andere woorden: hoe minder we ons eigen nest bevuilen, hoe beter het beter het is voor onszelf en de buren. En dat geldt voor ieder land.
JuriaanB schreef:
05-10-2019 18:18
Wat stel je dan voor? Je eigen erf niet schoonhouden omdat het erf van de de buurman vies is? Ja, er komt rotzooi binnengewaaid van alle kanten, zellfs vanuit Engeland. Maar dat is toch geen reden om in je eigen land dan ook maar aan te rotzooien? Uiteraard zou er gestreefd moeten worden naar internationale afspraken en samenwerking, maar dat neemt niet weg dat je als land een eigen verantwoordelijkheid hebt voor je eigen land en ook wat je zelf weer uitstoot richting de buren. Want bij westenwind gaat het spul van ons weer de grens over. Met andere woorden: hoe minder we ons eigen nest bevuilen, hoe beter het beter het is voor onszelf en de buren. En dat geldt voor ieder land.
Nederland hoeft niet het braafste jongetje van de klas te zijn. Als Duitsland soepelere regels heeft, waarom zou Nederland dan kost wat 't kost zich aan die klimaatwet willen houden? Wij zijn nu eenmaal het dichtstbevolkte EU land, dus wat wij teveel uitstoten doen ze elders in de EU weer compenseren.
redbulletje schreef:
05-10-2019 18:30
Nederland hoeft niet het braafste jongetje van de klas te zijn

Dat zijn we niet, en dat zullen we ook niet worden. Je verspreidt nepinformatie.

Zoals hierboven al beschreven. https://nos.nl/artikel/2271660-nederlan ... ergie.html
nounou
Zazamaenade schreef:
05-10-2019 19:03
Dat zijn we niet, en dat zullen we ook niet worden. Je verspreidt nepinformatie.

Zoals hierboven al beschreven. https://nos.nl/artikel/2271660-nederlan ... ergie.html
Het is geen nepinfo. Nederland is vervuilender omdat we dichter bevolkt zijn. In andere EU landen heb je meer ruimte en bergen voor krachtcentrales. Het restje van de ruimte van Nederland vol plempen met lelijke windmolens en zonneparken moeten we toch ook niet willen?
redbulletje schreef:
05-10-2019 19:11
Het is geen nepinfo. Nederland is vervuilender omdat we dichter bevolkt zijn. In andere EU landen heb je meer ruimte en bergen voor krachtcentrales. Het restje van de ruimte van Nederland vol plempen met lelijke windmolens en zonneparken moeten we toch ook niet willen?

Je schrijft "Nederland hoeft niet het braafste jongetje van de klas te zijn" terwijl we in werkelijkheid helemaal onderaan bungelen.

Afbeelding
nounou
Zazamaenade schreef:
05-10-2019 12:43
Tsja, als je deze informatie een mening noemt zijn we dus uitgepraat, dat bedoel ik, dit heeft echt geen zin.
Je kunt van mening verschillen over het belang van schone lucht en wat zwaarder moet wegen, volksgezondheid of economische en industriële belangen. Dat is een reële discussie. Maar kom niet aan met fabels.
Weet je, ik geloof heus dat er het een en ander moet veranderen. Ik denk dat veel Nederlanders hier ook zo over denken. De manier waarop staat mij gewoon niet altijd even goed aan. Net zoals mensen die je op een aanvallende manier vanalles door de strot willen duwen wat over dit onderwerp gaat.
Zazamaenade schreef:
05-10-2019 19:16
Je schrijft "Nederland hoeft niet het braafste jongetje van de klas te zijn" terwijl we in werkelijkheid helemaal onderaan bungelen.

Afbeelding
In Zweden en Finland woont bijna niemand in vergelijk met ons overbevolkte landje. Zij compenseren dus voor de overbevolkte delen van Europa.
@redbulletje, je redenatie klopt niet. Het is een percentage, dus het heeft niks te maken met hoeveel mensen er ergens wonen. Als er in Finland 10 mensen wonen en 2 daarvan wekken al hun energie op met zonnepanelen, dan is het aandeel daar 20%. Als er in Nederland 1 miljoen mensen wonen en 100.000 mensen gebruiken alleen maar duurzame energie, dan is het aandeel 10%.

Ondanks een wat hardnekkige mythe lopen we in Nederland qua duurzaamheid allang ver achterop in Europa...
Sowieso is de argumentatie dat "we het braafste jongetje van de klas willen zijn" onzin. Er is altijd een land de beste, verste, schoonste etc. Als dat land vervolgens zegt "ik wil niet de koppositie hebben" en minder gaat doen, wordt nr 2 de beste. Als die dan ook zegt dat het niet de beste wil zijn heb je dus een neergaande beweging. En toch zal er altijd iemand de beste zijn.

Het zou ons juist sieren als we de beste willen zijn als het gaat om het redden van de planeet waarop we allemaal wonen en van afhankelijk zijn (nog afgezien van de intrinsieke waarde van alle, naast de mens). Iederéén zou de beste moeten willen zijn!

Jij bent degene die aan de kant blijft staan als je ziet dat er iemand aan het verzuipen is en denkt "Waarom zou ik het braafste moeten zijn en in het water springen? Laat iemand anders het maar opknappen!. O, die doen ook niks. Nou, dan doe ik ook niks".
Zazamaenade schreef:
05-10-2019 19:16

Afbeelding
Dit overzichtje gaat over hernieuwbare energie en dat is niet noodzakelijkerwijze hetzelfde als schoonste energie of energie met de minst schadelijke uitstoot. Of zelfs: energie met de minst schadelijke effecten voor dieren.

Windmolens bijvoorbeeld zijn dodelijk of op z’n minst levensgevaarlijk voor (roof)vogels en insecten die in de luchtstroom van de wieken gevangen raken. Ik zal jullie de afbeeldingen van stervende en dode (roof)vogels met afgehakte vleugels besparen maar je kunt googlen als je me niet gelooft.

Nederland mag dan ‘onderaan bungelen’ in het overzichtje van hernieuwbare energie, dat wil niet zeggen dat we hier geen schone energievoorziening hebben.

Gas wordt wereldwijd nog steeds gezien als een van de schoonste energiebronnen. Echter windmolens, zonnepanelen en energie uit water zijn bij lange na niet toereikend om ons land van voldoende energie te voorzien.

Dus wat dan? Biomassa, want dat is door Brussel wel aangemerkt als hernieuwbaar. Biomassa wordt verkregen uit de verbranding van o.a. mest, gft-afval, en.... bomen.

Nog afgezien van de gigantische hoeveelheid bomen die verstookt moeten worden om Nederland draaiende te houden omdat er geen gas meer gebruikt mag worden (immers geen hernieuwbare energie, hoewel de wereld nog volop vooruit kan op gas), komt hierbij natuurlijk ook schadelijke uitstoot vrij.

Dat moet dus - in Brusselse termen - weer gecompenseerd worden: in de vorm van de befaamde klimaatbossen waar deze week het een en ander over te doen was.

En dan hebben we nog niet gekeken naar de energie die het kost om die bomen te verschepen naar Nederland om daar verstookt te worden in centrales die we nu nog niet hebben, maar waar de regering 11,4 miljard euro voor uittrekt, zo werd deze week bekend.
Zazamaenade schreef:
05-10-2019 19:03

Nederland is dan ook het dichtstbevolkt van al die EU-landen. We kunnen natuurlijk ook een paar provincies platschoffelen en er een paar flinke bossen aanplanten.

Zolang er ieder jaar steeds meer mensen hierheen komen en we ieder jaar een flinke stad moeten bouwen, gaat het niet beter worden. Overbevolking gaat hand in hand met milieuproblemen.

In veel (grote) steden in de Randstad wordt er nauwelijks afval gescheiden. Je mag al blij zijn als de troep niet van het balkon naar beneden gegooid wordt. Dat soort mensen maakt zich totaal niet druk om het milieu en het klimaat.
Kortom: Nederland heeft een prima, schone energievoorziening en -infrastructuur. Duitsland stapt over op gas terwijl Nederland weer zoals in de middeleeuwen bomen gaat kappen en verstoken met alle vervuiling vandien. Allemaal om - OP PAPIER - te voldoen aan de hernieuwbare energie-eisen die de EU heeft opgelegd.
Fizz schreef:
05-10-2019 21:22
In veel (grote) steden in de Randstad wordt er nauwelijks afval gescheiden. Je mag al blij zijn als de troep niet van het balkon naar beneden gegooid wordt. Dat soort mensen maakt zich totaal niet druk om het milieu en het klimaat.
Eh, de CO2-uitstoot van een stadsbewoner is gemiddeld een stuk lager dan die van iemand op het platteland...

https://www.vice.com/nl/article/wjbw4x/ ... ren-steden
https://www.delta.tudelft.nl/article/st ... ud-groener
Dat is geen keuze. In een flat stook je vele malen minder. En mijn huis in het centrum is minder snel afgekoeld dan mijn huis buiten het centrum omdat ie hoewel vrijstaand toch ingesloten zit.

Werk is in theorie altijd om de hoek en met het OV te bereizen.
Fizz schreef:
05-10-2019 21:22
Fizz, laat je alsjeblieft niet meeslepen in schijnbare tegenstelling platteland-stad. Dat is echt verdeel- en heers tactiek. Stedelingen mogen dan wat verder van het groen wonen, dat wil niet zeggen dat het milieu ons niet aan het hart gaat. Afval wordt hier gewoon gescheiden, en in de (allochtone) buitenwijken doen ze dat ook.
Deze meneer legt haarfijn de machinaties achter de klimaathype en het Parijs-akkoord uit.

www.pscp.tv/w/cGlKaTFlVlFZT09tZGFhakx8M ... D91Ae?t=1s
Ik snap het hele biomassaverhaal niet. Houtkachels kunnen eigenlijk niet meer, en volgens mij gaat de subsidie ook van pelletkachels af. Maar straks mag er dan op grote schaal mest, bomen enz gestookt worden? Wat een tegenstrijdigheden weer. :bonk:
Nou het werd gisteren weer pijnlijk duidelijk hoe de useful idiots zich voor andermans karretje laten spannen.

‘Hey, I told you not to...’ * pers wordt de mond gesnoerd door internationale organisatie (want die zijn hier juridisch lastig aan te pakken) en de lokale sukkels moeten het geheel van een spontaan authentiek sausje voorzien.

Ik heb zelf grote moeite met het in de maling nemen en uitlachen van mensen, maar we weten nu weer waarom volksmennerij en massa-hysterie zo gevaarlijk zijn.

‘Ik hoef niet te weten wat het verschil is tussen stikstof en CO2, ik geloof gewoon de wetenschappers’

https://youtu.be/E2VI48wlHhk
forsyth schreef:
08-10-2019 11:26
Nou het werd gisteren weer pijnlijk duidelijk hoe de useful idiots zich voor andermans karretje laten spannen.

‘Hey, I told you not to...’ * pers wordt de mond gesnoerd door internationale organisatie (want die zijn hier juridisch lastig aan te pakken) en de lokale sukkels moeten het geheel van een spontaan authentiek sausje voorzien.

Ik heb zelf grote moeite met het in de maling nemen en uitlachen van mensen, maar we weten nu weer waarom volksmennerij en massa-hysterie zo gevaarlijk zijn.

‘Ik hoef niet te weten wat het verschil is tussen stikstof en CO2, ik geloof gewoon de wetenschappers’

https://youtu.be/E2VI48wlHhk

Wat een stelletje idioten :-D Maar ik trek slijptol zn stem heel slecht :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven