Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
He bah lieve, dat is nooit leuk. Sterkte
Zo, ben ik weer. Ik had om half 3 een afspraak in het ZH met de kinderarts. Felix is inmiddels 57 cm en 5.095 gram. Groeit ondertussen aardig door.

We hebben nu een ander medicijn gekregen voor mogelijke reflux. Kan zijn dat de Zantac niet sterk genoeg is. We hebben nu Losec (?) Daarbij gaan we Nutriton gebruiken. En gaan we kijken of hij KMA heeft. Ik zou op een dieet moeten. Maar dat zie ik niet zitten. Ik wilde makkelijk BV geven had ik me voorgenomen. En nu toch weer lastig. Paar weken geleden alles moeten kolven. En zo'n dieeet is niets voor mij, daarom nu dus aan de Pepti. Hopelijk gaat er iets werken! Volgende week donderdag een belafspraak en de week erna gewone afspraak. Dus we zijn er druk mee bezig!

Lieve, wat vervelend zeg.
Fijn dat er nu meer dingen getest worden bieb. Helaas dat je nu moet stoppen met de bv, nouja als er nu maar iets bij zit dat gaat werken.
Bieb, hopen dat het nu snel beter gaat met Felix! Lijkt me heel naar om je mannetje steeds zo te zien spugen.

Lieve, wat vervelend zeg..

Hier even een K*T humeur! Die leuke baan gaat misschien helemaal niet door..

Hoewel ik al ben aangenomen vinden ze mijn opzegtermijn van een maand te lang omdat ze dringend versterking nodig hebben. Ik heb altijd gezegd dat ik op een nette manier bij mijn huidige werkgever wil weggaan en daar blijf ik bij. Nu willen ze misschien toch verder kijken naar kandidaten die wel per direct kunnen starten terwijl ze wel graag mij willen hebben.

Ik baal gigantisch en ben ook pissig! Ik heb het zelfs tijdens het gesprek aangegeven dat ik een maand opzegtermijn heb,wat ik nog een hele redelijke termijn vind.

Ik voel me een beetje voor aap staan. Helemaal blij met een nieuwe baan maar blijkbaar zijn die paar weken dat ik later kan starten belangrijker dan mij als collega op langere termijn.

Ik heb die mevrouw vanm p&o rechtstreeks een mail gestuurd, niet erst naar detacheringsbureau, om uit te leggen hoe ik het ervaar en hoe jammer ik het vind. De keuze is nu aan hun. Ik kan mezelf niet opsplitsen en wacht het maar even af.

Liefs
Heb zelfs aangegeven dat ik vanaf 1 mei mijn huidige baan wil combineren met deze nieuwe baan, dus voor mij de hele week werken. Dus ik denk wel mee..
Had ik al gemeld hier dat we ziek zijn geweest dit weekend? Ja he? En dat vriendje niet wilde slapen terwijl ik weer moet werken.

Nou, en weer een bout nacht.

Elk half uur huilen,jengelen, maar niet willen drinken, dus honger had meneer ook niet echt.

Dit hoort erbij he? Dit doen toch meer kindertjes? Met andere woorden, moet ik me nu zorgen gaan maken? Hij groeit goed en tussen de buien door lacht hij ook wel. Heeft hele verhalen tegen zn handjes
Nouja, dat is ook niet leuk Marielle. Had je je huidige werk al opgezegt? Straks zit je toch niet zonder?
quote:eles2 schreef op 08 april 2009 @ 09:04:

Nouja, dat is ook niet leuk Marielle. Had je je huidige werk al opgezegt? Straks zit je toch niet zonder?

Nee dat gelukkig nog niet, dat wilde ik gisteren net gaan doen. Mijn werkgever is wel zo dat ik dat nog wel ongedaan had kunnen maken.

Ik wacht vandaag de reactie op mijn mail maar even af maar heb er een hard hoofd in
Eles, ik had op je ww gelezen dat je ziek in bed lag....

kun je helemaal niet hebben hé met een kindje erbij.

Dat gejengel is heel normaal hoor als ze ziek zijn, sem gedraagt zich dan ook heeeeel zielig :-)

Bieb, jullie moeten dus eerst weer e.e.a. uitvogelen om te zien of het aanslaat.

Toch heeft felix wat betreft de voeding weer net zo'n start gehad als nova en bij haar is het ook helemaal goed toch?!

Ine, veel succes! rot als je er gewoon niet van kan slapen,

er zijn wel leukere dingen.....bah!

Wel lekker aan het genieten van het mooi verbouwde huis?

ADL, ik heb gereageerd op hyves maar wil je hier ook nog even een dikke knuffel geven.

H5, wow! dat schiet allemaal op zeg!

Lekker hoor en gaaf dat het zo mooi wordt!

Hier slaapt sem trouwens ook onrustig hoor, tenminste met inslapen dan....

Dat duurt tegenwoordig zeker 3 kwartier tot een uur.

Hij slaapt sinds het verzetten van de klok ook niet voor negenen.

Heel irritant vind ik dat.

Zit iris ook in zo'n dwingende periode eigenlijk?

Sem is hier echt dramatisch bezig zo'n paar keer per dag,

vind ik heel vermoeiend.

Zo krijst hij het uit als ik een luier moet verschonen, als ie moet badderen of douchen en aankleden.

Het is een gevecht om tuureluurs van te worden....

(herkennen andere mama's dit misschien?)

Roos, heb je inmiddels een beetje je draai kunnen vinden in de praktijk?

Marielle, wat een gezeur zeg op dat werk!!

Een maand opzegtermijn vind ik echt heel redelijk hoor,

dan hadden ze je niet meteen de baan moeten toezeggen!

He bah, niet leuk zeg.

Zag wel erg leuke foto's op je hyves van jasmijn! superleuk!

Diamond, wanneer gaan jullie beginnen in het ziekenhuis deze maand? spannend!!!

Ellen, leuk hoor al die foto's van het strand!

Parelman zat aan tafel iets te lezen toen zijn blik op de foto's viel en zei meteen; zo! grappig ventje! die ziet er heeel makkelijk uit..... vond ik wel leuk dat hij dat zei, toch wel mensenkennis dus hihi

MH, ben heel benieuwd wat je man van de foto vind!

Hopelijk komt ie op tijd!

Krissie, lekker genieten op vakantie maarre dat ben je ws al aan het doen haha

Jannes, hoe gaat het bij jullie?
Nou, hier gaat het allemaal wel prima.

Sem is wel onwijs aan het uitproberen en da's heel vermoeiend.

Ik weet soms ook even niet hoe ik ermee om moet gaan.

Nu zet ik hem bij zo'n driftbui maar even op zijn stoel en laat ik hem flink uitrazen terwijl ik zelf even wat anders ga doen.

Iemand nog andere tips?

Morgen heb ik eindelijk een afspraak met onze huisarts over het kinderarts/psychologie verhaal.

Ben benieuwd....ik vind het met sem tegenwoordig super gaan.

Ik breng hem bij mijn moeder en zus en hij staat me vrolijk uit te zwaaien als ik wegga.

Ik kan thuis de kliko buitenzetten zonder dat ie een kik geeft, naar boven was opruimen en al die dingen en soms zit ik zelfs even 10 minuten boven achter de pc terwijl hij beneden speelt.

De peuterspeelzaal duurt nog tot aug/sept, dat is heel jammer.

Ze wilden hem per 25 mei plaatsen maar ze gaan 15 juni 8,5 week dicht voor vakantie en verbouwing.

Dat vind ik dus echt zonde van de wen-periode dus nu mag hij na de vakantie 3 dagdelen komen.

Voordeel is wel dat hij dan weer wat ouder is en meer begrijpt.

Tja en verder niet veel byzonders......
We hebben nu al een ander kind! Gister begonnen met de pepti en verder nog niets gedaan. Na de pepti moest ie nog wel wat spugen maar dat viel al in het niet vergeleken met de andere keren. Hij was ook superontspannen. Om 20.15 kreeg hij weer een fles pepti met nutriton en meneer jheeft daar 8 uur opgeslapen!!!! Hij is echt heel anders. Vriend vroeg ook al of ik een ander kind had meegenomen! De nieuwe refluxmedicijnen nog niet gebruikt. Gaan we straks eens proberen. Maar voor ons is nu al duidelijk dat de pepti heel veel goeds voor Felix doet! Helemaal heppie de pep(t)ie! :-)

Parel, Nova heeft hier ook dat ze niet wil liggen op het aankleedkussen. Ben nu maar begonnen met luierbroekjes, kunnen tenminste staand aan. En wat fijn dta het verder goed met hem gaat met loslaten.

Miss: wat ontzettend k*t! en Onwijs lullig! Ben benieuwd hoe ze reageren op je mail.

Eles, zal het niet komen door het verwerken van de indrukken op het KDv dat hij zo huilerig is? Is ook niet mis natuurlijk? Als Nova naar het KDV is geweest is ze 's nachts ook '" vervelend".

En Nova heeft weer koorts. Pfffffff..... En nog steeds last van haar oortje. Na afwachten, ABkuurtje en oordruppels. Zojuist gebeld en morgenochtend mag ik naar de KNO arts. Dit is ook niet fijn voor haar.
Bieb, wat een supernieuws zeg!!!

Dat zoiets simpels zoveel verschil maken hé?! geweldig!

Is nova trouwens al helemaal gewend aan het kdv?
Wat een goed nieuws Bieb!!! felix had blijkbaar dus erg veel last van je BV.... Hoe voelt het nu om daarmee te stoppen? Ik vind het een dappere beslissing, je hebt besloten niet tot het einde door te gaan met de BV (dus alleen als het op een makkelijke manier gaat, dan wel) en nu die beslissinge genomen moet worden, blijf je bij je keuze, goed hoor! Dus toch ook nog even die reflux-medicijnen proberen? Het lijkt toch eigenlijk dat jullie het probleem nu wel getackeld hebben.

@Eles; wat een waanzinnig nieuws trouwens dat die stomme cyste zomaar weg is! Nu dus weer helemaal volledig BV? Vriendje is gewoon even van de rel door het KDV, niet alleen wat hij ziet maar ook wat hij hoort, voelt en ruikt is totaal anders dan thuis.... Gaat vast wel weer over maar nu wil hij even bijkomen bij mama in haar veilige armen.

@Parel; negeren van die woste buien is inderdaad het beste, hier beginnen ze ook de kop op te steken..... Kan me kabouters gevoel dan heel goed voorstellen (ik heb af en toe ook echt nog van die buien) maar probeer er dus niet in mee te gaan. Ze mag best even uitrazen maar ga er dus niet op in en reageer pas weer op haar als ze normaal doet.
Mh, negeren is idd ook het beste al kan sem zo'n bui best lang volhouden hoor! en ik merk aan mezelf dat ik daar heel erg opgefokt van kan worden.

Vooral omdat ik gewoon doe wat goed voor hem is maar hij daardoor juist door het lint kan gaan.

Die logica snapt hij natuurlijk niet maar is voor mij best lastig.

Zeker omdat ik zelf nogal pittig ben qua karakter is het heel moeilijk geen response te geven want dat soort response maakt het alleen maar erger.

Thuis kan ik er wel goed mee omgaan maar in een winkel of speeltuin o.i.d. weet ik soms echt niet wat ik moet doen.

Tja, ws gewoon hetzelfde als thuis maar die veroordelende blikken haat ik dan echt.
Mh, het voelt wel een beetje alsof ik hem tekort doe. Maar aan de andere kant hij doet het voor nu goed op de pepti, en hij is eindelijk tevreden en ontspannen.

Ik heb al best wel wat overgehad voor BV. 2 weken gekolfd toen hij in het ZH lag. Daarna ook nog 2 weken omdat ik medicijnen had die slecht voor hem waren. En nu liepen we af en toe al te kijken hoe hij reageerde op gewone Friso. Dus ook weer kolven. Dus echt helemaal makkelijk is het niet gegaan. Dus we bouwen nu af. Ik kolf dus en dat bewaar ik nog. Mocht dan binnenkort toch blijken dat hij géén KMA heeft. Heb ik anderhalve vriezerla vol liggen met BV. En anders moet ik geld gaan betalen voor het lozen van de melk, net zoals de boeren moeten doen.
Hahaha, dan moet je dus melkquotum betalen......

Ik weet dat je inderdaad al heel wat hebt gedaan om hem die BV te geven. Je stopt niet met het eerste beste tegenslagje. Maar nu je ziet hoe onwijs goed hij het op die pepti doet vind ik het toch heel goed van je dat je stoppen wilt. Ik ben toen zo ver doorgegaan voor kabouter dat ik er een tikkie door onderdoor ben gegaan. Stoppen was voor mij geen optie en dat was eigenlijk niet goed voor me. Daarom zeg ik nu dat ik het heel knap vind dat je én voor hem kiest én voor jezelf!

@Parel; ik kan het me helemaal voorstellen... Ik kan kabouter vrij goed negeren en hoor dat vervelende gejank dan helemaal niet. Maar soms kan ik er niet tegen en moet ik toegeven dat ik heel onredelijk kan reageren..... Mijn man kan dus echt helemaal niet tegen haar gemiep, hij slaat dan echt door.... Kan niet meer nadenken en wordt echt helemaal gek. Hij reageert dan altijd door haar op de gang te zetten....

Kindjes hebben het trouwens ook heel snel door dat mama anders reageert op openbare plekken, hahaha. Dus niet alleen die oordelende blikken maar ook een kind dat net even dat stapje verder gaat kan heeeeeel irritant zijn!
Ik ben thuis ook degene die tegen het gejank kan. Kan het ook een soort van negeren. Ben ook het strengst hoor. Ik vind niet alles leuk en oke! Dus dan zet ik haar wel eens ergens neer of ze krijgt iets gewoon niet. Vriend en schoonmoeder kunnen dat niet en daar krijgt ze dus vaak (altijd) haar zin van.

Parel, was het pas nog gelukt om pasfoto's te maken van Sem? Wij mogen het over een maandje proberen.
Goed nieuws bieb!

Vriendje is vorige week ook al naar het kdv geweest (maandag en dinsdag) en toen was er niets aan de hand. Vrijdag is het gejengel en gejank begonnen terwijl ik gewoon thuis was. Dus ik denk niet dat het door het kdv komt, maar dat hij gewoon iets onder de leden heeft. Op het kdv beginnen ze trouwens steeds over flesvoeding. Of ze dat even zullen proberen??
Huh????? Of ze vriendje even zullen proberen wat kunstvoeding te geven???? Wat ACHTERLIJK!!!!!!!!! Hoe halen ze het in hun hoofd zeg. Alsof jij het niet durft te geven ofzo en jij eigenlijk liever wel hebt dat hij dat krijgt...... Tssss.

Vriendje heeft dan waarschijnlijk wat onder de leden, jullie waren toch ook een beetje ziek? Volgende week gaat het vast een stuk beter!
Ik heb maar heel even tijd en wil wel op iedereen reageren, maar er is weer zoveel geschreven....

Jeetje Eles, dat is echt een opmerking waar ik van uit m'n vel zou springen! Even KV proberen, zijn ze nou helemaal......

Hij moet gewoon wennen aan alles en is misschien wel een

beetje ziek........

Ben je zelf wel weer beter? En is het werken weer leuk?

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik moet nog erg wennen aan het werk, alles gaat heel anders, niet alles zoals ik het graag zou willen/doen. En de nachtdiensten vallen me zwaar, merk dat ik in die diensten ook niet zo'n zin heb steeds.

Maar ja, zal wel een kwestie van wennen zijn.

ADL, heb nog niet op hyves gelezen, ga ik later doen.

Marielle, wat klote zeg! Het leek zo mooi! Ik hoop dat je snel antwoord hebt. 1 maand opzegtermijn is toch niet lang, normaal zelfs. 2 maanden komt volgens mij ook regelmatig voor.

Ik duim voor je!

Mooie foto's op hyves van Jasmijn!

Lieve: geen leuke berichten op je werk dus, niet fijn om daar wakker van te moeten liggen.

Parel, heerlijk dat het zo goed gaat met Sem! Ben ook benieuwd hoe ik straks met die driftbuien om zal gaan.

Heel af en toe gaat mevrouw hier al eens plat op de buik op de grond liggen als iets niet lukt of mag......en dan heel hard piepen.

Bieb, losec is het meest gebruikte middel tegen reflux, maar ik heb het idee dat de pepti al een wondermiddel blijkt!

En Nova heeft het ook niet makkelijk zeg, die rotoortjes ook!

Knuffel voor haar!

H5, je bent zo vatbaar als de pest nog he? Gelukiig heb je wel leuke dingen die je afleiden. Ga je straks foto's plaatsen op hyves als je huis af is? Ben heel benieuwd!

Wij hebben een bod uitgebracht op dat ene huis, hoop dat het eind van de week rond is. Echt een supergaaf huis wordt dat.

Moet dus nog gebouwd worden, maar we mogen heel veel dingen naar eiegn inzicht nog aanpassen van de architect. Erg spannend dus.

Nu moet ik echt gaan.

Heb hopelijk vanmiddag nog even tijd.

Sorry, voor wie ik nu even vergeten ben.........
Ja, wij waren ook ziek dus ik denk ook dat dat het is. Maar het is zo zielig (ook voor ons hoor, ik ben nl wel heel erg gehecht aan mn nachtrust )

Ja, ik vind het ook zo raar. Niet 1x dat vragen hoor. Elke keer als ik er kom. Een meisje van de pufclub haar zoontje zit bij vriendje op de groep en hij krijgt ook bv. Ik wil haar eens vragen of dit ook bij haar gebeurd.

Hee Roosje, niet zo naar je zin op dit werk? Jammer, ik hoop dat het nog beter wordt. Leuk krijgen we nog een linkje naar je (nieuwe) huis? Via Hyves ofzo?

Ja, t is weer leuk hier op t werk. Lekker hoor even geen mama, maar eles. T is wel een gesleep met vriendje dat dan weer wel.

Hoevaak kolven of kolfden jullie op het werk, en hoelang was je daar dan mee bezig?
Losec wordt toch ook gebruikt voor mensen met een maagzweer??
Vind het echt heel raar dat ze het vragen..... Vraag me ook af wat de bedoeling daarvan is, willen zij graag dat hij KV krijgt omdat dat makkelijker voor hun is ofzo?

@Roos; je had heel veel vrijheid bij je vorige plek en die heb je nu even niet, als alles dan ook nog op een andere manier gaat die jou niet heel logisch lijkt, kan daty best vervelend zijn.

Ik had dat ook bij nieuwe baan. Op mijn vorige plek was ik leidinggevende en we hadden een hele goede positie binnen die wereld. Bij nieuwe plek ging alles anders en was ik niet de leidinggevende. Mijn nieuwe leidinggevende zag er een beetje tegenop dat er iemand van zo'n functie onder haar ging werken. De eerste twee weken was ik constant aan het vertellen doe het 'bij ons in A'dam' ging. Daar reageerden ze steeds vijandig op en wilden niet luisteren. Toen bedacht ik me dat het ook heel vervelend kan zijn als er een nieuw iemand komt werken die alles beter denkt te weten..... Toen heb ik dus een tijd mijn mond gehouden en ben ik later pas mijn ideeen gaan vertellen, toen werd er ineens wel geluisterd, haha.

Er is waarschijnlijk een goede reden voor alle dingen die zij anders doen dan jij gewend bent. Geef alles even de rust en zorg dat je alles komt te weten over het bedrijf en de redenen dat ze de dingen doen zoals ze ze doen. Als er na verloop van tijd toch nog dingen zijn die jij zou willen veranderen, dan staan ze daar waarschijnlijk welwillend tegenover, maar doe dat niet te vroeg. Je wilt niemand tegen de bosrt stoten.... Geef het tijd. Wie weet hoe ontzettend leuk je het dan nog kan krijgen en als dat niet zo is kan je altijd nog naar iets anders op zoek......

@Marielle; had nog niet gereageerd maar wat RAAAAR!!!!!! Heb je al wat gehoord vandaag???
Ik olfde voor kabouter natuurlijk fulltime dus daty is anders.... Ik ging namelijk met twee lege borsten naar mijn werk toe en kolfde daar dan twee keer. Daar was ik (incl schoonmaken) totaal 1 uur mee bezig. Ik heb een dubbele electrische kolf.

Ik denk dat ik straks net zo vaak zal gaan kolven als dat hij normaal gesproken zal gaan drinken.

In principe krijg je op een dag van 8 uur 2 uur kolftijd, maar heb nog nooit iemand ontmoet die al die tijd nodig had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven