Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 8 oktober 2019 om 17:36
och die sequence is wel aardig, en die andere gaat je zoontje misschien prachtig vinden over een jaar of watLunchLover schreef: ↑08-10-2019 17:25Nlies![]()
Ja klopt, ik app je wel ff...![]()
Spellen klinken nou niet echt fantastisch... misschien sla ik ze maar af dan...![]()

dinsdag 8 oktober 2019 om 19:04
Ik heb laatst de Carcassone Amazone voor een prijsje in de Kruidvat zien liggen. En dat konden we natuurlijk niet láten liggen.
Gisteren gespeeld. Vind het tot mijn grote verbazing wel een leuk spel. Maar vroeg me af: iemand enig idee of dit (spelprincipe) erg verschilt van de 'normale' versie? Je hebt veel variaties geloof ik hè.
Gisteren gespeeld. Vind het tot mijn grote verbazing wel een leuk spel. Maar vroeg me af: iemand enig idee of dit (spelprincipe) erg verschilt van de 'normale' versie? Je hebt veel variaties geloof ik hè.
dinsdag 8 oktober 2019 om 21:22
Valt aardig mee, de basis is bij alle varianten hetzelfde. D.w.z. alleen een meeple op een tegel plaatsen die je op dat moment zelf aanlegt, en je mag nooit direct een onderdeel (stad/wei/weg/etc...) delen met een andere speler. Alleen wisselen sommige dingen en worden er elementen toegevoegd. Zo heb je bij de star wars variant bijvoorbeeld geen 'ligweide' aangezien het in de ruimte afspeelt, maar weer wel een 'melk' wegniloe schreef: ↑08-10-2019 19:04Ik heb laatst de Carcassone Amazone voor een prijsje in de Kruidvat zien liggen. En dat konden we natuurlijk niet láten liggen.

flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!

woensdag 9 oktober 2019 om 12:54
Misschien wel eens langsgekomen, maar is het Harry Potter : Hogwarts Battle spel leuk?
Ik heb thuis een enorme Potter-fan zitten, (11 jaar), maar dit spel is bepaald niet gratis dus ik koop het niet alleen omdat er Harry Potter in de naam staat.
Is het leuk, goed speelbaar, goed gebalanceerd?
Veel kleine ingewikkelde regeltjes & uitzonderingen om de balans goed te krijgen of werkt het gewoon simpel en goed?
Geeft het voldoende uitdaging, en is het leuk om vaker te spelen?
Ik heb thuis een enorme Potter-fan zitten, (11 jaar), maar dit spel is bepaald niet gratis dus ik koop het niet alleen omdat er Harry Potter in de naam staat.
Is het leuk, goed speelbaar, goed gebalanceerd?
Veel kleine ingewikkelde regeltjes & uitzonderingen om de balans goed te krijgen of werkt het gewoon simpel en goed?
Geeft het voldoende uitdaging, en is het leuk om vaker te spelen?
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
woensdag 9 oktober 2019 om 19:55
Geen idee, nooit gespeeld.
Maar een tip, kijk eens bij kringlopers als je daar in de buurt bent, daar liggen soms Harry Potterspellen.
Vaak vinden mensen de spellen niet meer leuk als ze eenmaal de persoon om wie het gaat zat zijn. Net als die pellen gemaakt naar aanleiding van tv programma's : Mijn tent is top, dat spel van Paul de Leeuw en die Ban van de Ring spellen
Maar een tip, kijk eens bij kringlopers als je daar in de buurt bent, daar liggen soms Harry Potterspellen.
Vaak vinden mensen de spellen niet meer leuk als ze eenmaal de persoon om wie het gaat zat zijn. Net als die pellen gemaakt naar aanleiding van tv programma's : Mijn tent is top, dat spel van Paul de Leeuw en die Ban van de Ring spellen
vrijdag 11 oktober 2019 om 10:16
zaterdag 12 oktober 2019 om 23:00
zaterdag 12 oktober 2019 om 23:11
zaterdag 12 oktober 2019 om 23:47
9 van de 10 keer heb ik het spel al op de spellenclub of op een beurs gespeeld. En over het algemeen koop ik gen spellen die ik niet ken. in de enkele keren dat ik dat wel doe, zoals spellen in kringlopers of zo, lees ik de spelregels, kik een uitlegfilmpje op you tube, en lees de regels ook nog een keer.Olifantenpoot schreef: ↑12-10-2019 23:11Vandaag hebben we Machiavelli Deluxe gespeeld! We hebben dit 11 maanden voor ons uit geschoven omdat we de spelregels lezen enzo altijd erg vervelend vinden. Bleek echt onnodig voor dit spel: na één potje hadden we het door. Leuk spel!
Is dit herkenbaar? Hoe pakken jullie nieuwe spellen aan?
zondag 13 oktober 2019 om 00:01
zondag 13 oktober 2019 om 10:57
Hier thuis eindelijk Carcassonne Berg en Dal gespeeld met de zesjarige. Was een succes. Ik vind de spelregels nog steeds best onduidelijk, maar door te spelen werd het iets duidelijker. Wat me niet duidelijk is: mag je in een beurt een akker afmaken waar nog geen boer op staat, en dan in diezelfde beurt daar een meeple opzetten, om hem er vervolgens bij het oogsten meteen weer af te halen? Zelfde vraag voor een weg.
zondag 13 oktober 2019 om 11:51
ja, dat magPozzebok schreef: ↑13-10-2019 10:57Hier thuis eindelijk Carcassonne Berg en Dal gespeeld met de zesjarige. Was een succes. Ik vind de spelregels nog steeds best onduidelijk, maar door te spelen werd het iets duidelijker. Wat me niet duidelijk is: mag je in een beurt een akker afmaken waar nog geen boer op staat, en dan in diezelfde beurt daar een meeple opzetten, om hem er vervolgens bij het oogsten meteen weer af te halen? Zelfde vraag voor een weg.
maandag 14 oktober 2019 om 23:56
Even een kleine tip!
Ik wilde al een tijdje het spel saboteur het duel omdat dit met 2 spelers te doen is. Normaal rond de 12 euro iig bij bol.com.
Nu zag ik dat het spel bij de kruidvat voor 4.99 en ook nog eens 25% extra korting op speelgoed dus ik heb nu voor 3.75 het spel. Mooie deal leek mij zo.
Ik wilde al een tijdje het spel saboteur het duel omdat dit met 2 spelers te doen is. Normaal rond de 12 euro iig bij bol.com.
Nu zag ik dat het spel bij de kruidvat voor 4.99 en ook nog eens 25% extra korting op speelgoed dus ik heb nu voor 3.75 het spel. Mooie deal leek mij zo.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

vrijdag 18 oktober 2019 om 17:38
Vraagje: hoe is Chronicles of crime?
Ik zag het vandaag in de winkel liggen. Concept spreekt me aan. Helaas kun je het maar een paar keer spelen en dan heb je het ook gehad, gezien er maar een stuk of 5 scenario's mogelijk zijn. Als je één scenario eenmaal hebt gespeeld, ken je het. Is het wel de moeite waard om te kopen, met in het achterhoofd dat je het na een tijd moet doorverkopen, weggeven of laten bestoffen in de kast?
Ik zag het vandaag in de winkel liggen. Concept spreekt me aan. Helaas kun je het maar een paar keer spelen en dan heb je het ook gehad, gezien er maar een stuk of 5 scenario's mogelijk zijn. Als je één scenario eenmaal hebt gespeeld, ken je het. Is het wel de moeite waard om te kopen, met in het achterhoofd dat je het na een tijd moet doorverkopen, weggeven of laten bestoffen in de kast?

vrijdag 18 oktober 2019 om 17:40
Bij ons uitverkochtIBIopviva schreef: ↑14-10-2019 23:56Even een kleine tip!

vrijdag 18 oktober 2019 om 17:52
O die is leuk. heb er 3 van gespeeld bij een spellenvriend, geen idee of hij intussen verder gegaan is met anderen. En de bedoeling is wel dat er meer scenario's komen volgens mij.niloe schreef: ↑18-10-2019 17:38Vraagje: hoe is Chronicles of crime?

vrijdag 18 oktober 2019 om 17:58
Ja, klopt. Tegen betaling zijn er wel uitbreidingen. Je kunt er via de app kopen, maar dan zit je ook weer aan €5/scenario. Wat je dus maar één keer speelt. Ik kom er niet zo achter of ik dat de moeite waard vind.
vrijdag 18 oktober 2019 om 18:08
och, ik probeer tegenwoordig anders te rekenen:Ik ga graag eens naar de schouwburg, ben ik zo rond de 25-30 euro kwijt. Na een paar uur is dat geld weg. Avondje film, ook 10 euro zonder consumptie. En dan valt een spel van 25 euro wat je vaker speelt, of een uitbreiding van 5 euro voor 1 keer best mee

vrijdag 18 oktober 2019 om 18:17
Zo probeerde de verkoper me ook te overtuigen, inderdaad. En ergens hebben jullie zeker gelijk hoor...nlies schreef: ↑18-10-2019 18:08och, ik probeer tegenwoordig anders te rekenen:Ik ga graag eens naar de schouwburg, ben ik zo rond de 25-30 euro kwijt. Na een paar uur is dat geld weg. Avondje film, ook 10 euro zonder consumptie. En dan valt een spel van 25 euro wat je vaker speelt, of een uitbreiding van 5 euro voor 1 keer best mee![]()

zaterdag 19 oktober 2019 om 01:36
Ik wil echt weer eens meer spelletjes gaan spelen want ik kijk teveel beeldscherm. Maar het probleem is dat ik vaak niemand heb om een spelletje mee te spelen en eigenlijk zijn 99% van de spelletjes voor 2 of meer spelers.
Hoe pakken jullie dat aan met bijvoorbeeld Monypoly, Levensweg of Machi Koro? Machi Koro heb ik nog niet maar staat op m'n lijstje voor kerst.
Hoe pakken jullie dat aan met bijvoorbeeld Monypoly, Levensweg of Machi Koro? Machi Koro heb ik nog niet maar staat op m'n lijstje voor kerst.