Abortus of niet

08-10-2019 11:02 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er een paar dagen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik ben denk ik nu 4 weken en 2 dagen. Ik ben 29 en moeder van 2 kinderen van 5 en bijna 2. Ik ben de afgelopen jaren thuis geweest bij de kinderen, wat ik eigenlijk heel zwaar vond en helemaal niet zo leuk. Ik ben ooit gestopt met mijn opleiding door een depressie. Jongste is bijna twee en ben aangenomen voor een werk en leer traject en ik zou over een paar weken starten. Ik had er ontzettend veel zin in. Eindelijk afhankelijk worden, zelf geld verdienen en opvang voor de kinderen is al geregeld. Maar nu ben ik dus zwanger. Oerstom we weten het, ik mag geen hormonale anticonceptie ivm verhoogde kans op trombose en we zijn op het moment suprême niet voorzichtig genoeg geweest. Dus 100% eigen schuld.

Maar goed het is dus zo. En nu moeten we knopen gaan door hakken. Ik heb nog wel een kinderwens, maar op dit moment zie ik het echt niet zitten. Maar ik heb ooit een miskraam gehad, en een kind verloren met 6 maanden zwangerschap. Zelf een abortus opwekken gaat dus erg tegen mijn gevoel in. Ik neig echt meer naar een abortus. Voor de kids is het beter, voor mijn relatie is het beter. Dat laatste is ook allesbehalve stabiel, we zijn eindelijk weer aan het opklimmen uit een hele moeilijke tijd en ik vraag me af of onze relatie nog een baby gaat overleven op dit moment.

Mijn verstand zegt dat abortus de enige goede optie is. Maar mijn gevoel gaat er vol tegenin. Ik heb geen moeder en mensen om mij heen die echt kunnen helpen. Ik heb al heel wat jaren geen depressie meer. Maar ik vind een baby tot een jaar wel ontzettend zwaar, dus voor mijn kinderen zal het ook geen gezellige tijd worden nog een baby erbij en twee chagrijnige ouders.

Wie oh wie heeft raad. En bespaar me alsjeblieft een beetje ik weet dat ik er een zooitje van heb gemaakt.
Malinois schreef:
08-10-2019 15:08
Nee snap ik maar de discussie over klompje cellen of mens mag weer wél. Dat is krom.
ik vermoed: nog even over het hoofd gezien
En een vlieg slaan we ook zo dood. Das ook leven toch?

Je kunt ook nog een andere abortuskliniek bellen TO? Of overleggen met je een kliniek of huisarts mbt een abortuspil?
Beste Mod, mijn reactie was helemaal niet off topic. Ik schreef namelijk dat de keuze aan TO is.

We kunnen hier als forummers vanalles van de situatie vinden, TO, maar uiteindelijk is het jouw keuze, die jij alleen kunt maken.
Als je nog maar zo kort zwanger bent bel dan je huisarts voor een overtijdbehandeling. Die kan je nu al doen. Dat is minder invasief dan een abortus en je zit niet met de vijf wettelijke dagen bedenktijd.

Je begint nu net weer aan tijd voor jezelf, dat mag er ook zijn. Als het nu niet goed voelt voor jullie dan is dit de makkelijkste oplossing.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb twee abortus klinieken gebeld maar kan echt pas de 21ste terecht. Ik heb een hele korte cyclus en je moet minimaal een week over tijd zijn. Dus als ik de eerste dag van de laatste menstruatie opgeef is dat rond de 21ste, terwijl ik 4 dagen geleden al een positieve test had.

Huisarts ga ik vrijdag naar toe en donderdag heb ik een afspraak bij het FIOM. Ben benieuwd wat zij voor me kunnen betekenen.

Het is echt ongelooflijk wat een achtbaan aan emoties ik ervaar. Het ene moment zou ik zonder twijfel de abortuspil nemen als die voor me lag, en het andere moment wil ik het houden. Voor mijn gevoel is het ook nog geen kind. Dat gelukkig niet, maar toch begin ik steeds meer te wennen aan het idee van zwanger zijn. Wat ook niet meewerkt. Als ik morgen bij de abortuskliniek terecht had gekund had ik denk ik vrijwel zeker de abortus pil ingenomen. Als ik nog bijna 2 weken met deze zwangerschap rond moet lopen ben ik bang dat ik het niet ga kunnen..
“Als ik nog bijna 2 weken met deze zwangerschap rond moet lopen ben ik bang dat ik het niet ga kunnen..“

Dan houd je het.
Wat maakt het dat die twee weken verder je het wel zou willen houden? Want je bent nu net zo zwanger als over 2 weken..

Nogmaals doen waar jij je het minst slecht bij voelt! Wens je veel wijsheid toe..
Je gaat je wel meer en meer zwanger voelen. Je hormonen gaan meer veranderen, he. Je kunt al vrij vroeg ook bijv. spanning in je borsten voelen, grotere borsten krijgen, tikje buikje enz.

Ik zou zeker ook zien via HA eerder iets geregeld te hebben.
FlowerSpirit schreef:
09-10-2019 11:07
Je gaat je wel meer en meer zwanger voelen. Je hormonen gaan meer veranderen, he. Je kunt al vrij vroeg ook bijv. spanning in je borsten voelen, grotere borsten krijgen, tikje buikje enz.
en dat is niet meteen weg na de behandeling, heel bizar
Misschien juist goed dat je nog niet terecht kunt en er nog even over moet nadenken. Het komt op mij over dat je enorm moet wennen aan het idee van nu al een derde kindje en moet omschakelen (opeens je plannen omgooien is ook niet makkelijk en een nieuw kind erbij is in een ideale situatie al een sprong in het diepe). Maar als je eenmaal aan het idee gewend bent is dit kindje misschien best welkom, alleen komt het eerder dan je in gedachten had? Van de schrik kun je ook overhaaste beslissingen nemen en dan iets doen waar je achteraf niet achter staat.

Hopelijk kunnen ze je bij het fiom helpen bij het maken van een keuze. Heel veel sterkte!
:hug:
Hoe is het TO?
al een besluit kunnen nemen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven