Werk & Studie alle pijlers

Meningen nodig

10-10-2019 16:07 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik ben 18 jaar. en ik ben al 2 jaar werkzaam bij een bedrijf waar we ook nachtdienst hebben

Ik heb odd Cd met adhd als bijzaak en heb al vaak aangegeven dat ik geen nachtdienst wil doen omdat ik het niet trek ook in verband met mijn medicijnen

en ik heb afgelopen keer een zwaar ongeluk gehad met vangrail en vrachtwagen op de terugweg van een nachtdienst half in slaap gevallen heb geluk dat ik er levend uit kwam en daarna had ik gelijk vakantie en kijk ik op me rooster gelijk weer nachtdienst

ik ben van plan om me ziek te melden is dit slim?
Ik wil ander werk zoeken en ga binnenkort naar een psycholoog [...]

Sorry voor mijn belabberde spelling
Zouden jullie mee willen denken / mening geven ? Bedankt
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-10-2019 16:11
Reden: Ongepast
5.46% gewijzigd
Je mag als minderjarige geen nachtdienst werken, maar nu je 18 bent wel en als iedereen nachtdiensten draait zul jij dat ook moeten doen of ander werk zoeken.
je kunt ipv ziekmelden ook een preventiegesprek aanvragen bij je bedrijfsarts
Ik hoop dat je al niet vanaf je 16e nachtdienst draait want dat mag niet. Wanneer het voor jouw werk nodig is dat er nachtdienst gedraaid moet worden dan is dit voor jou niet de goede baan. Ik zou gaan zoeken naar wat anders dan.

Jij kunt niet eisen dat ze je nooit nachtdienst geven als het onderdeel is van je werk. Je kunt je collega's er natuurlijk niet voor laten opdraaien.
Ga op zoek naar een baan met regelmatige werktijden.
Als je je taken niet uit kan voeren zal je ander werk moeten zoeken.
Ik kan me voorstellen dat het lastig is icm medicijnen. Waarom zoek je geen ander werk?
Ik zou wat anders zoeken. Klinkt niet alsof jij het werk kan/wil doen, en je werkgever lijkt ook niet echt mee te denken...
Als 's nachts werken echt onveilig is vraag je een gesprek aan met de bedrijfsarts en als dat niet voor de betreffende dienst heeft plaatsgevonden meld je je ziek.
Blijkbaar werk je op de openbare weg en geen enkele baan is het waard om levens op het spel te zetten.
Ga daarna in overleg met HR om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Kunnen ze geen uitzondering voor je maken? Dan stop je en zoek je iets anders
Als nachtdienst bij het werk hoort kan je niets anders dan ander werk zoeken.
Ja de nachtdienst hoort bij het werk ook achterlijke tijden van 5 tot 5 en 5 tot 3 soms minder maar altijd met een halfuur pauze ik ben van plan ander werk te zoeken
Rick58 schreef:
10-10-2019 17:51
Ja de nachtdienst hoort bij het werk ook achterlijke tijden van 5 tot 5 en 5 tot 3 soms minder maar altijd met een halfuur pauze ik ben van plan ander werk te zoeken
Gewoon doen.
Er is vast ook werk zonder nachtdiensten.
Rick58 schreef:
10-10-2019 17:51
Dat zijn geen achterlijke tijden. Het is enkel achterlijk als je van tevoren weet dat dit de werkuren zijn en je er nadien komt over klagen.
Shiften van 12u zijn vooral in weekendwerk gewoon normaal, van 5 tot 17 en omgekeerd. Dat weet je vooraf en daar word je dan ook naar betaald.
Ik las je op een ander forum en ik denk dat je hier ook beter open en eerlijk kunt zijn om goed onderbouwde meningen te krijgen. Anders hou je alleen jezelf maar voor de gek.
Ziek melden is geen goed idee. Gewoon je diensten draaien, bereid je goed voor en zoek asap een andere baan. Kans is aanwezig dat je eruit ligt bij je werkgever als je je ziek meld en ze van je af willen (of willen ze dat al omdat ze je in ongunstige diensten steken? )
Ik ben niet gelukkig en ik wil ander werk zit niet lekker in me vel me pa slaapt al 3 nachten moeilijk door mij en heb al een hele hoop gezeik mee gemaakt in me leven en ik wil gewoon voor een keer in me leven blij en gelukkig zijn
Nu ben ik open en eerlijk

Ziekmelding is zeker een optie want ik zit onderhand overspannen thuis je kan het aan me hele familie vragen sorry maar ik moet dit kwijt
Wat was er eigenlijk ongepast in je OP?
Suðri schreef:
10-10-2019 20:07
Dat ik al een tijd aan zelfm00rd denk omdat ik niet gelukkig ben met het leven wat ik lijd en er is al een heleboel echt een heleboel gebeurd in m'n korte leven van 18 jaar
Suðri schreef:
10-10-2019 20:07
Want als je er niet meer bent hoef je niks meer je hoeft niet meer te werken je hoeft letterlijk niks meer gewoon rust en als t toch al kut is het leven dan maakt het niet uit dat je er niet meer bent
Rick58 schreef:
10-10-2019 20:17
Want als je er niet meer bent hoef je niks meer je hoeft niet meer te werken je hoeft letterlijk niks meer gewoon rust en als t toch al kut is het leven dan maakt het niet uit dat je er niet meer bent
Dat kan inderdaad.
Toch zou ik idd eerst maar even de therapie een kans geven en een baan zoeken die minder stress geeft.
Misschien als bezorger bij de AH ofzo.
Rick58 schreef:
10-10-2019 19:56
Ik ben niet gelukkig en ik wil ander werk zit niet lekker in me vel me pa slaapt al 3 nachten moeilijk door mij en heb al een hele hoop gezeik mee gemaakt in me leven en ik wil gewoon voor een keer in me leven blij en gelukkig zijn

Nu ben ik open en eerlijk
Ziekmelding is zeker een optie want ik zit onderhand overspannen thuis je kan het aan me hele familie vragen sorry maar ik moet dit kwijt
:nooo:
prada schreef:
10-10-2019 20:19
:nooo:
Je zei dat ik eerlijk moest zijn nu heb je eerlijk zijn toch
Gebruik je medicijnen voor je aandoening? Gebruik je drank? Drugs? Als je medicijnen gebruikt, gebruik je die dan op de juiste manier? Krijg je hulp of therapie?
Rick58 schreef:
10-10-2019 20:10
Dat ik al een tijd aan zelfm00rd denk omdat ik niet gelukkig ben met het leven wat ik lijd en er is al een heleboel echt een heleboel gebeurd in m'n korte leven van 18 jaar
Wat jammer dat je je zo slecht in je vel voelt en veel hebt meegemaakt in je nog maar korte leven. Máár hou in je hoofd dat je nog een héél lang leven voor je hebt waarin het wél goed kan gaan. Dat je binnenkort al naar een psycholoog gaat is al een goede stap.
Je moet even voor jezelf nadenken wat het beste is voor je om weer wat rust te hebben. Ik ben zelf geen fan van ontslag nemen als ik nog nergens anders een contract heb getekend, maar als dit jou wel meer gaat vooruit helpen, kan dat een oplossing zijn om je beter te focussen op het vinden van nieuw werk. Als je toch denkt het gewoon nog aan te kunnen op je tanden te bijten met je huidig werk totdat je een nieuwe job hebt, kan je dat doen. Maar aangezien het gevaarlijk voor je is vanwege je gezondheid zou ik eigenlijk al afscheid nemen van je huidige baan. Maar dan wel volledig focussen op een job waarbij je wel zeker rust hebt.

Maar je zegt dat je thuis ook niet kan blijven, omdat je er dan overspannen bij zit? Waarvan geraak je overspannen thuis?

Niet bij de pakken neerzitten! Je komt er wel. :hug:
prada schreef:
10-10-2019 20:30
Gebruik je medicijnen voor je aandoening? Gebruik je drank? Drugs? Als je medicijnen gebruikt, gebruik je die dan op de juiste manier? Krijg je hulp of therapie?
Ja Ritalin ik drink welleens bier en andere drank heb een lange tijd dagelijks geblowd maar ben er mee gestopt overgins nooit last gehad met normaal werken met dagdienst van dat gebruik de nachtdienst past alleen niet bij me
Omnivore schreef:
10-10-2019 20:30
Wat jammer dat je je zo slecht in je vel voelt en veel hebt meegemaakt in je nog maar korte leven. Máár hou in je hoofd dat je nog een héél lang leven voor je hebt waarin het wél goed kan gaan. Dat je binnenkort al naar een psycholoog gaat is al een goede stap.
Je moet even voor jezelf nadenken wat het beste is voor je om weer wat rust te hebben. Ik ben zelf geen fan van ontslag nemen als ik nog nergens anders een contract heb getekend, maar als dit jou wel meer gaat vooruit helpen, kan dat een oplossing zijn om je beter te focussen op het vinden van nieuw werk. Als je toch denkt het gewoon nog aan te kunnen op je tanden te bijten met je huidig werk totdat je een nieuwe job hebt, kan je dat doen. Maar aangezien het gevaarlijk voor je is vanwege je gezondheid zou ik eigenlijk al afscheid nemen van je huidige baan. Maar dan wel volledig focussen op een job waarbij je wel zeker rust hebt.

Maar je zegt dat je thuis ook niet kan blijven, omdat je er dan overspannen bij zit? Waarvan geraak je overspannen thuis?

Niet bij de pakken neerzitten! Je komt er wel. :hug:
Zo. Iets ergers dan dit is er niet hoor, als je je zo voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven