Zonder vriend op vakantie

30-07-2019 10:48 967 berichten
Hoi!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet dat mijn vriend er niet van houdt als zijn vriendin gaat reizen, daar hebben we het vaker over gehad. Dat zou voor hem zelfs een reden zijn om het uit te maken.

Maar, ik was al een tijdje een tripje aan het plannen met een vriendin van mij, we willen een paar daagjes naar een stad in Europa. Dit plannen begon al voordat ik wat met mijn vriend had en hij wist dat ik dit misschien van plan was. Hij leek daar oké mee. Nu hebben we concrete plannen gemaakt en die wilde ik overleggen met mijn vriend voordat we zouden boeken. Daar ging het mis. Doordat we al wat dingen bedacht hadden vond hij dit geen overleggen meer maar een mededeling. Verder zei hij dat hij deze keuze niet snapt want ik weet wat hij van reizen vindt. Ik had echter nooit verwacht dat hij ook dit niet oké zou vinden, gewoon een paar dagen. Daarnaast leek hij het eerst ook prima te vinden. En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft. Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?

Ik hoor graag jullie mening!
Al geoefend met verdragen ?

Hij speelt een spelletje met je, Waarschijnlijk niet omdat hij het een leuk spelletje vindt, maar omdat hij gewoon zo is, zie je dat nu echt niet ?

Trouwens, niemand, echt niemand is het waard om zo van in de war te raken.
Geloof mij, het leven is te kort om zo door te blijven modderen, met iemand die jou zo van je stuk brengt. Kom op zeg, maak wat van je eigen leven en leg het niet zo in andermans handen.

Verdraag het rotgevoel en ga je eigen weg.
_Monti_ schreef:
13-10-2019 11:46
Dat is toch logisch dat je nu geïrriteerd bent. Hoezo zou je blij moeten zijn?
Hij is al maanden aan het drammen en zeiken.
Zeg hem gewoon prima dat je na gaat denken, dit is mijn plan en hoor wel of je er in kan vinden en zo niet dan ook prima.
Wat een eikel zeg.
Hij heeft niet altijd zitten zeiken. Hij trok gewoon zijn conclusies eruit als ik op reis zou gaan, en ik kon dat niet helemaal accepteren omdat ik hem niet kwijt wilde. Nu is er een kans dat ik toch op reis kan zonder hem kwijt te raken, wat ik al die tijd al wilde, en ben ik er helemaal niet blij meer mee. Maar misschien is er gewoon te veel gebeurd. Alleen voelt het dan zo alsof ik hem aan het lijntje gehouden heb.
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:50
Hij heeft niet altijd zitten zeiken. Hij trok gewoon zijn conclusies eruit als ik op reis zou gaan, en ik kon dat niet helemaal accepteren omdat ik hem niet kwijt wilde. Nu is er een kans dat ik toch op reis kan zonder hem kwijt te raken, wat ik al die tijd al wilde, en ben ik er helemaal niet blij meer mee. Maar misschien is er gewoon te veel gebeurd. Alleen voelt het dan zo alsof ik hem aan het lijntje gehouden heb.
Als je niet wilt dat dit patroon, jou manier van omgaan met andere mensen, je de rest van je leven dwars gaat zitten en gaat zorgen voor een aantal catastrofale, onomkeerbare keuzes, dan zou ik snel een psycholoog inschakelen en aan mezelf gaan werken. Sorry, maar je klinkt alsof je het hard nodig hebt TO.
zimi schreef:
01-08-2019 12:37
Hij wil het helemaal niet uitmaken, maar gebruikt het als dreigement om z'n zin te krijgen.

Nu heb jij door zijn bluf heen gegaan en krabbelt hij terug alsof het niet zo erg is, maar moet dan alsnog laten merken dat hij er om mokt.

Hij is als de dood dat jij niet meer wil of een ander wil. Want als jij aangeeft dit niet zo te willen in de toekomst is het. Och wie weet wat de toekomst brengt, neem maar geen overhaaste stappen.
Dit schreef ik toen het ineens wel goed was toen jij met je vriendin weg ging.

Nu houdt hij je een worst voor. Jaa.. misschien laat ik je toch wel gaan hoor. Heb jij ook even de tijd om jezelf te bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:50
Hij heeft niet altijd zitten zeiken. Hij trok gewoon zijn conclusies eruit als ik op reis zou gaan, en ik kon dat niet helemaal accepteren omdat ik hem niet kwijt wilde. Nu is er een kans dat ik toch op reis kan zonder hem kwijt te raken, wat ik al die tijd al wilde, en ben ik er helemaal niet blij meer mee. Maar misschien is er gewoon te veel gebeurd. Alleen voelt het dan zo alsof ik hem aan het lijntje gehouden heb.
Nee, dat was geen conclusie wat hij trok want dan had hij het gewoon uitgemaakt zonder toestanden.
Dat is manipuleren en dreigen wat hij steeds heeft gedaan.

En jij houdt hem niet aan het lijntje, hij probeert de touwtjes in handen te houden met zijn aantrekken en afstoten.

En hij geeft je een kans dat je toch weg mag zonder hem te verliezen? Lees nu eens wat jezelf schrijft.
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:50
Hij heeft niet altijd zitten zeiken. Hij trok gewoon zijn conclusies eruit als ik op reis zou gaan, en ik kon dat niet helemaal accepteren omdat ik hem niet kwijt wilde. Nu is er een kans dat ik toch op reis kan zonder hem kwijt te raken, wat ik al die tijd al wilde, en ben ik er helemaal niet blij meer mee. Maar misschien is er gewoon te veel gebeurd. Alleen voelt het dan zo alsof ik hem aan het lijntje gehouden heb.
Je wordt zo hard gegaslight dat je denkt dat jij de enige bent die invloed heeft en verantwoordelijk is voor de gehele relatie en zijn geluk.
TO houdt zichzelf gevangen hoor. Hij doet wat hij doet en is wie hij is. TO pikt dat, ze doet het zichzelf aan. Daarom: zoek professionele hulp.
Alle reacties Link kopieren
Lol karma is a bitch. Hij heeft geen ballen. Ik zei al dat hij het niet door zet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:50
Hij heeft niet altijd zitten zeiken. Hij trok gewoon zijn conclusies eruit als ik op reis zou gaan, en ik kon dat niet helemaal accepteren omdat ik hem niet kwijt wilde. Nu is er een kans dat ik toch op reis kan zonder hem kwijt te raken, wat ik al die tijd al wilde, en ben ik er helemaal niet blij meer mee. Maar misschien is er gewoon te veel gebeurd. Alleen voelt het dan zo alsof ik hem aan het lijntje gehouden heb.
Lieve Lovely, wat ben jij een kwelgeest voor jezelf. Stop daarmee, want jij maakt jezelf gek, omdat jij zo oprecht bent dat jij je niet eens een heel klein beetje kunt inleven in mensen die niet zo'n mooie inborst hebben als jij. En herkennen kun jij dit soort mensen al zeker niet. En het ergste is: jouw zogenaamde vriend heeft het haarfijn door en bespeelt jouw gevoelens als een viool. En viola, nu voel jij je zelfs schuldig, terwijl jij niks hebt gedaan dat ook maar in de buurt komt van aan een lijntje houden. Jij hebt je laten overreden door hem. Jij hebt jezelf door hem aan het twijfelen laten brengen. En jij accepteert dat hij dit nu weer mooi als een nare actie van jou op jouw gemoed laat rusten. Lieve Lovely, Francien heeft je eerder een heel mooi en treffend verhaal en advies gestuurd. Lees dat nog eens na. Echt: jij verdient een leuke man. Dit exemplaar is echt, echt, echt een heel slecht idee. Hij zal je te oppas en te onpas en de rest van je leven opzadelen met dit gevoel, omdat hij dat kan en weet dat jij erdoor buigt.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:50
Hij heeft niet altijd zitten zeiken. Hij trok gewoon zijn conclusies eruit als ik op reis zou gaan, en ik kon dat niet helemaal accepteren omdat ik hem niet kwijt wilde. Nu is er een kans dat ik toch op reis kan zonder hem kwijt te raken, wat ik al die tijd al wilde, en ben ik er helemaal niet blij meer mee. Maar misschien is er gewoon te veel gebeurd. Alleen voelt het dan zo alsof ik hem aan het lijntje gehouden heb.

Nee, hij heeft je droom.lekker verpest voor je... waardeloze vent, bah
Alle reacties Link kopieren
Chrome11 schreef:
13-10-2019 11:40
Hij doet precies weer datgene wat hier al de hele tijd wordt gezegd. Als jij iets wil doen wat hij niet wil, dreigt hij met van alles in de hoop dat je je naar hem schikt. Als je dan toch doorgaat met je plan, vind hij het ineens toch wel oké. Daarmee laat hij je nu weer twijfelen of je wel moet gaan doen wat je al zo lang wil. Ik zou er klaar mee zijn en lekker je eigen plan gaan trekken.
Dit zeiden we toch de hele tijd al? Dat we ons ernstig afvroegen of hij daad bij woord zou voegen? Hij had jullie een hoop ellende bespaart als hij je dit gewoon gelijk had gegund. Nu is er misschien inderdaad teveel kapot gegaan.
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:50
Nu is er een kans dat ik toch op reis kan zonder hem kwijt te raken, wat ik al die tijd al wilde, en ben ik er helemaal niet blij meer mee.
Drama.
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:50
Maar misschien is er gewoon te veel gebeurd.
Drama.
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:50
Alleen voelt het dan zo alsof ik hem aan het lijntje gehouden heb.
Drama.

Nu begin je je als een dramaqueen te gedragen, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:50
Hij heeft niet altijd zitten zeiken. Hij trok gewoon zijn conclusies eruit als ik op reis zou gaan, en ik kon dat niet helemaal accepteren omdat ik hem niet kwijt wilde. Nu is er een kans dat ik toch op reis kan zonder hem kwijt te raken, wat ik al die tijd al wilde, en ben ik er helemaal niet blij meer mee. Maar misschien is er gewoon te veel gebeurd. Alleen voelt het dan zo alsof ik hem aan het lijntje gehouden heb.
Niks “gewoon” conclusies trekken. Jullie hebben er almaar ruzie en onenigheid over dus natuurlijk was er gezeik.. Pas op het moment dat je écht duidelijk bent naar hem toe en niet meer twijfelt over wel/niet, krabbelt hij terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon op reis gaan en ervan uitgaan dat je vanzelf wel tot een besluit komt.
Het gaat dan zoals het gaat.
snoepzak schreef:
13-10-2019 12:07
Nee, hij heeft je droom.lekker verpest voor je...
TO hoeft dat niet te laten gebeuren. Nog steeds niet.
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:31
Ik ben totaal in de war. Ik heb gisteravond met mijn vriend gepraat, gezegd dat ik in mijn eentje op reis ga. Dat ik mijn huur ga opzeggen om even bij mijn ouders te gaan wonen, en dat ik ook een tijdelijk baantje daar kan krijgen. Ik vind het stom, maar kon het ook wel accepteren nu.

En nu komt hij opeens aan met dat hij de afgelopen dagen ook heeft nagedacht, en misschien toch nog wel een optie ziet om mij gewoon te laten gaan en daarna te kijken hoe het verder gaat. Hij weet niet of hij dit wil en ik moest er niet vanuit gaan, maar hij wilde er even een paar dagen over nadenken. Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik had al zo mijn eigen plan gemaakt dat ik niet eens meer weet of ik dit nog wel wil. Want alvast bij mijn ouders, 150 km verderop, gaan wonen, voelt dan ook alsof ik dat niet kan maken. Ik was zo klaar met deze situatie, dit heeft me zo leeggezogen. En nu wil hij misschien toch toegeven. En ik ben eigenlijk alleen maar geïrriteerd in plaats van blij. Wat ik eigenlijk niet kan maken, want dit is waar ik al die tijd om gezeurd heb. Of kan iets soms gewoon te laat zijn?
Dit heb je allemaal supergoed gedaan, Lovely.
Je vriend zoekt gewoon je grenzen op, wat een klein kind.

Deze post doet me denken aan een werkgever die een werknemer zogenaamd geen hoger salaris kan bieden, maar als de werknemer vervolgens een betere baan heeft gevonden, dan kan het ineens wel. Ook altijd zo waardeloos.
Ja natuurlijk kan jij het wel maken om bij je ouders te gaan wonen.
Echt leer eens een beetje voor jezelf op te komen en je niet zo te voegen naar zo'n vaag figuur.
Oriander schreef:
13-10-2019 12:10
Drama.


Drama.


Drama.

Nu begin je je als een dramaqueen te gedragen, vind ik.

Nu?
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:50
Hij heeft niet altijd zitten zeiken. Hij trok gewoon zijn conclusies eruit als ik op reis zou gaan, en ik kon dat niet helemaal accepteren omdat ik hem niet kwijt wilde. Nu is er een kans dat ik toch op reis kan zonder hem kwijt te raken, wat ik al die tijd al wilde, en ben ik er helemaal niet blij meer mee. Maar misschien is er gewoon te veel gebeurd. Alleen voelt het dan zo alsof ik hem aan het lijntje gehouden heb.
Je had je beslissing al genomen en besloten hem los te laten. Nu krabbelt hij terug. Ga gewoon op reis en maak t uit. Je kan altijd daarna nog kijken of t wat wordt. Als je op reis gaat terwijl je met hem bent zal hij je reis verpesten.
Op de momenten dat jij er stellig van overtuigd was alleen te gaan dan kwam de manipulatie. Je wist waar je aan begon, hij heeft het in het begin al gezegd, als je gaat betekent de relatie niks.

Op het moment dat jij je door hem liet voorreden dan zei hij, jaaa maar niet voor mij he? Het moet wel je éigen keus zijn! Ik geef je alleen maar het geheel en jíj moet de beslissing maken voor ons.

En nu heb je besloten en gooit hij weer iets nieuws tussen de spaken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, hij is weer lekker bezig. Dit hadden alle forumleden al voorspeld: Als puntje bij paaltje komt maakt hij het helemaal niet uit. Hij houd nog even een slag om de arm om jou weer onzeker te maken.

Als je daar blijft wonen moet je veel langer sparen om weg te kunnen. Bij je ouders kan je ook loskomen van zijn gemanipuleer. Mocht je het toch willen (wat wij niet adviseren) kan je ook op zo’n afstand je relatie (???) onderhouden en elkaar zien.

Soms kijk je er anders tegenaan als je letterlijk en figuurlijk meer afstand neemt.

Kies voor jezelf en ga niet wachten toch die meester manipulator zeker weet dat hij je misschien toch wel kan laten gaan als is het wel heeeeeeeeel moeilijk.

Jij hebt hem niet aan het lijntje gehouden, dat heeft hij gedaan, en hoe!! Hou je bij je beslissing, ga bij je ouders wonen, werk je reis bij elkaar en ga op reis merken hoe zelfstandig en mondig je eigenlijk bent als je onder de invloed van de vent uit bent.

Je zal heel veel leuke mensen ontmoeten die heel anders in het leven staan dan jouw “vriend”. Je komt er dan pas misschien zelf achter hoe hij je al die tijd hebt bespeeld. Je relatie is helemaal niet goed. Hij laat je denken dat jullie zo bij elkaar passen maar je merkt toch zelf ook dat hij heel vaak anders denkt en doet dan bij jou past?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
13-10-2019 12:24
Ja natuurlijk kan jij het wel maken om bij je ouders te gaan wonen.
Echt leer eens een beetje voor jezelf op te komen en je niet zo te voegen naar zo'n vaag figuur.
Precies. Weleens van een lat relatie gehoord?
Alle reacties Link kopieren
Ga vooral ook op stap met je vriendinnen als je weer bij je ouders woont. Ga eens kijken hoe leuk dat kan zijn en zie bij de mensen om je heen dat een gelijkwaardige relatie waarbij iemand anders je alles gunt er uit ziet.
Klopt, een lat relatie kan ook best, maar ik weet hoe hij daarover denkt en dat hij dat helemaal niks vindt. Dus ik weet niet zeker of dat voor hem een optie zou zijn. Maar ik ga ook niet hier blijven, terwijl al mijn studiegenoten hier al weg zijn en ik dus alleen hem heb, en ik thuis gewoon gratis kan wonen en een baan kan krijgen, terwijl dat hier heel moeilijk gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Echt TO hoe duidelijk wil je het hebben ? Ga weg bij hem en leef je eigen leven. Hij manipuleert je en wil dat je naar zijn pijpen danst. Zoveel gedoe in een prille relatie, kom op zeg. Als je hier mee doorgaat komt er straks weer iets anders waar ie je mee manipuleert.
Als hij van je houdt gunt hij je die reis. Zeker in een prille relatie.

Ik heb een klein half jaartje een relatie. Hij is een maand zonder mij weggeweest. Ik 2 weken alleen zonder hem. En volgend jaar ga ik 3 weken met een vriendin een reis maken die we al jaren aan het plannen zijn.

Tuurlijk missen we elkaar dan. Maar we gunnen elkaar het en hebben vertrouwen erin dat t goed zit tussen ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven