Zonder vriend op vakantie

30-07-2019 10:48 967 berichten
Hoi!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet dat mijn vriend er niet van houdt als zijn vriendin gaat reizen, daar hebben we het vaker over gehad. Dat zou voor hem zelfs een reden zijn om het uit te maken.

Maar, ik was al een tijdje een tripje aan het plannen met een vriendin van mij, we willen een paar daagjes naar een stad in Europa. Dit plannen begon al voordat ik wat met mijn vriend had en hij wist dat ik dit misschien van plan was. Hij leek daar oké mee. Nu hebben we concrete plannen gemaakt en die wilde ik overleggen met mijn vriend voordat we zouden boeken. Daar ging het mis. Doordat we al wat dingen bedacht hadden vond hij dit geen overleggen meer maar een mededeling. Verder zei hij dat hij deze keuze niet snapt want ik weet wat hij van reizen vindt. Ik had echter nooit verwacht dat hij ook dit niet oké zou vinden, gewoon een paar dagen. Daarnaast leek hij het eerst ook prima te vinden. En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft. Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?

Ik hoor graag jullie mening!
Lovely678 schreef:
11-10-2019 09:17
Nee dat is natuurlijk niet goed, ik moet doen waar ik blij van word. Het lastige is alleen dat ik, op dit na, het enorm leuk heb met deze jongen en dat niet kwijt wil.
Ik vind het heel raar dat je dit zo verwoordt. Je maakt het in jouw eigen hoofd zo dat het enige probleempje is dat hij tegen alleen reizen is. Ergo: het enige probleempje is dat hij jouw vrijheid wil beknotten. Het enige probleempje is dat als jij iets doet wat jij graag wilt doen, jij daar zijn toestemming bij nodig hebt. En als jij die krijgt, dan is er geen probleem en is het "enorm leuk".
Lovely678 schreef:
11-10-2019 09:17
Rationeel gezien weet ik precies wat ik moet doen en moet ik gewoon lekker in m'n eentje op reis gaan. Alleen hou ik gewoon wel heel veel van deze jongen. Wat ik met hem heb heb ik nog nooit met iemand gehad en daarom voelt het zo speciaal en is het zo lastig om dat los te laten.
Dit is best een interessante gedachte. Waarom neem jij aan dat jouw ervaringen in de liefde tot op heden representatief zijn voor hoe een fijne relatie eruit ziet? Nog interessanter: waarom kies jij voor een relatie die minder slecht is dan jij tot op heden hebt meegemaakt, als jij ook kunt weggaan en op zoek kunt gaan naar een leuke relatie. Een relatie zonder "behalve op punt x hebben wij het leuk met elkaar". Een relatie met "wij hebben het leuk met elkaar, ik gun hem het beste, hij gunt mij het beste, we zijn geïnteresseerd in elkaar, zelfs al denken wij niet over alles hetzelfde, wij vertrouwen elkaar, wij laten elkaar vrij, wij laten elkaar in onze waarde, wij praten onze meningsverschillen uit, wij leggen elkaar niks op".

Oh, en Lovely, nog één ding: een principe is een regel die jij zélf kiest om zélf na te leven. Een ander mens iets ontzeggen, een ander mens onder druk zetten om iets te doen of te laten, is geen principe. Dat is onderdrukking, machtsmisbruik of geef het een naam.
Lovely678 schreef:
11-10-2019 09:17
Nee dat is natuurlijk niet goed, ik moet doen waar ik blij van word. Het lastige is alleen dat ik, op dit na, het enorm leuk heb met deze jongen en dat niet kwijt wil. Rationeel gezien weet ik precies wat ik moet doen en moet ik gewoon lekker in m'n eentje op reis gaan. Alleen hou ik gewoon wel heel veel van deze jongen. Wat ik met hem heb heb ik nog nooit met iemand gehad en daarom voelt het zo speciaal en is het zo lastig om dat los te laten.
:cry:
ikBedoelHetGoed schreef:
12-10-2019 11:32
Een ander mens iets ontzeggen, een ander mens onder druk zetten om iets te doen of te laten, is geen principe. Dat is onderdrukking, machtsmisbruik of geef het een naam.
Dat is geen teken van liefde, met liefde heeft dat niets te maken.
Wat mij betreft kun je alle goed bedoelde eye-opening adviezen negeren. Dit omdat jij zelf de bodem nog niet bereikt hebt in je relatie. Je bent nog heel blind, wilt het liever niet zien en daarom ook nog niet opgeven. Je wilt helemaal niet (echt) geholpen worden. Je bent nog niet helemaal door hem uitgemelkt, kapot gemaakt, verkracht, geslagen, beperkt en vernederd. Dat kan ook niet want dit is nog maar het begin. Ik zou zeggen en dat meen ik ook, negeer de duidelijke signalen van iedereen, blijf bij hem en geef alles op wat hij niet leuk vindt dat jij graag zou willen voor deze speciale band.

Gebruik het weekendje weg niet om na te denken of je alleen op reis gaat, dat gaat niet door. Maar om erover na te denken of je bereid bent de consequenties (fysiek en mentaal geweld) welke zich op langer termijn zullen voordoen wilt aanvaarden.

De tijd zal het leren en de les zal dan ook keihard aankomen. Pas dan zul je in de gelegenheid zijn om in te zien want men je 15 jaar terug op dit forum duidelijk probeerde te maken. Maar ook met 2 blauwe ogen, 3 gebroken ribben, een gebroken neus, kale plek op je hoofd, gescheurde knie en enkelband, 0 eigenwaarde, wellicht kinderen, 0 contact met familie en vrienden kan het zijn dat je blijft en geen harm inziet omdat het verder een betrokken vader is.

Enige wat je hoeft je doen op dit moment is tijd investeren om de skill ''op eieren lopen'' verder onder de knie te krijgen. Naarmate de tijd verloopt zul je hier meer gebruik van moeten maken maar dat lijkt mij geen probleem. Je doet het graag, en dat was tevens, uiteraard, ook jouw idee.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
11-10-2019 13:20
Klopt, maar dat vind ik dus lastig. Want ik ben ook niet bereid om mijn wensen en principes (ik vind dat je gewoon op reis moet kunnen in je eentje in een relatie). Dus vind ik hem dan ook niet belangrijk genoeg?
Gek genoeg vind ik dat stukje wat je tussen haakjes hebt gezet het belangrijkste. Je hebt daar ook meteen jouw antwoord op jouw vraag in de openingspost.

Jij hebt jouw principe, hij ook... En ‘water bij de wijn’ is handig in een gelijkwaardige relatie. Maar in dit geval lijkt hij - knap verpakt met lieve woorden - jouw principe niet te respecteren en zou je iets, wat je ontzettend graag wilt, overboord moeten zetten voor hem. Dat is ‘geen water bij de wijn’, dat is jezelf verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Vervul jouw droom, doe wat jouw droom is,
Als jij dit niet doet, heb jij je leven lang spijt.
Ga jij kiezen voor jouw vriend en volg je zijn wensen in, ben je een deurmatje geworden .
Blijf je thuis,dan maakt het de relatie ook stuk, want dit etteren in de toekomst, bij elke tegenvaller, komt de wrok naar boven ,bij elke keer als jij vriend STAR is, wordt de wrok heftiger, wil jij zo jouw leven verder door met hem ?

Jouw vriend, vind jou niet belangrijk genoeg, hij wil domweg niet hebben dat jij jouw droomwens van jaren niet vervult, ander woord is egoïst.
Als jij mijn kind/ vriendin was, kreeg je van mij een lift naar het reisbureau en hielp je persoonlijk mee de tickets te kopen.
Tja2 schreef:
12-10-2019 12:42
Gek genoeg vind ik dat stukje wat je tussen haakjes hebt gezet het belangrijkste. Je hebt daar ook meteen jouw antwoord op jouw vraag in de openingspost.

Jij hebt jouw principe, hij ook... En ‘water bij de wijn’ is handig in een gelijkwaardige relatie. Maar in dit geval lijkt hij - knap verpakt met lieve woorden - jouw principe niet te respecteren en zou je iets, wat je ontzettend graag wilt, overboord moeten zetten voor hem. Dat is ‘geen water bij de wijn’, dat is jezelf verliezen.

Mee eens. Je merkt ook aan alles dat dit er helemaal niet specifiek over gaat over hoe hij over haar reis denkt, dit is gewoon een voorbeeld van de manier waarop hij in de relatie staat. Al zou je voor het reizen een compromis/oplossing bedenken dan wordt hij daar nog niet een ander persoon van. Hij heeft er gewoon geen moeite mee haar te begrenzen als hem dat beter uit komt en hij vindt het prima om haar daarbij te manipuleren om z'n zin door te drukken.

Je maakt mij niet wijs dat ze dit gedrag niet ook bij andere dingen ziet maar waarschijnlijk negeert omdat dat om minder belangrijke dingen gaat. En het is niet voor niets dat anderen in haar omgeving dat ook signaleren. Dat heeft allemaal niks met reizen te maken. Ze zien hoe hij in elkaar steekt en ze zien dat zij dat niet ziet/niet wil zien.
Lovely678 schreef:
11-10-2019 13:20
Klopt, maar dat vind ik dus lastig. Want ik ben ook niet bereid om mijn wensen en principes (ik vind dat je gewoon op reis moet kunnen in je eentje in een relatie). Dus vind ik hem dan ook niet belangrijk genoeg?
Op zich een redenatie waar geen speld tussen te krijgen is, ware het niet dat de premisse dat hij jouw plannen niet ziet zitten uit principe volgens mij niet juist is. Ik zie hier in elk geval niks principieels in, eerder manipulatie en controledwang.

Wat haal jij nog uit dit topic TS? Iedereen heeft wel zo'n beetje zijn of haar mening verkondigd, net als de mensen in jouw omgeving. In sommige dingen geef je mensen gelijk maar je blijft tegelijk herhalen dat jullie zoiets speciaals hebben. Ieder zijn tempo hoor, zoals iemand al aangaf. Soms duurt het ietsje langer voordat iemand bepaalde inzichten krijgt. Maar vraag me wel af of je iets aan deze langdurende herhaling van zetten hebt.
Alle reacties Link kopieren
Als jij ook zo speciaal bent voor hem en jij je reisplan doorzet dan maakt hij het niet uit. Doet hij dat wel dan weet je ook speciaal je voor hem bent.

Jullie zijn nog jong en niet zolang bij elkaar.
Als je langer samen bent, een leven hebt samen is het logisch dat je meer samen overlegt of zoiets kan ed. Dat is in jullie situatie totaal niet aan de orde. Hij beperkt jou in je vrijheid, dat klopt niet meid , echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me nu al de hele tijd afvraag... wat heeft ie er nou daadwerkelijk op tegen als je alleen gaat?

Zijn principes? Maar achter principes zit een gedachte... niet "gewoon omdat t mijn principe is".

Gaat ie je te erg missen?

Is je bang dat je vreemd gaat?

Etc.

Volgens mij is er niet echt een geldende reden te bedenken...

Mijn ex was heel jaloers. Wilde al niet dat ik alleen naar een feestje ging... Maar zijn redenen waren altijd dat ie bang was dar mannen me gingen versieren en ik naïef was... achteraf is dat toch gewoon een kolder reden...

Mocht je iemand ontmoeten op reis en vreemd gaan dan kan je t dan altijd nog uitmaken. Waarom.bij voorbaat van het slechte uitgaan?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
12-10-2019 10:27
Natuurlijk houdt iemand niet minder van je als hij een paar maanden op reis wil. Wat is dat toch met mensen die alles zo op zichzelf betrekken? Lijkt me heel ongezond. Je blijft 2 aparte individuen in een relatie met eigen wensen en behoeftes. Die zou je juist moeten respecteren i.p.v. het om iedere scheet uit te maken. Dat maakt een relatie sterk.
Mwa... Ik zou t gewoon zelf niet trekken als mijn vriend zonder mij 3 maanden op reis zou gaan... Maar dat komt ook gewoon door hoe onze relatie is. Ik wil graag een keer samen op vakantie maar dat wordt ook telkens uitgesteld vanwege geldgebrek. Zelfs een weekendje weg is er nog niet van gekomen. Hij is wel al zelf een week met vrienden weggegaan. Als ie nu opeens een paar maanden zonder mij op reis zou gaan zou ik m gedag zeggen. Dan liggen zijn prioriteiten niet bij bij met mij weg gaan en dan hebben we blijkbaar niet dezelfde wensen en passen we niet bij elkaar.

Overigens doen wij ook heel veel dingen apart en zonder elkaar. We zijn niet bang dat we vreemdgaan ofzo. We vertrouwen elkaar. Bij mij is t meer een ding dat ik graag samen weg wil en dat er niet in zit. Als ie dan wel zonder mij voor de 2e keer weggaat dan trek ik mijn conclusies.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
12-10-2019 10:27
Natuurlijk houdt iemand niet minder van je als hij een paar maanden op reis wil. Wat is dat toch met mensen die alles zo op zichzelf betrekken? Lijkt me heel ongezond. Je blijft 2 aparte individuen in een relatie met eigen wensen en behoeftes. Die zou je juist moeten respecteren i.p.v. het om iedere scheet uit te maken. Dat maakt een relatie sterk.
Mwa... Ik zou t gewoon zelf niet trekken als mijn vriend zonder mij 3 maanden op reis zou gaan... Maar dat komt ook gewoon door hoe onze relatie is. Ik wil graag een keer samen op vakantie maar dat wordt ook telkens uitgesteld vanwege geldgebrek. Zelfs een weekendje weg is er nog niet van gekomen. Hij is wel al zelf een week met vrienden weggegaan. Als ie nu opeens een paar maanden zonder mij op reis zou gaan zou ik m gedag zeggen. Dan liggen zijn prioriteiten niet bij bij met mij weg gaan en dan hebben we blijkbaar niet dezelfde wensen en passen we niet bij elkaar.

Overigens doen wij ook heel veel dingen apart en zonder elkaar. We zijn niet bang dat we vreemdgaan ofzo. We vertrouwen elkaar. Bij mij is t meer een ding dat ik graag samen weg wil en dat er niet in zit. Als ie dan wel zonder mij voor de 2e keer weggaat dan trek ik mijn conclusies.
abracadabra schreef:
12-10-2019 13:09
Wat ik me nu al de hele tijd afvraag... wat heeft ie er nou daadwerkelijk op tegen als je alleen gaat?

Zijn principes? Maar achter principes zit een gedachte... niet "gewoon omdat t mijn principe is".

Gaat ie je te erg missen?

Is je bang dat je vreemd gaat?

Etc.

Volgens mij is er niet echt een geldende reden te bedenken...
Ergens in het begin staat dat hij vindt dat TO in shady situaties terechtkomt, als ze gaat reizen.
Ik weet het niet meer precies, ik heb geen zin om het op te zoeken.
Tja2 schreef:
12-10-2019 12:42
Gek genoeg vind ik dat stukje wat je tussen haakjes hebt gezet het belangrijkste. Je hebt daar ook meteen jouw antwoord op jouw vraag in de openingspost.

Jij hebt jouw principe, hij ook... En ‘water bij de wijn’ is handig in een gelijkwaardige relatie. Maar in dit geval lijkt hij - knap verpakt met lieve woorden - jouw principe niet te respecteren en zou je iets, wat je ontzettend graag wilt, overboord moeten zetten voor hem. Dat is ‘geen water bij de wijn’, dat is jezelf verliezen.
Precies. Hij maakt het uit als je je niet aan zijn principes houdt. Maar TO kan het ook uitmaken omdat hij haar principes niet accepteert.

Lovely678, het wordt tijd dat je Toughly678 wordt.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
12-10-2019 14:21
Precies. Hij maakt het uit als je je niet aan zijn principes houdt. Maar TO kan het ook uitmaken omdat hij haar principes niet accepteert.

Lovely678, het wordt tijd dat je Toughly678 wordt.
Nogmaals, dit alles heeft niets maar dan ook niets met principes te maken.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
12-10-2019 13:13
Mwa... Ik zou t gewoon zelf niet trekken als mijn vriend zonder mij 3 maanden op reis zou gaan... Maar dat komt ook gewoon door hoe onze relatie is. Ik wil graag een keer samen op vakantie maar dat wordt ook telkens uitgesteld vanwege geldgebrek. Zelfs een weekendje weg is er nog niet van gekomen. Hij is wel al zelf een week met vrienden weggegaan. Als ie nu opeens een paar maanden zonder mij op reis zou gaan zou ik m gedag zeggen. Dan liggen zijn prioriteiten niet bij bij met mij weg gaan en dan hebben we blijkbaar niet dezelfde wensen en passen we niet bij elkaar.

Overigens doen wij ook heel veel dingen apart en zonder elkaar. We zijn niet bang dat we vreemdgaan ofzo. We vertrouwen elkaar. Bij mij is t meer een ding dat ik graag samen weg wil en dat er niet in zit. Als ie dan wel zonder mij voor de 2e keer weggaat dan trek ik mijn conclusies.
Ok maar wat jij beschrijft is dus iets heel anders. Je wilt graag samen weg en een reis alleen zou ten koste gaan van jullie samen, omdat je nog niet eens een weekend bent weggeweest . Dat is hier totaal niet het geval. Dit gaat niet ten koste van hun samen.
In het jaar dat ik alleen op reis ben geweest, ben ik ook samen met vriend een week op vakantie gegaan. Plus tijdens de reis veel contact met elkaar.
appelientjex wijzigde dit bericht op 12-10-2019 15:46
8.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geboekt, TO?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Grappig, als je vriend je niet voorschrijft wat je moet doen, dan doen de forummers hier het wel.

Echt Lovely, het is jouw leven!
Alle reacties Link kopieren
Parallella schreef:
12-10-2019 17:32
Grappig, als je vriend je niet voorschrijft wat je moet doen, dan doen de forummers hier het wel.

Echt Lovely, het is jouw leven!
+1

Zie je het patroon TO?

Dit is wat jij met jouw gedrag oproept?
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
12-10-2019 12:07
Dat is geen teken van liefde, met liefde heeft dat niets te maken.
en dit
Alle reacties Link kopieren
Parallella schreef:
12-10-2019 17:32
Grappig, als je vriend je niet voorschrijft wat je moet doen, dan doen de forummers hier het wel.

Echt Lovely, het is jouw leven!
Kom op, daar is een forum voor. Elke To krijgt (dwingend) advies. Dat is niet iets specifieks voor deze TO.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
12-10-2019 13:26
Ergens in het begin staat dat hij vindt dat TO in shady situaties terechtkomt, als ze gaat reizen.
Ik weet het niet meer precies, ik heb geen zin om het op te zoeken.
Klopt. Pure angst dus. Zou je wel in je eentje 2 maanden op een onbewoond eiland mogen zitten bijvoorbeeld?
-
anoniem_63a475a1bb583 wijzigde dit bericht op 17-01-2020 10:03
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:31
Ik ben totaal in de war. Ik heb gisteravond met mijn vriend gepraat, gezegd dat ik in mijn eentje op reis ga. Dat ik mijn huur ga opzeggen om even bij mijn ouders te gaan wonen, en dat ik ook een tijdelijk baantje daar kan krijgen. Ik vind het stom, maar kon het ook wel accepteren nu.

En nu komt hij opeens aan met dat hij de afgelopen dagen ook heeft nagedacht, en misschien toch nog wel een optie ziet om mij gewoon te laten gaan en daarna te kijken hoe het verder gaat. Hij weet niet of hij dit wil en ik moest er niet vanuit gaan, maar hij wilde er even een paar dagen over nadenken. Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik had al zo mijn eigen plan gemaakt dat ik niet eens meer weet of ik dit nog wel wil. Want alvast bij mijn ouders, 150 km verderop, gaan wonen, voelt dan ook alsof ik dat niet kan maken. Ik was zo klaar met deze situatie, dit heeft me zo leeggezogen. En nu wil hij misschien toch toegeven. En ik ben eigenlijk alleen maar geïrriteerd in plaats van blij. Wat ik eigenlijk niet kan maken, want dit is waar ik al die tijd om gezeurd heb. Of kan iets soms gewoon te laat zijn?
Hij doet precies weer datgene wat hier al de hele tijd wordt gezegd. Als jij iets wil doen wat hij niet wil, dreigt hij met van alles in de hoop dat je je naar hem schikt. Als je dan toch doorgaat met je plan, vind hij het ineens toch wel oké. Daarmee laat hij je nu weer twijfelen of je wel moet gaan doen wat je al zo lang wil. Ik zou er klaar mee zijn en lekker je eigen plan gaan trekken.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
13-10-2019 11:31
Ik ben totaal in de war. Ik heb gisteravond met mijn vriend gepraat, gezegd dat ik in mijn eentje op reis ga. Dat ik mijn huur ga opzeggen om even bij mijn ouders te gaan wonen, en dat ik ook een tijdelijk baantje daar kan krijgen. Ik vind het stom, maar kon het ook wel accepteren nu.

En nu komt hij opeens aan met dat hij de afgelopen dagen ook heeft nagedacht, en misschien toch nog wel een optie ziet om mij gewoon te laten gaan en daarna te kijken hoe het verder gaat. Hij weet niet of hij dit wil en ik moest er niet vanuit gaan, maar hij wilde er even een paar dagen over nadenken. Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik had al zo mijn eigen plan gemaakt dat ik niet eens meer weet of ik dit nog wel wil. Want alvast bij mijn ouders, 150 km verderop, gaan wonen, voelt dan ook alsof ik dat niet kan maken. Ik was zo klaar met deze situatie, dit heeft me zo leeggezogen. En nu wil hij misschien toch toegeven. En ik ben eigenlijk alleen maar geïrriteerd in plaats van blij. Wat ik eigenlijk niet kan maken, want dit is waar ik al die tijd om gezeurd heb. Of kan iets soms gewoon te laat zijn?
Dat is toch logisch dat je nu geïrriteerd bent. Hoezo zou je blij moeten zijn?
Hij is al maanden aan het drammen en zeiken.
Zeg hem gewoon prima dat je na gaat denken, dit is mijn plan en hoor wel of je er in kan vinden en zo niet dan ook prima.

Wat een eikel zeg. Als je mijn dochter was zou ik stiekem erg blij zijn als deze relatie zou stoppen.
En leer beter voor jezelf op te komen. Dit soort mannen is niet oke, neem daar alsjeblieft geen genoegen mee, zo hoort het niet te zijn hoor. Je hebt nog een heel leven voor je meid, doe wat goed is voor jóu. de juiste man voor jou sluit daar bij aan en daar heb je dan zulk gezeur en drama niet mee.
anoniem_370132 wijzigde dit bericht op 13-10-2019 11:51
11.82% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven