Welke vaatwasser kopen (inbouw)?

15-10-2019 19:10 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft het begeven... de vaatwasser die net buiten garantie is. Vandaag is een monteur gekomen en die heeft hem open geschroefd, beetje gewrikt aan printplaat en snoertjes en toen leek hij het te doen.
Niet dus, vanavond gaf hij dezelfde foutcode en is weer deaud. Ik heb het bedrijf gebeld en die zeggen dat de printplaat vervangen moet worden. Dat kost 250 euro en de monteur vandaag kostte ook al 75 euro.
Ik was niet tevreden over het apparaat (Indesit) omdat hij heel slecht droogde. Als er ook maar iets van kunststof/plastic in zat bleef de vaat gewoon nat. Tijd voor een nieuw exemplaar!
Dus.... wie oh wie heeft een hele fijne vaatwasser? We zijn een stel zonder kinderen maar koken graag en hebben vaak gasten, dus de vaatwasser wordt redelijk intensief gebruikt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Cateautje schreef:
15-10-2019 19:39
Hoelang heb je hem al?
5 jaar denk ik.
Wel een fijne machine!
Maud*de*Braose schreef:
15-10-2019 19:37
Ik heb een Siemens, met bestekla. Fijn apparaat.
Voorlopige conclusie: Miele of Siemens!
Thanks!
Maud*de*Braose schreef:
15-10-2019 19:37
Ik heb een Siemens, met bestekla. Fijn apparaat.
+1
Hier een ingebouwde Siemens in huis uit 1994.

Intussen al een jaar of wat kapot, maar hij is toch maar mooi 24 jaar meegegaan.

(En nope, geen zin om te vervangen.)
Ik heb nu een bestekmandje. Is een bestekla zoveel handiger? Ik pak bij het uitladen dat mandje er uit om het schone bestek in de keukenla (die aan de andere kant van de keuken zit) te leggen.
Oudblond schreef:
15-10-2019 19:44
Ik heb nu een bestekmandje. Is een bestekla zoveel handiger? Ik pak bij het uitladen dat mandje er uit om het schone bestek in de keukenla te leggen.
Elders al een lade gehad en ik vind al dat gepriegel maar niks.

Maar mijn ouders zweren er dan weer bij om alle messen netjes naast elkaar te leggen, alle vorken naast elkaar, ...

Geef mij maar een mand waar ik alles door elkaar in smijt.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 19:46
7.87% gewijzigd
Oudblond schreef:
15-10-2019 19:44
Ik heb nu een bestekmandje. Is een bestekla zoveel handiger? Ik pak bij het uitladen dat mandje er uit om het schone bestek in de keukenla te leggen.
Ik heb ook een mandje en doe het zoals jou. Hoe werkt zo’n la dan?
gizzmo-returns schreef:
15-10-2019 19:41
5 jaar denk ik.
Wel een fijne machine!
Ik hoop dat dat een belofte voor die van mij inhoud.
Hier een Bosch, ook prima apparaat. Hiervoor een Whirlpool, wat een drama, dat kreng ging serieus elke 3 maanden kapot, 2x een nieuwe gehad van de fabrikant, en ook die gingen elke keer kapot.
Toen een Bosch, en die draait al jaren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hier ook een Siemens. Draait al 8 jaar. Één keer een storing mee gehad een half jaar geleden, monteur geweest voor 75 euro en draait sindsdien weer als een zonnetje.

Ik ben ook Miele fan, maar ben eigenlijk alleen bereid dat extra geld voor een wasmachine uit te geven. Siemens voor een vaatwasser is echt prima!

Ik heb overigens toen erg op het aantal Decibel geluid gelet. Kleine woning, dus een stille vaatwasser als je s avonds op de bank zit wel erg prettig. Ik snap dat je van je in-de-shit af wil.
Ik dacht trouwens dat vroeger Bosch en Siemens in zowat dezelfde fabrieken gemaakt werden.
Dus geen Indesit meer en geen Whrirlpool :cheers:
Oudblond schreef:
15-10-2019 19:51
Dus geen Indesit meer en geen Whrilpool :cheers:
En ook nog eens niet meer bij de verkoper waar je die Indesit gehaald hebt.
Want die wil niet al te veel moeite doen als er na 2 jaar en 5 maanden iets schort.
Caramelfudge schreef:
15-10-2019 19:49
Hier ook een Siemens. Draait al 8 jaar. Één keer een storing mee gehad een half jaar geleden, monteur geweest voor 75 euro en draait sindsdien weer als een zonnetje.

Ik ben ook Miele fan, maar ben eigenlijk alleen bereid dat extra geld voor een wasmachine uit te geven. Siemens voor een vaatwasser is echt prima!

Ik heb overigens toen erg op het aantal Decibel geluid gelet. Kleine woning, dus een stille vaatwasser als je s avonds op de bank zit wel erg prettig. Ik snap dat je van je in-de-shit af wil.
Oeh, hele goede! We hebben een open keuken dus inderdaad belangrijk dat hij 'stil' is. Dat was de overleden machine wel.
Marnamai schreef:
15-10-2019 19:52
En ook nog eens niet meer bij de verkoper waar je die Indesit gehaald hebt.
Want die wil niet al te veel moeite doen als er na 2 jaar en 5 maanden iets schort.
Zeker niet! De monteur die er vandaag was werkt voor een herstelbedrijf, dus niet voor de verkopende partij. Maar als ik een machine uitzoek en die via hen koop, dan krijg ik die 75 euro die de 'reparatie' kostte verrekend. Natuurlijk kijk ik welke prijs zij aanrekenen en of ik elders > dan - 75 euro betaal.
Ik zou het toch bij de fabrikant afdwingen dat ze iets doen om hem weer helemaal goed te krijgen of desnoods een nieuwe te verzorgen, dan kandie gelijk op marktplaats en heb je met wat je daaraan verdiend toch een goede goedkopere nieuwe vaatwasser.
Man is nu SN636x00ie aan het kijken. Die is blijkbaar stil en heeft binnenverlichting. Uh.... Wij zijn beiden van 'hoe makkelijker het huishouden...' maar eh.... :-D
Cateautje schreef:
15-10-2019 19:58
Ik zou het toch bij de fabrikant afdwingen dat ze iets doen om hem weer helemaal goed te krijgen of desnoods een nieuwe te verzorgen, dan kandie gelijk op marktplaats en heb je met wat je daaraan verdiend toch een goede goedkopere nieuwe vaatwasser.
*Plant in de agenda dat Cateautje een paar weken komt logeren. Gratis kost en inwoon maar ze doet wel de vaat.* :D
Oudblond schreef:
15-10-2019 20:03
*Plant in de agenda dat Cateautje een paar weken komt logeren. Gratis kost en inwoon maar ze doet wel de vaat.* :D
Al word ik erbij betaald. :nope:
Wij hebben een jaar geleden een Miele gekocht.
Hele fijne vaatwasser met besteklade.
Droogt goed.
Heeft lange en korte programma's.
En er kan echt veel in.
Hij kostte duizend euro.

Hiervoor hadden we een Whirlpool, die zat al in het huis toen we het kochten.
Wat een rot apparaat. Om de haverklap ellende mee gehad!
Heb vandaag weer een afwasje gedraaid, oooooohhhhhhh, wat word ik daar blij van!
D'rin, ff wachten, d'ruit, in de kast en alles is weer netjes. :jump:
Oudblond schreef:
15-10-2019 20:00
Man is nu SN636x00ie aan het kijken. Die is blijkbaar stil en heeft binnenverlichting. Uh.... Wij zijn beiden van 'hoe makkelijker het huishouden...' maar eh.... :-D
Als man het gaat uitzoeken, komt het vast goed ;)
Verder geen tips van mij :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oudblond schreef:
15-10-2019 19:51
Dus geen Indesit meer en geen Whrirlpool :cheers:
Indeshit noemen wij het thuis.
lollypopje schreef:
15-10-2019 20:09
Als man het gaat uitzoeken, komt het vast goed ;)
Verder geen tips van mij :P
De jaren 50 roepen je. :hihi:
Lucifer2018 schreef:
15-10-2019 20:09
Indeshit noemen wij het thuis.
:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven