Welke vaatwasser kopen (inbouw)?

15-10-2019 19:10 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft het begeven... de vaatwasser die net buiten garantie is. Vandaag is een monteur gekomen en die heeft hem open geschroefd, beetje gewrikt aan printplaat en snoertjes en toen leek hij het te doen.
Niet dus, vanavond gaf hij dezelfde foutcode en is weer deaud. Ik heb het bedrijf gebeld en die zeggen dat de printplaat vervangen moet worden. Dat kost 250 euro en de monteur vandaag kostte ook al 75 euro.
Ik was niet tevreden over het apparaat (Indesit) omdat hij heel slecht droogde. Als er ook maar iets van kunststof/plastic in zat bleef de vaat gewoon nat. Tijd voor een nieuw exemplaar!
Dus.... wie oh wie heeft een hele fijne vaatwasser? We zijn een stel zonder kinderen maar koken graag en hebben vaak gasten, dus de vaatwasser wordt redelijk intensief gebruikt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ikea komt geloof ik altijd goed uit de testen
Alle reacties Link kopieren
Hier een vaatwasser met besteklade i.p.v. een bestekmandje. Ideaal, want veel ruimte en ik leg messen en vorken al gesorteerd in de vaatwasser zodat het sneller uit te ruimen is. Verder gaat mijn deur van de vaatwasser automatisch op een kiertje waardoor de boel fijn kan doorluchten. Mocht er eens een plastic dingetje in zitten dat dan nog ietwat vochtig is, droogt het automatisch aan de lucht. Ik heb ‘n Miele overigens.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-10-2019 19:18
Ikea komt geloof ik altijd goed uit de testen
Deze kocht ik omdat hij goed uit de testen kwam maar ik was er dus helemaal niet tevreden over. Heb jij een Ikea apparaat?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Deze staat op de tweede plaats van beste geteste vaatwassers. Nr 1 is een Miele en nr. 3 is ook een Siemens.

https://www.wassen.nl/vaatwassers/siemens/sn658x04te/
Alle reacties Link kopieren
GewoonDaantje schreef:
15-10-2019 19:19
Hier een vaatwasser met besteklade i.p.v. een bestekmandje. Ideaal, want veel ruimte en ik leg messen en vorken al gesorteerd in de vaatwasser zodat het sneller uit te ruimen is. Verder gaat mijn deur van de vaatwasser automatisch op een kiertje waardoor de boel fijn kan doorluchten. Mocht er eens een plastic dingetje in zitten dat dan nog ietwat vochtig is, droogt het automatisch aan de lucht. Ik heb ‘n Miele overigens.
Dat klinkt fijn. Weet je toevallig ook welke Miele? En hoe lang heb je hem al?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Van veel producten mag je verwachten dat ze langer dan 2 jaar mee gaan bij normaal gebruik.

Wilt u gebruikmaken van uw wettelijk recht op een goed product? Dan kan dat alleen als het product niet goed is én u voldoet aan de volgende voorwaarden:

U hebt het product op een normale manier gebruikt.
Het product is niet kapot gegaan of beschadigd geraakt door normale slijtage.
U hebt het product goed onderhouden.
U hebt het product niet zelf kapot gemaakt of beschadigd.

Denkt de verkoper dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan gelden de volgende regels:

Is het product binnen 6 maanden na aankoop kapot gegaan? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Maar dat hoeft u alleen te doen als de verkoper zegt dat dit wél uw schuld was en als hij daar goede argumenten voor heeft.

Voor verkopersgarantie en fabrieksgarantie gelden soms gunstigere voorwaarden. Bovendien hoeft u dan nooit zelf te bewijzen dat u het product niet zelf kapot hebt gemaakt. Daarom kan het soms handiger zijn om gebruik te maken van die garantie. Hebt u die garantie niet of is de garantieperiode voorbij? Dan kunt u altijd terugvallen op uw wettelijke rechten.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 19:23
3.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-10-2019 19:20
Deze staat op de tweede plaats van beste geteste vaatwassers. Nr 1 is een Miele en nr. 3 is ook een Siemens.

https://www.wassen.nl/vaatwassers/siemens/sn658x04te/
870 euro.... vind ik behoorlijk aan de prijs! Heb je er zelf 1? Hoe bevalt die?

(PS: gefeliciteerd met je wanddecoratie! Nog maar 2 daagjes wachten)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product
Alle reacties Link kopieren
@Lucifer: Ik had 2 jaar garantie (extra voor betaald) en het apparaat is 2 jaar en 5 maanden oud.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
15-10-2019 19:22
870 euro.... vind ik behoorlijk aan de prijs! Heb je er zelf 1? Hoe bevalt die?

(PS: gefeliciteerd met je wanddecoratie! Nog maar 2 daagjes wachten)
Ik heb ook een Siemens, een kleintje, op een plank in de keuken. Heb hem nog maar net, dus over langdurige resultaten kan ik nog niks zeggen, maar die van mij wast en droogt perfect.

Dankje! :)
Oudblond schreef:
15-10-2019 19:20
Deze kocht ik omdat hij goed uit de testen kwam maar ik was er dus helemaal niet tevreden over. Heb jij een Ikea apparaat?
Nee, heb een Siemens
Oudblond schreef:
15-10-2019 19:24
@Lucifer: Ik had 2 jaar garantie (extra voor betaald) en het apparaat is 2 jaar en 5 maanden oud.
Dan moet hij het gewoon nog doen. Je kan er een klacht over indienen bij de verkoper of bij de fabrikant en dan moeten ze je tegemoet komen.

Weet wel dat Indesit door de gemiddelde Rotterdamse witgoedtechneut Indeshit wordt genoemd.
Alle reacties Link kopieren
'Uw wettelijke recht op een goed product geldt ook na de garantieperiode. Gaat een product kapot en is de fabrieksgarantie, verkopersgarantie of bijgekochte garantie verlopen? Dan kunt u nog steeds gebruik maken van uw wettelijke garantie. Dit hangt af van de gebruiksduur van het product. De verkoper of fabrikant kan u vertellen hoe lang het product mee gaat.'

Er zat standaard een garantie van 1 jaar op en ik heb dus 1 jaar 'bijgekocht'. Dat is 5 maanden geleden afgelopen. De verkoper heb ik gecontacteerd en die zegt: Jammer de bammer pech gehad.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
15-10-2019 19:24
@Lucifer: Ik had 2 jaar garantie (extra voor betaald) en het apparaat is 2 jaar en 5 maanden oud.
Ja en?

Zulke witgoedapparaten van een middenmoot kwaliteit horen en langer gewoon mee te gaan bij normaal gebruik.

Die fabrieksgarantie is wat anders dan het recht op een goed product.
Oudblond schreef:
15-10-2019 19:30
'Uw wettelijke recht op een goed product geldt ook na de garantieperiode. Gaat een product kapot en is de fabrieksgarantie, verkopersgarantie of bijgekochte garantie verlopen? Dan kunt u nog steeds gebruik maken van uw wettelijke garantie. Dit hangt af van de gebruiksduur van het product. De verkoper of fabrikant kan u vertellen hoe lang het product mee gaat.'

Er zat standaard een garantie van 1 jaar op en ik heb dus 1 jaar 'bijgekocht'. Dat is 5 maanden geleden afgelopen. De verkoper heb ik gecontacteerd en die zegt: Jammer de bammer pech gehad.
Ik zou er toch wat pittiger tegenin gaan.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-10-2019 19:31
Ik zou er toch wat pittiger tegenin gaan.
Zou ik normaliter ook doen. Maar ik was niet tevreden over dit apparaat en ik heb een hekel aan afwassen en dus geen zin om hier een wekenlange strijd van te maken ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
15-10-2019 19:33
Zou ik normaliter ook doen. Maar ik was niet tevreden over dit apparaat en ik heb een hekel aan afwassen en dus geen zin om hier een wekenlange strijd van te maken ;-D
Snap ik ook! Weg ermee dan!
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
15-10-2019 19:20
Dat klinkt fijn. Weet je toevallig ook welke Miele? En hoe lang heb je hem al?
Heb ‘t even opgezocht, het is deze: Miele G 6660 SC Vi . Best aan de prijs, maar draait hier al twee jaar als een zonnetje. Gemak dient de mensch :-)
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Oudblond schreef:
15-10-2019 19:30
'Uw wettelijke recht op een goed product geldt ook na de garantieperiode. Gaat een product kapot en is de fabrieksgarantie, verkopersgarantie of bijgekochte garantie verlopen? Dan kunt u nog steeds gebruik maken van uw wettelijke garantie. Dit hangt af van de gebruiksduur van het product. De verkoper of fabrikant kan u vertellen hoe lang het product mee gaat.'

Er zat standaard een garantie van 1 jaar op en ik heb dus 1 jaar 'bijgekocht'. Dat is 5 maanden geleden afgelopen. De verkoper heb ik gecontacteerd en die zegt: Jammer de bammer pech gehad.
Wat je koopt en krijgt is fabrieksgarantie. Daar heb ik het dus niet over.

Ik heb zelf met een koffiezetapparaat en wasmachine gehad, kapot in een paar maanden na garantie van de fabriek.

Ik heb toen de producten gezocht in een lijst en gekeken naar hoeveel gebruik ( bijvoorbeeld hoeveel was je gemiddeld in een maand/jaar) en daar bleek uit dat mijn wasmachine gemiddeld nog 3/4 jaar mee had moeten gaan als het product een deugelijk product was.
Ik heb toen 2x gedoe gehad maar na wat schriftelijke verwijzing naar deze wet en de lijst heb ik een nieuw koffiezetapparaat gehad en een gratis trommel voor mijn machine.

Ik zal eens kijken of de lijst van toen nog kan vinden... weet even niet meer op welke zoekwoorden....
Alle reacties Link kopieren
GewoonDaantje schreef:
15-10-2019 19:36
Heb ‘t even opgezocht, het is deze: Miele G 6660 SC Vi . Best aan de prijs, maar draait hier al twee jaar als een zonnetje. Gemak dient de mensch :-)
Ik ga even kijken. Dank je wel voor de moeite!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik heb een Siemens, met bestekla. Fijn apparaat.
Zeg dan gewoon dat een nieuwe/andere wil. :roll: :-D
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
15-10-2019 19:37
Zeg dan gewoon dat een nieuwe/andere wil. :roll: :-D
Verwend prinsesje ben ik :proud:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
gizzmo-returns schreef:
15-10-2019 19:26
Nee, heb een Siemens
Hoelang heb je hem al?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven