Geen klik met client
donderdag 17 oktober 2019 om 20:09
Sinds kort werk ik bij thuiszorg als huishoudelijk medewerker. Ik heb dit werk nooit eerder gedaan, alleen thuis gepoetst. Nooit voor een ander.
Ik heb een aantal adressen. Dat gaat goed. Maar er is 1 nieuw adres waar ik geen klik mee heb. De mensen doen niets verkeerd. Maar ik voel me niet bij ze op mijn gemak. Ze komen wat elitair over. Daarnaast zijn ze erg precies. Ik heb geen ervaring met dit werk. Maar ik denk dat de kans groot is dat ik te kort schiet in mijn werk voor deze mensen. Ik ga er dus eigenlijk met tegenzin naartoe. Ik word er nogal zenuwachtig van ook.
Kan ik zelf vragen aan planner om een ander adres? Mag dit als je bij thuiszorg werkt? Het is niet prettig als je met tegenzin ergens heen gaat.
Ik heb een aantal adressen. Dat gaat goed. Maar er is 1 nieuw adres waar ik geen klik mee heb. De mensen doen niets verkeerd. Maar ik voel me niet bij ze op mijn gemak. Ze komen wat elitair over. Daarnaast zijn ze erg precies. Ik heb geen ervaring met dit werk. Maar ik denk dat de kans groot is dat ik te kort schiet in mijn werk voor deze mensen. Ik ga er dus eigenlijk met tegenzin naartoe. Ik word er nogal zenuwachtig van ook.
Kan ik zelf vragen aan planner om een ander adres? Mag dit als je bij thuiszorg werkt? Het is niet prettig als je met tegenzin ergens heen gaat.
donderdag 17 oktober 2019 om 20:50
Je moet leren om daar mee om te gaan.bitterkoekjespudding schreef: ↑17-10-2019 20:41Ja dit is het inderdaad. Ik kom uit een heel ander nest. Daar zit het ongemak.
Daarnaast heb ik geen ervaring, en ben nog onzeker of ik wel goed genoeg geschikt ben voor dit werk. En zij zijn zo pietje precies en vragen dingen die andere clienten niet vragen. Zien alles en zijn wat pietluttig.
Geen goede match gewoon.
Ik heb 17 jaar thuiszorgwerk gedaan en heb in al die jaren 2 keer overplaatsing aangevraagd , 1 keer omdat die man schizofreen was en een keer in een psychose zat. Daar had ik dus geen trek in en een andere keer omdat ik het gevoel had dat ik er alleen maar was omdat mevrouw er recht op had. Het was er dankzij haar hulp die ze al 35 jaar had en die ook nog steeds kwam brandschoon.
donderdag 17 oktober 2019 om 20:52
Gewoon aangeven bij je leidinggevende.
Ik heb vroeger in de huishoudelijke thuiszorg gewerkt.
Met 1 vrouw had ik echt geen klik, zij liep mij achterna bij alles wat ik deed.
Ging op een stoel zitten toekijken hoe ik het bed verschoonde.
Ben zelfs op eerste kerstdag naar haar toe gegaan om te werken.
Kreeg ik de week daarop te horen dat ze stof achter de wc leiding had gevonden.
Toen was ik er wel echt klaar mee.
Mijn advies is : als jij je daar echt niet thuis voelt en denkt dat dat niet gaat gebeuren, stop dan op dit adres want dan gaat het alleen nog maar meer tegen staan.
Mijn advies is : als jij je daar echt niet thuis voelt en denkt dat dat niet gaat gebeuren, stop dan op dit adres want dan gaat het alleen nog maar meer tegen staan.
donderdag 17 oktober 2019 om 20:54
Ik denk dat het op den duur sociaal wel iets makkelijker zal worden. Ik werk in de thuiszorg en daar is ook iedereen anders.bitterkoekjespudding schreef: ↑17-10-2019 20:41Ja dit is het inderdaad. Ik kom uit een heel ander nest. Daar zit het ongemak.
Daarnaast heb ik geen ervaring, en ben nog onzeker of ik wel goed genoeg geschikt ben voor dit werk. En zij zijn zo pietje precies en vragen dingen die andere clienten niet vragen. Zien alles en zijn wat pietluttig.
Geen goede match gewoon.
En vergeet niet, net zoals bij de persoonlijke verzorging, dat mensen het vreselijk vinden om dingen uit handen te geven, hun zelfredzaamheid is niet meer. Ze zijn zo gewend om het zelf op een bepaalde manier te doen, een ander kan het nooit zo goed als zijzelf. Vraag gewoon dingen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 17 oktober 2019 om 20:58
Het is je werk, je hoeft ook geen vrienden met ze te zijn. Ze zijn misschien moeilijk en jij bent onzeker. Nu niet fijn voor je, maar je verdient er wel geld mee, moet je maar denken.
Stug je werk blijven doen, expliciet aan ze vragen wat ze precies willen en voor de rest je nooit minder voelen dan een ander.
Ik had ook meer klik met het ene gezin dan met het andere (al waren het bij mij vaak weduwes, geen gezinnen) toen ik in de thuiszorg werkte, maar ik heb er veel van geleerd. Al vond ik het toen niet altijd even leuk, dat klopt.
Stug je werk blijven doen, expliciet aan ze vragen wat ze precies willen en voor de rest je nooit minder voelen dan een ander.
Ik had ook meer klik met het ene gezin dan met het andere (al waren het bij mij vaak weduwes, geen gezinnen) toen ik in de thuiszorg werkte, maar ik heb er veel van geleerd. Al vond ik het toen niet altijd even leuk, dat klopt.
donderdag 17 oktober 2019 om 21:00
Lavendel_12 schreef: ↑17-10-2019 20:49En in het begin ben je vaak nog zoekende naar een manier van werken in een huis en als je eenmaal een structuur of vaste gang hebt gaat het ook beter/sneller/makkelijker.
Klopt. Ik werk zelf ook als thuishulp. In het begin is het even zoeken maar als je eenmaal een tijdje bij iemand hebt gewerkt, gaat het meestal wat makkelijker.
Ik ben zelf 28 en toen ik 18 was heb ik ook als thuishulp gewerkt. Toen was ik ook nog niet ervaren en dat merkten sommige cliënten. Die gaven aan dat ze liever een ervaren iemand hadden. Prima, even goede vrienden. En er waren juist ook cliënten die het fijn vonden dat een jong iemand bij ze thuis kwam.
Ik heb wel een paar situaties gehad waarbij ik me niet prettig voelde. Kan daar verder niet over uitweiden maar ik heb dit na een tijdje gecommuniceerd naar leidinggevende. Zij wist niet wat er speelde en heeft me daar per direct weggehaald.
Je werkt nog maar kort bij deze mensen toch? Kijk het nog even aan. En misschien bellen die mensen jouw werkgever wel en willen ze een andere hulp. Ik ben zelf ook een tijdje onzeker geweest als een cliënt een andere hulp wilde. Maar als ik dan hoorde dat diegene al veel hulpen heeft gehad, denk ik: Dan ligt het niet aan mij.
donderdag 17 oktober 2019 om 21:02
Dat is wel heel ernstig. In de pv ook meegemaakt hoor. Niemand van het team wilde nog bij een bepaalde cliënt zorg verlenen.Libra86 schreef: ↑17-10-2019 20:52Gewoon aangeven bij je leidinggevende.
Ik weet niet hoe vaak TO bij haar cliënt is geweest. Als er meer routine is, dan gaat het vaak ook beter.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 17 oktober 2019 om 21:03
Ik heb ook in de huishoudelijke thuiszorg gewerkt en had ook een zeer, zeer kritische en pietluttige cliënt. Ze zat er letterlijk bovenop. Als ik bijvoorbeeld de ramen aan de buitenkant aan het lappen was, tikte zij aan de binnenkant op het raam als ik in haar beleving een vlekje over het hoofd zag. Dit terwijl haar huis altijd brandschoon was. Ik vond dat best vervelend, maar probeerde toch zo veel mogelijk mijn eigen plan te trekken. Ik heb ook wel dingen van haar geleerd.
Één keer heb ik gezegd (dus niet eens gevraagd) dat ik niet meer naar een bepaalde cliënt toe wilde. Maar dat was een cliënt met grote psychische problemen waar ik totaal niet voor was opgeleid om mee om te gaan.
Één keer heb ik gezegd (dus niet eens gevraagd) dat ik niet meer naar een bepaalde cliënt toe wilde. Maar dat was een cliënt met grote psychische problemen waar ik totaal niet voor was opgeleid om mee om te gaan.
donderdag 17 oktober 2019 om 21:10
Ik heb twee clienten gehad van wie ik wist dat ze als meisje een dienstbetrekking hadden gehad (dat was vroeger hier gebruikelijk, arme meisjes werden al jong intern dienstmeisje bij rijkere mensen). Eentje was daarom juist heel lief en relaxed, de ander vertelde horrorverhalen over de dame des huizes die haar naging met een witte handschoen aan om te controleren of ze alles wel gestoft had, maar achtervolgde mij ook (met de traplift
) om te kijken of de sprei wel zo strak was dat er een kwartje op kon stuiteren.
En ja, ik heb dat mens binnensmonds echt wel uitgescholden. Maar goed, ik mocht wel zoveel oude koffie van haar drinken als ik wilde. Die stond al 5 uur op het warmhoudplaatje. Heerlijk.
En ja, ik heb dat mens binnensmonds echt wel uitgescholden. Maar goed, ik mocht wel zoveel oude koffie van haar drinken als ik wilde. Die stond al 5 uur op het warmhoudplaatje. Heerlijk.
donderdag 17 oktober 2019 om 21:13
Patient? Client bedoel je.lizenlotte schreef: ↑17-10-2019 20:33mijn patient heeft overigens altijd een eigen zaak gehad, en is daardoor gewend op mensen te moeten letten en ze bij te sturen. is dat ms bij jouw patient ook het geval?
ik geef mn bek ook maar een douw
donderdag 17 oktober 2019 om 21:29
derooiekater schreef: ↑17-10-2019 20:15Je zal altijd wel cliënten blijven houden waar mee het minder klikt.
Je ben daar aan het werk.
Dit. Net zo goed als je dat met collega’s hebt. Part of the job.
donderdag 17 oktober 2019 om 21:30
Ik mag dat altijd aangegeven als er echt geen klik is maar ik doe dat meestal niet want ik kwam daar om te werken. Maar soms baal ik er wel van dat ik dat niet gedaan heb omdat die client dan soms zelf belde voor een andere hulp omdat ik mijn werk niet goed deed. En dat kreeg ik dan weer op m'n bord.
Het is soms gewoon erg lastig, de ene client verwacht veel te veel van je en de ander verwacht eigenlijk niks en laat je je gang gaan (waar helaas sommige collega's misbruik van maken) . En dan heb je nog clienten die perse willen dat iets op een bepaalde manier gebeurd en je dus controleren.
Heb je al eens met de client aan tafel gezeten om helder te krijgen wat die persoon verwacht en geef je ook je grenzen aan? Als een client teveel vraagt kun je best aangeven dat je het niet red i.p.v. toch het lijstje helemaal snel snel af te werken.
Als je er echt niet uitkomt kun je altijd nog naar kantoor bellen voor overleg.
Ik heb zelf een tijd een client gehad die de een na de andere hulp versleet. Toen ik daar werd ingezet werd ik gewaarschuwd dat mevrouw agressief kon zijn en soms erge moodswings had door borderline en andere problemen. Mijn voorgangers konden daar niet mee omgaan. Ik heb die client echt nooit agressief gezien, ook niks gemerkt van de moodswings, en ze vond het leuk om gewoon lekker te kletsen dus dat deed ik gewoon tijdens m'n werk. Helaas was haar huis wel iedere week een bende en was er niet tegenop te poetsen maar ik deed wat ik kon en client was tevreden. Client vond het echt jammer toen ik weer weg ging want ze had meer hulp nodig die ik niet kon bieden en voor haar was het beter om dan iemand te zoeken die zowel mijn werk kon doen als die extra dingen. Heb gehoord dat ze er na mij ook weer enkele heeft versleten.
Het is soms gewoon erg lastig, de ene client verwacht veel te veel van je en de ander verwacht eigenlijk niks en laat je je gang gaan (waar helaas sommige collega's misbruik van maken) . En dan heb je nog clienten die perse willen dat iets op een bepaalde manier gebeurd en je dus controleren.
Heb je al eens met de client aan tafel gezeten om helder te krijgen wat die persoon verwacht en geef je ook je grenzen aan? Als een client teveel vraagt kun je best aangeven dat je het niet red i.p.v. toch het lijstje helemaal snel snel af te werken.
Als je er echt niet uitkomt kun je altijd nog naar kantoor bellen voor overleg.
Ik heb zelf een tijd een client gehad die de een na de andere hulp versleet. Toen ik daar werd ingezet werd ik gewaarschuwd dat mevrouw agressief kon zijn en soms erge moodswings had door borderline en andere problemen. Mijn voorgangers konden daar niet mee omgaan. Ik heb die client echt nooit agressief gezien, ook niks gemerkt van de moodswings, en ze vond het leuk om gewoon lekker te kletsen dus dat deed ik gewoon tijdens m'n werk. Helaas was haar huis wel iedere week een bende en was er niet tegenop te poetsen maar ik deed wat ik kon en client was tevreden. Client vond het echt jammer toen ik weer weg ging want ze had meer hulp nodig die ik niet kon bieden en voor haar was het beter om dan iemand te zoeken die zowel mijn werk kon doen als die extra dingen. Heb gehoord dat ze er na mij ook weer enkele heeft versleten.
donderdag 17 oktober 2019 om 21:33
Hahahaha die koffie herken ik ook!Betty_Slocombe schreef: ↑17-10-2019 21:10Maar goed, ik mocht wel zoveel oude koffie van haar drinken als ik wilde. Die stond al 5 uur op het warmhoudplaatje. Heerlijk.
donderdag 17 oktober 2019 om 21:37
En toen ik begon had ik ook geen ervaring met dit werk en ja dat zagen cliënten soms ook. Het heeft echt wel een tijdje geduurd voordat ik meer handigheid kreeg in alles want thuis maak je toch iets anders schoon want dan kun je er meer de tijd voor nemen. En van veel clienten heb ik tips gekregen die ik nu bij andere clienten en thuis ook toe pas. Daarnaast heb ik de tips die ik gehad heb van anderen ook weer doorgegeven aan clienten en zo leren we allemaal weer wat bij.
De meesten clienten vonden het in het begin niet erg dat ik geen ervaring had want ze zagen dat ik wel m'n best deed. Anderen vonden het wat lastiger maar dat waren meestal ook de clienten die te veeleisend waren.
De meesten clienten vonden het in het begin niet erg dat ik geen ervaring had want ze zagen dat ik wel m'n best deed. Anderen vonden het wat lastiger maar dat waren meestal ook de clienten die te veeleisend waren.
donderdag 17 oktober 2019 om 21:56
Over dat soort klusjes is wel eens verwarring bij clienten en collega's. Ik heb namelijk helaas ook collega's die heel snel roepen van dat doen wij niet als ze ergens geen zin in hebben. We hebben zelfs ooit een mail gehad van de directie dat we buiten wel de ramen mochten lappen als we erbij konden met een keukentrapje.Lavendel_12 schreef: ↑17-10-2019 20:47Bij ons was buiten ramenlappen op een gegeven moment buiten onze werkzaamheden. Of mensen vragen soms de gekste dingen; vitrage afhalen en wassen, kerstboom van zolder halen en helpen opzetten, de radiatoren ragen van binnen, enz. Ik weet wel dat komt voort uit het feit dat ze dat aan niemand anders kunnen vragen, maar daar heb je gewoon geen tijd voor.
En ik heb wel eens geholpen met de kerstboom optuigen, verhuisdozen inpakken, kasten mee uitmesten of in de herfst het stoepje bladvrij maken zodat client weer makkelijk met haar rollator de deur uit kon en niet bang hoefde te zijn om uit te glijden. Ja dat hoef ik niet te doen maar ik vind de afwisseling leuk en soms vind een client dat gewoon belangrijker dan weer alles afstoffen en ach die badkamer soppen kan soms ook wel een weekje wachten. Bij de meeste van mijn clienten wordt het niet echt vies omdat het gewoon goed bij gehouden wordt. Client doet de dingen die men zelf nog kan en ik doe de rest en doe soms dingen even weer wat grondiger zodat client het weer makkelijker zelf bij kan houden.
donderdag 17 oktober 2019 om 22:15
wat een gezeur over patient of client zeg. zowel mijn collega's als ik als de dames op kantoor spreken over mijn patienten, dat is dus niet raar in dld zoals beweerd word. jullie spreken in nl dus over clienten, ook goed. lekker boeiend. iedereen weet wie ik bedoel. laten we ons nou dus maar weer gewoon concentreren op de vraag van to zou ik zeggen. .
donderdag 17 oktober 2019 om 22:18
Ik doe hetzelfde werk als jij, inclusief vitrages wassen en verwarmingen uitzuigen
Ik heb namelijk stuk voor stuk lieverds van cliënten waar ik graag een stappie harder voor loop.
Wat jij beschrijft zou ik ook heel vervelend vinden maar ik zou er dan ook wat van zeggen. Ik heb mee dat ik aardig van de tongriem gesneden ben én ervaren.
Ik hou niet van op mijn vingers kijken en ik zou dan ook gewoon zeggen dat ik daar doodnerveus van word, dat ze er best een beetje op mag vertrouwen dat ik goed schoonmaak en dat ze anders de volgende keer mag zeggen wat beter/anders moet.
Daar komt bij dat ik datgene doe wat zij zelf niet (meer) kunnen, dat spinragje dat ik over het hoofd zie kunnen ze zelf prima weghalen.
Als het echt niet klikt neem ik contact op met mijn coördinator en vraag ik of er een cliëntwissel kan plaatsvinden omdat het echt niet lukt. Je bent wekelijks bij de mensen over de vloer dus het is fijn als je je op je gemak voelt.
Ik kan niks met "het is maar werk, hou afstand". Je bent in hun privébedoening, het is belangrijk dat iedereen senang is met de situatie.
Wat jij beschrijft zou ik ook heel vervelend vinden maar ik zou er dan ook wat van zeggen. Ik heb mee dat ik aardig van de tongriem gesneden ben én ervaren.
Ik hou niet van op mijn vingers kijken en ik zou dan ook gewoon zeggen dat ik daar doodnerveus van word, dat ze er best een beetje op mag vertrouwen dat ik goed schoonmaak en dat ze anders de volgende keer mag zeggen wat beter/anders moet.
Daar komt bij dat ik datgene doe wat zij zelf niet (meer) kunnen, dat spinragje dat ik over het hoofd zie kunnen ze zelf prima weghalen.
Als het echt niet klikt neem ik contact op met mijn coördinator en vraag ik of er een cliëntwissel kan plaatsvinden omdat het echt niet lukt. Je bent wekelijks bij de mensen over de vloer dus het is fijn als je je op je gemak voelt.
Ik kan niks met "het is maar werk, hou afstand". Je bent in hun privébedoening, het is belangrijk dat iedereen senang is met de situatie.
donderdag 17 oktober 2019 om 22:48
Bij schoonmaken is het niet lullen maar poetsen dus die klik is ondergeschikt.
Zit het niet ergens anders in? Het maakt je blijkbaar onzeker. Maak je minder goed schoon bij anderen omdat die minder elitair zijn? Nee toch? Waarom zou het nu niet goed genoeg zijn?
Eventueel kun je dit bespreken met je leidinggevende, om tips te krijgen zodat je je wel prettig gaat voelen. Ik denk niet dat dit echt aan die mensen ligt.
Zit het niet ergens anders in? Het maakt je blijkbaar onzeker. Maak je minder goed schoon bij anderen omdat die minder elitair zijn? Nee toch? Waarom zou het nu niet goed genoeg zijn?
Eventueel kun je dit bespreken met je leidinggevende, om tips te krijgen zodat je je wel prettig gaat voelen. Ik denk niet dat dit echt aan die mensen ligt.
donderdag 17 oktober 2019 om 22:48
Ik heb in mijn tijd als huishoudelijk hulp 1x een gezin geweigerd. Rookten als een ketter (als in: er kwam oranje water van de ramen), "roetstrepen" op nachtkastjes waar een sigaret had gelegen, etc. Ik had daarnaast, na een aantal bezoeken, vermoeden van dementie bij mevrouw, meneer ging al-tijd weg als ik kwam, voelde me een soort oppas en i.c.m. de toestand van mevrouw en het roken heb ik opgebeld naar het bureau. Zag het niet zitten en vond die rook echt heel goor. Ik vond het zorgelijk. Zij zeiden dat ik "geen diagnoses mocht geven". Dat deed ik ook niet, maar ik herkende veel van een familielid met dementie en vond situatie zorgelijk en niet geschikt voor een huishoudelijke hulp. (en op persoonlijke noot, ook gewoon ranzig, met al die rook) Twee weken later kwam er iemand kijken en werd ik dezelfde dag nog gebeld: ik hoefde niet meer te komen want de situatie was 'anders geworden'.
Kortom: je kan aangegeven dat het niet klikt.
Kortom: je kan aangegeven dat het niet klikt.
donderdag 17 oktober 2019 om 23:01
Als huishoudelijke hulp in de thuiszorg ben je een hulp en ondersteun je de cliënt. Het is niet de bedoeling dat je het hele huishouden overneemt van cliënt. Ik heb wel eens, toen ik het werk net deed, aan mijn coördinator om tips gevraagd toen ik een cliënt had die alleen met me wilde thee drinken. Mij werd gezegd dat een praatje maken ook een belangrijk onderdeel is van ons werk en dat je de stofzuiger best een keer mag laten staan als de cliënt echt even meer behoefte heeft aan een gesprek.devilopme schreef: ↑17-10-2019 22:48Bij schoonmaken is het niet lullen maar poetsen dus die klik is ondergeschikt.
Sommige cliënten zijn erg eenzaam en zien soms alleen de huishoudelijke hulp en de verzorging. Tja die mensen moeten soms ook hun ei kwijt of zitten ergens mee waar ze de kinderen niet mee lastig willen vallen.
donderdag 17 oktober 2019 om 23:32
Dat verschilt dan per organisatie of regio denk ik, want bij ons was het absoluut niet de bedoeling dat er koffie of thee werd gedronken met de cliënt, dat deed ik wel, maar dat is toen nog nadrukkelijk benoemt. Deze organisatie had meerdere huizen maar naar cliënten in de wijk keken ze zeker niet op die manier naar her welbevinden van deze mensen.Goguma schreef: ↑17-10-2019 23:01Als huishoudelijke hulp in de thuiszorg ben je een hulp en ondersteun je de cliënt. Het is niet de bedoeling dat je het hele huishouden overneemt van cliënt. Ik heb wel eens, toen ik het werk net deed, aan mijn coördinator om tips gevraagd toen ik een cliënt had die alleen met me wilde thee drinken. Mij werd gezegd dat een praatje maken ook een belangrijk onderdeel is van ons werk en dat je de stofzuiger best een keer mag laten staan als de cliënt echt even meer behoefte heeft aan een gesprek.
Sommige cliënten zijn erg eenzaam en zien soms alleen de huishoudelijke hulp en de verzorging. Tja die mensen moeten soms ook hun ei kwijt of zitten ergens mee waar ze de kinderen niet mee lastig willen vallen.
Wij kregen zelfs uitgerekende reis minuten naar de volgende cliënt en werden gewoon door gepland rond lunchtijd. Je boterhammetje opeten? Op de fiets of in de auto. Daar trok ik mijn eigen plan en plande zelf de cliënten van die dag op tijden dat prima was voor de cliënten en voor mij. De organisatie deed in de wijk niks met pauzes voor de werknemer, pas toen ik in het tehuis ging werken had ik 2x koffiepauze van 15 min en lunch van 30 min.
donderdag 17 oktober 2019 om 23:50
Vroeger ook als HBH ( hulp bij huishouden ) gewerkt bij een thuiszorgorganisatie.
Je mag zeker cliënten weigeren. Ik heb ooit eens een echtpaar toegewezen gekregen waar ik voor het eerst kwam, die mij op stonden te wachten met een verfkwast, want, daar kon ik de plinten, stopcontacten en de hoekjes mee afstoffen/uitpeuren!
Ook het feit dat zij constant liepen te snuiven in mn nek, hoe ik werkte en tevens mijn collega die ook is ingevallen bij hun, zwart begon te maken dat zij zegeltjes en een enveloppe met geld zou hebben gestolen, heb ik bedankt voor de eer en mijn planner gebeld, dat ik daar nooit meer van mij leven meer heen wilde. Dit werd gewoon ingewilligd door de organisatie.
Je mag zeker cliënten weigeren. Ik heb ooit eens een echtpaar toegewezen gekregen waar ik voor het eerst kwam, die mij op stonden te wachten met een verfkwast, want, daar kon ik de plinten, stopcontacten en de hoekjes mee afstoffen/uitpeuren!
Ook het feit dat zij constant liepen te snuiven in mn nek, hoe ik werkte en tevens mijn collega die ook is ingevallen bij hun, zwart begon te maken dat zij zegeltjes en een enveloppe met geld zou hebben gestolen, heb ik bedankt voor de eer en mijn planner gebeld, dat ik daar nooit meer van mij leven meer heen wilde. Dit werd gewoon ingewilligd door de organisatie.