Slaapkamers
zondag 13 oktober 2019 om 15:49
zondag 13 oktober 2019 om 16:26
Ik vind in de slaapkamer wit het mooist.
Heb een Engels antiek wit bed altijd wit beddengoed en een gehaakt sprei.
Heb een art deco linnenkast, kanten vitrages en onbehandeld eiken vloerdelen en oh ja witte muren.
Zo heb ik mijn slaapkamer onveranderdal denk een jaar of 25 en vind nog steeds prachtig.
Heb een Engels antiek wit bed altijd wit beddengoed en een gehaakt sprei.
Heb een art deco linnenkast, kanten vitrages en onbehandeld eiken vloerdelen en oh ja witte muren.
Zo heb ik mijn slaapkamer onveranderdal denk een jaar of 25 en vind nog steeds prachtig.
zondag 13 oktober 2019 om 16:35
Ik houd ook erg van licht in de slaapkamer. Ik heb een lichte variant “vergrijsd eiken” laminaat op de vloer, RAL 9001 op de muren, en plafond, kozijnen, lijstwerk, kastdeuren, gordijnen en beddengoed zijn allemaal wit.
Ik bedenk me net dat ik wel 2 gekleurde nachtkastjes heb. Die moeten nog eens geschilderd worden, en ik ben er nog niet uit in welke kleur.
Ik bedenk me net dat ik wel 2 gekleurde nachtkastjes heb. Die moeten nog eens geschilderd worden, en ik ben er nog niet uit in welke kleur.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 13-10-2019 17:20
24.02% gewijzigd
zondag 13 oktober 2019 om 17:04
Vloerbedekking op de vloer om het warm en gezellig te maken. Voor mij is het belangrijk dat een slaapkamer een warm nest is. Pluizige/zachte sprei over de deken. Mooi beddengoed en mooi opgemaakt. Symmetrisch (aan beide kanten tafeltje met lampje). Tafeltjes het liefst met een lade, zodat je zo min mogelijk rommel op de tafeltjes hebt (leesbril, massageolie, boekenleggers, afstandsbediening, noem maar op). Overigens zou ik zelf NOOIT kiezen voor een TV in de slaapkamer, maar ieder zijn ding.
Verder vind ik een klein bankje bij het voeteneinde heel mooi. Een hoog hoofdbord bij het bed vind ik ook altijd wel chique staan.
Een hoge ladekast met daarop een vaas met een bloem, een spiegel, fotolijst oid. Is ook mooi. Ik zou zelf niet snel gaan voor wit, van mij mag het best een beetje donker zijn in de slaapkamer. Wit vind ik overigens voor de woonkamer etc. wel heel mooi.
Oh en lambrisering op de muur vind ik erg gezellig en knus staan, het liefst met houten verticale planken en een mooie horizontale lijst erboven. Dikke gordijnen helemaal van het plafond tot aan de grond.
ps: ik beschrijf nu wat ik mooi vind, NIET wat ik zelf heb ;p Dit vind ik mooi voor in Nederland, waar het wat kouder is. In een warm land, zou ik waarschijnlijk voor iets heel anders gaan.
Verder vind ik een klein bankje bij het voeteneinde heel mooi. Een hoog hoofdbord bij het bed vind ik ook altijd wel chique staan.
Een hoge ladekast met daarop een vaas met een bloem, een spiegel, fotolijst oid. Is ook mooi. Ik zou zelf niet snel gaan voor wit, van mij mag het best een beetje donker zijn in de slaapkamer. Wit vind ik overigens voor de woonkamer etc. wel heel mooi.
Oh en lambrisering op de muur vind ik erg gezellig en knus staan, het liefst met houten verticale planken en een mooie horizontale lijst erboven. Dikke gordijnen helemaal van het plafond tot aan de grond.
ps: ik beschrijf nu wat ik mooi vind, NIET wat ik zelf heb ;p Dit vind ik mooi voor in Nederland, waar het wat kouder is. In een warm land, zou ik waarschijnlijk voor iets heel anders gaan.
zondag 13 oktober 2019 om 20:30
Mijn slaapkamer was altijd a la 1001 nacht, mijn het nieuwe huis is dat ook weer mijn streven.
Donker robuust hout, luxe behang in rood met een gouden zweem, noord-Afrikaanse details. Ik heb wel aan twee kanten ramen waarvan één kant openslaande deuren naar het terras. Dus licht genoeg.
Mijn slaapkamer is wel heel groot ( 6x4 ) dus het wordt niet benauwd met veel kleur.
Donker robuust hout, luxe behang in rood met een gouden zweem, noord-Afrikaanse details. Ik heb wel aan twee kanten ramen waarvan één kant openslaande deuren naar het terras. Dus licht genoeg.
Mijn slaapkamer is wel heel groot ( 6x4 ) dus het wordt niet benauwd met veel kleur.
woensdag 16 oktober 2019 om 22:41
Oeh leuk, ben vandaag ook begonnen met kijken op pinterest. Nog geen idee war we op uit gaan komen. Heb nu hoogpolige vloerbedekking boven overal. Zou ik zelf nooit bedacht hebben, maar het lag er al en we zouden hier maar tijdelijk wonen. Maar ik vond het zoooo heerlijk (behalve als er een kind spuugt, dat is echt een ramp...) dat ik overweeg het weer te nemen. Anders wordt het denk ik donkerhout/laminaat.
woensdag 16 oktober 2019 om 22:47
woensdag 16 oktober 2019 om 22:52
Hier ook veel wit maar met donkerblauw en een Grijze boxspring
Witte kasten, gordijnen, planken, spiegellijst en hoofdbord van het bed is van wit steigerhout.
Wand achter het bed is donkerblauw en 1 wand wit behang met donkerblauw detail.
O vloer is vergrijst eiken.
Geen idee hoe tijdloos maar voorlopig ben ik er erg blij mee.
Witte kasten, gordijnen, planken, spiegellijst en hoofdbord van het bed is van wit steigerhout.
Wand achter het bed is donkerblauw en 1 wand wit behang met donkerblauw detail.
O vloer is vergrijst eiken.
Geen idee hoe tijdloos maar voorlopig ben ik er erg blij mee.
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 18 oktober 2019 om 10:34
Ik vind veel mooi, in een slaapkamer wil ik vooral rust en ontspanning. Een donkere slaapkamer met gedempt licht en geluid vind ik fijn.
Dus een hoogpolig kleed en zware, gevoerde gordijnen. Een extra deken op het voeteneinde. Donkere kleuren en zo stil mogelijk (geen tv). Geen rommel in het zicht, dus lades en voldoende kastruimte.
Verlichting vind ik ook heel belangrijk: sfeerverlichting, gerichte verlichting en lampen in de kasten zodat ik in het (winter-)donker niet de hele slaapkamer in het licht hoef te zetten als ik wat zoek.
Je kunt in de slaapkamer een ‘stijlbreuk’ met de rest van het huis toepassen, of je kunt de stijl juist doortrekken. Ik heb dezelfde stijl aangehouden maar dan in donkerder kleuren.
Dus een hoogpolig kleed en zware, gevoerde gordijnen. Een extra deken op het voeteneinde. Donkere kleuren en zo stil mogelijk (geen tv). Geen rommel in het zicht, dus lades en voldoende kastruimte.
Verlichting vind ik ook heel belangrijk: sfeerverlichting, gerichte verlichting en lampen in de kasten zodat ik in het (winter-)donker niet de hele slaapkamer in het licht hoef te zetten als ik wat zoek.
Je kunt in de slaapkamer een ‘stijlbreuk’ met de rest van het huis toepassen, of je kunt de stijl juist doortrekken. Ik heb dezelfde stijl aangehouden maar dan in donkerder kleuren.
vrijdag 18 oktober 2019 om 10:43
vrijdag 18 oktober 2019 om 10:53
Hahahapamelacourson schreef: ↑18-10-2019 10:43Bedankt voor de reacties. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had eigenlijk gehoopt op plaatjes van slaapkamers die jullie mooi vinden (zo was er ooit ook een topic over mooie interieurs in het algemeen waar iedereen mooie foto's postte) en niet zozeer hoe jullie slaapkamers eruit zien![]()
vrijdag 18 oktober 2019 om 13:15
Ik kan geen plaatjes plakken, dus dat moet iemand anders doen
Maar dit vind ik heel mooi:
https://h-o-r-n-g-r-y.tumblr.com/post/174252233966
Ik hou van licht en hout dus vind dit prachtig. Wel lawaaierig als het regent denk ik!
(en nee, mijn huidige slaapkamer lijkt hier totaal niet op)
Ik hou van licht en hout dus vind dit prachtig. Wel lawaaierig als het regent denk ik!
vrijdag 18 oktober 2019 om 14:52
Mijn eigen slaapkamer heeft een laminaat vergrijsd taupe vloer en witte muren. Verder een wit beden nachtkastje in modern landelijke stijl en een witte PAX. Wit bond kleedje op de vloer en verder kleurrijke decoratie, hysterische dekbed ovetrekken, een schilderij met alle kleuren van de regenboog erin, etc. Ik ging voor een beetje boho idee. Liefst zou ik de muren een leuk kleurtje schilderen, maar de muren waren spiksplinter nieuw geverfd toen ik in trok (nieuwbouw) en nu krijg kk met geen mogelijkheid die PAX meer van zijn plek, dus dat gaat hem niet meer worden...Dus ik ben nog aan het kijken om het op een andere manier knusser te maken.
Ik vind deze slaapkamers echt geweldig!

vrijdag 18 oktober 2019 om 14:54
Ik zou echt elke ochtend mijn kamer opnieuw moeten inrichten, omdat ik echt alle meuk omver gemaaid heb 's nachts. Als je uberhaupt al je bed kan vindenUgli schreef: ↑18-10-2019 14:52Mijn eigen slaapkamer heeft een laminaat vergrijsd taupe vloer en witte muren. Verder een wit beden nachtkastje in modern landelijke stijl en een witte PAX. Wit bond kleedje op de vloer en verder kleurrijke decoratie, hysterische dekbed ovetrekken, een schilderij met alle kleuren van de regenboog erin, etc. Ik ging voor een beetje boho idee. Liefst zou ik de muren een leuk kleurtje schilderen, maar de muren waren spiksplinter nieuw geverfd toen ik in trok (nieuwbouw) en nu krijg kk met geen mogelijkheid die PAX meer van zijn plek, dus dat gaat hem niet meer worden...Dus ik ben nog aan het kijken om het op een andere manier knusser te maken.
![]()
vrijdag 18 oktober 2019 om 15:02
vrijdag 18 oktober 2019 om 17:27
Ik zou echt de warmte van de gordijnen missen in deze kamer. Bij mij moet t pikdonker zijn. Houtaccenten vind ik wel mooi, dit een beetje too muchstokbootje schreef: ↑18-10-2019 13:15Ik kan geen plaatjes plakken, dus dat moet iemand anders doen![]()