* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Oh wat balen allemaal dat maagzuur! Al die baby's groeien nu natuurlijk zo snel dat je maag klem komt te zitten. Maar waarom dat nou persé 's avonds moet bij jullie..... misschien proberen tussen de middag warm te eten? Heb er geen verstand van hoor, maar als je dan nog geen last hebt, dan heb je je warme hap in ieder geval maar vast achter je kiezen.

Ben erg blij dat ik daar in ieder geval geen last van heb. Het enige wat ik merk van die baby die nu hoger komt, is dat ik vaak de hik heb. Wel irritant maar dat is het dan ook. Hopen dat het zo blijft!!!

Net alleen even schrikken: paar drupjes bloed gesignaleerd. Voel me verder prima, heb niet meer harde buiken dan normaal en ik voel de baby ook nog gewoon goed, dus het zal wel loslopen. Gelukkig moet ik morgenochtend naar de verloskundige, dat scheelt. Dat ene nachtje kom ik ook wel door. Maar extra rustig aan doen vanavond!

MissBR, super dat de echo zo leuk was. En wat leuk dat je zoontjes zo lief hebben zitten kijken! Die hebben morgen wat spannends te vertellen op school!
Blog: goed dat je aan de AB bent begonnen, hopelijk met een snel resultaat.

Miss BR: hoe was de echo?

Jane: das geen pretje voor jou. Sterkte!

Sas, balen van het kleurverschil. Daar ben ik ook een beetje bang voor. Onze houtwerk is gebroken wit, zoals deurpost en inbouwkast. Maar de bestelde meubeltjes zijn wit. Ik ben dus erg bnieuwd hoe dat straks uitpakt.

Ring, inderdaad gezellig dat getrappel. Bij mij is het ook goed voelbaar van buiten. Als ik 's nachts met mijn buik tegen vriend aanlig, kan hij het ook voelen. Had zelfs het idee dat de kat het laatste merkte toen ze op schoot lag.

Chica, das niet zo best dat je avondeten weer in de vc ligt. Is het misselijkheid of meer een soort maagzuur? Ik heb daar bijna geen last van gehad.

Met mij gaat het z'n gangetje. Laatste week wel behoorlijk moe, dus gelukkig 's avonds niet zo veel in de planning. Dan ga ik wel lekker douchen en op de bank hangen, maar niet bepaald vroeg naar bed. Op het werk is het extreem druk, ik word ook niet echt gespaard, maar dat hoeft ook niet. Er wordt zelfs nog verwacht dat ik avonden terug kom, maar dat hoort eigenlijk ook wel bij mijn werk. Over ruim een week een weekje vrij, dat is wel erg lekker hoewel het qua werk eigenlijk echt niet uitkomt. Maar dat is meteen een goede test voor mij om de boel de boel te laten. Ik ben veel te perfectionistisch en wil ook liever niet mijn toch alle drukke collega's belasten. Collega die deel van mijn werk straks overneemt is nu nog aan het re-integreren na een operatie, dus daar moet ik ook rekening mee houden.
Crosspost: Jojon, das wel schrikken. Het hoeft natuurlijk helemaal niks te betekenen, maar fijn dat je morgen afspraak bij verloskundige hebt staan.

Geen crosspost: MissBR, heb je echoverhaal helemaal niet zien staan net, maar verhaal van Chica wel.... Wat leuk dat de jongens ervan genoten hebben en dat je al denkt wat te zien van je andere kind.
Maagzuur blijkt te komen net als bij de bekkeninstabiliteit van het verweken. De klep van je maag sluit niet meer goed en daardoor krijg je het zuur. Ik krijg dus maagzuur en wordt daar misselijk van (ofzoiets), maar altijd rond avondeten. Misschien is het wel een goed idee om smiddags warm te eten.

Jojon: Oei das toch wel schrikken, gelukkig naar de VK morgen want een extra controle kan nooit kwaad.

MissBR: Wat leuk dat het gelukt is en wat goed dat de jongens zo onder indruk waren.

Maria: als het gaat, dan gaat het, maar je werk klinkt me wel erg druk in de oren hoor. Vooral de avonden. Pas op dat je jezelf niet voorbij loopt.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Jojon, wat schrikken zeg! Hopelijk is het niks vervelends.

MissBR, leuk dat de echo zo'n succes was.

Maria, dus ook al zo druk op je werk? Hier net zo. Niet echt leuk he? Ik ben minder perfectionistisch dan jij (denk ik). Daarom ben ik vandaag toen het me werd aangeboden ook maar iets eerder naar huis gegaan, van die kleine momenten moet ik het maar nemen. Het ging echt even niet met m'n rug. (Drie extra patiënten gezwachteld tot in de liezen naast mijn eigen spreekuur, dat merk je wel hoor.) Denk jij ook wel even aan jezelf? Ook al gaat het goed nu, je moet voorkomen dat het straks ineens niet meer gaat he? Succes.
Ik vind mijn werk ook erg leuk, dus dat scheelt. En met het oog op een weekje vrij en daarna tot aan mijn verlof amper normale werkweken vanwege alle feestdagen (incl. bevrijdingsdag en verplichte vrije dagen) moet het wel lukken.
Ik vind mijn werk (doorgaans) ook leuk. Maar ja, het houdt wel een keer op. Wel lekker dat je nog een weekje vrij hebt tussendoor. Dat kon bij mij niet in verband met te weinig personeel, meer dan een dagje voor 5 juni kan ik niet meer krijgen... Ach ja, zoals jij ook al zegt: het moet wel lukken. Gaat het echt niet dan geef ik het wel aan.

Hoe zit het verder bij de anderen?
MissBR: klinkt super die echo, en leuk dat de jongens het ook leuk vonden. Ben benieuwd of ze ook echt op de jongste lijkt.

Chica: heb je al Gaviscon gehaald? En was de soep misschien wat kruidig of scherp dat je maag daar sterk op reageert? Ik heb ook wel maagzuur, maar kan het nog onder controle houden met Rennies. Het is echt zo vies.

Blogbabe: goed dat je dan toch de AB maar neemt, hoop dat het zijn werk ook echt doet.
Jojon: toch wel schrikken, zeg. Gelukkig mag je morgen gelijk naar de VK. Al is het alleen maar om gerustgesteld te worden.

MissBR: Wat leuk dat de jongens zo onder indruk waren van de echo. Kregen jullie ook foto's mee en een DVD? Ik mag zaterdag voor een pretecho. Ben benieuwd of het bij ons ook zo geslaagd wordt! M'n ouders en schoonouders vinden zo'n DVD vast ook helemaal te gek!

Maria: Fijn dat je je werk zo leuk vindt. Jee, je werkt zelfs op avonden. Dat zou ik zelf niet snel doen. Pas op dat je jezelf niet voorbij loopt, hè. Maar het is wel precies zoals ze zegt. Je hebt nu veel feestdagen tussendoor... dus de tijd vliegt waarschijnlijk voorbij!

Ring: je vraagt hoe dat bij de anderen zit. Nou ja, ik zit dus thuis. Dus ik heb het héééél relaxed.
Nou ja, relaxt... Je bent ziek! Dat is iets anders, niet zo fijn toch?
Nee, niet fijn nee. Echt niet. Maar als ik dan bijv het verhaal van Maria lees over 's avonds werken en een enorme drukte op het werk.... Pfff, dan heb ik het relaxed (al lijkt het me heerlijk als ik het zou kunnen, hoor!).
Het eerste schopje dat ik voelde, was meteen ook aan de buitenkant te zien en te voelen, ook door manlief. Dat was ongeveer in de 18e week. Voelt zo grappig (nu nog wel...).

Ik ben bijna helemaal van m'n verkoudheid af, gelukkig. Dat m'n maagklepje niet meer zo goed werkt, merkte ik tijdens een hoestbui... Ineens kwam m'n hele maaginhoud mee

Maar gelukkig ben ik niet misselijk ofzo, het was echt eenmalig door het hoesten...

Gisteren zijn we de hele dag naar Elysium geweest. Ze hebben daar een heel groot zout bad, dat was zo grappig. Ik dreef op m'n rug met m'n boobs en buik boven het water uit, hahahaha.

Ik vind net een briefje van de postbode dat hij het kraampakket van de verzekering in de schuur heeft gezet, ik ga eens kijken wat voor moois daar in zit!

En wat gewicht betreft, ik weeg inmiddels 63 kilo...ahum...al zo'n 9 kilo meer dan voorheen (ik ben nu 27 weken geloof ik). Ik geloof dat ik meer ben aangekomen dan de meesten van jullie, maar desondanks vind ik mezelf eigenlijk nog niet echt te dik. Mijn armen, benen en billen zijn nog als voorheen. Vooral m'n buik en borsten zijn gegroeid en m'n gezicht is wat ronder. We zullen wel zien waar we uitkomen!

Groetjes van Engelbengel
quote:Chica34 schreef op 08 april 2009 @ 18:57:

Zo het avondeten ligt weer in de wc en ik had zo rustig aan alleen een soepje gegeten. Bleh, de misselijkheid is dus officieel terug. Komt door het maagzuur bij mij. Moet wel zeggen dat het oplucht. Zou het dan toch een bacterie zijn ofzo? Maar dan is het wel een bacterie met een tijdsklok die al 3 avonden bij het avondeten komt opzetten Chica, ik had dat dus ook een paar dagen achter elkaar en dacht meteen "daar gaaaaan we weer", maar het is nu sinds 2 dagen weer een stuk minder, dus ook ik hoop op een bacterie of virusje...
He dames, maagzuur heb ik niet, maar wel bij 26,27 weken erg veel pijn in mijn maag... daarna buik/meissie ook hard gegroeid (op het oog) en nu voelt het weer beter.

Bij mij op mijn werk is het ook nog druk, op zich wel ok. Vorige keer had ik de laaste weken niets meer te doen en toen kroop de tijd echt voorbij, ook niet zo fijn.

Ik probeer tot 36 weken door te werken en dat is dan door vrije dagen tot 28 mei. Wij gaan over 2 weken ook nog een weekje weg, dus volgens mij hoef ik nog maar een dag of 20 werk te werken... dat moet lukken hopelijk!
Hebben jullie je verlof eigenlijk al officieel ingediend? Nemen een paar van jullie ook langer verlof?

Ik heb dus nu van 5 juni tot 1 dec verlof (mits ik geen andere baan vind want dan begin ik 1 nov) Zaaaaaalig kijk er nu al echt naar uit. Een heerlijke lange zomer en najaar.
Jojon, hoe was het bij de VK?
Verlof: allang ingediend. Ga 6 weken van te voren met verlof, verlplicht ivm ziekteverlof door zwangerschap nu, officieel vanaf 29 mei. Maar het komt er op neer dat ik nog 11 dagen van 4 uur moet werken. Net niks dus. Verder voelt het eigenlijk al een beetje als "verlof" voor mij.

Net bij de vk geweest. Ze heeft voor de zekerheid nog even met de echo gekeken, maar het zag er allemaal goed uit gelukkig. Waarsch. is er gewoon een klein bloedvaatje gesprongen doordat die buik opeens een groeispurt doormaakt. Moet het in de gaten houden en als het nog eens gebeurt of ik twijfel mag/moet ik meteen bellen, zelfs tijdens de paasdagen. Babyboy ligt trouwens schots en scheef maar hij heeft nog een paar weken om zich in een goede positie te manoevreren. (een paar weken geleden dus te vroeg gejuigd bij de gyn dat 'ie al goed lag...)

Verder was hij goed gegroeid gelukkig. En mijn bloeddruk: 120/70, nog steeds voorbeeldig dus. Houden zo!!! Maar dat moet met al die rust niet zo'n probleem zijn lijkt me.

Daarna even "snel" door naar de Gamma, stond een tuinset in die wij voor ons dakterras wilden en vandaag op alles 10% extra korting. Wat een drama daar zeg. Was er meteen toen ze opengingen om negen uur maar toen al een grote drukte. En de tuintafel... die was natuurlijk niet op voorraad. Grrrrrr. Heb daar wel een half uur aan de balie gestaan voordat alles geregeld en besteld was, pas toen dochterlief echt heel hard begon te huilen werd ik opeens snel geholpen. (de bedrijfsleider kon de telefoon niet meer fantsoenlijk opnemen, eigen schuld....). Werd er helemaal chagerijnig van zeg.

Net even ontstressd, samen met dochter geverfd. Opeens heeft ze het knutselen helemaal door met haar 17 maanden. Kleuren, plakken, verven, K3 op de achtergrond, limonade erbij, gewoon zo leuk en gezellig!

En nu ligt ze te pitten dus ik ook even met de benen omhoog.

Manlief heeft deze week in de avonden het hele huis al grondig gepoetst dus alles blinkt me tegemoet. Hij heeft morgen ook al lekker vrij dus we hebben echt een lekker lang weekend voor de boeg. En dat gaan we lekker bij m'n ouders doorbrengen, voor iedereen gezellig.

Maar voor die tijd kom ik hier nog wel even spieken.
wat een opluchting, je bezoek aan de VK, jojon...

en wat klinkt je ochtendje met je dochter gezellig zeg.

Southman heeft vanaf morgen lekker anderhalve week vrij. Ik hoop dat we dan een beetje op gaan schieten met de verbouwing van 'het' kamertje en de tuin.

Inmiddels heb ik de arbo-arts en mijn directeur gesproken en hoef ik officieel dus helemaal niet meer te werken. Gewoon afwachten tot juli...

Ik ga trouwens na mijn zwangerschapsverlof ook ouderschapsverlof opnemen, maar dan verdeeld, 1 dag per week. Ik ga maar 3 dagen werken, maar krijg er 5 beteeld, want ik heb ook nog 1 dag studieverlof. Dus da's wel lekker, want southman gaat er niet echt op vooruit met de kredietcrisis.
Jojon: wat fijn dat alles goed was bij de vk!

Verlof: allang ingediend. Ik ga ook 6 weken van te voren verplicht met verlof, maar ik zit nu dus al thuis. Mijn officiële verlof gaat 21 mei in en duurt tot 1 oktober. Ik werk nu 4 dagen per week. En als het kindje er is, dan neem ik 1 dag ouderschapsverlof op in de week. Dus dan werk ik nog maar 3 dagen. Ik moet daarna (als het ouderschapsverlof op is) wel verplicht terug naar 4 dagen werken. Anders moet ik m'n betaalde ouderschapsverlof terugbetalen en da's niet handig! 4 dagen lijkt me best veel, maar dat zien we dan wel weer.
hallo!

hier ook 6 weken van te voren: 28 mei laatste werkdag. In dagen valt dat best wel mee, geloo nog een dag of 25 na vandaag. is te overzien, zeker nu het ehct aanzienlijk beter gaat met mijn rug. heb echt een prima week achter de rug (haha, fijne woordspeling)

vandaag iedereen op werk foto's van mijn meisje laten zien, erg leuk hoor!

gisteren zagen ze trouwens weer (was ook al met 20 weken) dat ze met haar voetjes op haar hoofd (beetjes gestrekt naar boven dus) en in een stuit ligt. nu nog niet erg natuurlijk, maar is blijkbaar wel favoriete houding. hoop wel dat ze over een week of wat besluit om keurig naar beneden te liggen..

fijn om te horen dat het goed was bij de vk Jojon, is toch altijd even schrikken. En blog: voel je je al een beetje beter metd e AB?

ok, moet weer verder met werk. alsvast fijne paas allemaal!
Fijn dat alles goed was Jojon, en leuk dat ze nog even met de echo keek.

Hier vanmorgen even een minder moment. Zag ineens allemaal beren op de weg, of de verbouwing wel op tijd klaar was en ik wil nog zoveel andere dingen geregeld hebben en het schiet allemaal niet op voor mijn gevoel en toen belde man over iets onbenulligs : had mijn en zijn pinpas in zijn portemonnee, dus dat ik niets kon gaan kopen vandaag. Was niet specifiek iets van plan, maar werd er nogal overdreven pissig over. Blijkbaar had man wel door dat het niet helemaal goed ging, want die kwam tussen de bedrijven door even thuis kijken hoe het ging. Volgens hem was over 3 weken alles boven echt wel klaar en ging hij nu eerst alleen nog maar dat doen en niets anders. De beren zijn in elk geval weer even van de weg af, zoon ligt nog lekker op bed en ik doe even niets. Af en toe is het best lekker om alles er gewoon even uit te gooien.
O ja, over verlof. Ik ga 5 weken van te voren. Zou 6 weken van te voren, maar zag dat ik dan net voor pinksteren ga en als ik nog 2 dagen langer werk en dan net na pinksteren met verlof ga dan heb ik na die tijd een week extra. En als het niet kan ivm ziekte dan moet ik toch 6 weken van te voren, maar dat zien we dan wel weer.

Ik heb dan tot ongeveer half/eind september verlof, en neem ook niets extra's. Ook een beetje vanuit het oogpunt dat 1 november mijn contract afloopt dus ik graag voor die tijd mijn gezicht wel weer wil laten zien en weer wat aan de slag wil zijn.
ooooohhhh betaald ouderschapsverlof daar ben ik erg jaloers op hahahaha.

Jojon: fijn dat het goed was bij de VK, toch altijd een opluchting.

Bleeehhh weer misselijk
Jojon wat fijn dat het goed was vandaag!

Ik ga als het lukt 5 juni met verlof, vier weken voor de uitgerekende datum. Op zijn vroegst moet ik dan 28 september weer beginnen. Ik zou ook nog een maand onbetaald verlof eraan vast kunnen plakken. Maar dat lijkt me niet handig, je krijgt dan toch een maand geen geld. Daarnaast heb ik nog ruim vier weken vakantie staan die ik op moet nemen voor het jaar om is. Nu van te voren kan dat namelijk niet meer.

Ik ga twee dagen in de week werken met een uitloop naar drie. Dat leek mij het handigst. Twee dagen zijn dan vast ingeroosterd, en die derde is flexibel. Na overleg kan die ingezet worden.

Maar Chica, je verlof moet toch sowieso geregeld zijn nu? Voor de zesde maand? Ik kreeg een week na het invullen van de zwangerschapsverklaring (rond de 12de week) een brief van mijn werk en het UWV waar mijn 'rechten en plichten' in staan. En dus een datum.
Ja das waar ook Ring dat moet voor de zesde maand. Maar vroeg me af of er veel mensen waren die nog extra nemen aan het eind en hoeveel dagen jullie gaan werken enzo. Ik heb (nog) niks gehad van het UWV? Krijgt iedereen dat?

Ik blijf (voorlopig) 4 dagen werken en die maand ouderschapsverlof financier ik uit mijn levensloop. Daar hebben we dus al 2 jaar voor gespaard. Op die manier heb je geen maand geen geld want dat kan bij ons ook niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven