Oude douche cabine schoon krijgen
maandag 21 oktober 2019 om 22:00
Ik ben recent verhuisd naar een andere sociale huurwoning. In de badkamer zit een oude douche cabine met een bruine aanslag op het chroom op de grond. Ik denk dat het roest is, maar omdat ik in een rolstoel zit, kan ik niet er goed bij om te zien wat het is. Ik heb een huishoudelijke hulp via de WMO, maar ook zij maakt die metalen randen niet schoon.
Hoe en waarmee kun je het beste de douche cabine reinigen? Want het blijft vies. De hulp zegt dat als ik het niet goed vind hoe zij schoonmaakt ik een andere hulp moet vragen.
Hoe en waarmee kun je het beste de douche cabine reinigen? Want het blijft vies. De hulp zegt dat als ik het niet goed vind hoe zij schoonmaakt ik een andere hulp moet vragen.
dinsdag 22 oktober 2019 om 08:41
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk ook dat ik om een andere hulp moet vragen, want ik zie er tegenop dat zij komt.
En ik heb ook altijd het gevoel dat ik haar moet controleren. Ik heb haar een keer gevraagd toen ze het bed opmaakte of ze de oude kussens wilde verwisselen voor nieuwe kussens die ik pas gekocht had. Ze heeft toen de oude kussens met kussensloop en al in een vuilniszak gedaan. Okee, ik heb niet gezegd dat ze eerst de kussenslopen van de oude kussens moet afhalen en dan pas weggooien, maar dat spreekt toch vanzelf. Gelukkig controleerde ik de zak en zag ik net op tijd dat ze de slopen er niet af had gehaald.
En ik heb ook altijd het gevoel dat ik haar moet controleren. Ik heb haar een keer gevraagd toen ze het bed opmaakte of ze de oude kussens wilde verwisselen voor nieuwe kussens die ik pas gekocht had. Ze heeft toen de oude kussens met kussensloop en al in een vuilniszak gedaan. Okee, ik heb niet gezegd dat ze eerst de kussenslopen van de oude kussens moet afhalen en dan pas weggooien, maar dat spreekt toch vanzelf. Gelukkig controleerde ik de zak en zag ik net op tijd dat ze de slopen er niet af had gehaald.
dinsdag 22 oktober 2019 om 09:26
TO, mocht je nog steun nodig hebben in het vragen naar een andere hulp, misschien vind je nog tips in dit nieuwe topic:
gezondheid/wmo-huishoudelijke-hulp-doet ... ges/451311#
dinsdag 22 oktober 2019 om 09:37
Oh, ik kende dat topic nog niet. BedanktMaartje2016 schreef: ↑22-10-2019 09:26TO, mocht je nog steun nodig hebben in het vragen naar een andere hulp, misschien vind je nog tips in dit nieuwe topic:
dinsdag 22 oktober 2019 om 10:29
De kans is groot dat het chroom onherstelbaar beschadigd is als het allemaal zo oud is. Misschien kan je een vriendin er eens naar laten kijken als je er zelf moeilijk bij kan ?Nagellakmetglitter schreef: ↑21-10-2019 22:29Nu ik erover nadenk, er kwam iemand hier langs en die zei dat de vloer van de badkamer minstens 15 jaar oud is. Het ziet er ook allemaal oud uit.
Ik zou me in elk geval drukker maken over de wc. Die moet je hulp toch echt schoonmaken ( tenzij je aangeeft dat liever zelf te doen of zo ). Daar mag je haar zeker op aanspreken, en als het dan nog niet fatsoenlijk gebeurt zou ik het bureau verwittigen. Bij ons bureau wordt een klacht ernstig genomen en komt er soms zelfs iemand ter plekke om de situatie te bekijken.
dinsdag 22 oktober 2019 om 11:55
Een andere vraag. Bij het afstoffen schudt ze elke keer het doekje uit boven de vloer, dus in de lucht zeg maar. Het stof dwarrelt dus doordat ze steeds het doekje zo uitschudt. Ik heb dat nog nooit eerder iemand zien doen. Kan ik daar ook wat van zeggen? Ik wil niet onredelijk zijn.
nagellakmetglitter wijzigde dit bericht op 22-10-2019 12:17
5.38% gewijzigd
dinsdag 22 oktober 2019 om 12:03
Ik schaam me voor de badkamer, ook al is het niet mijn schuld dat hij er zo uitziet. Het zag er al zo uit. Nog veel erger zelfs. Toen ik hier kwam wonen, was het afvoerputje verstopt door de vorige bewoners. De loodgieter heeft de aanslag en het afvoerputje gezien en hij zei dat de vorige bewoners het waarschijnlijk nooit hebben schoongemaakt. Ik laat liever niemand de badkamer zien.
dinsdag 22 oktober 2019 om 12:16
Nagellakmetglitter schreef: ↑22-10-2019 11:55Een andere vraag. Bij het afstoffen schudt ze elke keer het doekje uit boven de vloer, dus in de lucht zeg maar. Het stof dwarrelt dus doordat ze steeds het doekje zo uitschudt. Ik heb dat nog nooit eerder iemand zien doen. Kan ik daar ook wat van zeggen?
Natuurlijk mag ( lees : moet ) je daar wat van zeggen ! Dit is echt niet hoe het gedaan moet worden hoor !
Zo te lezen wordt het echt eens dringend tijd voor een gesprekje met haar bureau.
dinsdag 22 oktober 2019 om 12:30
Volgens mij wordt er gewoon van je geprofiteerd. Als ik het goed heb, heb je deze via maatschappelijk werk ? Nogmaals, laat er geen gras over groeien en bespreek het met het bureau. Dit moet je echt niet pikken !Nagellakmetglitter schreef: ↑22-10-2019 11:58Ik heb genoeg doekjes en ik heb tegen haar gezegd dat ze altijd schone kan pakken.
Ik heb thuishulp voor 2 tot 2,5 uur. Maar ze is altijd na hooguit 1,5 uur weer weg. Als het aan haar zou liggen, al na een uur.
dinsdag 22 oktober 2019 om 19:00
Ik vind die doekjes echt niet fijn werken bij droog stoffen. Heel de tijd naar de deur of open raam lopen om uit te kloppen. Dat is de zomer geen probleem maar nu het kouder wordt, heb wel eens van clienten gehoord dat ik best binnen uit mag kloppen want dan gaat die deur niet steeds open en ik moet toch nog stofzuigen. Bij mijn clienten wordt het nooit echt stoffig want het wordt minimaal 1x in de week gedaan. Vind zo'n swiffer ding veel fijner of van die doekjes waar het stof aan blijft pakken. Dus die schaft men meestal voor mij aan als ze die niet hebben. Is die vies of vol, weg ermee en een nieuwe pakken.Nagellakmetglitter schreef: ↑22-10-2019 11:55Een andere vraag. Bij het afstoffen schudt ze elke keer het doekje uit boven de vloer, dus in de lucht zeg maar. Het stof dwarrelt dus doordat ze steeds het doekje zo uitschudt. Ik heb dat nog nooit eerder iemand zien doen. Kan ik daar ook wat van zeggen? Ik wil niet onredelijk zijn.
dinsdag 22 oktober 2019 om 19:11
En als de vorige bewoners nooit iets fatsoenlijk schoon hebben gemaakt dan ben ik bang dat geen een hulp alle vuiligheid en aanslag van de afgelopen jaren weg krijgt met de spullen waarmee we mogen werken. Daar heb je grover geschut voor nodig.
Zou dus bij de woningbouw navragen of ze het niet schoon kunnen maken of vervangen.
Zou dus bij de woningbouw navragen of ze het niet schoon kunnen maken of vervangen.
donderdag 31 oktober 2019 om 20:05
Ja. De woningbouw wil er niks aan doen. Ook niet aan de (dichtgestopte) gaten in de wandtegels. Het ziet er niet uit met die gaten en aanslag en het is allemaal oud, dat zie je zo, maar de opzichter vindt het okee. Ja, hij hoeft er zelf niet te wonen. De grote gaten in de tegels zijn met wit spul dichtgestopt, dus zijn het geen gaten meer, zegt hij.
En het is een soort aanslag van de douchecabine muren op de vloer dat de hulp er niet vanaf krijgt. Ik heb gezien dat ze wel ging schrobben.
Ik vind het allemaal zo vies. In mijn vorige huis voelde ik mij zo relaxed in de badkamer en hier ben ik gespannen en griezel ik ervan om iets aan te raken, zelfs al heeft de hulp het schoon gemaakt. Het is nu zo ver dat ik eigenlijk liever niet wil douchen. Ik zie er tegenop.
Als ik de financiële ruimte had om af te lossen, zou ik een lening nemen om zelf de badkamer te laten renoveren.
En het is een soort aanslag van de douchecabine muren op de vloer dat de hulp er niet vanaf krijgt. Ik heb gezien dat ze wel ging schrobben.
Ik vind het allemaal zo vies. In mijn vorige huis voelde ik mij zo relaxed in de badkamer en hier ben ik gespannen en griezel ik ervan om iets aan te raken, zelfs al heeft de hulp het schoon gemaakt. Het is nu zo ver dat ik eigenlijk liever niet wil douchen. Ik zie er tegenop.
Als ik de financiële ruimte had om af te lossen, zou ik een lening nemen om zelf de badkamer te laten renoveren.