UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Voelt een beetje verkeerd om te melden nu, maar ik heb een goede echo gehad. Wel paar dagen minder ver dan gedacht, maar een mooi kloppend hartje. Voel me zo opgelucht!
Heel veel sterkte babyboom :rose:

Shoezzie voor jou is het wel heel fijn nieuws. Gelukkig dat het goed was.
@babyboom heel erg veel sterkte! :hug: :redrose:

@Shoezzi wat een super mooi en goed nieuws! Wat een opluchting voor je. Fijn! Geniet ervan!
Shoezzi schreef:
22-10-2019 23:03
Voelt een beetje verkeerd om te melden nu, maar ik heb een goede echo gehad. Wel paar dagen minder ver dan gedacht, maar een mooi kloppend hartje. Voel me zo opgelucht!
Bij mij precies zo, hartje was goed te zien :yes: Erg opgelucht. Ook een paar dagen minder ver, dat klopt wel met de late ovulatie (volgens de ovulatietesten).
Vandaag kan ik starten met medicatie, hopelijk heeft het dan ook meer effect. Bij de tweede eigenlijk "te" laat gestart, omdat de co-assistent "vergeten" was belangrijke info te vragen :-? Nu belde gelukkig de assistent me 's middags nog op dat ik tóch het beste gelijk kon starten.
Nu moeten we gaan nadenken over allerlei testen. NIPT is hier nog €100 duurder dan in Nederland, de nekplooimeting kost ongeveer de helft. Verder kan je je hier op toxoplasmose en CMV laten testen.
Over drie weken weer controle, hopelijk is er dan wat meer te zien. Dan krijg ik ook de griepprik.

Gaat bij jullie eigenlijk je partner mee naar alle onderzoeken?
Wat fijn, Shoezzie en Hollandaisesaus. Dat maakt het toch weer wat minder spannend, of niet?

Hollandaisesaus, ik heb het denk ik vergeten, maar waarvoor moet je medicatie gebruiken?
En pfoeh, wat zijn die testen duur in het land waar jij woont.
Gefeliciteerd shoezzie en hollandaise!! Heel fijn!
Ik heb zometeen de intake, dan ga ik even alleen omdat dochter en man (komt van nachtdienst) liggen te slapen.
Bij de belangrijke echo's gaat mijn man wel steeds mee. Maar gewone controle bij VK niet, omdat ik het ook niet zo handig vindt als onze dochter erbij is. Dan ben je toch afgeleid met zo'n beweeglijke dreumes erbij :roll:
Spannend, livingontheedge! Heb je dan ook gelijk een eerste echo?
Hier gaat mijn vriend wel mee als we echo’s krijgen maar voor de normale afspraken ga ik alleen. Bij m’n vorige zwangerschap is hij wel voor het grootste gedeelte mee geweest maar ik vind het nu niet meer zo nodig. Haha. Praten met de VK kan ik ook wel alleen. :)
Komt misschien ook wel omdat dit een tweede keer is hoor...
Mihoen62 schreef:
23-10-2019 13:14
Spannend, livingontheedge! Heb je dan ook gelijk een eerste echo?
Nee was meer een gesprek waarin ze allemaal vragen stellen over je gezondheid. En het ‘moederboekje’ overlopen, bloeddruk opmeten, etc. Eerste echo had ik vorige week al ;-) nog 3 weekjes wachten tot de volgende.

Zijn er deze week nog andere die een echo hebben??
o ja, sorry! (ik ben niet zo talentvol in namen onthouden)
Die vragen herinner ik me nog wel van vorige keer inderdaad. Wat is het moederboekje?
haha snap ik, het is ook een grote groep.
Het moederboekje is gewoon boekje met info en waar alle afspraken + opmerkingen (zoals bloeddruk etc.) in staan.
We hebben daar wat dingetjes uit overlopen.
Gefeliciteerd met de goede echo’s! Hier nog een weekje wachten.

Heeft iemand van jullie al last van gekke ‘cravings’, voedsel voorkeuren of juist afkeer van bepaald voedsel?

Ik heb namelijk echt nergens zin in :-?
Al betekent dat niet dat ik niets eet.. :popcorn:
@Popj: ik heb totaal geen behoefte meer aan koffie, terwijl ik juist dacht dat dit heel moeilijk ging worden omdat ik toch wel verslaafd was aan mijn 3 kopjes per dag. Verder heb ik meer zin in zoetigheid terwijl ik eerder helemaal niks met zoet had. Verder geen sterke cravings. Ook niet zo heel veel trek en ik eet me al snel misselijk merk ik.

@Livingontheedge Jaa ik heb vrijdagochtend de echo! Ik vind het zo spannend. ik sta er gelukkig weer iets positiever in nu maar oh ik kan echt niet meer wachten. Ben steeds aan het aftellen.

@Hollandaisesaus ook gefeliciteerd en fijn die opluchting!!!

Mijn vriend gaat wel overal mee naartoe maar dat komt omdat dit onze eerste wordt dus alles is nieuw en spannend.

Wij weten nog niet of we de NIPT gaan doen. We hebben er nog veel vragen over, gaan dat bespreken met de VK.

Ik heb sinds deze week last van bandenpijn. Ik voel het als ik plots opsta heel erg duidelijk. Toch vreemd omdat ik niet eerder zwanger ben geweest en nu pas in week 7 zit.... hebben jullie hier ook al last van?
@babyboom dikke knuffel voor jou.

@shoesie en Hollandaisesaus fijn dat jullie een goede echo hadden.

Hier mogen wij trouwens vrijdag voor echo!

@popj ik vind warm eten echt niet te pruimen nu. Ik word er ook echt misselijk van. Maar ik probeer toch wat te eten.

Hebben meer mensen de intake los van de echo? Wij dit keer ook. Vrijdag echo week later op zaterdag de intake. Vorige keer hadden we alles tegelijkertijd. Wel zo makkelijk. De verloskundige die ook Echo's kan maken is zelf met zwangerschapsverlof. Het word tijdelijk overgenomen door een echopraktijk. Wel begrijpelijk maar alles in 1x was ook wel makkelijk.
@kaartje1
Ja ik heb ook vrijdag de echo en dan op maandag 11 november pas de intake.
@kikikip spannend hè die eerste echo? Ik kan ook niet wachten. Intake los van echo is denk ik meer normaal dan alles tegelijkertijd. Was luxe vorige keer. En zo erg is het natuurlijk ook weer niet.
Woehoee wat fijn Shoezzi en Hollandaisesaus! :yes:

Over meegaan naar de afspraak bij de verloskundige hebben wij het eigenlijk nog niet gehad. Bij de afspraken waar een echo aan gekoppeld is sowieso wel. Ik weet ook niet hoe het verder straks gaat en waar ik behoefte aan heb. Als je voor 10 minuten een gesprekje langs moet komen doe ik dat soms denk ik alleen.

Ik kijk wel erg uit naar de echo, en we moeten gewoon nog meer dan 3 weken wachten. Spannend!

Qua eten e.d.: Ik ben niet echt misselijk. Wel merk ik dat ik nergens echt trek in heb dus dat herken ik Popj! En ik merk ook dat ik ondertussen wel vaker kleine dingen moet eten omdat ik me anders een beetje hol voel. Ondertussen probeer ik genoeg te eten en bij voorkeur ook een beetje voedzaam. Vind het wel grappig want ik heb bijvoorbeeld helemaaaaal geen zin in pindakaas/chocola o.i.d. terwijl ik dat normaal heel lekker vind. Dat trekt me nu echt niet. Crackers kaas etc. wel meer, de hartige kant op. Chips een klein bakje. Heerlijk. Smaakt dan ook wel echt goed als ik dat eet. En dat ik eet ik normaal gesproken alleen op feestjes.

Vond het ook grappig dat ik gister stond te douchen, douchegel opdeed en dat ontzettend vond stinken. Dat wordt weer een andere kiezen.
Popj ik heb sinds deze week een vreselijke afkeur tegen spagetti. Als ik er al aan denk moet ik kokhalzen. Bah! Bij m’n eerste zwangerschap had ik een afkeer tegen gamba’s. (Die eet ik sinds die tijd ook niet meer, hopelijk gaat het bij de spagetti niet die kant op want daar zullen ze hier thuis niet zo blij mee zijn :-( )
Voor de rest staat het eten me tegen, wat wel goed gaat is geroosterde boterhammen, appels en komkommer/witlof.
Drinken gaat trouwens wel erg slecht bij mij... ik word overal misselijk van. Het enige wat goed gaat nu is water....

Hier is de echo en de intake ook los van elkaar. Zit een week tussen geloof ik.

Succes meiden met de echo’s deze week! Ik ga duimen dat het allemaal goed is. :heart:
Eten en drinken is hier ook elke keer een gedoe. Weet niet waar ik trek in heb. Crackottes gaat wel goed en qua warm eten liefst gewoon.
Drinken is voor mij ook lastig, gewoon water krijg ik niet binnen, maar ik heb wel vaak dorst. Neem af en toe een klein blikje gewone cola, echt een wondermiddel tegen de misselijkheid.

Ohja en graving voor sinaasappels en mandarijnen, heb ik gelijk ook wat vocht binnen :-D
Hoi allemaal! Wat een leuk topic. :heart: Gerekend vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie ben ik nu vijf weken zwanger van ons eerste kindje. Eind juni uitgerekend. De eerste afspraak met de VK staat al.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Ik voel mij wel goed, alleen vrij snel moe. Ook heb ik sinds een dag of twee wat last van mijn darmen en voel ik vooral als ik veel gedaan heb dat er flink gewerkt wordt in mijn baarmoeder. Ik ben niet misselijk en eten en dinken gaat ook gewoon goed. Daar ben ik heel blij mee.

Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was (dag of drie voor nod) heb ik rauwe garnalen gegeten, vier plakjes leverworst gehad en een broodje en brie gegeten op het station. Van dat laatste broodje weet ik niet of het rauwmelks was, maar ik denk (hoop) dat de meeste brie in NL gewoon van bewerkte melk is gemaakt toch?

Wat mij zorgen baart is dat ik van mijzelf een vrij gestresst persoon ben. Dat zie je absoluut niet aan de buitenkant, maar van binnen ben ik altijd zenuwachtig en gespannen. Ik ben best bang dat dit invloed heeft op het kindje. Komt ook omdat ik een vrij stressvolle baan heb.

Verder zijn we echt heel blij en al druk bezig met namen verzamelen. :daisy: Vind het vooral ook erg leuk om te zien hoe actief mijn man daar mee bezig is hahaha.
Ik heb wat lichte buikpijn en ik verlies een beetje bloed. Niet zoveel (lang niet zoveel) als bij m'n miskraam vorige maand, maar wel met afvegen.
Alle hoop meteen weer kwijt. Bah. :|
Ah nee Meloen:(. Wat oneerlijk.
Ja ik hoest op het moment als een zeehond (vannacht ook, niet normaal) dus misschien komt het daar van, maar het is lastig om nog hoop te hebben dan. :|
Oh melon.. :| Dat is schrikken! Pff...
maar ik hoop voor je dat het loos alarm is. :hug:
@_melon: wat schrikken zeg! Ik duim voor je :( :rose:

@Lilla_Lilly: welkom. Je mag jezelf even in de tabel toevoegen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven