April 2007 - het vervolg

18-03-2009 17:13 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07nee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10
Heel erg fijn Chance, gelukkig zeg! Goed dat je toch vandaag naar de VK bent gegaan!

Enne Swissie, nog ff heel hartelijke gefeliciteerd met je slagen!

Top gedaan hoor!
Chance, ben helemaal blij voor jullie !!
Goedenmorgen allemaal. Is het bij jullie ook weer zulk lekker weer? Hier is het heerlijk. We gaan zo lekker naar buiten, naar de speeltuin ofzo.

Finn ligt alweer op een oor. Hij heeft tot 7.30 geslapen, en slaapt nu alweer! Kleine slaapkop.

Maar heb het idee dat hij misschien iets onder de leden heeft, zijn oog hangt een beetje en hij begint weer enorm te snotteren. Lekker ff slapen dus.

Muis, vreemd verhaal dat huis van jullie. Ik kan me wel voorstellen dat ze het niet eens zijn, maar dat moeten ze onderling oplossen, daar moeten ze jou niet mee opzadelen.

Framboos, hoe gaat het met jou? Je bent de laatste tijd zo weinig hier? Volgens mij loopt je winkeltje goed, of niet?

Verder alles goed met Tommy en Livia?

Ik hoop dat mijn zus vandaag gaat bevallen, niet dat er al iets aan de gang was, maar ik vindt 9.4.09 een mooie dag, het is vanavond volle maan en wij zijn vrijdag t/m maandag vrij dus kunnen gemakkelijk langskomen. Een ego reden voor vandaag bevallen? Hoezo???
hihi swiss, je hebt groot gelijk

Ik heb zojuist de bovenetage verbouwd. Luuk gaat naar zijn eigen kamer. Hij ligt 's nachts zo te kreunen en te steunen terwijl hij zijn broek volduwt dat ik er steeds wakker van wordt (terwijl hij zelf lekker de ogen dicht heeft) Ben benieuwd of het wat meer rust geeft met slapen.

Vanochtend is ie voor het eerst met mij onde de douche geweest. Heerlijk weer zo'n klein frummeltje op de arm.

AAh, tijd voor koffie hier! Tot laters!
Hihihi Dropneus, ik kon daar bij Zahra ook nooit van slapen, dus die ging na een week of 5 naar haar eigen kamer. Yasemin was veel rustiger 's nachts (of ik was er meer aan gewend) dus die heeft veel langer op onze kamer gelegen, ze lag in haar slaap met haar handjes tegen de spijlen van het wiegledikantje te slaan dus dat vond ik zielig. Ik miste haar wel in het begin hoor, vond het wel zo gezellig en knus. Lekker is dat hè, zo'n klein lijfje. Ik heb nog niet gedoucht met Yasemin, vind het altijd een beetje eng, zo'n glad & glibberig lijf vasthouden. Als man in de buurt is wil ik het wel proberen maar niet als ik alleen ben.
Swiss, ik hoop ook dat je zus snel bevalt, wanneer is ze eigenlijk uitgerekend?
Layla, ik ging altijd op de grond zitten onder de douche, heerlijk vond ik dat.

Drop, jij klinkt zo positief, gaat het echt allemaal zo perfect?

Mijn zus is op 18 April uitgerekend. Ben erg benieuwd wanneer mijn lieve nichtje gaat komen.
Layla: Vandaag was man er idd ook bij met douchen. Luuk had zichzelf en mij gisteren helemaal ondergespuugd, dus vandaar dat ik dacht dat een lekere douche vandaag wel even handig was. Schrok er gisteren wel weer even van wat voor een vloedgolf er uit zo'n klein lijfje kan komen.

Oei.... ben weer snel met het verhuizen van de kleine man. Volgens mij heb ik het bij Fleur maar 4 of 5 nachten volgehouden met haar bij ons op de kamer. Dus 1,5 week is voor mij al veel langer dan vorige keer.... Luuk slaapt wel direct naast ons, dus dat scheelt. Zal de eerste nachten de deuren denk ik nog wel open laten. Maar ik zal hem ook wel missen hoor. Het is zo lekker om 's nachts zo nu en dan eens in de wieg te gluren.
Swiss : ik hoop dat je zus snel bevalt, kun je de kleine nog zien.

Ben vandaag naar de bieb geweest en heb het volgende gescoord

blauw water : simone van der vlugt (ben helemaal weg van der boeken vooral de reunie vond ik te gek, heb ook al herfstlied gelezen en las als een trein)

close-up : esther verhoef

Heb ook tweedehands nog besteld : zwanenzang van loes den hollander.

Hebben jullie nog tips voor boeken : thriller, chicklit, waargebeurd

Heb nu bijna al de boeken van Jill Mansell tweedehands in mijn kast liggen, Sophie Kinsella der boeken liggen ook in mijn kast.

Zou dringend eens boeken moeten lezen die ik tweedehands heb gekocht, en ook nieuwe zoals alles te verliezen van verhoef, en de verbouwing van Noort. Maar dan ga ik naar de bieb voor dvd's voor Xander en zie ik weer zo een leuke boeken liggen.

Trouwens allemaal aanraders van het viva boekentopic (heb ik echt veel aan)
Witchke: Jij bent wel een fanatieke lezer he! Ik heb gisteren ook weer wat biebboeken in de wagen gegooid, kan ik misschien tijdens het voeden nog wat lezen. Of straks met het mooie weer lekker in de luie stoel in de tuin :-)
Hier gaat t nog steeds niet lekker. Kleine T heeft nog steeds niet gepoept en wil nu ook nog maar weinig drinken. Hij is zo zielig! Naar ha geweest. Weer andere voeding gekregen. Nutramigen, daar zit volgens mij niks meer in waar je allergisch op kan reageren. En lactulosesiroop om te laxeren. Hopelijk gaat ie snel poepen. Ik baal hier zo van!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Draakje: Dikke voor jou en kleine T. Ellendig dat het maar niet wil lukken met drinken. Hoop echt dat je nu de goede voeding hebt en T zijn draai vindt. Je hart breekt als je je kleintje zo ziet he....
Arme T. en arme DN! Hopelijk werkt dit dan wel... Hij huilt nu zeker ook veel? En hoe slaapt hij?

Pfoe wat een gedoe met dat stomme huis Muis. Ze moeten natuurlijk niet van hun probleem dat van jullie maken. Ze zullen toch echt op een lijn moeten komen lijkt me. Wat zegt hun makelaar?

Gekke Swiss!

Net lekker gezommen en nu is Puk naar de paaslunch op de creche. Het is maar ene uurtje, maar ik heb wel even wat planten kunnen kopen voor het dakterras. Als ik morgen nou vrij ben kan ik daarmee aan de slag. Zou wel fijn zijn.
Arme Thomas! DN, hopelijk pikken zijn darmpjes het snel op, want een baby met darmkrampen is niet leuk! MeesjeMees had er ook zo'n last van en ik kon simpel worden van het gehuil! (en ik vond het zielig dat hij zo'n pijn had)

Drop, hij gaat lekker! Wat klink jij positief! Ik heb trouwens nog wat gekocht voor je, maar ik moet het nog op de post doen. Geen paniek, ik ben je niet vergeten!

Swis, egoïstisch zijn is helemaal niet erg! Ik hoopte ook dat Mees op 08-11-08 geboren zou worden, maar helaas pikte Gijs die datum in en bleef Mees nog even 20 dagen zitten!

Wij hebben vanochtend met z'n viertjes boodschappen gedaan en Steijn sloeg aan het muiten op de weg naar huis! Hij wilde de gracht oversteken (slecht plan), een boekje lezen op de trap van de kerk (idioot plan), niet mijn hand vasthouden (heel slecht plan) en niet op het kiddyboard. Begrijp me niet verkeerd: Steijn vond dit allemaal heel goede ideëen, ik vond het alleen niet zo goed! De oplossing was simpel: onder de arm met het bolletje! Dit vond ik een uitstekend plan, alleen Steijntje was het er niet mee eens. Dikke vette pech! Voor hem dan!

Laar, wanneer weet je of je morgen wel of niet vrij bent?
Haha, gekke Steijn (maar ik kan me voorstellen dat het voor jou wat minder grappig was...)

Puk heeft het heel leuk gehad op het kdv en ligt nu een liedje over aapjes te zingen in bed. Straks een speelafspraakje, dus dat is ook weer gezellig.

Ik weet niet wanneer ik meer hoor. Zal wel weer eind van de middag zijn.
Hey Swis, dat is wel een goeie tip, dan ga ik dat eens proberen.

Witch, op het moment heb ik ff geen tip voor je om te lezen, kom er zelf nauwelijks aan toe en heb nog stapels liggen die ik nog moet lezen. Blauw water vond ik overigens tegenvallen, ik vond het verhaal niet zo sterk eigenlijk.

Muis, pff petje af hoor, ik zou denk ik niet eens boodschappen gaan doen, vind het met 2 kinderen al een onderneming, en dan is Zahra nog vrij makkelijk. Tot nu toe luistert ze eigenlijk altijd wel goed en houdt echt wel mijn hand vast als ik dat zeg. Het scheelt misschien wel dat ik ze op het winkelplein altijd los laat lopen en in de AH mag ze haar eigen karretje rijden waar we de boodschappen indoen (mits het niet teveel is natuurlijk) De bugaboard vindt ze ook niet zo'n succes tot nu toe, volgens mij vindt ze het nog een beetje eng.
Lara, wat schattig dat Puk ligt te zingen in bed. Zahra zingt ook vaak liedjes. Vaak zing ik bijv. 'ik zag 2 beren' en dan maakt zij steeds de zinnetjes af. De zin 'hi hi hi ha ha ha' is favoriet!

Overigens een tip: op www.l10.nl houden ze een opruiming Difrax, alles -60% korting, niet alleen flessen en spenen, maar ook knuffels, schoentjes, speelgoed etc.

Ik heb al wat dingetjes besteld voor Yasemin (en Zahra).
Layla, doorgaans is Steijn juist degene die heel goed luistert! Ik laat de jongens (behalve Mees) ook altijd los lopen door de winkelstraat hier (kan weinig gebeuren) en ze zijn los in de Albert Heijn, maar langs de grachten moeten ze óf aan de binnenkant (tussen de huizen en de wandelwagen dus) lopen óf mijn hand vasthouden. Steijn doet dit altijd braaf, maar had vandaag dus niet zo'n zin!

Steijn vindt het kiddyboard trouwens waardeloos, maar Hugo vindt het leuk! Ik denk dat Huugje het gewoon leuk vindt om naar Mees te kijken, want hij wil altijd aan die kant staan. Steijn zit liever dan dat hij op board gaat.

Laar, zingende kleintjes zijn zo schattig! Ik merk aan Steijn en (vooral) Huug dat ze allemaal liedjes leren op de peuterspeelzaal en die worden thuis "nagezongen". Zo was Hugo vanochtend "op een klein stationnetje" aan het zingen, maar het duurde even eer dat ik doorhad welk liedje hij bedoelde! Arm kind, zijn moeder begrijpt hem niet!
Haha Muis, hier ook een zingend jongetje, maar hij kan het 100 keer zingen en ik begrijp het nog niet. Moet eens op zoek naar een cd met Zwitserse kinderliedjes.

Finn maakt vaak van die handgebaren erbij, heel schattig, maar erg frustrerend (voor moeder en kind) als ik er niks van begrijp.

Laar ik hoop dat je morgen vrij hebt, wij hebben lekker een verplichte vrije dag. Ik ben op 20 April ook vrij trouwens, dan hebben we een lokale vrije dag.

Handig van die niet luisterende kindjes.

Wij hebben vanmiddag lekker een speeldate met het buurmeisje. Gezellig! En een nieuwe schoonmaakster komt even voorbij.

Gelukkig is man er dan ook, want die kan alles veel beter uitleggen, ik ben echt een schoonmaak-hork en ben er trots op! Man komt zo uit London terug en komt direct naar huis (rond 14 uur), leuk!

Jammer dat we de vakantiewoning pas volgende week in kunnen, daar was het nu een ideaal weekend voor.
DN : balen dat kleine Thomas zoveel last van krampjes heeft, ik hoop dat je nu de goede voeding in handen hebt.

Ik ben al begonnen in blauw water, en vind het wel spannend. Je ziet hoe meningen uiteen kunnen lopen. Of is enkel het begin spannend?
Ik vind het trouwens zooo schattig hoe lief Zahra voor Yasemin is. Gisteren ging ze gek staan springen voor Yasemin, die dan echt ligt te schudden van het lachen in haar wipstoel, ik smelt dan helemaal!
Layla: Leuk is dat he. Ik leg gijs wel eens bij koen in bed en dan hebben ze de grootste lol.

Chance: Wat fijn dat je een hartje gehoord hebt! Ik weet ook dat ik er wat laconieker onder was zoals layla. Maar als je het spannend vindt moet je gewoon een keer extra naar de vk gaan. Beter teveel dan te weinig.

Drop: Fijn dat het bij jullie allemaal zo lekker gaat. Vergeet je niet rustig te genieten. Ik vond achteraf dat ik bij gijs wel weer hel snel in mijn gewone ritme zat

Muis: Weet dat ik vooraf nooit over 8-11-8 nagedacht heb... Nu vind ik het wel een heel mooie datum. Maar sorry dat ik m ingepikt heb

Swis: Het volgende examen is wel weer snel. Pff. Knap hoor.

Icke: Alles goed bij jullie?

Witch: Ik heb net Versplinterd gelezen van Karin Slaughter (o.i.d.) Ook heel spannend.

Laar: Hier wordt nog geduimd voor een vrij dagje voor je morgen. Het wordt namelijk supermooi weer.

Wij hebben een beetje zielig gijsje. Hij is snotverkouden en heeft ontstoken oogjes. Verder is hij best gezellig hoor. Maar wel iets huilerig. Vanochtend dus maar niet gaan zwemmen.
Even snel gekeken Layla: is idd voordelig shoppen daar nu. Kan alleen echt niks bedenken wat ik nodig heb. En de pakketjesman wordt zowieso al gek van ons... Van de week moest ie drie pakketjes tegelijk leveren.

We hebben van het geld wat we van mijn ouders hebben gekregen een triptrap stoel met babyset besteld (bij www.ikenmijnkind.nl) Ze hadden daar wel een goede aanbieding en ik heb meteen maar wat nieuwe kleertjes voor fleur meebesteld.

Was trouwens even vergeten hoe snel die kleintjes groeien. Luuk kan nu zijn eerste kleertjes al niet meer aan en de maat 56 wordt ook al een beetje krap. Mag dus snel genoeg weer gaan winkelen denk ik zo.

Zojuist nog even bij de action geweest en alles is daar ook veel te goedkoop. Ik ging eigenlijk alleen voor een paar mandjes voor Fleur (om alle keukenaccesoires goed op te kunnen bergen) maar ik loop altijd met extra spul naarbuiten.

Luuk ligt al de hele middag lekker in de box te tukken (en tussendoor even bij papa, maar toen was ik weg) Lekker tevreden manneke.

Muis: Steijn onder de arm, herkenbaar... Ik liep twee weken geleden nog op die manier met Fleur onder de arm toen ik ze niet meer meekreeg uit de speeltuin. Net een gillende keukenmeid. Maar ja, je moet wat he.... Vindt het echt knap hoe jij het doet met drie van die kleine spruiten!
we gaan morgen bbq-en!!! Jippie a jeeeeee. Heb er al helemaal zin in!!!
quote:layla1969 schreef op 09 april 2009 @ 13:48:

Ik vind het trouwens zooo schattig hoe lief Zahra voor Yasemin is. Gisteren ging ze gek staan springen voor Yasemin, die dan echt ligt te schudden van het lachen in haar wipstoel, ik smelt dan helemaal!

BM : ik heb het niet zo op Karin Slaughter, heb twee boeken van der thuisliggen, vraag er maar 5 euro het stuk ervoor, maar krijg ze maar niet verkocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven