Mode & Beauty alle pijlers

make-up kwasten

13-03-2009 08:31 63 berichten
Dames,

ik heb gisteren een supermooi palet met heul veul kleuren oogschaduw besteld. Ik ben nu alleen nog op zoek naar goede kwasten, wie kan me helpen?

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Op google kom ik er niet uit waar ik ze kan kopen (online is ook prima) en kan ik beter voor kwasten van dierenhaar gaan of voor synthetische?

Oh ja, ik wil wel goede kwasten maar ik hoef niet de duurste soort die er is het is namelijk voor mezelf en ik ga ze niet iedere dag gebruiken....

Dus, wie heeft de ultieme tip
Alle reacties Link kopieren
gedaan!!!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Nou BBB je krijgt er geen spijt van, ik had me gistermorgen lekker uitundig opgemaakt met rose en paars en gisteravond laat (of eigenlijk vannacht) zal het nog precies hetzelfde. Normaal gaat oogschaduw zo in die plooien van je ooglid zitten, bij mij wel in ieder geval, maar deze doet dat dus niet
Ik heb op Ebay een kwastenset gekocht van echt geitenhaar, ik ben geen geitenharenkenner dus ik kan het niet controleren, maar ze zijn echt fijn..

Het heeft me geen drol gekost terwijl ze ook nog uit Hong Kong moesten komen.. Was €13 kwijt!
Ik heb een geweldige kwastenset van dierenhaar, 21 delig.

Gekocht via Ebay.
Kaatje, ik had ze vorige week vrijdag besteld en dinsdag waren ze al binnen. Echt super snel.

Vind de kleuren erg mooi en (niet lachen) het stinkt niet.

Ik ben nu zwanger en mijn ogenschaduw welke ik altijd gebruikte stond ik kokhalzend op te brengen.

Maar goed, dat gaat natuurlijk ook wel weer over

(Vond zelfs gisteren slagroomgebak een reden om heel snel naar de wc te rennen....)

En inderdaad, blijft lang zitten
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Yay!

Mooi dat je er zo blij mee bent. Ik ben ook nog steeds superhappy mee

Leuk!
Ik heb een fijn kwastje voor oogschaduw van Ici Paris XL, wat ik vooral fijn vind aan deze is dat je de oude oogschaduw er makkelijk uit kan vegen als je een lichtere kleur gaat gebruiken.

De kwasten van de Bodyshop zijn niet van dierenhaar maar de foundationkwast die ik heb is zo schoon met een beetje afwasmiddel, en de haartjes zijn superzacht.

En gewoon wattenstaafjes vind ik fijn om te gebruiken voor het vervagen van een harde oogpotloodlijn, tis wel wegwerp maar ik heb geen zin om steeds al mn kwasten te gaan lopen wassen.
De kwasten van MAC zijn een absolute aanrader, maar aan de prijzige kant. Lotuslabel verkoopt kwastensets met een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Ik vind de kwasten van Couleur Caramel erg fijn (is gemaakt van uitgevallen ponyhaar). Niet synthetisch maar wel diervriendelijk...
Het merk Sigma verkoopt complete kwastensets van 12 stuks voor 70 dollar. Deze kwasten zijn regelrechte kopietjes van MAC kwasten. Schijnen even zo fijn te zijn...

Zit er zelf nog over te twijfelen, ik heb zelf een paar MAC kwasten en ze zijn zo superfijn, maar ja, voor sommige heb ik wel 50 euro per stuk betaalt...
Ik heb ook kwasten van het Lotuslabel. Je kunt ze bestellen op Lotuslabel.com. Echt een hele goede prijs/kwaliteit verhouding!!!
Over het haarsoort:

Natuurlijk haar werkt wat fijner want houdt meer poeder vast. Synthetische haren zijn gladder en laten dus minder poeder achter op je huid. Maar voor vloeibare make-up kan je het beste synthetische haren hebben want die wordt veel viezer en moet je dus vaker wassen! Koop daar gewoon een speciale kwast voor en voor de rest natuurlijk haar! ^_^

Dat lotuslabel.com ziet er wel OK uit, heb net zo'n kabuki besteld, kijken of het wat is. I'll let you know. - X
De kwasten van Sigma zijn fijn. Prima prijs-kwaliteitsverhouding & kwalitatief vergelijkbaar met MAC.

Everydayminerals heeft ook fijne kwasten. Heelijk zacht. Daar kunnen zelfs mijn Sigma kwasten niet aan tippen.

Ooit heb ik kwasten van Bunbuncity gekocht. Op het eerste gezicht prima kwasten. Na een paar keer gebruikt te hebben, waardeloze dingen. Haren die uitvallen etc.

Kwasten van Sephora & Body Shop zijn ook fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven