Mode & Beauty alle pijlers

Is een dure BH echt beter?

25-10-2019 17:44 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nieuwe bh’s nodig. Meestal ben ik zo rond de 30-40 euro kwijt.
Nu ik ouder wordt merk ik dat bh’s niet lekker meer zitten. Beugels die prikken, kant wat schuurt.
Nu was ik in een lingeriezaak en zag mooie bh’s oa van merk prima-donna. Schrok wel van de prijzen.
Ik vraag mij nu af of dit dan echt betere kwaliteit is dan de goedkopere die ik nu heb.
Mwah, ik heb met mijn e cup vaak gewoon van zalando eigen merk de tshirt bhs: beetje brede band en lekker zacht. Zitten heerlijk en erg mooi en helemaal.niet duur
Pasvorm is een beter criterium dan prijs. Ik heb nu een model van de Hema dat mij perfect past (in tegenstelling tot de meeste andere modellen van de Hema), dus daar heb ik meteen een aantal exemplaren van ingeslagen. Wel een paar tientjes per stuk, maar geen astronomische prijzen als bij sommige lingeriemerken.
Hij gaat wel langer mee. Hangt van het merk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat wanneer je bh prikt en niet lekker zit het eerder te maken heeft met de maat/pasvorm.
Prima Donna is wel een heel fijn merk. Gaat lang mee en draagt heerlijk. Ik heb altijd spijt als ik een goedkoper merk koop. Zit vaak maar een paar weken lekker. Daarna gaat de vorm eruit.
Vandaag 2 Prima Donna bh’s gesteld bij de Bijenkorf met 20% korting.
De korting is nog tot zondag.

En ja, je merkt het verschil.
Vroeger altijd bh’s van hema of Hunkemöller. Nu liefst prima Donna en een enkele keer chantelle.
Mijn ervaring is dat duurdere bh's niet langer meegaan. Ik bestel ze tegenwoordig bij Ali, goede pasvorm en leuke prijs. Dan is het ook niet erg als ze niet heel lang meegaan ;) Wel goed kijken bij welke zaak je ze koopt, en even de recensies lezen.
Een BH hoeft niet echt duur te zijn om fijn te zitten en een mooie cup te geven. Dat ligt aan je lichaam en de vorm van je borsten.
De één ziet er prachtig uit in een Hemaatje en het zit heerlijk en de ander ziet er niet uit en frutselt de hele dag.

Zelf draag ik BH's zonder kant, het liefst van satijn, maar daar moet ik me wel ongans naar zoeken. De laatste die ik heb gekocht komt van Hunkemöller, van die zaak vind ik de beugels ook het fijnst, want die zijn van boven wat wijder, maar nogmaals, dat is voor elk lijf anders.
Mijn ervaring is ja, ze gaan veel langer mee en lubberen niet zo snel uit. Nu heb ik wel een cupmaat waarbij een goede bh erg belangrijk is (70F).
Cateautje schreef:
25-10-2019 17:53
Een BH hoeft niet echt duur te zijn om fijn te zitten en een mooie cup te geven. Dat ligt aan je lichaam en de vorm van je borsten.
De één ziet er prachtig uit in een Hemaatje en het zit heerlijk en de ander ziet er niet uit en frutselt de hele dag.

Zelf draag ik BH's zonder kant, het liefst van satijn, maar daar moet ik me wel ongans naar zoeken. De laatste die ik heb gekocht komt van Hunkemöller, van die zaak vind ik de beugels ook het fijnst, want die zijn van boven wat wijder, maar nogmaals, dat is voor elk lijf anders.
Dat is wel prettig dat debeugels wat wijder zijn.
Ik heb op het moment BH's van Hema, Livera, Hunkemoller en Triumph. Zitten allemaal prima maar bij die van de Hema heb ik het minste support, ik vind die van de Hunkemoller niet zo lekker zitten en kraken bij mij altijd. Livera is gewoon prima en zit fijner dan Hunkemoller. En Triumph blijft langer mooi in in de was maar zit wel het beste van alle anderen.

Duurder dan 40 euro ga ik nooit, liefst maximaal 20-25 euro.
Ooit de madonna prijs zat en "goedkope" bh's gekocht. Zaten op zich best goed, tot een maand of 3. Na 6 maanden was de pasvorm weg en lubberden ze. Prima donna 's gaan (in mijn geval ) jaren mee. Heb zelfs nog wat liggen wat te klein geworden is maar verder nog prima. Die bewaar ik gewoon :)
In mijn opinie is goedkoop duurkoop. Ik hoef niet ieder kwartaal een nieuw modelletje ik wil gewoon goed zittende bh's in de 3 a 4 basis kleuren. Als ik er dan jaren mee doe is dat fijn, scheelt winkelen.
woesjje schreef:
25-10-2019 17:57
Dat is wel prettig dat debeugels wat wijder zijn.
Je zult merken dat bij de meeste merken er vanuit wordt gegaan dat je onder de 40 bent en dat de meeste BH's voor vrouwen die deze leeftijden voorbij zijn van die huidkleurige ondingen te koop zijn met een decolleté tot aan je nek, Hunkemöller heeft ze ook, maar heeft ook mooie BH's voor de middelbare vrouw. Het is even zoeken en passen, maar dan heb je ook wat.
Wat ik wel zou doen is een klein, gruwelijk duur, winkeltje inlopen en je daar een BH aan laten meten, dan weet je gelijk waar je naar moet zoeken, als je naar een wat meer betaalbare winkel gaat.
Hier staan er wat tussen die ik fijn vind. Ik draag geen voorgevormde meer, die zitten niet meer fijn.

https://www.hunkemoller.nl/bh-s/niet-voorgevormde-bh
Ik weet inmiddels dat niks bij mij beter zit dan Marlies Dekkers. Maar daar betaal ik ook niet meer dan €40 voor.

Kijk eens bij dutchdesignersoutlet.

Ik heb nu wel een paar hele fijne voedingsbh's van BonPrix. Die waren dan wel weer goedkoop en zitten fijner dan de meeste die ik heb gepast.
Merel7 schreef:
25-10-2019 17:51
Vandaag 2 Prima Donna bh’s gesteld bij de Bijenkorf met 20% korting.
De korting is nog tot zondag.

En ja, je merkt het verschil.
Vroeger altijd bh’s van hema of Hunkemöller. Nu liefst prima Donna en een enkele keer chantelle.
Oh, wat had ik graag gebruik willen maken van die aanbieding. :cry:
¡Apagando las luces!
ik kocht eerder veel eigenmerk Livera, hunkemoller en esprit. Sinds mn zwanerschap heb ik een wijdere beugel nodig en voldoen deze niet meer. Ik heb nu 4 hele fijne van triumpf (50) Mey, primadonna en MarieJo.
Als ik er een bij ga halen dan een van Mey.
https://www.mey.com/nl/spacer-beha-full ... select=736

ik heb soms ook best fysiek werk en soms erg zware borsten (hormonaal) en dan nog zit hij heerlijk als gegoten.

Ga naar een boetiek met echt kennis van wat ze verkopen.
Mijn MarieJo is bijv een 80E ipv mijn normale maat 85C. Die dame van het winkeltje waar ik was wist precies wat ze had, welke pasvorm wel merk heeft en wat er nog meer van te krijgen was. Topservice.

o ja een chantelle heb ik ook... voor gelegenheden :D
Been there, done that, got the T-shirt.
vivapimpelmees schreef:
25-10-2019 17:51
Prima Donna is wel een heel fijn merk. Gaat lang mee en draagt heerlijk. Ik heb altijd spijt als ik een goedkoper merk koop. Zit vaak maar een paar weken lekker. Daarna gaat de vorm eruit.
Dit normaal gesproken. Maar ik heb 1 bh van de Zeeman die na een aantal jaren nog perfect en stevig zit.
SombraOnline schreef:
25-10-2019 18:14
Oh, wat had ik graag gebruik willen maken van die aanbieding. :cry:
Kan nog tot zondag, ook online.
Even jezelf registreren, dan wordt het gratis verzonden.
Merel7 schreef:
25-10-2019 18:32
Kan nog tot zondag, ook online.
Even jezelf registreren, dan wordt het gratis verzonden.
Gaat moeilijk zonder geld ;-D
¡Apagando las luces!
Ik denk dat het voor een deel aan je maat ligt TO.
Ik kan me zo voorstellen dat een klein maatje makkelijker wegkomt met een goedkopere beha.
Ik heb zelf 75D en draag altijd sportbeha's. van Triumph. Die zitten me comfortabel en degene die ik heb geeft ook een mooi silhouet in een t-shirtje.
De goedkopere beha's geven mij niet voldoende steun.
Ik vind de duurdere BH’s vaak wat langer mooi blijven, al geldt dat niet altijd. En het geeft ook geen garantie op pasvorm en lekker zitten.

Ik draag ook altijd Marlies Dekkers ivm de pasvorm en de ondersteuning. Maar zelfs bij hetzelfde model, pas ik ze altijd eerst, omdat er toch vaak net wat verschil in zit. Dat is dan misschien minimaal, maar toch net genoeg om opeens wel een snijrand te zien of toch net niet lekker te zitten.

Ik vind Marlies Dekkers kwalitatief trouwens helemaal niet zo goed. Als ze een jaar meegaan, is het lang. Ik koop ze daarom uitsluitend in de uitverkoop voor 30-40 euro.
Ik heb een la vol met h&m beha’s en 1 prima Donna bh, gekocht in de uitverkoop. Was nog duur. En het is me een pokkeding. Die beugels voel ik door de stof heen prikken. Paar keer geprobeerd om hem toch te dragen maar na 2 uur word ik zo agressief van dat ding🤬
Cateautje schreef:
25-10-2019 18:04

Wat ik wel zou doen is een klein, gruwelijk duur, winkeltje inlopen en je daar een BH aan laten meten, dan weet je gelijk waar je naar moet zoeken, als je naar een wat meer betaalbare winkel gaat.
Daar heb je volgens mij precies niks aan. Ieder merk, ieder model zelfs, zit anders. Een BH maat is niet simpelweg op te meten. Het is passen, passen en nog eens passen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven