Kleding passen vies

27-10-2019 16:47 66 berichten
Zijn er meer mensen die het passen van kleding goor vinden?
Met name broeken, al die kruizen die er in gezeten hebben.
Ik zet em maar bij psyche want vermoed dat het niet helemaal psychisch gezond is dit zo te hebben.
Haha, nu je het zo zegt.. nooit zo bij nagedacht eigenlijk.

Maar jij wast dus altijd eerst je nieuwe kleding?
Ondergoed en beha’s enz gooi ik wel nieuw in de was. De rest eigenlijk niet, als het net nieuw is, dan is het juist op zijn mooist vind ik en dan zonde om meteen te wassen..
Ik ben er ook geen fan van, maar doe het wel. Gewoon overheen zetten. Ik pak ook meestal de achterste of onderste. Op de een of andere manier voelt dat prettiger.
Alle reacties Link kopieren
neu
Ik maak zelf mijn kleding tegenwoordig. Daar heeft niets in gezeten :)

Maar toen ik nog kleding kocht had ik dat niet. Maar goed, ik ben niet zo smetvrezig aangelegd.
tja, en anderen moeten het toch ook passen wat jij aan hebt gehad? en je hebt toch ondergoed aan?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ja ik hou er ook niet van. Kijk altijd welke er het meest ‘onaangeraakt’ uitziet.
Verder verstand op 0 en gewoon doen, ben er tenslotte nog nooit ziek van geworden. :P
.
Sta ik niet bij stil. Ik was ook nooit nieuwe kleding. Ik vind de geur juist lekker :-D (tenzij er een mensengeur in zit ofzo, maar dat maak ik eigenlijk nooit mee).
Mensen houden hun ondergoed toch gewoon aan?
Ik vind het wel vies als ik foundation op kleding zie zitten. Bah!
Jij gaat zonder slipje de stad in?
Ja maar met ook ondergoed aan vind ik het ook onsmakelijk. Ik bedoel. Die stukken huid naast je schaamlippen zijn misschien ook niet de meest frisse plekken ( bij sommige) en die plakken dan ook in die broek hoor. Ik was mn kleding zekerste weters. Ook die van mijn man en kind overigens.
Pandax schreef:
27-10-2019 16:52
Ik maak zelf mijn kleding tegenwoordig. Daar heeft niets in gezeten :)
Leuk, wat is het moeilijkst?
Dsn bestel je het
Dan ga je vanaf nu toch gewoon voor alleen nog rokken en jurken?

Of een kilt als je een man bent?
Aalbes schreef:
27-10-2019 16:57
Leuk, wat is het moeilijkst?

Dat is een goede. Spijkerbroeken, denk ik. Niet vanwege het patroon, want broeken zijn wel goed te doen, maar omdat de stof zo dik is. Het is een enorm gedoe om het netjes onder de naaimachine door te krijgen.
Nee, totaal geen problemen mee.
Sterker nog, 70-80% van mijn kleding koop ik tweedehands en ook dat was ik niet altijd uit voordat ik het draag (zolang het niet muf ruikt). ;-D
The time is now
cranberryjuice schreef:
27-10-2019 16:58
Dsn bestel je het
Kan ook gewoon eerder gepast en retour gestuurd zijn hoor...
The time is now
Nee, fris is het niet. Ik heb zelf een vorm van smetvrees en dat maakt het soms best lastig om je eroverheen te zetten. Ik let altijd goed op in winkels en dan zie je dus dingen waar je niet blij van word. Mensen die een broek gaan passen met hun schoenen nog aan bijvoorbeeld. Dan denk ik, waarom? Qua vieze kruizen ben ik het ook met je eens, het is geen fris idee. Op een slechte dag zie ik dan zo'n kruis voor me vol met genitale wratten of iemand met ringworm of gordelroos die net "mijn" broek gepast heeft. Dan is mij soms de zin al over. Ik neus goed voor ik een broek pas, vaak kan je zien of een broek al gepast is. Dan is ie minder platgedrukt dan een nog ongepaste broek.

Met schoenen heb ik het trouwens wel heel erg, als ik zie dat die eerder gepast zijn dan stuur ik ze zo weer terug.

Maar goed, we moeten ook relativeren natuurlijk. We passen al zo goed als ons hele leven kleding en wat hebben we er nou daadwerkelijk van opgelopen?
anoniem_6400a85f1cc15 wijzigde dit bericht op 27-10-2019 17:04
6.54% gewijzigd
cranberryjuice schreef:
27-10-2019 16:58
Dsn bestel je het
Net zo vies.
Pandax schreef:
27-10-2019 17:00
Dat is een goede. Spijkerbroeken, denk ik. Niet vanwege het patroon, want broeken zijn wel goed te doen, maar omdat de stof zo dik is. Het is een enorm gedoe om het netjes onder de naaimachine door te krijgen.
Aha. Ik dacht altijd mouwen van jasjes, maar als je eenmaal bedreven bent, zal een bocht meer of minder waarschijnlijk niet veel uitmaken.
Ik pas thuis voordat ik ga douchen.
Als ik daar allemaal stil bij moet staan.. .

Wat denk je van winkelwagentjes, trapleuningen, stoelen in restaurants, deurklinken etc?
Een vriendin meenemen van dezelfde lengte / gewicht die er niet vies van is is overigens geen optie?

Kan je bij haar kijken hoe het staat.
Aalbes schreef:
27-10-2019 17:04
Aha. Ik dacht altijd mouwen van jasjes, maar als je eenmaal bedreven bent, zal een bocht meer of minder waarschijnlijk niet veel uitmaken.

Ik heb nog geen jasjes genaaid ;-D Wel overhemden en bloesjes, die zijn even prutsen (en antiek naaijargon ontcijferen), maar wel mooi resultaat. En katoen is licht, dus dat naait makkelijk.
ik vind het trouwens wél vies als ik mensen met blote voeten schoenen/slippers zie passen. (nee schijnt ook niet te mogen maar men doet het gewoon)
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven