Jarig in december
vrijdag 1 november 2019 om 08:12
Hoi iedereen,
Hoe vieren jullie de verjaardag van de kids die jarig zijn in een feestmaand en/of tijdens schoolvakanties?
31 december wordt mijn kind 4, naast een traktaties op het kdv komt er ook een afscheid. Wanneer zou ik dit het beste kunnen inplannen? En heeft er iemand eventueel traktatie tips. Eerder in het thema van kerst oud en nieuw blijven of juist een traktatie die er totaal niet mee te maken heeft?
Ik zat te denken aan:
-De laatste week voor de kerstvakantie het afscheid en verjaardags traktatie, incl uitnodigingen uitdelen.
- twee weken voor of na? de vakantie het kinderfeestje.
- 31 Dec de verjaardag met familie vieren (overdag)
Ik zoek tips van mensen die met mij willen meedenken. Alvast bedankt (:
Ik reageer iets later!
Hoe vieren jullie de verjaardag van de kids die jarig zijn in een feestmaand en/of tijdens schoolvakanties?
31 december wordt mijn kind 4, naast een traktaties op het kdv komt er ook een afscheid. Wanneer zou ik dit het beste kunnen inplannen? En heeft er iemand eventueel traktatie tips. Eerder in het thema van kerst oud en nieuw blijven of juist een traktatie die er totaal niet mee te maken heeft?
Ik zat te denken aan:
-De laatste week voor de kerstvakantie het afscheid en verjaardags traktatie, incl uitnodigingen uitdelen.
- twee weken voor of na? de vakantie het kinderfeestje.
- 31 Dec de verjaardag met familie vieren (overdag)
Ik zoek tips van mensen die met mij willen meedenken. Alvast bedankt (:
Ik reageer iets later!
vrijdag 1 november 2019 om 08:46
Mijne 2 januari jarig.
Ik vier het gewoon op of rond de verjaardag. Soms een week(end) later. Soms eerder. Net hoe het valt.
Kinderfeestje zelfde verhaal. Pas met 5 jaar, dus als ze al een jaar op school zitten. Met 4 en 1e dag school, voor wie geef je dat kinderfeestje dan?
In de eerste 12 dagen van Januari zijn er 4 andere klasgenoten jarig. Eerste jaar (met 5 dus) gingen we overleggen en samen feestjes bedenken enz.. Veel rekening houden, Ik doe dat niet meer. Overleg alleen met juf mbt trakteren.
Trakteren laatste dag voor de kerst vakantie of meteen erna. Net wat uitkomt. Dat is niet elke jaar hetzelfde. In jullie geval is het KVD gewoon open, dus laatste dag gewoon trakteren?
Ik snap het probleem niet zo.
Pak een agenda en plan wat het best uitkomt. Volgend jaar is het anders. En dan ligt het ook aan hoe dingen vallen, hoeveel jarigen in zelfde periode in de klas zitten.
Ik vier het gewoon op of rond de verjaardag. Soms een week(end) later. Soms eerder. Net hoe het valt.
Kinderfeestje zelfde verhaal. Pas met 5 jaar, dus als ze al een jaar op school zitten. Met 4 en 1e dag school, voor wie geef je dat kinderfeestje dan?
In de eerste 12 dagen van Januari zijn er 4 andere klasgenoten jarig. Eerste jaar (met 5 dus) gingen we overleggen en samen feestjes bedenken enz.. Veel rekening houden, Ik doe dat niet meer. Overleg alleen met juf mbt trakteren.
Trakteren laatste dag voor de kerst vakantie of meteen erna. Net wat uitkomt. Dat is niet elke jaar hetzelfde. In jullie geval is het KVD gewoon open, dus laatste dag gewoon trakteren?
Ik snap het probleem niet zo.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 09:14
58.71% gewijzigd
vrijdag 1 november 2019 om 08:48
Hi,
Hier ook een dochter die jarig is in de vakantie.
Wij overleggen meestal met de juf wat handig is, want de laatste dag is vaak al zo speciaal/chaotisch etc.
Dus doen we vaak een paar dagen daarvoor.
Woon in het buitenland en iedereen gaat hier vaak naar nederland met kerst, dus haar feestje vieren we op de zaterdag een week voor haar verjaardag, zodat haar vriendjes er nog zijn.
Haar échte verjaardag met familie etc vieren we op de dag zelf.
Heb nu 3 kinderen en ze zijn allemaal in de vakantie jarig.. jaja hoe plan je het
Geen traktatie tips, kijk eens op pinterest, daar staan zo veel mooie dingen!
Hier ook een dochter die jarig is in de vakantie.
Wij overleggen meestal met de juf wat handig is, want de laatste dag is vaak al zo speciaal/chaotisch etc.
Dus doen we vaak een paar dagen daarvoor.
Woon in het buitenland en iedereen gaat hier vaak naar nederland met kerst, dus haar feestje vieren we op de zaterdag een week voor haar verjaardag, zodat haar vriendjes er nog zijn.
Haar échte verjaardag met familie etc vieren we op de dag zelf.
Heb nu 3 kinderen en ze zijn allemaal in de vakantie jarig.. jaja hoe plan je het
Geen traktatie tips, kijk eens op pinterest, daar staan zo veel mooie dingen!
vrijdag 1 november 2019 om 08:50
Ik zou inderdaad trakteren voor de vakantie en evt nog daarna op school.
Kinderfeestje snap ik eerlijk gezegd niet. Is dat in jullie omgeving gebruikelijk met 4? Hier doen mensen dat als hun kind 5 wordt, zeg maar als ze genoeg kindjes op school kennen om uit te nodigen.
Als je een feestje doet echt doen na de kerstvakantie. Dochter is van begin december en echt alle kindjes in de klas die tussen 5 dec en 20 dec jarig zijn doen al feestjes voor de vakantie. En dan zit er nog een kerstdiner op school tussen en een kerstoptreden. Is super lastig plannen hier. Januari is dat in mijn ervaring veel makkelijker, maar goed dat kan ook aan de klas liggen (5 jarigen in december, allemaal voor de 20e, terwijl er maar 2 van januari zijn). Maar december zit ook al een week vakantie (minimaal, school begint soms al op 3 januari weer), Sinterklaas en kerstdiner. Januari heeft op school bij ons verder niks.
Kinderfeestje snap ik eerlijk gezegd niet. Is dat in jullie omgeving gebruikelijk met 4? Hier doen mensen dat als hun kind 5 wordt, zeg maar als ze genoeg kindjes op school kennen om uit te nodigen.
Als je een feestje doet echt doen na de kerstvakantie. Dochter is van begin december en echt alle kindjes in de klas die tussen 5 dec en 20 dec jarig zijn doen al feestjes voor de vakantie. En dan zit er nog een kerstdiner op school tussen en een kerstoptreden. Is super lastig plannen hier. Januari is dat in mijn ervaring veel makkelijker, maar goed dat kan ook aan de klas liggen (5 jarigen in december, allemaal voor de 20e, terwijl er maar 2 van januari zijn). Maar december zit ook al een week vakantie (minimaal, school begint soms al op 3 januari weer), Sinterklaas en kerstdiner. Januari heeft op school bij ons verder niks.
vrijdag 1 november 2019 om 08:54
Ik had 2 nichtjes rond mijn leeftijd en een buurjongetje en meisje waar ik veel mee speelde op mijn jongere verjaardagen.sprietgras schreef: ↑01-11-2019 08:50Kinderfeestje snap ik eerlijk gezegd niet. Is dat in jullie omgeving gebruikelijk met 4? Hier doen mensen dat als hun kind 5 wordt, zeg maar als ze genoeg kindjes op school kennen om uit te nodigen.
Later kwamen daar ook nog 1 tot 3 schoolvriendinnetjes bij.
vrijdag 1 november 2019 om 08:54
Dacht ik ook net, voor wie ga je die geven TO?sprietgras schreef: ↑01-11-2019 08:50Ik zou inderdaad trakteren voor de vakantie en evt nog daarna op school.
vrijdag 1 november 2019 om 08:55
Die komen dan gewoon op je verjaardag, daar zou ik met 4 ook geen extra feestje voor gaan regelen.redbulletje schreef: ↑01-11-2019 08:54Ik had 2 nichtjes rond mijn leeftijd en een buurjongetje en meisje waar ik veel mee speelde op mijn jongere verjaardagen.
Later kwamen daar ook nog 1 tot 3 schoolvriendinnetjes bij.
vrijdag 1 november 2019 om 09:17
Mijn kind is net voor kerst jarig. Trakteren op school op de dag zelf. Het weekend ervoor de ene dag het kinderfeestje, de andere dag met de familie. Zo deden we het tot kind een jaar of 7 was.
Tegenwoordig doen we het feestje na de kerstvakantie. Veel fijner omdat er minder afzeggers zijn. De periode net voor de kerst is nu eenmaal erg druk.
Als ik jou was zou ik voor de kerstvakantie of gewoon op de laatste kdv dag trakteren. En familie op de dag zelf laten komen.
Kinderfeestje, al is dat niet gebruikelijk met 4 jaar, in de vakantie.
Tegenwoordig doen we het feestje na de kerstvakantie. Veel fijner omdat er minder afzeggers zijn. De periode net voor de kerst is nu eenmaal erg druk.
Als ik jou was zou ik voor de kerstvakantie of gewoon op de laatste kdv dag trakteren. En familie op de dag zelf laten komen.
Kinderfeestje, al is dat niet gebruikelijk met 4 jaar, in de vakantie.
vrijdag 1 november 2019 om 09:21
Mijn kind kreeg een keer een kerstbal als traktatie van een kindje op het kdv. Ik vond m wel leuk. Het was weer eens iets anders dan een gum of bellenblaas.
Bij hun vierde verjaardag gaven die van mij ook een kinderfeestje, voor een paar kinderen van het kdv. Dat stelde niet heel veel voor (taart eten, mini-speurtocht naar een speeltuintje om de hoek, daar een poosje spelen en vervolgens weer naar huis, waar ze nog een poosje verder speelden). Als het een beetje kan, zou ik dat op de dag zelf doen, ‘s ochtends, om te voorkomen dat de verjaardag zo’n slepende aangelegenheid wordt. Op 31 december is de kans alleen natuurlijk wel groot dat er veel mensen weg zijn.
Bij hun vierde verjaardag gaven die van mij ook een kinderfeestje, voor een paar kinderen van het kdv. Dat stelde niet heel veel voor (taart eten, mini-speurtocht naar een speeltuintje om de hoek, daar een poosje spelen en vervolgens weer naar huis, waar ze nog een poosje verder speelden). Als het een beetje kan, zou ik dat op de dag zelf doen, ‘s ochtends, om te voorkomen dat de verjaardag zo’n slepende aangelegenheid wordt. Op 31 december is de kans alleen natuurlijk wel groot dat er veel mensen weg zijn.
vrijdag 1 november 2019 om 09:25
Gelukkig deden we geen kot vol visite verjaardag. Gewoon netjes geordend: dag zelf met mijn ouders uit eten, een middag met een paar kinderen en een middag met opa's en oma's.Lucifer2018 schreef: ↑01-11-2019 08:55Die komen dan gewoon op je verjaardag, daar zou ik met 4 ook geen extra feestje voor gaan regelen.
vrijdag 1 november 2019 om 09:27
En als ze niet weg zijn, dan hebben ze vaak al andere dingen te doen. Die dag zou ik helemaal geen kinderfeestje doen.Eze schreef: ↑01-11-2019 09:21Mijn kind kreeg een keer een kerstbal als traktatie van een kindje op het kdv. Ik vond m wel leuk. Het was weer eens iets anders dan een gum of bellenblaas.
vrijdag 1 november 2019 om 09:33
Ik neem aan dat het niet de eerste keer is dat je zijn verjaardag met familie viert, dus dat je zelf wel weet of je familie doorgaans kan op 31 december of dat je het beter op een andere dag kan vieren.
Partijtje zou ik na de kerstvakantie vieren, maar nog niet dit jaar, ik zou dat pas vanaf vijf doen. De kinderen uit zijn nieuwe klas kent hij nog niet, de kinderen van het kinderdagverblijf ziet hij hierna niet meer.
Mijn zoon heeft ook wel eens in december afscheid genomen van zijn groep, toen heb ik kerstballen bij de Action gekocht waar je een fotootje in kon doen, daar een foto + afscheidsboodschap ingedaan, plus iets te snoepen. Maar het is uiteraard geen must om het met december/kerst te maken te laten hebben.
Partijtje zou ik na de kerstvakantie vieren, maar nog niet dit jaar, ik zou dat pas vanaf vijf doen. De kinderen uit zijn nieuwe klas kent hij nog niet, de kinderen van het kinderdagverblijf ziet hij hierna niet meer.
Mijn zoon heeft ook wel eens in december afscheid genomen van zijn groep, toen heb ik kerstballen bij de Action gekocht waar je een fotootje in kon doen, daar een foto + afscheidsboodschap ingedaan, plus iets te snoepen. Maar het is uiteraard geen must om het met december/kerst te maken te laten hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 1 november 2019 om 09:55
Ik ben zelf in de feestmaand jarig en ik vond het verschrikkelijk als mijn verjaardag gelinkt werd aan Sinterklaas of Kerst. Ik was jaloers op kinderen die in een saaie maand jarig waren. Zij kregen alle aandacht met hun verjaardag, ik mocht al blij zijn dat er überhaupt familie kwam op mijn verjaardag omdat het inderdaad al zo'n drukke maand is en je elkaar vaak toch al ziet met Kerst. Ik heb meerdere keren gehad dat er tijdens het Kerst vieren nog even snel een verjaardagscadeautje in mijn handen werd gedrukt. Nu als volwassene snap ik dat dat handiger was (mijn familie woont door heel Nederland), maar als kind vond ik het heel stom.
Nou ja, ik heb er dus geen leuke herinneringen aan. Ik zou dus absoluut geen thema met Kerst of Oud & Nieuw kiezen. En de verjaardag vieren zoals je ook een verjaardag zou vieren in februari.
Nou ja, ik heb er dus geen leuke herinneringen aan. Ik zou dus absoluut geen thema met Kerst of Oud & Nieuw kiezen. En de verjaardag vieren zoals je ook een verjaardag zou vieren in februari.
vrijdag 1 november 2019 om 10:03
Ik vind het ook wel weinig empathisch om een kinderverjaardag over te slaan omdat je elkaar toch al ziet met Kerst, zeker als die mensen wel naar alle andere kinderverjaardagen in de familie gaan. Mijn oma was jarig op 16 december en mijn tante op 30 december, maar die sloegen we echt niet over omdat het toevallig december was. Laat staan als het kinderverjaardagen waren geweest.
vrijdag 1 november 2019 om 10:04
Heeft het kdv wel kerstvakantie?
Normaal zou ik zeggen trakteren op laatste dag. Als dat de laatste dag voor de vakantie is, ff overleggen met de leidsters, misschien zijn er meer feestjes of activiteiten.
Kinderfeestje dit jaar idd overslaan. Als je t toch doet: in de kerstvakantie of daarna. In elk geval na 1 januari als alle drukte een beetje voorbij is.
Mijn kind is rond sinterklaas jarig. Ik maak altijd hartige trakaties, zonder speelgoedjes. Juist als tegenhanger voor alle zoetigheid en rommeltjes die ze die periode al krijgen. (Kind houdt ook meer van hartig dus komt goed uit)
Thema traktatie zou ik alleen doen als kind dat zelf leuk vindt, zelf vind ik dat het die dag om.kind draait en niet om Sinterklaas (danwel kerst/nieuwjaar/paashaas). Met 4 jaar wisten ze hier trouwens zelf al precies wat ze wilden trakteren, dus hoef ik niet zelf over na te denken.
Normaal zou ik zeggen trakteren op laatste dag. Als dat de laatste dag voor de vakantie is, ff overleggen met de leidsters, misschien zijn er meer feestjes of activiteiten.
Kinderfeestje dit jaar idd overslaan. Als je t toch doet: in de kerstvakantie of daarna. In elk geval na 1 januari als alle drukte een beetje voorbij is.
Mijn kind is rond sinterklaas jarig. Ik maak altijd hartige trakaties, zonder speelgoedjes. Juist als tegenhanger voor alle zoetigheid en rommeltjes die ze die periode al krijgen. (Kind houdt ook meer van hartig dus komt goed uit)
Thema traktatie zou ik alleen doen als kind dat zelf leuk vindt, zelf vind ik dat het die dag om.kind draait en niet om Sinterklaas (danwel kerst/nieuwjaar/paashaas). Met 4 jaar wisten ze hier trouwens zelf al precies wat ze wilden trakteren, dus hoef ik niet zelf over na te denken.
vrijdag 1 november 2019 om 10:06
Zitten die kinderen er zelf wel op te wachten om dagen achter elkaar met de familie opgehokt te moeten zitten?Susan schreef: ↑01-11-2019 10:03Ik vind het ook wel weinig empathisch om een kinderverjaardag over te slaan omdat je elkaar toch al ziet met Kerst, zeker als die mensen wel naar alle andere kinderverjaardagen in de familie gaan. Mijn oma was jarig op 16 december en mijn tante op 30 december, maar die sloegen we echt niet over omdat het toevallig december was. Laat staan als het kinderverjaardagen waren geweest.
Gelukkig was mijn vader zelf ook niet zo van de familievisites, dus daar had ik mazzel mee. Wij gingen op 1 van de kerstdagen een paar uur op de koffie bij de opa en oma die heel veel kinderen/kleinkinderen hadden en op de andere dag kwamen de andere opa en oma bij ons eten. Kleinschalig en beter vol te houden. Ook geen ooms/tantes op mijn kinderfeestje, die leverden hun kind af en kwamen dat na een paar uur terug ophalen.
vrijdag 1 november 2019 om 10:09
Nerdopviva vond het blijkbaar jammer dat er niemand kwam, dus dan neem ik aan dat ze het leuk had gevonden als ze WEL kwamen.redbulletje schreef: ↑01-11-2019 10:06Zitten die kinderen er zelf wel op te wachten om dagen achter elkaar met de familie opgehokt te moeten zitten?
Gelukkig was mijn vader zelf ook niet zo van de familievisites, dus daar had ik mazzel mee. Wij gingen op 1 van de kerstdagen een paar uur op de koffie bij de opa en oma die heel veel kinderen/kleinkinderen hadden en op de andere dag kwamen de andere opa en oma bij ons eten. Kleinschalig en beter vol te houden. Ook geen ooms/tantes op mijn kinderfeestje, die leverden hun kind af en kwamen dat na een paar uur terug ophalen.
vrijdag 1 november 2019 om 10:24
Ik heb een kerstvakantie- en een zomervakantiekind, hartstikke handig
Ik vier het kinderfeestje (vanaf 5 jaar idd) altijd voor de vakantie, ook het trakteren op school doe ik voor de vakantie. De verjaardag voor de familie en vrienden gewoon op of rond de dag zelf, afhankelijk van op welke dag het valt. Niet moeilijk over doen en accepteren dat sommige mensen dan niet kunnen.
vrijdag 1 november 2019 om 12:46
Bij mijn jongste in de klas hebben we dan (incl de mijne) 4 jarigen tussen 1 jan en 6 jan en nog 2 tussen 6 en 10 januari.
En ze geven ook feestjes.