Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Moge! Ik had een opname droom.. Maar dat is al de hele week.

Mijn vader is tegen 9 weggegaan, dus kon alleen ontbijten wat wel even fijn is na de hele week mensen op mijn lip.
We hebben het gisteren nog over het gesprek gehad, mijn vader vond het ook allemaal heel vaag en vond ook at mijn spv-er hele onduidelijke dingen zei.

Ze zij ook dat als ik me heel erg suïcidaal voel, ik maar gewoon een spelletje moet gaan doen. Mijn vader had echt zoiets van, ehm er hing een papier achter haar waarop helemaal stond uitgelegd dat mensen met autisme blokkades kunnen hebben en dan zegt ze zoiets..

Gisteren belde spv-er nog om 17.00 om te zeggen dat ze niet in andermans agenda kon kijken en dus niet weet met wie ik een extra afspraak heb maandag. Vind dat altijd zo dom, dat weet je toch dan ook al als ik nog tegenover je zit, dat je dat niet kan inzien? Was dan gewoon even de gang overgestoken om het te vragen aan betreffende personen, heb ze allebei zien zitten..

Maar goed, vanmiddag op dikke sokken en agenda jacht, nu lekker Atypical kijken, want seizoen 3 is gearriveerd!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Dag één van mijn 20 dagen rust begint goed :whistle:
Meteen een enorme migraine-aanval. Ik voelde hem nu goed aankomen dus snel sumatriptan ingenomen en die werkte na een half uur.
Was wel om half 8 wakker maar om 8u knalde het er meteen flink in.
Zal wel door de ontspanning komen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Huh wat raar van je spv'er Kohaku :hug:

Hier nog een Atypical kijker :cheer2:
Ik ben net klaar met een serie dus ik ga dit weekend beginnen met bovenstaande ^^
Haha ik ben ook net klaar met een serie, dus lekker naar mede-autisten kijken dit weekend :p
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Argh :steam: Vol goede moed naar de sportschool, en dan zien dat het knetterdruk is. Had het kunnen weten op zaterdag. Zucht.
Toch maar voortaan doordeweeks gaan.
En dan ben je net thuis en begint het keihard te regenen.
Dit wordt zo'n dag..
Kohaku schreef:
02-11-2019 09:44
Haha ik ben ook net klaar met een serie, dus lekker naar mede-autisten kijken dit weekend :p
:high5:
Kohaku, dan moet je maar gewoon een spelletje gaan doen? :O
Niet geschikt voor haar vak,jeetje wat een domme opmerking.

Lise, het is net als bij de tandarts he, als je daar op de stoep staat zijn de klachten ook wonderbaarlijk verdwenen. :proud:

Suzy , succes met je rustperiode. Lijkt me heel vreemd, zo alleen opeens te zijn en zo stil in en om huis

Kwebbeltje, sportschool begrijp ik?
Ik probeer individueel te sporten. Maar het hoost hier dus ik heb voor nu een goed excuus niet te gaan.
lientje69 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 10:56
0.20% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik heb de boodschappen weer binnen en ga nu een was aanzetten. Dat had ik moeten doen vanmorgen vroeg maar ben ik vergeten :facepalm:
Maar het kan toch niet buiten hangen dus dat is niet zo vreselijk.

Verder zit ik een beetje in de hangmodus vandaag.
Moet nodig wat doen in huis maar heb geen zin. :proud:
Dat is geen excuus zegt mijn baas altijd om niet te willen werken.
Het scheelt dat ik vandaag mijn eigen baas ben. :rofl:
Kohaku, wat fijn dat je steun en hulp uit je omgeving hebt.

Erg knap ook, want dat betekent dat jij duidelijk hebt weten over te brengen wat je nodig hebt.

Volgens mij noemen ze dat een signalerings plan. Alshet slechter gaat wat je nodig hebt van oa omgeving. En bij jou werkt hij ook nog. Top!
Zou dat het zijn Lientje :biggrin:
GS, ik heb een signaleringsplan alleen niet echt up-to-date.
Ik weet heel vaak ook absoluut niet wat ik nodig heb, dus ben blij dat het eens een keer anders gaat en ik kan aangeven wanneer ik hulp nodig heb.
Klopt Lientje, sportschool(tje).

Hier is het inmiddels droog, maar op zaterdag kan je maar 1 uur sporten hier.
Ga maar even tanken, nu het nog droog is ;)
Hier een dikke regenbui nu.

Ik verveel me...
Goedemorgen :sun:
Hier nog geen regen, vond het zelfs wel mooi buiten, maar ik begrijp dat het eraan zit te komen. Nou, goede reden om op de bank te blijven zitten :proud:

Kohaku, mijn oudste had een armband ter signalering. Ken je dat? Geen idee of je het nodig hebt, maar dat is zo'n armband, waar je dingen op kunt klikken. Soort drukknopen, maar dan met een afbeelding of kleur. Hij had één met 3 'knopen', degene in het midden was zijn gevoel op dat moment. Dan hoefde hij er niet over te praten.

En erg bijzonder dat de spv-er niet in de agenda van anderen kan kijken. Hangt er ook niet ergens een schema ofzo? Je moet toch weten wie dienst heeft de komende week :O

Lientje, lekker genieten van rustig dagje dan :daisy:

Lise, lekker genieten van de minder pijn.

Suzy, ik hoop dat je migraine snel wegtrekt dan. pf.
Later is nu
Dreamer, ik heb een armbandje die ik om kan keren (zo'n silicone) en waar de ene kant rood is en de andere kant groen. Heb ik op mijn werk vaak gebruikt.
Alleen aangezien ik nu meestal mijn splints aan heb..
Wie schopt mij ff?
Het is hier droog en het zonnetje schijnt nu.
Tot een uur of 3 , daarna weer regen. Dus ik moet NU gaan sporten.
Staat al maanden op een zéér laag pitje, ik had even genoeg aan mezelf en de sport bal ( van alle ballen die ik omhoog moest houden) heb ik héél snel laten stuiteren. Want ik haat sporten. :proud:
Maar eens moet het toch weer.
De kilos vliegen eraan anders en zoveel eet ik niet eens ( maar trage verbranding blijkbaar)
De app van het voedingscentrum krijg ik overigens ook een sik van.
Eet ik een volkoren kaiserbroodje, zegt hij als advies: dit valt buiten de schijf van vijf, kies voor volkoren brood...
En wbt beleg op brood is echt niets goed, ja, ntv( niet te vreten) 20 plus kaas.
Maar verder is alles te bewerkt, te zout, teveel suikers enz.
Nou ja ik doe mijn best en meer kan ik niet doen. Dan maar dik.
Als mijn cholesterol en bloeddruk maar goed blijven
lientje69 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 12:38
0.33% gewijzigd
Lientje wil je hol-schoppen uitwisselen? Ik moet nog aankleden :')

Bij deze komt er een virtuele schop jouw kant op :p
Kohaku schreef:
02-11-2019 12:23
Lientje wil je hol-schoppen uitwisselen? Ik moet nog aankleden :')

Bij deze komt er een virtuele schop jouw kant op :p
Krijg jij er ook een van mij kohaku! ( zo lief ben ik wel) :proud:
Dochter zat net te juichen bij jouw post.
Oh, de derde seizoen van ...ben het alweer vergeten, maar die serie die je kijkt dus over een autist, is uit !!
Toen ging ze dus Netflixen ipv aan haar huiswerk. :facepalm:
Ze heeft duidelijk mijn uitstelgenen geërfd.
Haha sorry :'p

Dank voor de schop, ik ga nu echt aankleden! Dan eten en dan de stad in voor sokken en agenda!
Oh god ik deed net iets lomps.. Mijn linkerknie is een beetje rottig aan het doen, dus dacht ik doe zo'n zachte brace er rond voor steun. Doe dat ding aan, na gegraven te hebben in mijn ondergoed la, waar ze liggen (2x knie 2x elle boog 2x enkel).

Dacht dat ze veel te groot zouden zijn gezien ik ze al anderhalf jaar heb , maar viel mee. Tot ik verder zocht en er dus achter kwam dat ik degene voor mijn elle boog om mijn knie had.. Ehm..Tja dan schrik je toch wel ergens een beetje. Dat die van mijn elle boog nu rond mijn been kan..
Ik voelde me beroerd maar toch maar gegeten, gelukkig ging het daarna een stuk beter. Daarna een half uurtje gerust en toen een stukje gewandeld. Alleen mijn tussendoorpad was een grote modderbende dus moest ik toch een stuk om. Dus iets te lang gelopen. Uiteraard kregen we de enige keiharde bui op onze kop. Wel toen we net op een bankje onder de bomen zaten dus ben gelukkig redelijk droog gebleven.
Nu straalt de zon weer.

Werden trouwens behoorlijk geïntimideerd door een hond. Heel vervelend. Die hond zat in het riet te struinen, ter hoogte van het ijzeren kunstwerk in het water en de baasjes waren iets van 150-200m verderop. Die hond kwam keihard blaffend vanuit het riet op ons af, luisterde totaal niet naar zijn baasjes en bleef maar om ons heen keihard blaffen en doen. Wij liepen gewoon over het pad. Maar als ik mijn jongste mee had gehad dan was die van angst echt keihard weggerend.
Die hond liep zo echt een heel stuk om ons heen te blaffen en grommen. Het was een soort labrador en ze hadden nog een jongere pup (Stabij denk ik) bij zich, die deed heel vriendelijk trouwens.
Als je hond zo is laat je hem toch niet loslopen? Helaas liepen de baasjes, toen die hond dan toch maar kwam, snel met de honden aangelijnd weer de wijk in dus kon het er niet met ze over hebben. Ik kende ze verder ook niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Mijn humeur is dankzij de zon weer wat beter gelukkig.

Begeleidster hielp net met mijn matras omdraaien, en toen kwamen we tot de ontdekking dat er schimmel in zit. Oeps. Op matras-jacht dus. Ik zit te denken aan een emma-matras. Hebben jullie nog tips?
Oh jeetje Kwebbel! Ik heb een Emma topper, bevalt goed!
Ik heb een hovag matras van ikea.

Ik zweet snel en kwam er toen op dat pocketvering het beste was voor mij. Ook is het qua allergie goed, want het matras ademd meer.

Ik ben er nog steeds blij mee.

Ik zou even wat onderzoek doen. Jekont er dan achter wat voor type matras bij je past.
Dat is niet goed kohaku dat je elleboogbescherming nu om je knie past.
Even schrikken denk toch, is zo confronterend?
Jouw schop heeft ook geholpen, ik heb er zojuist 5,5 km opzitten. Geen goed idee als je maanden niks gedaan hebt kwam ik achter.
Bovendien heb ik de laatste 1,5 km met een stuk gegalvaniseerd ijzer van 1,5 meter lang en 20 cm breed gesjouwd.
Ook geen goed idee, maar ja, het geld lag op straat en dat laat je dan niet liggen.
Was wel zwaar geld :biggrin:

Kwebbeltje, is zo'n Emmamatras niet vreselijk duur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven