Zure reacties op dit forum
donderdag 31 oktober 2019 om 03:29
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
zaterdag 2 november 2019 om 21:56
Wat ben jij een nare forummer. En wat laat je je kennen.pilatespas schreef: ↑02-11-2019 21:50Laat het je niet écht frustreren, heb wel een leven. Hebben zij duidelijk niet. Daarom zijn ze ook zo fel. Zij delen alles van opstaan tot naar bed gaan, napraattopic, afzeiktopic, bantopic, ruzie maken met de moderators...nu zijn wij aan de beurt.
Ik kruip onder de wol, heb voor vandaag mijn neus er van vol..
zaterdag 2 november 2019 om 21:56
Nee jij bent altijd gezellig.pilatespas schreef: ↑02-11-2019 21:35Veel aannames...gefrustreerd...zuur, negatief...niveautje wel hier hoor, chapeau!
Welterusten!
zaterdag 2 november 2019 om 21:57
Je moet die augurken ook niet in je neus stoppen.pilatespas schreef: ↑02-11-2019 21:50Laat het je niet écht frustreren, heb wel een leven. Hebben zij duidelijk niet. Daarom zijn ze ook zo fel. Zij delen alles van opstaan tot naar bed gaan, napraattopic, afzeiktopic, bantopic, ruzie maken met de moderators...nu zijn wij aan de beurt.
.
zaterdag 2 november 2019 om 22:00
Wat minder snuiven.pilatespas schreef: ↑02-11-2019 21:50Laat het je niet écht frustreren, heb wel een leven. Hebben zij duidelijk niet. Daarom zijn ze ook zo fel. Zij delen alles van opstaan tot naar bed gaan, napraattopic, afzeiktopic, bantopic, ruzie maken met de moderators...nu zijn wij aan de beurt.
zaterdag 2 november 2019 om 22:00
Ben je nou nog steeds boos omdat je prrrrachtige OP over die bioscoopmoord niet op de door jou gewenste waarde werd geschat?pilatespas schreef: ↑02-11-2019 21:50Laat het je niet écht frustreren, heb wel een leven. Hebben zij duidelijk niet. Daarom zijn ze ook zo fel. Zij delen alles van opstaan tot naar bed gaan, napraattopic, afzeiktopic, bantopic, ruzie maken met de moderators...nu zijn wij aan de beurt.
Over geen leven gesproken zeg.
zaterdag 2 november 2019 om 22:04
Heb je nu écht niks geleerd van dit topic? #doeslief!
kia・ora wijzigde dit bericht op 02-11-2019 22:06
4.86% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zaterdag 2 november 2019 om 22:05
Welke van de vele, vele grapjes precies?
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 2 november 2019 om 22:05
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zaterdag 2 november 2019 om 22:06
Welk grapje?
zaterdag 2 november 2019 om 22:11
Dat je hier heel ironisch mensen gaat uitschelden om aan te tonen dat zij lelijke scheldkoppen zijn.
zaterdag 2 november 2019 om 22:12
Ow, das nou net het enige serieuze in dit topic.Betty_Slocombe schreef: ↑02-11-2019 22:11Dat je hier heel ironisch mensen gaat uitschelden om aan te tonen dat zij lelijke scheldkoppen zijn.
Nou ja, en Murrmurr natuurlijk.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
zaterdag 2 november 2019 om 22:15
Het is me allemaal te moeilijk. Als je wilt dat dit forum vriendelijker wordt, waarom zou je dan zo aanvallend posten? Wie houdt er wel van onrecht? Als meerdere mensen hetzelfde vinden onderwerp a, maar niet over onderwerp b zijn ze dan ook een groepje? Waarom is mijn kerstster na een jaar nog steeds mooi groen, maar komen er geen bloemen meer in?
zaterdag 2 november 2019 om 22:17
Goede vragen.Betty_Slocombe schreef: ↑02-11-2019 22:15Het is me allemaal te moeilijk. Als je wilt dat dit forum vriendelijker wordt, waarom zou je dan zo aanvallend posten? Wie houdt er wel van onrecht? Als meerdere mensen hetzelfde vinden onderwerp a, maar niet over onderwerp b zijn ze dan ook een groepje? Waarom is mijn kerstster na een jaar nog steeds mooi groen, maar komen er geen bloemen meer in?
zaterdag 2 november 2019 om 22:19
Ze is echt heel serieus hoor. We kunnen het nooit meer goed maken. Hadden we haar topic maar cool moeten vinden.Betty_Slocombe schreef: ↑02-11-2019 22:11Dat je hier heel ironisch mensen gaat uitschelden om aan te tonen dat zij lelijke scheldkoppen zijn.
Daar heb je een punt.doornroosje9 schreef: ↑02-11-2019 22:07Ik gedraag me zoals van me verwacht wordt. Als dat niet lief is!![]()
EensBetty_Slocombe schreef: ↑02-11-2019 22:15Het is me allemaal te moeilijk. Als je wilt dat dit forum vriendelijker wordt, waarom zou je dan zo aanvallend posten? Wie houdt er wel van onrecht? Als meerdere mensen hetzelfde vinden onderwerp a, maar niet over onderwerp b zijn ze dan ook een groepje? Waarom is mijn kerstster na een jaar nog steeds mooi groen, maar komen er geen bloemen meer in?
Die kerstster valt vast te ‘begoochelen’ en de groepjes komen mijn neus uit. Ik vaar wel alleen en zo soms blijkbaar samen en dat omdat ik dus een mening deel.
enn wijzigde dit bericht op 02-11-2019 22:22
10.97% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 2 november 2019 om 22:20
Goede vraag. Ik weet inmiddels het antwoord. Je moet die dingen rond 16.00 iedere dag in het duister zetten. Dan komen er eerst weer rode bladeren en dan...voorzichtig enkele bloemknoppen. Kan wel anderhalve maand duren dus nu beginnen.Betty_Slocombe schreef: ↑02-11-2019 22:15Het is me allemaal te moeilijk. Als je wilt dat dit forum vriendelijker wordt, waarom zou je dan zo aanvallend posten? Wie houdt er wel van onrecht? Als meerdere mensen hetzelfde vinden onderwerp a, maar niet over onderwerp b zijn ze dan ook een groepje? Waarom is mijn kerstster na een jaar nog steeds mooi groen, maar komen er geen bloemen meer in?
geen idee, maar ik vond wel dit: In de mythologie van de Oude Grieken werd Helleborus door Melampus van Pylos gebruikt voor het redden van de dochters van koning Argus die - gek gemaakt door Dionysus - naakt, huilend en schreeuwend door de straten van de stad renden.Betty_Slocombe schreef: ↑02-11-2019 22:15Het is me allemaal te moeilijk. Als je wilt dat dit forum vriendelijker wordt, waarom zou je dan zo aanvallend posten? Wie houdt er wel van onrecht? Als meerdere mensen hetzelfde vinden onderwerp a, maar niet over onderwerp b zijn ze dan ook een groepje? Waarom is mijn kerstster na een jaar nog steeds mooi groen, maar komen er geen bloemen meer in?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Pilatuspas, van hoeveel forummers heb jij al een pb ontvangen dat je goed bezig bent hier, dat ze achter je staan maar zelf niet durven? Je moet geen namen geven natuurlijk, maar een aantal is best fijn. Hoe groot is de groep 'we' waar jij de woordvoerder van bent? Hoeveel mensen steunen jou per pb maar durven hier zelf niet te posten?