Zure reacties op dit forum
donderdag 31 oktober 2019 om 03:29
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.
Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095
Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.
Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.
* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
zondag 3 november 2019 om 00:02
Ok!Bruintjedebeer schreef: ↑02-11-2019 23:55Jullie in wisselende samenstellingen en de een is veel meer aanwezig dan de ander.
Ik moet zeggen Enn dat "jullie" in jouw geval misschien inderdaad niet terecht is, excuses.
Maar zie je nu hoe makkelijk dit heen en weer verwijten kan verlopen? Dit is volgens mij inherent aan het schrijven op een forum en aan het lezen (waarmee ik bedoel de toon van lezen). Navragen heldert op en als ik ervoor kies om dit niet te doen dan zou dat in dit geval hebben betekent dat ik jou dus in laatje ‘zomaar aanvallen en verwijten’ had gedonderd. En dus anders zou hebben gereageerd en húp we zijn weer bannen, staffen, middelvingers en heel wat Hi ha ho posts verder. Het is een samenwerking van heel veel mensen. En ja hoor niets menselijks is mij vreemd en vanzelfsprekend ben ik hier ook niet vrij van. Maar het gaat om de intentie en als die niet per definitie naar op mij overkomt (zoals bij jou net) dan bevraag ik meestal.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 3 november 2019 om 01:52
Ik vind het vervelend; na hier gedeeld te hebben dat ik ooit eenmaal zelfmoord heb gepleegd, door veelvuldige onnodige onaardige reacties hier; die te maken hadden me belachelijk gemaakt worden en gekleineerd.. (dus niet dat ik op dat moment zelfmoord wou plegen toen ik om hulp vroeg; en nu ook geen zelfmoord wil plegen).
Het toch weer zo door gaat.
- Ik wordt beticht van een oud-forummer zijn die onder een andere naam wraak komt nemen? En gestaft? Wat ik aanneem dat hier het woord is voor ban-aanvraag?
- Uitgemaakt voor gek, gekkie, onstabiel, instabiel
- Verteld dat mensen die zelfmoordgedachten hebben; of enig zins "onstabiel zijn" (brede term) niet welkom zijn; en maar moeten wegwezen? Dat zijn tere zielen die het maar moeten accepteren dat men te pas en onpas, ongevraagd en zonder reden een ander kleineert en belachelijk maakt?
- Er worden grapjes gemaakt over zelfmoord; en snel verhult onder "Nee. maat ik had het over mezelf hoor hahahaha!"
- Er worden grapjes gemaakt over zelfmoord; maar dan in het napraat-topic.
- Dezelfde onaardige, wantrouwende, gemene tendens wordt voorgezet in het napraat-topic... Want op kritiek over je gedrag kun je hier geen gelijk krijgen; dus doe je het daar? En verspreid je daar je lolletje hoe zelfmoord plegen hilarisch is, en voor losers? Wauw.
Ik weet helemaal niks van wie hier vrienden met elkaar zijn of niet; ik weet enkel dat onnodig onaardig zijn; echt ontzettend onaardig is en mensen pijn doet. Géén per ongeluk onaardig doen. Maar na herhaaldelijk aangesproken worden; en stug doorgaan met belachelijk maken op een ander topic.. dat is expres onaardig doen; en niet per ongeluk. En echt ook gemeen onaardig.
Ik zit daar erg mee; dat wanneer ik aangeef dat het zo ver is gekomen door meerdere negatieve reacties door een bepaald type mensen (geen groepje); ik wederom zo behandeld wordt en negatief uitgemeten.
Stop gewoon. Je kunt weer door, en door, en door gaan. Maar je bent je eigen kuil aan het graven.
- Ik wordt beticht van een oud-forummer zijn die onder een andere naam wraak komt nemen? En gestaft? Wat ik aanneem dat hier het woord is voor ban-aanvraag?
- Verteld dat mensen die zelfmoordgedachten hebben; of enig zins "onstabiel zijn" (brede term) niet welkom zijn; en maar moeten wegwezen? Dat zijn tere zielen die het maar moeten accepteren dat men te pas en onpas, ongevraagd en zonder reden een ander kleineert en belachelijk maakt?
- Er worden grapjes gemaakt over zelfmoord; en snel verhult onder "Nee. maat ik had het over mezelf hoor hahahaha!"
- Dezelfde onaardige, wantrouwende, gemene tendens wordt voorgezet in het napraat-topic... Want op kritiek over je gedrag kun je hier geen gelijk krijgen; dus doe je het daar? En verspreid je daar je lolletje hoe zelfmoord plegen hilarisch is, en voor losers? Wauw.
Ik weet helemaal niks van wie hier vrienden met elkaar zijn of niet; ik weet enkel dat onnodig onaardig zijn; echt ontzettend onaardig is en mensen pijn doet. Géén per ongeluk onaardig doen. Maar na herhaaldelijk aangesproken worden; en stug doorgaan met belachelijk maken op een ander topic.. dat is expres onaardig doen; en niet per ongeluk. En echt ook gemeen onaardig.
Ik zit daar erg mee; dat wanneer ik aangeef dat het zo ver is gekomen door meerdere negatieve reacties door een bepaald type mensen (geen groepje); ik wederom zo behandeld wordt en negatief uitgemeten.
Stop gewoon. Je kunt weer door, en door, en door gaan. Maar je bent je eigen kuil aan het graven.
zondag 3 november 2019 om 02:23
Jij leest een hoop dingen die òf niet over jou gaan (tip: lees het Modtopic) of domweg niet geschreven zijn. Hoe jij de zaken die wel geschreven zijn interpreteert is jouw zaak maar dat kun je anderen niet in de schoenen schuiven, noch wat je doet naar aanleiding van die interpretatie. En reacties van die strekking zijn meermaals geschreven. Dat kun je gemeen vinden, dat mag. Dat kun je onaardig vinden, dat mag ook. Maar je kunt niet voorschrijven wat anderen denken, vinden, voelen en willen delen online. Net zomin als iemand dat jou kan verbieden want openbaar forum.Iskek schreef: ↑03-11-2019 01:52Ik vind het vervelend; na hier gedeeld te hebben dat ik ooit eenmaal zelfmoord heb gepleegd, door veelvuldige onnodige onaardige reacties hier; die te maken hadden me belachelijk gemaakt worden en gekleineerd.. (dus niet dat ik op dat moment zelfmoord wou plegen toen ik om hulp vroeg; en nu ook geen zelfmoord wil plegen).
zondag 3 november 2019 om 02:31
Ah, een alter, again. Wordt wel druk zo.
En eerlijk? Ik kan er niet zoveel mee, met een nick met 5 post die dan blijkbaar aangezet wordt om nare dingen te doen door woorden op een forum. Dan had het inderdaad net zo goed de caissière van de AH kunnen zijn, of je weggelopen verkering.
Dat jij suicidaal was is niét de verantwoordelijkheid van een forum.
En eerlijk? Ik kan er niet zoveel mee, met een nick met 5 post die dan blijkbaar aangezet wordt om nare dingen te doen door woorden op een forum. Dan had het inderdaad net zo goed de caissière van de AH kunnen zijn, of je weggelopen verkering.
zondag 3 november 2019 om 02:31
"Maar je kunt niet voorschrijven wat anderen denken, vinden, voelen en willen delen online."lemoos2 schreef: ↑03-11-2019 02:23Jij leest een hoop dingen die òf niet over jou gaan (tip: lees het Modtopic) of domweg niet geschreven zijn. Hoe jij de zaken die wel geschreven zijn interpreteert is jouw zaak maar dat kun je anderen niet in de schoenen schuiven, noch wat je doet naar aanleiding van die interpretatie. En reacties van die strekking zijn meermaals geschreven. Dat kun je gemeen vinden, dat mag. Dat kun je onaardig vinden, dat mag ook. Maar je kunt niet voorschrijven wat anderen denken, vinden, voelen en willen delen online. Net zomin als iemand dat jou kan verbieden want openbaar forum.
Doe dat dan ook niet bij mijn zelfmoordpoging.
zondag 3 november 2019 om 02:37
Hou toch op. Als jij zelffmoordplannen krijgt naar aanleiding van een forum moet je heel hard hulp gaan zoeken en niet meer op fora komen.
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 03-11-2019 02:42
21.72% gewijzigd
zondag 3 november 2019 om 02:40
ja joh. dat is heel erg maarIskek schreef: ↑03-11-2019 01:52Ik vind het vervelend; na hier gedeeld te hebben dat ik ooit eenmaal zelfmoord heb gepleegd, door veelvuldige onnodige onaardige reacties hier; die te maken hadden me belachelijk gemaakt worden en gekleineerd.. (dus niet dat ik op dat moment zelfmoord wou plegen toen ik om hulp vroeg; en nu ook geen zelfmoord wil plegen).
1. je leeft nog
2. zelfmoord doe je zelf het is een beetje raar om daar onbekenden de schuld van te geven. Dat weet je best. Daarom is het maar goed dat zelfmoordtopics niet mogen. iemand die suïcidaal is zit diep in de shit en heeft professionele hulp nodig. Daar is het forum niet voor
zondag 3 november 2019 om 02:48
Helemaal NIEMAND heeft jou uitgemaakt voor labielo, gekkie of wat je dan ook meent gelezen te hebben. NIEMAND. Niet hier, niet op napraat niet in het modtopic. Er zal over een paar uur vast wel weer iemand lang genoeg hebben nagedacht over een reactie op dit stukje en het weer roerend met jou eens zijn. Maar jij gooit zoiets in een topic op een openbaar forum, als argument. Dat argument wordt tig keer aangehaald zijnde ‘het grote bewijs’ en dan vind jij het raar dat mensen over dat argument an sich schrijven? Het argument, niet de persoon want nogmaals, NIEMAND heeft geschreven ‘Die Iskek is een gekkie’. NIEMAND heeft geschreven dat suïcidale mensen maar moeten oprotten, wel dat een openbaar forum wellicht niet the place to be is op zo’n moment en men beter professionele hulp kan zoeken. Wat ik persoonlijk ook het best mogelijke advies zou vinden.
En ik heb niets geschreven over jouw poging, ik zat te reageren op iemand anders (hint: de quotes daarboven) omdat ik bij God niet weet over welk topic jij het hebt of welke reacties of wat jouw nick in een vorig forumleven was.
zondag 3 november 2019 om 02:49
Ik heb nooit het forum de schuld gegeven. Enkel mensen die het nodig vinden om onnodig onaardig tegen anderen te zijn.the_Wicked_Witch schreef: ↑03-11-2019 02:31Ah, een alter, again. Wordt wel druk zo.
Je hebt me eergisteren al aangegeven voor een dubbel-persoon zijn o.i.d. Een nickdubbel ofzo. En gestaft wat kennelijk een ban-aanvraag is? Dat was ik toen niet; en nu nog niet. En nog steeds vind je het nodig om zelfmoordgevoelens te vergelijken met een een cassiere van de AH en een weggelopen (weggelopen is ook netjes geplaatst; geen einde verkering.. nee de verkering is van me weggelopen) verkering. Ik heb nu al 3 keer aangegeven dat dit gedrag mensen érg ongelukkig maakt; en wel zeker bijdraagt aan zelfmoord.
Jij draagt daar; wederom; aan bij. Niet het forum. Maar jij. En alle andere mensen die het nodig vinden om anderen te kleineren, belachelijk te maken, etc. Je blijft het ook gewoon doen. Waarom in hemelsnaam. Lijkt het je leuk om eeuwig te leven met het schuldgevoel dat je iemand zover hebt gekregen? Ben je dan trots?
zondag 3 november 2019 om 02:49
Lieve vrouw, als je zelfmoord wilt plegen door vervelende reacties op een forum, dan gaat het niet goed met je.
Natuurlijk staan hier weleens vervelende reacties, net als dat je die in het dagelijks leven ook krijgt. Maar hier op het forum zitten onbekenden die niets van je weten. Ik zou me er dus ook niet teveel van aantrekken. En ik zou zeker professionele hulp zoeken. Sterkte.
zondag 3 november 2019 om 02:54
Iskek schreef: ↑03-11-2019 02:49Ik heb nooit het forum de schuld gegeven. Enkel mensen die het nodig vinden om onnodig onaardig tegen anderen te zijn.
Je hebt me eergisteren al aangegeven voor een dubbel-persoon zijn o.i.d. Een nickdubbel ofzo. En gestaft wat kennelijk een ban-aanvraag is? Dat was ik toen niet; en nu nog niet. En nog steeds vind je het nodig om zelfmoordgevoelens te vergelijken met een een cassiere van de AH en een weggelopen (weggelopen is ook netjes geplaatst; geen einde verkering.. nee de verkering is van me weggelopen) verkering. Ik heb nu al 3 keer aangegeven dat dit gedrag mensen érg ongelukkig maakt; en wel zeker bijdraagt aan zelfmoord.
Jij draagt daar; wederom; aan bij. Niet het forum. Maar jij. En alle andere mensen die het nodig vinden om anderen te kleineren, belachelijk te maken, etc. Je blijft het ook gewoon doen. Waarom in hemelsnaam. Lijkt het je leuk om eeuwig te leven met het schuldgevoel dat je iemand zover hebt gekregen? Ben je dan trots?
Ja, en ik blijf je staffen. Omdat het echt niet gezond is, als het al waar is, hoe jij anonieme anderen verantwoordelijk maakt voor jouw geestelijke gesteldheid.
zondag 3 november 2019 om 02:59
gestoord gedragthe_Wicked_Witch schreef: ↑03-11-2019 02:54Ja, en ik blijf je staffen. Omdat het echt niet gezond is, als het al waar is, hoe jij anonieme anderen verantwoordelijk maakt voor jouw geestelijke gesteldheid.
zondag 3 november 2019 om 03:02
ziek vind ik dit. je moet naar een psycholoog en hoort niet op het forum. je misbruikt een ernstige psychische noodsituatie om anderen zwart te maken en een rotgevoel te geven. Dat is niet oké, totaal niet oké. ik staf dit.Iskek schreef: ↑03-11-2019 02:49Ik heb nooit het forum de schuld gegeven. Enkel mensen die het nodig vinden om onnodig onaardig tegen anderen te zijn.
zondag 3 november 2019 om 03:12
Leef je uit. Neem gewoon niet je eigen verantwoordelijkheid; en blijf pesten en jennen.the_Wicked_Witch schreef: ↑03-11-2019 02:54Ja, en ik blijf je staffen. Omdat het echt niet gezond is, als het al waar is, hoe jij anonieme anderen verantwoordelijk maakt voor jouw geestelijke gesteldheid.
Kun je ook antwoorden op welke andere forummer ik zou mogen zijn die speciaal terug komt, nota bene aangestuurd door anderen, onder een andere naam om wraak op je te nemen? Of zou het zo kunnen zijn dat ik géén idee heb wie hier groepjes zijn of niet; en etc. of wie hier überhaupt bestaan. Maar ik direct merk hoe je hier behandelt word als nieuweling; via persoonlijke ervaring en meelezen. Kom maar; geef die naam maar.
Als je zo zeker weet dat ik iemand anders ben die expres als in een soap voor jou terugkomt; i.p.v. een van de vele nieuwe mensen die zich dagelijks geregistreerd omdat viva hoog in de google search results staat; zeg maar dan. Welke forum-persoon irriteert jou zoveel dat je in elk persoon diegene ziet?
zondag 3 november 2019 om 03:16
Iskek schreef: ↑03-11-2019 03:12Leef je uit. Neem gewoon niet je eigen verantwoordelijkheid; en blijf pesten en jennen.
Kun je ook antwoorden op welke andere forummer ik zou mogen zijn die speciaal terug komt, nota bene aangestuurd door anderen, onder een andere naam om wraak op je te nemen? Of zou het zo kunnen zijn dat ik géén idee heb wie hier groepjes zijn of niet; en etc. of wie hier überhaupt bestaan. Maar ik direct merk hoe je hier behandelt word als nieuweling; via persoonlijke ervaring en meelezen. Kom maar; geef die naam maar.
Als je zo zeker weet dat ik iemand anders ben die expres als in een soap voor jou terugkomt; i.p.v. een van de vele nieuwe mensen die zich dagelijks geregistreerd omdat viva hoog in de google search results staat; zeg maar dan. Welke forum-persoon irriteert jou zoveel dat je in elk persoon diegene ziet?
Kind, met alle gekkigheid die jij hier tentoonspreidt ga ik écht niet meer op je reageren.
zondag 3 november 2019 om 03:18
koekoekmesjoggethe_Wicked_Witch schreef: ↑03-11-2019 03:16Kind, met alle gekkigheid die jij hier tentoonspreidt ga ik écht niet meer op je reageren.
zondag 3 november 2019 om 03:21
Ah; je geeft jezelf te kennen dus.the_Wicked_Witch schreef: ↑03-11-2019 03:16Kind, met alle gekkigheid die jij hier tentoonspreidt ga ik écht niet meer op je reageren.
Zo van; ik kan niet antwoorden omdat ik dat al nooit kon.. dus nu probeer ik een laatste sneer zodat hopelijk niemand ziet dat ik met mijn staart tussen de benen wegren..
Je kunt natuurlijk ook gewoon benoemen welke forummer ik zou moeten zijn die speciaal voor jou teruggekomen onder een andere naam.. of toegeven dat ik iemand ben die je totáál niet kent een géén bekende van je is.
zondag 3 november 2019 om 03:24
Iskek schreef: ↑03-11-2019 03:21Ah; je geeft jezelf te kennen dus.
Zo van; ik kan niet antwoorden omdat ik dat al nooit kon.. dus nu probeer ik een laatste sneer zodat hopelijk niemand ziet dat ik met mijn staart tussen de benen wegren..
Je kunt natuurlijk ook gewoon benoemen welke forummer ik zou moeten zijn die speciaal voor jou teruggekomen onder een andere naam.. of toegeven dat ik iemand ben die je totáál niet kent een géén bekende van je is.
Nee. Ik vind je totaal niet toerekeningsvatbaar, dus ik ga niet met je in discussie. Dat jij daar allerlei vreemde theorieën bijhaalt is toch écht jouw probleem.
zondag 3 november 2019 om 03:24
Noem nou maar de naam van de persoon die ik zogenaamd zou moeten zijn.the_Wicked_Witch schreef: ↑03-11-2019 03:22Heel toevallig ook, zó bijzonder dat wij ineens verantwoordelijk zijn voor iemands zelfmoordpogingen.
Je weet al lang het antwoord.