Zure reacties op dit forum

31-10-2019 03:29 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.

Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.

Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095

Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter :popcorn:, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.

Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.

* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Iskek schreef:
03-11-2019 04:15
Je hebt me gemeld bij mods voor "in het zure topic zit weeeer een nieuwe nick anderen verantwoordelijk te maken voor zijn of haar zelfmoord die er nog niet is. Walgelijk gedrag. Snel ingrijpen graag. Hek mag wel dicht nu"

Die er nog niet is? Hoe haal je dit in je hoofd. Wil je dan dat dit gebeurd?

Toen je Mesjogeeh/mekoekie of weet ik veel wat zei; dacht ik dat je me gewoon beledigde en niet dat dat een usrname was. Ik kan je garanderen dat de vorige user waar ik niet van weet hoe je die moet quoten; ik ben geen van deze namen. En dat zullen mods kunnen beamen. Waarom gaat het zover dat ik die zou moeten zijn; inclusief flinke beledigingen en bannen? Snap je wat mensen bedoelen met nieuwe mensen afstoten?
ik hoop dat er snel maatregelen getroffen worden ja. Wat jij hier doet is walgelijk
Argentovivo schreef:
03-11-2019 04:18
Hier doelde ik op S-Meds

Dat staat er gewoon letterlijk.
Lees het maar terug.
Ik vind dat ook over de grens gaan mensen hiervoor te beschuldigen , en deze beschuldiging letterlijk ook nog eens 1 persoon van te gaan beschuldigen.
Kia•Ora schreef:
03-11-2019 04:27
:hug:
Lief.
S-Meds schreef:
03-11-2019 04:28
ik hoop dat er snel maatregelen getroffen worden ja. Wat jij hier doet is walgelijk

Het is walgelijk dat ik ooit zelfmoordgedachtes heb gehad?
Is het iets anders?

Benoem "wat jij hier doet" en wat "walgelijk"is a.u.b.
Iskek schreef:
03-11-2019 04:38
Het is walgelijk dat ik ooit zelfmoordgedachtes heb gehad?
Is het iets anders?

Benoem "wat jij hier doet" en wat "walgelijk"is a.u.b.
Ga naar bed!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
consuelabananahammok schreef:
03-11-2019 04:31
Lief.
Ik hoop dat jullie op een moment daar voorbij kunnen kijken, die nare gevoelens een plekje krijgen en zien wie de persoon was en niet enkel de laatste daad. :lips:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Iskek schreef:
03-11-2019 02:49
Ik heb nooit het forum de schuld gegeven. Enkel mensen die het nodig vinden om onnodig onaardig tegen anderen te zijn.

Je hebt me eergisteren al aangegeven voor een dubbel-persoon zijn o.i.d. Een nickdubbel ofzo. En gestaft wat kennelijk een ban-aanvraag is? Dat was ik toen niet; en nu nog niet. En nog steeds vind je het nodig om zelfmoordgevoelens te vergelijken met een een cassiere van de AH en een weggelopen (weggelopen is ook netjes geplaatst; geen einde verkering.. nee de verkering is van me weggelopen) verkering. Ik heb nu al 3 keer aangegeven dat dit gedrag mensen érg ongelukkig maakt; en wel zeker bijdraagt aan zelfmoord.

Jij draagt daar; wederom; aan bij. Niet het forum. Maar jij. En alle andere mensen die het nodig vinden om anderen te kleineren, belachelijk te maken, etc. Je blijft het ook gewoon doen. Waarom in hemelsnaam. Lijkt het je leuk om eeuwig te leven met het schuldgevoel dat je iemand zover hebt gekregen? Ben je dan trots?

Dit, en met name het laatste deel.
Dat kan echt niet.

Er is hier op het forum te lezen welke ernstige psychische problematiek je hebt gehad in het verleden.
Ik vind het opmerkelijk dat je niet zelf ziet dat daar je redenen in liggen en niet de woorden van een anonieme wildvreemde op een forum.
En het is verschrikkelijk en enorm ellendig dat je deze problematiek hebt gekregen, dat bagatelliseer ik beslist niet want ik heb soortgelijke ernstige problematiek, gehad.
Daarom begrijp ik ook niet hoe je dat achterwege laat in het benoemen van de reden van je suïcide poging , en enkel benoemt dat het kwam door wat men hier tegen je heeft gezegd.
Ok S-Meds, ik ben er inmiddels achter dat je de post van 2:49 van Iskek bedoelde en begrijp je interpretatie nu.
Kia•Ora schreef:
03-11-2019 04:40
Ga naar bed!
Is dat "ga naar bed".. hoe moet ik dat interpreteren?
Is dat zo van; ga weg.
Of van; ga naar bed; met deze persoon ga je het nooit winnen en dat ligt niet aan jou.

Voor 1000 maal ben ik namelijk nieuw op het forum.
Kia•Ora schreef:
03-11-2019 04:43
Ik hoop dat jullie op een moment daar voorbij kunnen kijken, die nare gevoelens een plekje krijgen en zien wie de persoon was en niet enkel de laatste daad. :lips:
Ik lees je.
Thanks voor je aandacht daarvoor :)
Iskek schreef:
03-11-2019 04:52
Is dat "ga naar bed".. hoe moet ik dat interpreteren?
Is dat zo van; ga weg.
Of van; ga naar bed; met deze persoon ga je het nooit winnen en dat ligt niet aan jou.

Voor 1000 maal ben ik namelijk nieuw op het forum.
Nog een optie....

Ga naar bed omdat je steeds minder goed te volgen bent en steeds valser wordt. Dus ga slapen! En bekijk het morgen weer met een frissere blik.
@Iskek, wat je met name in je laatste alinea van je post van 02:49 schrijft t.a.v. mogelijke oorzaak van suïcide, vind ik ook echt niet kunnen. Ik ben dat zeker met S-Meds en consuelabananahammok eens.
03-11-2019 04:55
Ik lees je.
Thanks voor je aandacht daarvoor :)
Wil je trouwens dat ik even wat teksten aanpas?
Kia•Ora schreef:
03-11-2019 04:56
Wil je trouwens dat ik even wat teksten aanpas?
Nee hoor, die zijn niet zo specifiek als mijn eigen post.
Die verwijder ik zo.
Ik deel het enkel even om de kant te laten zien die het ook heeft.
En ik zal niet de enige zijn, er lezen ongetwijfeld ook andere mee met verdrietige ervaring.
03-11-2019 05:00
Die verwijder ik zo.
En ik zal niet de enige zijn, er lezen ongetwijfeld ook andere mee met verdrietige ervaring.
Ja dat vrees ik ook :( . Sterkte :rose: .
S-Meds schreef:
03-11-2019 04:26
precies. Of zoals mm zei; post eens tegelijk
Ik heb alles nagelezen en ook duidelijk aangegeven wat ik ervan vind S-Meds.
Daarnaast heb ik geen idee hoe ik een ander zou moeten bereiken om tegelijk met mij te posten, aangezien ik geen contact met anderen hier op dat vlak heb ook geen 'dubbelnick' hetgeen de 'post eens tegelijk' opmerking schijnt te willen onderzoeken.

Het zou diverse forummers sieren op te houden met de suggestie van dubbelnicken en speciaal voor een onderwerp/topic aangemaakte en aangestuurde (vermeende) medeposters, want dat hangt mij danig de keel uit.

Ik heb dit topic puur solo geopend en bestier het ook zonder samenspraak/in overleg of middels aansturing van anderen.
03-11-2019 05:00
Die verwijder ik zo.
Sterkte consuelabananahammok

03-11-2019 04:49
Dit, en met name het laatste deel.
Dat kan echt niet.

Er is hier op het forum te lezen welke ernstige psychische problematiek je hebt gehad in het verleden.
Ik vind het opmerkelijk dat je niet zelf ziet dat daar je redenen in liggen en niet de woorden van een anonieme wildvreemde op een forum.
En het is verschrikkelijk en enorm ellendig dat je deze problematiek hebt gekregen, dat bagatelliseer ik beslist niet want ik heb soortgelijke ernstige problematiek, gehad.
Daarom begrijp ik ook niet hoe je dat achterwege laat in het benoemen van de reden van je suïcide poging , en enkel benoemt dat het kwam door wat men hier tegen je heeft gezegd.
Pardon?

Dus in de eerst = enkel 5 posts= kun je nu totaal als een ware psycholoog mijn gesteldheid uithalen? Je weet helemaal niks van mijn "problematiek" en in hoeverre ik daar last van heb of niet; en nee; je hebt geen soortgelijke ervaring. Je bagatelliseert zeer zeker. Omdat ik heb laten vallen dat ik ooit iets traumatisch heb meegemaakt; en mijn ouders niet top waren? Heb ik "problematiek" en weet jij mijn reden van mijn suïcide poging? Je bent een zéér slechte helderziende en psycholoog want ik heb namelijk al eerder herhaaldelijk gezegd; mijn zelfmoordpoging kwam door de reacties op dit forum. En dat is dat. Dat jij en anderen daar magisch de fantasie niet voor hebben; maar wel allerhande Ik-moet-andere-personen-zijn gestuurd door weer iemand anders. of nu; wat ik ooit eerder heb meegemaakt is uiteraard de oorzaak.. Dat ligt aan jullie; laat je fantasie ruimer gaan. Als je kunt fantaseren dat ik 5 andere mensen ben, die weer aangestuurd is door een ander, om iets vervelend tegen jullie te zeggen? Is het dan zo een fantasie die ver weg is; dat het mogelijk zou kunnen zijn; dat ik oprecht zeg; yo'; ben aardiger; je kan echt heel veel schade doen met je houding nu.

En ik benoem niet niks omdat ik het "achterwege" wil laten. Wat ik wél wil benoemen dat het ontzettend ongemakkelijk is hoe mensen die zich aangesproken voelen zich in alle bochten wringen om een ander de schuld te geven i.p.v. naar zichzelf kijken.
Argentovivo schreef:
03-11-2019 05:09
Sterkte consuelabananahammok

Lief,dank je.
Iskek... heb je de eerdere posts van je consuelabananahammok in dit topic gelezen? Ik waardeer het dat je de door mij aangedragen 'goede zaak' voor een 'beter' forum steunt, maar je solliciteert nu regelrecht naar een ban vanwege diverse overtredingen van de regels.
Terecht, naar mijn idee.
Mijn pleidooi voor de goede zaak van een beter forum geldt ook jou:
Je kunt consuelabananahammok niet toedichten wat een ander gezegd heeft en voorts ook niet de forumregels én de aanvullende, die IK, Argentovivo , zelfbenoemd forumkapitelaar (*zelfbespottende smiley*) over de algemeen sociaal geldende conventies probeer in te voeren, zodanig overtreden dat je je eigen doel daarmee voorbij schiet.
ik ben het absoluut met je eens dat spottende, onaardige opmerkingen mensen in psychische nood een extra, negatieve impuls kunnen geven, ook op dit forum(!) en heb juist om die reden dit topic geopend. Nu distantieer ik me echter van jouw laatste uitlatingen, omdat die mij eveneens te ver gaan en niet stroken met hetgeen in hier (met zeer veel tegenstand) probeer over de bühne te brengen.
Iskek schreef:
03-11-2019 05:25
Pardon?

Dus in de eerst = enkel 5 posts= kun je nu totaal als een ware psycholoog mijn gesteldheid uithalen? Je weet helemaal niks van mijn "problematiek" en in hoeverre ik daar last van heb of niet; en nee; je hebt geen soortgelijke ervaring. Je bagatelliseert zeer zeker. Omdat ik heb laten vallen dat ik ooit iets traumatisch heb meegemaakt; en mijn ouders niet top waren? Heb ik "problematiek" en weet jij mijn reden van mijn suïcide poging? Je bent een zéér slechte helderziende en psycholoog want ik heb namelijk al eerder herhaaldelijk gezegd; mijn zelfmoordpoging kwam door de reacties op dit forum. En dat is dat. Dat jij en anderen daar magisch de fantasie niet voor hebben; maar wel allerhande Ik-moet-andere-personen-zijn gestuurd door weer iemand anders. of nu; wat ik ooit eerder heb meegemaakt is uiteraard de oorzaak.. Dat ligt aan jullie; laat je fantasie ruimer gaan. Als je kunt fantaseren dat ik 5 andere mensen ben, die weer aangestuurd is door een ander, om iets vervelend tegen jullie te zeggen? Is het dan zo een fantasie die ver weg is; dat het mogelijk zou kunnen zijn; dat ik oprecht zeg; yo'; ben aardiger; je kan echt heel veel schade doen met je houding nu.

En ik benoem niet niks omdat ik het "achterwege" wil laten. Wat ik wél wil benoemen dat het ontzettend ongemakkelijk is hoe mensen die zich aangesproken voelen zich in alle bochten wringen om een ander de schuld te geven i.p.v. naar zichzelf kijken.

Ik ben geen helderziende.
Het is gewoon te lezen op het forum, daar heb je toch echt zelf je diagnoses geschreven.
Ik bagatelliseer dat beslist niet, kan je mij niet van beschuldigen want ik weet hoe zwaar psychische problematiek is en zal dat nooit kleiner maken.
Ik vind het dan ook oprecht naar voor je
Dat staat los van dat ik vind dat je over de grens gaat forummers verantwoordelijk te maken voor je suïcide poging.
Bovendien bagatelliseer je zelf daarmee de zware problematiek die achter suïcide zit.

Maar goed,ik lees dat jij daar zelf een andere sterke overtuiging over hebt.
03-11-2019 05:55
Ik ben geen helderziende.
Het is gewoon te lezen op het forum, daar heb je toch echt zelf je diagnoses geschreven.
Ik bagatelliseer dat beslist niet, kan je mij niet van beschuldigen want ik weet hoe zwaar psychische problematiek is en zal dat nooit kleiner maken.
Ik vind het dan ook oprecht naar voor je
Dat staat los van dat ik vind dat je over de grens gaat forummers verantwoordelijk te maken voor je suïcide poging.

Bovendien bagatelliseer je zelf daarmee de zware problematiek die achter suïcide zit.

Maar goed,ik lees dat jij daar zelf een andere sterke overtuiging over hebt.
:worship: :worship: :worship:

Mooie post consuelabananahammok na wat er tegen jou gezegd werd.
Conny :hug:
Maud*de*Braose schreef:
03-11-2019 06:06
Conny :hug:
Bruintjedebeer schreef:
02-11-2019 23:55
Jullie in wisselende samenstellingen en de een is veel meer aanwezig dan de ander.
Ik moet zeggen Enn dat "jullie" in jouw geval misschien inderdaad niet terecht is, excuses.
Ik snap wel dat als er een lolletje van gemaakt wordt in een topic, dat dat echt heel vervelend kan zijn voor anderen. En idd, als er op napraat verwezen wordt naar een topic, zie je dat soms gebeuren. Maar verheven voelen , dat lees ik echt niet.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven