Zure reacties op dit forum

31-10-2019 03:29 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.

Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.

Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095

Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter :popcorn:, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.

Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.

* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Iskek schreef:
03-11-2019 03:24
Noem nou maar de naam van de persoon die ik zogenaamd zou moeten zijn.

Je weet al lang het antwoord.

Klopt , en heb ik daar gelegd waar het hoort, bij het modteam.
Niq schreef:
03-11-2019 03:25
Sorry, maar als je zelfmoord hebt gepleegd dan kan je dat niet navertellen.

Ook dat.
the_Wicked_Witch schreef:
03-11-2019 03:26
Klopt , en heb ik daar gelegd waar het hoort, bij het modteam.
Zou het kunnen zijn; dat ik niet de persoon ben die je denkt die ik ben; daar ik een nieuwe gebruiker ben!
Niet nieuw; ik heb 9 jaar geleden hier aangemeld, en dus een flink vervelende ontvangst gehad; en verder meegelezen. Dit kan namelijk zelfs zonder in te loggen.
Ik heb geen flauw idee wie jij bent; maar wat ik wel wéét is dat het bijzonder vervelend is om; na dat je een persoonlijk verhaal verteld; men je er van verdenkt een ander te zijn met een geheime wraakmissie en je dan stafft en afschrijft..

Ik weet letterlijk niks van jou; voor je me vrij recent stafft en continu wil aangeven bij het modteam.. voor jouw verdenkingen van een andere forummer zijn? Ik weet bekant niet eens hoe een forum werkt..
Iskek schreef:
03-11-2019 03:24
Noem nou maar de naam van de persoon die ik zogenaamd zou moeten zijn.

Je weet al lang het antwoord.
repelsteeltje
Iskek schreef:
03-11-2019 03:32
Zou het kunnen zijn; dat ik niet de persoon ben die je denkt die ik ben; daar ik een nieuwe gebruiker ben!
Niet nieuw; ik heb 9 jaar geleden hier aangemeld, en dus een flink vervelende ontvangst gehad; en verder meegelezen. Dit kan namelijk zelfs zonder in te loggen.
Ik heb geen flauw idee wie jij bent; maar wat ik wel wéét is dat het bijzonder vervelend is om; na dat je een persoonlijk verhaal verteld; men je er van verdenkt een ander te zijn met een geheime wraakmissie en je dan stafft en afschrijft..

Ik weet letterlijk niks van jou; voor je me vrij recent stafft en continu wil aangeven bij het modteam.. voor jouw verdenkingen van een andere forummer zijn? Ik weet bekant niet eens hoe een forum werkt..
hoe kan je ww dan verantwoordelijk houden voor je zelfmoord
S-Meds schreef:
03-11-2019 03:34
A. ww. Ik weet als nieuwkomer niet dat dat wicked witch is of wachtwoord of weerwolf.
B. Ik kan, kennelijk ww, niet verantwoordelijk houden voor mijn zelfmoord toentertijd. Ik weet niet wie wat heeft gepost toen en wat hun usernames waren. Ik weet wel dat onnodig onaardig er toe aanzet. Elke persoon die het nodig vind om onnodig onaardig te zijn;en het verdedigt wil ik graag toespreken.

En jij S-meds; ben dit nu ook aan het doen. Je suggereert dat ik "ww" voor zelfmoord verantwoordelijk hou. Dat heb ik niet gedaan. Ook ben ik op dit moment niet suïcidaal; maar ik ben "ontoerekeningsvatbaar" (Je realiseert je dat die term doorgaans gebruikt wordt voor mensen die anderen iets willen aandoen?). En elke reactie is écht gewoon héél onaardig.

Het is gewoon écht onaardig. Niet nodig.
OK.

ik zie dat Iskek, bankschroefaandraaier, koekkoekmsjogge, kind, en een alter ego again en wat dies meer zij genoemd wordt, waarbij het ook 'heel toevallig is' dat zij hier nu als zodanig post Vanwaar deze termen?

Ik ben het met iedereen (en het forumbeleid) eens dat mensen in psychische nood professionele hulp nodig hebben die hier niet op het forum kan plaatsvinden, maar vind ook dat naar gedrag niet kan. Er zijn zat mensen in psychische nood die hier wel degelijk iets posten vanuit enig geestelijk noodlijdend perspectief en dat je daar niet vanaf een afstand over kunt oordelen, anders dan deze persoon aanraden professionele hulp te zoeken als er sprake is van een aankondigingen van suïcide en dit aldus meteen te melden, conform het (naar mijn mening) terecht daarvoor opgestelde forumbeleid.

Ik zie Iskek dat echter niet doen en vraag me met af waarom t.a.v. haar post zo insinuerend gegaan wordt?
Iskek schreef:
03-11-2019 03:48
A. ww. Ik weet als nieuwkomer niet dat dat wicked witch is of wachtwoord of weerwolf.
B. Ik kan, kennelijk ww, niet verantwoordelijk houden voor mijn zelfmoord toentertijd. Ik weet niet wie wat heeft gepost toen en wat hun usernames waren. Ik weet wel dat onnodig onaardig er toe aanzet. Elke persoon die het nodig vind om onnodig onaardig te zijn;en het verdedigt wil ik graag toespreken.

En jij S-meds; ben dit nu ook aan het doen. Je suggereert dat ik "ww" voor zelfmoord verantwoordelijk hou. Dat heb ik niet gedaan. Ook ben ik op dit moment niet suïcidaal; maar ik ben "ontoerekeningsvatbaar" (Je realiseert je dat die term doorgaans gebruikt wordt voor mensen die anderen iets willen aandoen?). En elke reactie is écht gewoon héél onaardig.

Nee hoor. Het betekent letterlijk: iemand met een gebrekkige ontwikkeling of die een ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens heeft.
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 03-11-2019 03:58
0.40% gewijzigd
Algemene disclaimer en oproep aan (ervaren) forummers..
Please.
Mind your words....
Argentovivo schreef:
03-11-2019 03:57
Please.
Mind your words....
Als dat jou echt aan het hart of gevoel ging betrok je niet haar (?) stukjes tekst ter ondersteuning van jouw teksten.
@S-Meds, waar baseer je op dat Iskek WW verantwoordelijk houdt 'voor'?
Ik las hier een deel stil mee.
Maar wil nu toch even iets kwijt want ik merk dat het mij raakt dat er gesuggereerd wordt dat suïcide door wat verkeerde of pijnlijke opmerkingen van anderen teweeg gebracht kan worden.

* verwijderd vanwege persoonlijk *

Suïcide, daar zit altijd een zware psychische ziekte achter en dat is de reden. Geen enkele andere.

Niet quoten svp want ik wil dit later nog verwijderen..
consuelabananahammok wijzigde dit bericht op 03-11-2019 05:04
52.98% gewijzigd
Argentovivo schreef:
03-11-2019 04:03
@S-Meds, waar baseer je op dat Iskek WW verantwoordelijk houdt 'voor'?
je kan zelf ook lezen
Argentovivo schreef:
03-11-2019 03:57
Please.
Mind your words....
is dit een dreigement?
lemoos2 schreef:
03-11-2019 04:00
Als dat jou echt aan het hart of gevoel ging betrok je niet haar (?) stukjes tekst ter ondersteuning van jouw teksten.
Denk je echt dat dat mijn doel is? Wees gerust. Ik beschik over voldoende vaardigheden mijn teksten zelf en zonder 'ondersteuning' van dit soort stukjes over de bühne te brengen. Ik was nog online (alles wat hier gepost is aan het nalezen en nog bezig een reactie te formuleren!) toen ik dit zag. En het nodig vond daarop te reageren...
S-Meds schreef:
03-11-2019 04:06
je kan zelf ook lezen

Help me even S-Meds, ik zie het dus echt niet staan.
Iskek schreef:
03-11-2019 02:49
Ik heb nooit het forum de schuld gegeven. Enkel mensen die het nodig vinden om onnodig onaardig tegen anderen te zijn.

Je hebt me eergisteren al aangegeven voor een dubbel-persoon zijn o.i.d. Een nickdubbel ofzo. En gestaft wat kennelijk een ban-aanvraag is? Dat was ik toen niet; en nu nog niet. En nog steeds vind je het nodig om zelfmoordgevoelens te vergelijken met een een cassiere van de AH en een weggelopen (weggelopen is ook netjes geplaatst; geen einde verkering.. nee de verkering is van me weggelopen) verkering. Ik heb nu al 3 keer aangegeven dat dit gedrag mensen érg ongelukkig maakt; en wel zeker bijdraagt aan zelfmoord.

l]Jij draagt daar; wederom; aan bij. Niet het forum. Maar jij. En alle andere mensen die het nodig vinden om anderen te kleineren, belachelijk te maken, etc. Je blijft het ook gewoon doen. Waarom in hemelsnaam. Lijkt het je leuk om eeuwig te leven met het schuldgevoel dat je iemand zover hebt gekregen? Ben je dan trots?
tegen WW. zit geen woord chinees bij
S-Meds schreef:
03-11-2019 04:06
je kan zelf ook lezen
Je hebt me gemeld bij mods voor "in het zure topic zit weeeer een nieuwe nick anderen verantwoordelijk te maken voor zijn of haar zelfmoord die er nog niet is. Walgelijk gedrag. Snel ingrijpen graag. Hek mag wel dicht nu"

Die er nog niet is? Hoe haal je dit in je hoofd. Wil je dan dat dit gebeurd?

Toen je Mesjogeeh/mekoekie of weet ik veel wat zei; dacht ik dat je me gewoon beledigde en niet dat dat een usrname was. Ik kan je garanderen dat de vorige user waar ik niet van weet hoe je die moet quoten; ik ben geen van deze namen. En dat zullen mods kunnen beamen. Waarom gaat het zover dat ik die zou moeten zijn; inclusief flinke beledigingen en bannen? Snap je wat mensen bedoelen met nieuwe mensen afstoten?
S-Meds schreef:
03-11-2019 04:08
is dit een dreigement?
Nee, een algemene oproep die ik oprecht bedoelde.
Ik neem mijn eigen geopende topic serieus en heb zoveel mogelijk zitten lezen van wat hier en daar gepost is, vandaar dat ik nu nog online was.

Du moment we op dit soort onderwerpen de boel weer op scherp moeten gaan zetten (reden waarom ik er eerder niet verder op gereageerd heb), vind ik het niet onredelijk of daar iets van te zeggen in de trant van: 'kom op mensen... dit gaat wel heel ver.'

Zo en niet anders bedoelde ik het.
S-Meds schreef:
03-11-2019 03:34
Hier doelde ik op S-Meds
Iskek schreef:
03-11-2019 03:48

Misschien moet jij eens gaan slapen. En daarnaast terug naar een hulpverlener als jij ná negen jaar nog steeds niet ziet dat jouw ts niet veroorzaakt is door een forummer. Door niet zelf de verantwoording daarvoor te nemen ben je nog stééds een gevaar voor jezelf. Ook als je momenteel niet suïcidaal bent. Je weet zelf net zo goed dat je al suïcidaal bent en een onaardige reactie wellicht de bevestiging is maar niet dat dit de enige oorzaak is. Je bent een erg smerig spelletje aan het spelen, zeer kwalijk als het om dit soort onderwerpen gaat. Wat denk je ermee te gaan bereiken?? Hoe zou jij het vinden als iemand jou meldt dat jij de oorzaak bent van een ts? Het is dat het bericht waarin je zeker wel ww beschuldigd al gestaft is anders had ik het gedaan. Bah.
kia・ora wijzigde dit bericht op 03-11-2019 04:27
1.14% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Argentovivo schreef:
03-11-2019 04:10
Denk je echt dat dat mijn doel is? Wees gerust. Ik beschik over voldoende vaardigheden mijn teksten zelf en zonder 'ondersteuning' van dit soort stukjes over de bühne te brengen. Ik was nog online (alles wat hier gepost is aan het nalezen en nog bezig een reactie te formuleren!) toen ik dit zag. En het nodig vond daarop te reageren...
Als je na het lezen van zulke epistels nog moet vragen ‘... en vraag me met af waarom t.a.v. haar post zo insinuerend gegaan wordt’ dan kun je wellicht echt niet lezen en snap ik ook wel dat heel veel reacties op dit forum verkeerd gelezen worden.

Of je bent echt zo hypocriet dat je als een sperwer op een tranentrekker van de hand van een overduidelijk door jou gedefineerd als ‘psychisch zwakker gebouwd persoon’ dook in de hoop dat het merendeel van de lezers zo’n gebrekkige geestelijke ontwikkeling hebben dat ze wel ‘heulemaal stil’ zouden vallen na een staaltje schuldinductie op kleuterniveau.

Of optie drie: je leest maar half en begint gelijk wat om je heen te zwaaien met ‘mind you’
Argentovivo schreef:
03-11-2019 04:18
Hier doelde ik op S-Meds
lees even. en het zou het sieren om hier afstand van te nemen
lemoos2 schreef:
03-11-2019 04:25
Als je na het lezen van zulke epistels nog moet vragen ‘... en vraag me met af waarom t.a.v. haar post zo insinuerend gegaan wordt’ dan kun je wellicht echt niet lezen en snap ik ook wel dat heel veel reacties op dit forum verkeerd gelezen worden.

Of je bent echt zo hypocriet dat je als een sperwer op een tranentrekker van de hand van een overduidelijk door jou gedefineerd als ‘psychisch zwakker gebouwd persoon’ dook in de hoop dat het merendeel van de lezers zo’n gebrekkige geestelijke ontwikkeling hebben dat ze wel ‘heulemaal stil’ zouden vallen na een staaltje schuldinductie op kleuterniveau.

Of optie drie: je leest maar half en begint gelijk wat om je heen te zwaaien met ‘mind you’
precies. Of zoals mm zei; post eens tegelijk
consuelabananahammok schreef:
03-11-2019 04:04
[...]
:hug:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven