Plinten

03-11-2019 10:08 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas geleden verhuisd en de plinten van het huis zijn erg lelijk. Wat is mooier/beter/gemakkelijker/goedkoper om te doen: de plinten laten verven of laten vervangen?

Door mijn handicap (scootmobiel en rolstoel) ben ik niet in staat om zelf de plinten te verven. Ik zal dus een handig klusjespersoon moeten inschakelen wat ook geld kost. Zal een klusjespersoon meer vragen voor verven of voor vervangen?
Optie #3, plinten vallen na een tijdje echt niet meer zo op. Dus gewoon laten zitten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik ga ook voor optie 3. Vervangen of schilderen zal niet zoveel verschil maken. Het kost heel veel tijd en dat kost veel geld. Ik zou het het niet waard vinden.
Nou, als de plinten echt heel kaal en lelijk zijn zou ik optie 3 niet willen hoor. Dan liever maar een hoop geld uitgeven.
Wat goedkoper is weet ik echt niet, dan zou je gewoon 's wat rond moeten bellen.
Ik heb een best wel leeg huis (weinig meubels) zodat ik overal makkelijk kan komen met de rolstoel. De plinten zijn dus best goed zichtbaar en steken erg af tegen het mooie witte behang. Vandaar.
-Simone- schreef:
03-11-2019 10:16
Nou, als de plinten echt heel kaal en lelijk zijn zou ik optie 3 niet willen hoor. Dan liever maar een hoop geld uitgeven.
Wat goedkoper is weet ik echt niet, dan zou je gewoon 's wat rond moeten bellen.

Wanneer ze kaal zijn en erg lelijk, dan had je dit ook al gezien voordat je ging verhuizen, en het laten doen toen de ruimte leeg waren. Dat gaat namelijk veel sneller en goedkoper.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Heb je geen familie of vrienden die dit klusje willen doen? Je kan er ook een hoge plint overheen zetten. Of vraag bijv geld of een klus hulp voor kerst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nieuwe plakplintjes gaat sneller dan verven.
Gaat het om plinten tegen de muur (die je kan schilderen) of plakplinten op de vloer (die kun je beter vervangen)?

Ik zou het wel laten vernieuwen als ze zo in het zicht zijn. Werkspot of familie een optie om in te schakelen?
Hangt van de plint af.
Als het van die kleine plakplintjes zijn op een laminaatvloer, dan KUN je ze niet eens echt mooi verven. Vervangen gaat mijns inziens razendsnel... het verplaatsen van meubels is wellicht het meeste werk (maar je hebt niet veel meubels).

Heb je 'echte' plinten, zoals gebruikelijk in de jaren 70 en 80, zoals vaak gebruikt met vloerbedekking, is het een heel ander verhaal. Dan moeten ze opgeschuurd en geverfd worden. Vervangen is een gigantische klus.

Of optie #4: de plinten alleen verwijderen en 'leven' met de kier tussen vloer en plafond.
Volgens mij kosten een paar plinten helemaal niet zo veel....
Ik zou ze als ik jou was vervangen. Is de makkelijkste optie
Ik haat plakplinten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
itismee schreef:
03-11-2019 10:38
Volgens mij kosten een paar plinten helemaal niet zo veel....
Ik zou ze als ik jou was vervangen. Is de makkelijkste optie
De plinten zelf zijn niet de kosten die TO moet maken, maar het laten vervangen of het laten schilderen wel.
Is het een optie om plakplastic op de plinten aan te brengen ?
Niet geschoten is altijd mis
daddy_gijs schreef:
03-11-2019 10:35
Hangt van de plint af.
Heb je 'echte' plinten, zoals gebruikelijk in de jaren 70 en 80, zoals vaak gebruikt met vloerbedekking, is het een heel ander verhaal. Dan moeten ze opgeschuurd en geverfd worden. Vervangen is een gigantische klus.

Of optie #4: de plinten alleen verwijderen en 'leven' met de kier tussen vloer en plafond.
Het ligt inderdaad heel erg aan de plint. Dacht ooit dat het een goed idee was om in een jaren 50 huis de dikke houten plinten boven de vloerbedekking weg te halen (om te vervangen)... Dat was een hels karwei! Die dingen zaten met 15cm spijkers in de muur vast en de halve muur kwam er mee uit :-?
Kun je voor beide opties geen prijzen opvragen?
Vraag voor beide opties eens een paar offertes op. Dan krijg je een beetje een idee.

Ik heb de plinten vervangen was in mijn geval mooier en goedkoper: maar zelf gedaan. Wanneer je het uitbesteed weet ik niet wat dat met de prijs doet.
Dat hangt van de plinten af. Zitten ze in de muur gespijkerd of geschroefd dan kun je ze beter laten verven. Gaat het om plakplinten dan is vervangen vaak beter.
Als het om plakplinten gaat, kies ik voor optie #4 van daddy-Gijs: weggooien en de kier accepteren. Wat zijn plakplinten vreselijke dingen!
Het gaat om plinten tegen de muur, niet die op de vloer. Ik dacht dat ik er wel aan zou wennen, maar het went niet.

Bovendien hadden de vorige bewoners oud, vergeeld behang en toen vielen de “witte” plinten minder op dan nu met mijn nieuwe witte behang. Ik kan geen foto’s plaatsen, maar de plinten zien er echt niet uit.
Het zijn hoge plinten tegen de muur.
Opzetplinten er tegenaan?

Zoiets?

https://www.laminaatdesignshop.nl/overz ... fMEALw_wcB
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk dat je het snelst - en daarmee dus het goedkoopst ivm arbeidsloon - uit bent als je een klusser overzetplinten laat plaatsen. Hier een voorbeeld van wat ik bedoel, maar met goed googelen zou je ze goedkoper moeten kunnen vinden: https://www.karwei.nl/assortiment/overz ... lsrc=aw.ds
Bij plinten tegen de muur heb je twee opties: laten opknappen of zogenaamde overzetplinten laten zetten. Dat zijn holle plinten die over de huidige vallen. Je plint wordt dus iets dikker en hoger, maar dat valt nauwelijks op als het klaar is en de ruimte ingericht. Dit kan alleen als de huidige plinten niet al te dik zijn.

Afbeelding
Hm... gelijkertijd verschillende mensen met dezelfde suggestie :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven