Plinten
zondag 3 november 2019 om 10:08
Ik ben pas geleden verhuisd en de plinten van het huis zijn erg lelijk. Wat is mooier/beter/gemakkelijker/goedkoper om te doen: de plinten laten verven of laten vervangen?
Door mijn handicap (scootmobiel en rolstoel) ben ik niet in staat om zelf de plinten te verven. Ik zal dus een handig klusjespersoon moeten inschakelen wat ook geld kost. Zal een klusjespersoon meer vragen voor verven of voor vervangen?
Door mijn handicap (scootmobiel en rolstoel) ben ik niet in staat om zelf de plinten te verven. Ik zal dus een handig klusjespersoon moeten inschakelen wat ook geld kost. Zal een klusjespersoon meer vragen voor verven of voor vervangen?
zondag 3 november 2019 om 12:25
Nummer*Zoveel schreef: ↑03-11-2019 12:19Ik denk dat je het snelst - en daarmee dus het goedkoopst ivm arbeidsloon - uit bent als je een klusser overzetplinten laat plaatsen. Hier een voorbeeld van wat ik bedoel, maar met goed googelen zou je ze goedkoper moeten kunnen vinden.
Tip: de Praxis heeft regelmatig 20% kortingsbonnen op 1 artikel naar keuze én de kortingsbonnen van andere bouwmarkten zijn daar ook geldig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 3 november 2019 om 12:28
Hoe hoog is hoog? Als ze hoger zijn dan zo'n 5cm dan wordt het lastig overzetplinten te vinden denk ik en zul je ze moeten laten opknappen: schuren, plamuren, 2x schilderen.
zondag 3 november 2019 om 12:34
Je moet er echt iemand die er een beetje oog voor heeft naar laten kijken. Bestaande plinten weghalen kan schade aan de muur opleveren, zeker als ze gelijmd zijn, of geschroefd/gespijkerd, maar dan wel afgekit aan de bovenkant. Als je dat weghaalt, trek je een stuk muur mee. Overzetplint kan de oplossing zijn, maar dat moet dan wel passen.
Als het lastig blijkt te zijn, wordt het misschien wel de bestaande plint schilderen. Hoe dan ook, mooi/snel/goedkoop is een combinatie die je niet gaat vinden. Je mag er twee uit het rijtje kiezen.
Als het lastig blijkt te zijn, wordt het misschien wel de bestaande plint schilderen. Hoe dan ook, mooi/snel/goedkoop is een combinatie die je niet gaat vinden. Je mag er twee uit het rijtje kiezen.
sophie_emma wijzigde dit bericht op 03-11-2019 16:25
0.55% gewijzigd
zondag 3 november 2019 om 12:35
Ik wil liever geen last zijn voor mijn vrienden of familie. Door mijn ziekte is al zoveel veranderd. Ik ben zo beperkt dat ik niet lang kan zitten/afspreken en na hooguit 1,5 - 2 uur al uitgeput naar huis moet om te gaan liggen op bed. En ik ben niet meer zoals ik vroeger was toen ik nog werkte. Lichamelijk niet en geestelijk niet. Ik heb nu een IVA uitkering. Ik kan niet meer afspreken zoals vroeger of dingen doen zoals vroeger. Eigenlijk ben ik bijna altijd thuis door mijn ziekte en handicap. Het leven met de dagelijkse bezigheden, zoals zelfs alleen maar tanden poetsen, is voor mij al een hele strijd. Ik heb het gevoel dat ik daarmee een te zware druk op mijn vriendschappen leg omdat ik niet meer ben wie ik was. Ik val ze daarom liever niet lastig, want zij hebben het al zo druk met werk en gezin.viva-amber schreef: ↑03-11-2019 10:21Heb je geen familie of vrienden die dit klusje willen doen? Je kan er ook een hoge plint overheen zetten. Of vraag bijv geld of een klus hulp voor kerst.
zondag 3 november 2019 om 12:43
Ik herinner me je nick, je had laatste een topic dat je een nieuw bed had gekocht maar toen maakte je je zo druk om het geld dat je daaraan uit had gegeven dat je op de grond bent gaan slapen om het bed maar retour te kunnen sturen.
Als dat een indicatie is van je financiele situatie zou ik nu echt geen geld uit gaan geven aan een klusjesman die plinten moet opknappen danwel vervangen.
Als dat een indicatie is van je financiele situatie zou ik nu echt geen geld uit gaan geven aan een klusjesman die plinten moet opknappen danwel vervangen.
zondag 3 november 2019 om 13:05
kijk anders eens naar de klussendienst van Humanitas. Misschien wordt dit ook aangeboden in jouw woonplaats. https://www.humanitas.nl/programmas/hul ... sendienst/
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover