Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Fiona gefeliciteerd!

Ongevraagd advies krijg ik links en rechts wel eens maar of ik er wat mee doe is wat anders.

Envelop lekker weekend gehad zo. Dijn is dat he je kan gewoon even een hoop doek maar het is heerlijk als de kindjes weer thuis zijn.

Shit heb alles bijgelezen maar is niet blijven hangen. Sorry!

Wij hebben een heerlijk weekend gehad, 2 dagen gewinkeld gegeten gedronken, wat een luxe was het. Kindjes eten nu nog even bij oma en dan gaan we ze ophalen.
Voor peuter koop ik truien maat 110... bij hema de boxers en hemden maat 110-116.

Broeken zijn 104 nog wel goed. Die heeft hij altijd een maatje kleiner gehad.

Weet eigenlijk niet hoe lang hij is.

Vriend is ook lang.

Gave draagzak! Ik hou zelf niet van dragen en zoon hield er ook niet van, hij vond de wandelwagen fijner.
Ben ook niet van plan baby te dragen.
Alle reacties Link kopieren
Peuter draagt hier shirts 98-104 en weegt 13 kilo. En maat 98 bij broeken. Alleen zijn de broeken nog gekocht met luier en zoon is een smalle dus zit nu niet mooi.

Baby draagt 74-80. Shirts echt steeds meer 80 zelfs en weegt bijna 10 kilo.
Wat heerlijk Quest, echt even samen genieten!

Dochter is bijna 2 1/2 en heeft maat 98/104. Het hangt een beetje van het merk af.

Wij hebben een draaibare autostoel van cybex voor haar, echt heel makkelijk vinden wij.
Teckeltje88 schreef:
03-11-2019 17:26
Oh wow bij baby begint 74 hier al te klein te worden sommige merken. Maar man is ook mega. Ik ben zelf klein.
Ik ben 1.80m maar man is niet zo groot en we hebben twee kleine kids. Over baby maken we ons soms wel zorgen maar we krijgen er niet meer eten/drinken in en hij poept absurd veel. Hopelijk is hij niet verder op z'n lijn gezakt, ik doe nu al standaard een klont roomboter door z'n eten, extra pap en alles zo vet en vol mogelijk. Eten gaat redelijk maar van melk is hij nooit fan geweest. Als hij nog meer in z'n lijn zakt moeten we actief gaan zoeken naar een oorzaak van z'n groei achterstand.

Hoe oud is jullie baby nu? Hoe is het met je kies?
Peuter draagt hier voornamelijk 92 en wordt in februari drie, ook een ukkie dus maar ze volgt volgens mij wel netjes haar eigen lijn. Uiteindelijk is ze op 1.65m geschat... :-(

Heerlijk zo'n weekend Quest! Goed genoten dus!
Envelop, ben dan benieuwd wat de weging en meting dan nu zegt! Lastig als het zo stroef gaat met eten en drinken. Zoon begon met 9 maanden flessen te weigeren, maakte me ook echt zorgen toen. Je zag ook duidelijk dat hij niet meer zo aankwam. Eigenlijk pas sinds dat hij een jaar was ging het eten zo goed dat het weer bijtrok. Wist toen ook niet meer wat ik moest geven en alle dingen die helpen doe je al.

Peuter zit nu in maat 92, maar is een slanke den. Zoon zit nu in maat 86. Bizar schelen 11 maanden en maar 1 kledingmaat. Hij is niet echt groter dan dochter op die leeftijd maar veel breder qua bouw!
Jeetje jullie gaan zo hard ik probeer alles te onthouden haha.

Mooie draagzak Due. Ik draag peuter al een tijd niet meer, die stuitert liever zelf rond. Baby draag ik veel meer dan in peuter ooit gedragen heb. Hij slaapt daar makkelijk (deed dochter niet) wat erg fijn is met twee. Want ja je moet nou eenmaal soms de deur even uit.

Autostoel: wij hebben een maxi cosi Titan voor dochter. Die is van 9 maanden tot 12 jaar ongeveer. Ze zit er goed in maar het goed dichtdoen is meh. Ben benieuwd tot hoe lang baby in de maxi cosi past, die zit nu al in maat 74 en is 3 maanden o_o . Die zit boven alle lijntjes.. Dochter valt wel mee geloof? Ik zij is 2 jaar en 3 maanden en draagt 98/104.
Envelop schreef:
03-11-2019 19:56
Ik ben 1.80m maar man is niet zo groot en we hebben twee kleine kids. Over baby maken we ons soms wel zorgen maar we krijgen er niet meer eten/drinken in en hij poept absurd veel. Hopelijk is hij niet verder op z'n lijn gezakt, ik doe nu al standaard een klont roomboter door z'n eten, extra pap en alles zo vet en vol mogelijk. Eten gaat redelijk maar van melk is hij nooit fan geweest. Als hij nog meer in z'n lijn zakt moeten we actief gaan zoeken naar een oorzaak van z'n groei achterstand.

Hoe oud is jullie baby nu? Hoe is het met je kies?
Wat vervelend van baby envelop. Maar dat vele poepen he, ihkv ongevraagd advies, duidt dat niet op een allergie of intolerantie?

Baby is bijna 8 maanden oud. Weet niet wat ze weegt en hoe lang ze is maar draagt dus maat 74 van alles. Zara wordt te kort.

Peuter woog in augustus 13kg en was 91cm. Hij draagt nu kleding maat 98, alleen de broeken zijn te lang en sla ik om.

Overigens is 1,65 een prima lengte toch? Dat ben ik ook :proud:
Quest, fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.

Peuter had vanmiddag z'n ielm pak maat 86 aan en dat zat toch wel errug strak in het kruis. En deze heeft ook geen capuchon (omdat peuter, toen dreumes, een hekel had aan capuchon). Vandaag was hij er rouwig om. Het regende ook wel erg hard maar baby wilde niet in bed slapen en moest echt even slapen dus we moesten maar buiten. Verder was hij wel helemaal droog gebleven dus ben toch weer om voor een nieuw pak en man ook, die was verbaasd dat z'n kleren nog droog waren. Die geloofde niet dat het echt waterdicht was. Wil zelf ook wel zo'n pak. Wat een schijt weer. Koop ik ook meteen regenlaarzen. Hebben ze bergstein ook maat 38?(ik maak geen grap, m'n sokken waren nat, armoe!)
Naniene schreef:
03-11-2019 20:16
Jeetje jullie gaan zo hard ik probeer alles te onthouden haha.

Mooie draagzak Due. Ik draag peuter al een tijd niet meer, die stuitert liever zelf rond. Baby draag ik veel meer dan in peuter ooit gedragen heb. Hij slaapt daar makkelijk (deed dochter niet) wat erg fijn is met twee. Want ja je moet nou eenmaal soms de deur even uit.

Autostoel: wij hebben een maxi cosi Titan voor dochter. Die is van 9 maanden tot 12 jaar ongeveer. Ze zit er goed in maar het goed dichtdoen is meh. Ben benieuwd tot hoe lang baby in de maxi cosi past, die zit nu al in maat 74 en is 3 maanden o_o . Die zit boven alle lijntjes..Dochter valt wel mee geloof? Ik zij is 2 jaar en 3 maanden en draagt 98/104.
Zoon hier is 3 jaar en 4 maanden, en draagt maat (98/)104 ;-)

En dan heeft hij bij het laatste weegmoment vorig jaar prima op de lijn gezeten (het volgende moment is eind van deze maand).
:whistle:
@teckel: wij hebben ook net nieuwe iELMspakken voor allebei de kinderen binnen, ze doen het ook goed op het strand! Vooral bij dochter, die is gek op zand en dan zit er tenminste geen kilo zand in d'r luier... :facepalm:
Voor zoon dit keer ook met capuchon, die haat regen, maar vorig jaar had ik verkeerd gekeken. Dit jaar is volgens mij alles met capuchon.

Ik vind 1,65 trouwens ook niet erg. Ben zelf 1,67. Dan kan je tenminste nog hakken aan :-D
Maartje2016 schreef:
03-11-2019 20:31
@teckel: wij hebben ook net nieuwe iELMspakken voor allebei de kinderen binnen, ze doen het ook goed op het strand! Vooral bij dochter, die is gek op zand en dan zit er tenminste geen kilo zand in d'r luier... :facepalm:
Voor zoon dit keer ook met capuchon, die haat regen, maar vorig jaar had ik verkeerd gekeken. Dit jaar is volgens mij alles met capuchon.

Ik vind 1,65 trouwens ook niet erg. Ben zelf 1,67. Dan kan je tenminste nog hakken aan :-D
Oh God ja dat zand in die luier. Drama. Hele aankleedkussen onder, overal zand. Peuter is ook gek op het strand dus goed idee gaan we dat ook weer eens doen als z'n nieuwe pak binnen is. Peuter vindt de regen dus echt geen probleem, maar vond het wel een beetje triest en loederig eruit zien zo. Wel de moeite nemen voor een heel pak en laarzen, maar dan geen capuchon.

Enige vervelende aan 1,65m vind ik dat broeken bijna altijd ingekort moeten worden.
Maartje2016 schreef:
03-11-2019 20:26
Zoon hier is 3 jaar en 4 maanden, en draagt maat (98/)104 ;-)

En dan heeft hij bij het laatste weegmoment vorig jaar prima op de lijn gezeten (het volgende moment is eind van deze maand).
:whistle:
Oooh haha :lol: . Ja ik ben zelf bijna 1.80 en mijn man haalt de 2 meter bijna. Dus het is niet zo gek.
Gezellig druk hier! Zoon hier nu precies 2,5 en in maat 98/104. Ik meet zelf maar 1.59, man passeert de 2 meter net. Zoon was bij geboorte érg groot, 56 cm bij ruim 9 pond (terwijl ie 11 dagen te vroeg was). Nu lijkt ie wat minder hard te groeien, maar hij is nog steeds wel groot vind ik.
@teckel, ik heb idd wel aan een intolerantie gedacht maar eerst maar eens kijken of hij nog verder gezakt is of z'n eigen lijn blijft volgen. Het extreem poepen is nog "maar" sinds een krappe 2mnd en zou theoretisch ook nog door tanden kunnen komen. Als hij maar de -2 gaat moeten we wel actief op zoek gaan.

Ik vind 1.65m eerlijk gezegd wel heel klein. Zelf ben ik lang (en draag gerust ook hakken ook al is man kleiner) en zie alleen maar nadelen aan kleiner zijn. Maar goed, als het zo is dan is het zo, kan er toch niks aan veranderen en hopelijk is ze er zelf wel blij mee.
Hier een lange dochter. Ze wordt volgende maand 2 en draagt al een tijdje maat 98. Moeten over een paar weken naar het CB, maar denk dat ze toch minimaal 90cm is.. Man en ik zijn beiden langer dan gemiddeld, dus het zou niet gek zijn.

En ze heeft al schoenmaat 25! o_o
Als er zoveel geschreven wordt, vergeet ik ook op alles te reageren. Lees het wel.

Ik heb nog nooit een schatting gehad hoe lang zoon wordt. Het is nu wel een grote jongen.
Net 3, en dus maat 110. Schoenmaat 28.

Ik zelf ben 1,68 dus vind dat niet klein ofzo. Vriend is 1,92 en schoenmaat 46. Dus dat zoon groot is en wordt, is niet gek.

Wel vervelend envelop, dat zoon kleiner is en je je afvraagt of je er iets mee moet. Hopelijk zijn het de tanden en poept hij minder en eet hij beter erna.
Envelop schreef:
03-11-2019 21:29
@teckel, ik heb idd wel aan een intolerantie gedacht maar eerst maar eens kijken of hij nog verder gezakt is of z'n eigen lijn blijft volgen. Het extreem poepen is nog "maar" sinds een krappe 2mnd en zou theoretisch ook nog door tanden kunnen komen. Als hij maar de -2 gaat moeten we wel actief op zoek gaan.

Ik vind 1.65m eerlijk gezegd wel heel klein. Zelf ben ik lang (en draag gerust ook hakken ook al is man kleiner) en zie alleen maar nadelen aan kleiner zijn. Maar goed, als het zo is dan is het zo, kan er toch niks aan veranderen en hopelijk is ze er zelf wel blij mee.
Hopelijk gaat hij niet naar - 2!

En wat voor nadelen dan? Ik heb nergens last van hoor :)
Teckeltje88 schreef:
04-11-2019 07:48
Hopelijk gaat hij niet naar - 2!

En wat voor nadelen dan? Ik heb nergens last van hoor :)

Je ziet niks bij concerten, alles is ontworpen door mannen voor mannen en die zijn langer dus het gebruiksgemak van auto’s, huizen, fietsen (formaat stuur, remmen), gereedschap, stoelen, deurklinken, keukens is allemaal minder omdat je korter bent.

Voordeel is wel dat de enige vrouwelijke testdummy voor simulatie auto crashtesten 1.65 en 60 kilo weegt. Alle vrouwen die groter zijn dan dat hebben bij een aanrijding 30% meer kans op fataal letsel :thumbsup:

Ook zo typisch dat mannen dan eindelijk na 30 jaar een vrouwelijke dummy maken: maken ze dr klein en dun :lol:
Teckeltje88 schreef:
03-11-2019 20:23
Koop ik ook meteen regenlaarzen. Hebben ze bergstein ook maat 38?(ik maak geen grap, m'n sokken waren nat, armoe!)
Moet ik ook meteen aanschaffen. Peuter wil samen in de plassen springen.
Envelop schreef:
03-11-2019 21:29
Hier 1,62 en zie er juist eigenlijk geen nadelen aan. Behalve dat autostoel ver genoeg naar voren moet kunnen. En ik draag juist nooit hakken.

Baby zat op lijn voor 1,78 zag ik laatst maar betwijfel hoe betrouwbaar dat is bij 8 maanden.
Er zijn ergere dingen in het leven dan korter dan gemiddeld zijn. Ik weet niet beter, dus kan me er ook niet aan storen. Grote voordeel dat ik met schoenmaat 36 ook op de meisjesafdeling kan winkelen en de helft van het geld kwijt ben aan exact dezelfde sneakers :lol:
Bij zoon hebben ze nog nooit een voorspelling gedaan over de verwachte lengte. Ik gok dat ie lang wordt, maar we gaan het zien.
GlitterCupcake schreef:
04-11-2019 08:00
Je ziet niks bij concerten, alles is ontworpen door mannen voor mannen en die zijn langer dus het gebruiksgemak van auto’s, huizen, fietsen (formaat stuur, remmen), gereedschap, stoelen, deurklinken, keukens is allemaal minder omdat je korter bent.

Voordeel is wel dat de enige vrouwelijke testdummy voor simulatie auto crashtesten 1.65 en 60 kilo weegt. Alle vrouwen die groter zijn dan dat hebben bij een aanrijding 30% meer kans op fataal letsel :thumbsup:

Ook zo typisch dat mannen dan eindelijk na 30 jaar een vrouwelijke dummy maken: maken ze dr klein en dun :lol:
Typisch :facepalm: . Ik ben overigens 'maar' 1.60 maar het er eigenlijk nooit last van. Broeken heb je tegenwoordig in verschillende lengtematen gelukkig.

Zoon is 2.5, zo'n 90 cm, en 14.5 kilo. Lengte beetje aan de korte kant dus, maar ja hij heeft daar ook niet de beste genen voor :P (man is heel gemiddeld voor een Nederlandse man, 1.85 dacht ik). Gewicht wat aan de hoge kant, maar hij wordt langzaamaan wat minder bol.
happiness = reality - expectations
Ik ben zelf ook niet heel groot 1.63 en man 1.75 , kids zullen ook denk ik ook niet echt lang worden.
Verder ondervind ik niet echt nadelen, en ik denk dat veel mensen bij concerten zich niet aan mij irriteren omdat ik lekker klein ben haha, en in de bios zitten ze ook prima achter mij ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven