Baby's die niet slapen willen 2.0

03-11-2019 20:46 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Een hele tijd geleden heb ik hier in wanhoop en pure pure vermoeidheid een topic geopend over mijn zoontje. Ik was op, want hij sliep nooit. Zo vreselijk veel begrip hier gekregen, thuis coaching en nu ben ik er weer.
Onder tussen is het mannetje bijna 6 maanden, en een dikke wolk van een baby :)
We hebben als gezin onze balans best goed gevonden, en ik heb heel veel ingeleverd qua vrijheid om rust te creëeren.
Het heeft een aardige tijd geduurd voordat hij eindelijk rust had, en zijn slaapjes deed. Maar overdag doet hij het nu volgens het boekje.
Het blijft een kerel met pit hoor, maar dat ben in wel gewend van zijn grote broer (3).
Ik ben hier echter niet voor niks. Ik ben namelijk nog steeds op, meer dan op (ben er alleen minder verdrietig onder gelukkig) en gooi toch mijn verhaal weer te grabbel in de hoop dat er hier iemand tips heeft!

Dus kort (nee sorry ik ben altijd lang van stof)
Zoontje bijna 6 maanden, in het begin vermoeden van kma en reflux, zeer prikkelgevoelig. Met 8 weken ik bijna onderuit, met spoed zh, speciale melk, maagbeschermers en thuis coaching voor het slapen.
Met een week of 14/15 coaching gestopt, overdag gaat het zoals het een baby van die leeftijd betaamt (korte slaapjes, maar liet zich wegleggen) er kwam rust in de toko
Rond een week of 20 gewone melk gaan geven, paar weken later nexium gestopt. Allemaal zonder noemenswaardige verschillen.

Huidige situatie 2 weken geleden (voordat ik op eigen kosten een slaapcoach inhuurde)
Tussen 6 en 7 wakker, 9 tot half 11 slapen, half 1 tot 14.30 slapen en een powernapje van 16.30 tot 17.00. Dit ging eigenlijk wel elke dag zo, en ging goed.
Rond 19.00 voor de nacht naar bed, 23.00 nog een flesje en dan rond 01.00 begint de ellende. Elke 5 minuten huilen, jammeren, jengelen. Ik heb hele nachten opgelopen, speentje gegeven etc.
Rond vijven een fles, anderhalf uur keten en dan in slaap vallen tot een uur of 7.

Ronduit kut gewoon, naast dat mijn wallen op mijn knieën hangen, merkte ik dat mijn peuter ook oververmoeid begon te raken. Hij heeft er veel last van.

Peuter nachtje naar oma en knoop doorgehakt voor een slaapcoach. Consult kost 90 euro, maar er moest iets gebeuren. Ik ga namelijk binnenkort weer werken, en ik ben na 6 maanden ramp nachten door mijn reserve van de reserves heen. Ergens gaat er iets fout, doe ik iets fout. Dus hup, consult.

Volgens de slaapcoach ligt de onrust aan de te lange wakkertijden, en moet ik die iets inkorten plus in de namiddag eerder laten slapen en langer oplaten voor de nacht.
Resultaat :
0700 wakker
0900 tot 1030 slapen
1200 tot 1400 slapen
1530 tot 1615 slapen

Zoals je leest, het scheelt... Een half uurtje ongeveer. Maar goed, wie a zegt moet b zeggen.

Dus al een paar dagen dit ritme, en... Vannacht heb ik gewoon niet geslapen. Dat was een nieuw dieptepunt.

Dus, heb jij tips? Roep!

Nogmaals:
Hij wordt ingebakerd
Sinds 3 dagen gestart met vaste voeding, gaat heel goed, geen last of krampen
Drinkt max flesvoeding en soms meer
Weegt zo'n 8 kg
Is heel lief en mollig, maar snachts rode hoorntjes op zijn hoofd
Spuugt ongeveer elke seconde als lama die speen uit, maar heeft die wel nodig om te slapen
White noise om te slapen
Sinds een week de voeding van 2300 laten vallen zodat de nachtvoeding in de diepe slaap komt (tot nu toe rond 0200 wat prima is)
Meer of minder slapen heeft tot nu toe geen verschil gemaakt
Samen slapen is voor ons beiden geen optie, hij ligt wakker van mij en ik van hem
Hij is heel prikkelgevoelig, hoe meer poespas qua troosten, hoe meer hij wakker wordt

Anyone?
(ik weet dat gebroken nachten erbij horen, en nogmaals, een nachtvoeding geen probleem. Hele nachten spoken wel probleem. Ik moet over 2 dagen lieve oudere mensen weer medicatie geven. Dat doe ik graag met concentratie haha)
Hoi TO, klinkt pittig.

Het elke half uur/elk uur wakker worden klinkt ook herkenbaar van mijn oudste. Daarbij moesten we ook de hele nacht de speen terugpluggen totdat wij er horendol van werden. Toen rond 10 maanden 3x oorontsteking en hoorde ik dat terugkerende oorontsteking kunnen komen door speengebruik. Die nacht cold turkey gestopt met de speen. 2 avonden was dat moeilijk en daarna sliep hij door!

Zuigbehoefte schijnt vooral de eerste 6 maanden groot te zijn (wordt vanaf 3 maanden al minder, heb ik gelezen). Heb nu zo snel even geen bronnen maar er is vast wat over te vinden?

Dat stelde mij gerust en bovendien waren die oorontstekingen gewoon veel te pijnlijk. Makkelijke beslissing dus.

Ik zou het eens proberen! Erger dan nu kunnen de nachten niet worden, toch? Daarbij lijkt de speen mij een acuter probleem dan het inbakeren aangezien hij nog niet echt rolt... maar je wel steeds moet opstaan om de speen terug te stoppen!

Wat je zegt over je man; ik snap dat je er niks aan hebt als je zelf alsnog geïrriteerd wakker ligt. Ergens anders slapen zou ik zelf ook niet gauw doen en helemaal niet als je dan veel kritiek krijgt.

In jouw geval zou ik afspreken dat je man per direct minimaal 4 avonden per week opblijft tot 2:00u s nachts. Bijvoorbeeld maandag, woensdag, vrijdag en zondag. Hij slaapt op zaterdagochtend uit en jij op zondagochtend (bijvoorbeeld). Jij moet ook bijna weer werken en je bent op! Als hij wakker blijft dan kan hij snel naar baby gaan als het nodig is. Jij gelijk naar bed met de kinderen om 19:00u. Zorg dat je wat slaap krijgt anders ga je eraan onderdoor. En ik vind dit nog coulant naar hem want hij heeft nog steeds 3 nachten ongestoorde slaap en jij 0 (nul!!!). 3 goede nachten voor hem is genoeg om te kunnen blijven functioneren.

Is er een plek in huis waar je de baby het minste hoort? Leg desnoods een matras in de bijkeuken als dat het verste weg is van de babykamer, oordoppen in en je man lost het maar op met de baby boven. Of juist afspreken dat jij op zolder blijft en je man de baby meteen mee naar beneden neemt bij huilen, dan beneden een fles maken en geven, of beneden wiegen en bij slapen weer boven wegleggen. Zorg dat jij en de baby in die uren zo ver mogelijk van elkaar vandaan blijven! Zet alvast een rustgevend muziekje klaar zodat je die meteen aan kan zetten als je wakker wordt van de baby 's avonds/'s nachts. Dan heb je er iig geen last van. Bedenk dat je man dit ook kan. Laat het aan hem over en vertrouw erop dat het goedkomt. Het is een volwassen man en de vader, probeer te ontspannen. Hij leert het wel!
Dat gezegd hebbende... heb je al eens gevoeld/gekeken naar tandjes? Dat kan ook echt voor een flinke periode aan drama-nachten zorgen. Maarja... dat hoeft het natuurlijk niet te zijn. Goed dat je het medische laat uitsluiten.
ToevalligeDwaas schreef:
04-11-2019 11:05
Dat gezegd hebbende... heb je al eens gevoeld/gekeken naar tandjes? Dat kan ook echt voor een flinke periode aan drama-nachten zorgen. Maarja... dat hoeft het natuurlijk niet te zijn. Goed dat je het medische laat uitsluiten.
Bedankt voor je tips! Dat wist ik niet, dat die zuigbehoefte af nam met 6 mnden! Iets om over na te denken!

Ik ben ondertussen bij de dokter geweest, longen zijn gelukkig schoon. Oortjes vond hij niet nodig, geen koorts en niet echt klachten dus dan doen ze er toch niks aan.

Ik blijf dus even lekker vertroetelen, want een verkoudheid is zo vervelend als je er niks aan kan doen.
Er komen al weeeeeeeken 2 tandjes door. Het wisselt zich hier in strak tempo af. Sprong, slaap regressie, verkoudheid, tandjes beginnen te drukken maar niet door, verkoudheid, sprong, verkoudheid en nu weer een sprong :puh: ik was vergeten hoe zwaar zo'n eerste jaar kan zijn.

Mijn oudste zoontje had wel goede nachten als basis. Dus was hij verkouden of in een sprong of tandjes, dan had ik altijd een vertrouwd gevoel dat het wel weer goed zoy komen. Kon altijd roepen, fases fases!
Maar 6 maanden slechte nachten is vast geen fase meer haha.

Wbt je tips qua slapen, top. Daar heb ik wat aan, je hebt gelijk idd 4 nachten is zo gek niet. Ik ga eens kijken naar goeie oordoppen, dat scheelt misschien ook nog.
Zo is er altijd een middenweg.
(en voor wie denkt dat mijn man een eikel is. Is ie soms hoor, en ik ben een bitch na een schijt nacht. En hij laat me rustig razen en tekeer gaan en brengt koffie en chocola. Zo ben ik weer een lieve moeder voor de kindjes. Want die kunnen er ook niks aan doen) :hello:
Stephmv2 schreef:
04-11-2019 10:07
Jij schrijft trouwens over het clusteren savonds, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat zou moeten doen?

Hij krijgt rond 15.00 een fles, 15.30 slapen tot 16.15/16.30. Dan even spelen, hapje eten, badje, en die papfles van 210.
Daarna is hij op, bekaf en huilerig en hij valt dan in slaap rond 19. 00
De laatste dagen is hij savonds wat onrustiger, ik had 'm drie dagen geleden alsnog om 23.00 een fles gegeven van 150/5 waarvan hij bekaf 4 slokjes nam. Geen honger dus.
(misschien spookt er toch een virus, gezien dat zagende geluid)

Maar jij zou hem dus wakker maken om de fles te geven?

Nee zoals jij het nu omschrijft zou ik hem dan alleen om 23:00 uur goed wakker laten worden en zoveel mogelijk voeding laten nemen. Niet na 4 slokken in slaap laten vallen. Desnoods even uitkleden of verschonen zodat hij goed wakker is.

Dat clusteren suggereerde ik omdat ik dacht dat hij de hele avond een beetje onrustig en wakker is, dan zou ik dat doen.

Maar elke baby is toch net anders, wat bij mijn baby’s werkte hoeft niet bij die van jou te werken. Die coach van je zou er eens een nacht bij moeten zitten. ;-)

Ik weet alleen dat de oorzaak maar een paar dingen kunnen zijn:

- medisch, oorpijn. Dat is uit te sluiten door de dokter.

-kind heeft trek en dan is de oplossing om zoveel mogelijk voeding erin te krijgen vóór de nacht.

-of: het is een slechte gewoonte, je kind heeft niet geleerd zichzelf weer in slaap te sussen na een slaapcyclus, snapt niet dat de nacht is om te slapen. Ik denk zelf dat het 9 van de 10 keer dit is.
Dan helpt: s nachts stil en donker, troosten in bedje, ernaast liggen. En in het uiterste geval wekker op 15 minuten zetten en met oordoppen in de andere kamer gaan zitten.
In ieder geval niet elke keer uit bed, rondlopen met baby, licht aan, voeden, praten enz.
Fitcross schreef:
04-11-2019 13:15
Nee zoals jij het nu omschrijft zou ik hem dan alleen om 23:00 uur goed wakker laten worden en zoveel mogelijk voeding laten nemen. Niet na 4 slokken in slaap laten vallen. Desnoods even uitkleden of verschonen zodat hij goed wakker is.

Dat clusteren suggereerde ik omdat ik dacht dat hij de hele avond een beetje onrustig en wakker is, dan zou ik dat doen.

Maar elke baby is toch net anders, wat bij mijn baby’s werkte hoeft niet bij die van jou te werken. Die coach van je zou er eens een nacht bij moeten zitten. ;-)

Ik weet alleen dat de oorzaak maar een paar dingen kunnen zijn:

- medisch, oorpijn. Dat is uit te sluiten door de dokter.

-kind heeft trek en dan is de oplossing om zoveel mogelijk voeding erin te krijgen vóór de nacht.

-of: het is een slechte gewoonte, je kind heeft niet geleerd zichzelf weer in slaap te sussen na een slaapcyclus, snapt niet dat de nacht is om te slapen. Ik denk zelf dat het 9 van de 10 keer dit is.
Dan helpt: s nachts stil en donker, troosten in bedje, ernaast liggen. En in het uiterste geval wekker op 15 minuten zetten en met oordoppen in de andere kamer gaan zitten.
In ieder geval niet elke keer uit bed, rondlopen met baby, licht aan, voeden, praten enz.
Bedankt! Hij drinkt vandaag weer slecht zijn flesjes, maar hij is ook wel benauwd en snotterig. Of toch een vollere buik door hapjes, dat kan ook. (of de stand van de maand ofzo)

Ik denk ergens ook dat het een gewoonte is. Misschien erin geslopen tijdens de slaapregressie... Ik ben snachts ook meer op m'n hoede. Stilte voor m'n oudste, dus snel die speen erin en terug.
Heel misschien dus daar eens mee aan de slag, :-o en dan maar even doorzetten.
Hij is alleen stik als ik die speen geef, en komt een uur later weer. Dus dan beter gewoon helemaal niet gaan, of alleen troosten en geen speen.
Ik vraag me af wat zo´n slaapcoach precies doet. Alleen naar jullie schema kijken? Of heeft hij/zij ook thuis meegekeken?
Jammer dat de dokter niet naar zijn oortjes heeft gekeken. Kleine moeite als je er toch bent denk ik dan.

Ik bedenk me nog iets. Mijn dochter (9mnd) is nu ook verhouden. En wij hebben haar ledikant wat schuin gezet in de hoop dat het de klachten wat verminderd. Misschien kan je dat ook proberen..?
Oordoppen: van die wasbolletjes zijn het zachtst en dus het fijnst vind ik:

https://www.ah.nl/producten/product/wi9 ... lsrc=aw.ds

Je moet ze even warm maken in je hand en dan in je oor stoppen.
Heel soms vallen ze wel uit je oren als je slaapt. Maar wel veel comfortabeler dan die schuimrubber dingen, die gaan op den duur gewoon zeer doen.

En als het voor een langere periode is, dan kan je altijd overwegen om ze op maat te laten maken. Qua demping en comfort gelijk aan de wasbolletjes, alleen ze vallen niet uit je oren. ;) Wel veel duurder!
Kleintje zijn ledikant staat ivm spugen standaard iets omhoog!

Tja wat doet zon coach. Ik hoopte iets heel interessants omdat ik er zelf niet meer uit kwam. Ik heb een mini consult aangevraagd, dat was het enige bedrag wat ik er voor over had. Uit wanhoop.
90 euro, dan vul je een paar dagen je ritme in en hoe de dagen gaan en dan komt zij terug met een slaapplan. Je hebt alleen contact via de mail.
Haar schema scheelde helaas zo weinig met het onze, dat de moed me eigenlijk al direct in de schoenen zakte.
Ik heb haar net nog gemaild, dat namiddag dutje slaat hij bijna altijd over. Wat inhoudt dat hij van 14.00 tot 18.30 (doe 'm dan vroeger naar bed) wakker is. Meestal is oververmoeidheid funest voor de nachtrust, dus hopelijk heeft ze hier een zinnig antwoord op.
Hij kan overdag comfortabel rond de 2 uur wakker zijn, dan wordt hij chagrijnig en huilerig en kost het heel veel moeite hem in slaap te krijgen.
Soms slaapt hij langer, en maak ik hem dus wakker om een beetje in de maat te blijven maar echt veel kanger is het vaak niet.
Dus naar 2 dutjes over gaan lijkt nu ook wel heel veel al, dan worden die wakker periodes vrij lang.
(ik zit ook 2 dagen met de psz, 1 x in de ochtend 1 x in de middag waardoor hij geen lange slaapjes kan doen, want dan moeten we weg)
Is soms best lastig hoor, zo'n kleintje met behoefte aan rust en regelmaat. Bij mijn oudste had ik al die verplichtingen niet.

Bedankt voor de tips van de oordopjes, volgens mij heb ik die nog ergens.
Hmmm ik heb t even opgezocht en onze kleine Van nu 9 maand slaapt al heel lang twee dutjes, ergens rond 10 en ergens rond 1500 twee tukken van tussen de 1 en 2 uur. 3 dutjes is sinds een maand of 5 al over
Een zebra is geen paard met strepen
Wat je evt. ook nog kan proberen, als hij 2 slaapjes op een dag nog niet redt (kinderen zijn zo verschillend daarin!), is hem 2x 1,5 uur te laten slapen (dus 's middags wakker maken om 14:00) en dan van 16:00 tot 16:45 nog een dutje proberen. Wellicht lukt het dan wel? Slaapt hij wel in de wandelwagen? Auto? Dan dat eens proberen voor het laatste slaapje... En dan om 19:00 op bed. Dan heb je ook meer kans dat hij tot 7:00 gaat slapen ipv 6:00 en kom je overdag ook wat beter uit.

Eerlijk gezegd denk ik dat er niet veel mis is met zijn schema en dat je het goed doet door hem rust en regelmaat aan te bieden. Hij slaapt overdag gewoon goed in zijn eigen bedje, dat heb je maar mooi voor elkaar!

Mijn gok is dat hij nu gewoon last heeft van verkoudheid, wellicht oortjes en/of tandjes en daardoor steeds wakker wordt en de speen weer wil. Als er hier een tandje doorkomt is het ook ellende (duurt zeker 2 weken!). We hebben godzijdank deze keer geen speen. :-D

Je kan misschien bezig met de speen weghalen als zijn verkoudheid over is? Dan weet je iig dat dat het probleem niet is...
Ach to, ik lees je topic (en alles reacties tot nu). Ik zou echt proberen je peuter in het weekend bij iemand te laten logeren. Of accepteren dat hij moe wordt. Klinkt lullig maar hij hoeft nog niet naar school hé. Je moet hier gewoon doorheen.

Die speen zou ik echt mee stoppen, als ik je zo lees komt hij niet in zijn diepe slaap daardoor. Hij is zo gewend om te sabbelen en als de speen eruit valt huilt hij gewoon weer. Zo was mijn oudste ook. Die viel niet in slaap en als de speen uit zijn mondje viel dan krijste hij weer. Na een nacht waarbij ik werkelijk waar een aantal uur tot 5 uur 's morgens bezig ben geweest om dat ding terug te pluggen ben ik er mee gestopt. Verschrikkelijk!

En wat iemand ook zei, probeer hem om 23u een fles te geven. Ik doe soms mijn zoontje zijn sokjes uit en een extra lamp aan. Tja alles om maar de nacht te kunnen slapen :P die verkoudheid is ook ellendig hoor.

Als je dat doet maakt het een groot verschil denk ik.. maar ik zou echt aanpakken voordat je weer gaat werken want dit is geen doen zo.
Is het gelukt met afbouwen van het inbakeren?

Hier een zoontje van inmiddels 14 maanden maar een die ook altijd hongerig was.
Met 6 maanden kreeg hij wel in de ochtend al fruit en in de avond al een groentehapje. En dit was dan ook wel echt een heel 4 maanden potje of soms zelfs een heel 6 maanden potje. Vervolgens over de rest van de dag en nacht ook een ruime liter melk.
Die van mij was rond de 6 maanden iets lichter dan 8 kg maar wel heel erg bewegelijk. En heel erg alert.
Ondanks de bijvoeding was het nog steeds afwachten of hij 1 of 2 of soms wel 3 keer per nacht kwam voor een flesje.
Slaapjes overdag waren ook heel erg verschillend. Meestal was het een powernap in de ochtend, een iets langer slaapje in de middag en aan het einde van de middag nog een korte powernap. Het slaapje aan het einde van de middag heeft hij als eerste laten vallen.
Er is ook een tijd geweest dat hij al om 18:00 in bed lag, als hij later ging was het drama.. Maar er zijn ook weer weken geweest dan hij pas om 20:30 ging slapen en dat het dan ook prima ging...

Doorslapen doet hij nog steeds niet maar ik heb juist geleerd minder straks vast te houden aan een schema. Ik merkte juist dat door hem meer zijn eigen ritme te laten bepalen hij sneller gaat slapen, en minder vaak wakker is. Nu hij ouder is, is het ook heel duidelijk dat hij een hele sterke wil heeft en het totaal niet werkt om hem op een vaste tijd dingen te laten doen... Hij eet als hij honger heeft en hij slaapt als hij moe is..

Als laatste, zijn speen hebben wij ook met 6 maanden cold turkey weg gelaten. Ik merkte ook dat hij dan misschien een half uur later een flesje dronk maar uiteindelijk gewoon een flesje nodig had. Wij hadden een thermos met heet water, flesjes gevuld met koud water en een toren met poeder naast ons bed. Afwisselen deden wij wel. Zeker toen we merkte dat hij na een flesje meteen weer ging slapen. Dan waren we met 10 minuten weer klaar. Alles in het schemerlicht en weer verder slapen.
Hey to, ik ben ook benieuwd. Hoe gaat het nu? Wat ik ook doe trouwens is mengen met forte voeding. Omdat hij ook last had van reflux niet volledig forte maar half/half. Omdat het ook een hongerlap is zeg maar.
Wat vervelend dat het zo gaat in de nacht. Hopelijk nu wat verbetering na alle tips?

Mijn kleine man is nu 11 maand. Gelukkig wel een goede slaper. Ik moest er toen hij jonger was wel eens uit voor zijn speen, maar echt niet zo vaak. Hij krijgt nu zijn speen alleen als hij gaat slapen en een popje dus hij is ook blij als hij kan slapen omdat zijn popje alles voor hem is nu. Sinds dat hij zelf de speen kon pakken hoefde ik niet meer uit bed snachts. Toen hij 8 maand was begon hij weer te huilen bij het naar bed gaan, als we dan kwamen begon hij te lachen toen wisten we genoeg dat hij gewoon aandacht wilde dus laten huilen. Binnen 2 dagen ging het weer beter.

Wij gebruikte wat betreft pap de biobim ben wel erg tevreden over. Onze kleine deed het gewoon niet goed op bambix etc waarschijnlijk valt dat toch anders op de maag.

En weet niet of iemand het al eerder heeft gezegd hier hoor. Maar temperatuur van kamer/baby ( of hoe je ze kleed) kan ook wel voor zorgen dat hij steeds wakker wordt.

Naja mocht je er nog wat aan hebben.

Succes en hopelijk gaat het werken weer goed!
Stephmv2 schreef:
03-11-2019 21:19
Het is al sinds zijn geboorte hetzelfde, met elke x een andere reden. Eerst had hij veel behoefte aan voeding, en kwam hij elke nacht om de 2 uur. Dan verkouden. Dan dit, dan een sprong, regressie etc. Maar eens zijn de excuusje op en moet het toch beter gaan?

Toch? :hyper:

Baby blijft wakker als hij mij ziet, en ik ook door hem trouwens :facepalm: beide prikkelgevoelig denk ik. Mijn oudste ook BTW, goede slaper maar geen samenslaper. :zzz:
Zo'n kinderen hadden wij ook. Alles geprobeerd, niets hielp. Gelukkig wilden ze na het eerste jaar wel samen slapen en dat hebben we dus ruim 1,5 jaar gedaan.
Sinds een maand of 4 slapen ze door. Woehoe! Ze worden over een maand 4...
Wat hier hielp is beneden op de bank liggen met kind en de tv aan (niet voor kind, dat bleef uiteraard wakker, maar ik kon mijn focus verleggen naar een nietszeggende serie)
Soms had ik geluk en werden we 's ochtends samen wakker, dan waren we eindelijk allebei in slaap gesukkeld
Pff wat klinkt dit vermoeiend joh, super dat je dat ritme overdag al lukt.

Mijn vriend en ik vonden een dag werk minder vermoeiend dan een dag met de baby, dus hij deed s nachts eigenlijk net zoveel als ik. Dat hielp heel veel natuurlijk.

Wat bij ons ook hielp was overdag een aantal slaapjes in de draagdoek doen, dan sliep ze veel beter. s Nachts is dit natuurlijk geen optie maar ze zeggen een uitgeruste baby slaapt beter.

Maar er waren ook periodes dat helemaal niets hielp :cry: :zzz: :there:
Poeh.... slapen is zo belangrijk he... ben ik ook wel achtergekomen sinds ik moeder ben...

Onze dochter had enorm last vd 4 maanden slaapregressie. Zo erg, dat ze overdag helemaal niet meer sliep en het snachts drama was. Oververmoeide baby.

De gouden tip die hier geweldig heeft geholpen;
Snuggles&dreams. Google maar eens.
Onze dochter slaapt nu van 18.30-6.30 en is inmiddels 6 maanden. Soms meldt ze zich nog voor 1 nachtvoeding, maar dat kan geen kwaad op basis van haar gewicht (6850). Tot 9 maanden is een nachtvoeding sowieso niet erg en zelfs heel normaal.

Zij raadt aan bij slechte nachten en terugstoppen van speentjes, de speen cold turkey weg te doen. Babys associeren een speen met slapen en zodra ie uitvalt, worden ze wakker. Zelf leren inslapen moeten ze leren.
Doodeng vond ik het. Maar. Na 1 nacht werd ze ipv 5x wakker (waarvan 4x voor een speen), nog maar 1x wakker (alleen voor een voeding).

Hoop dat het bij jullie inmiddels rustig is..??

Anders ook voor de rest; Snuggles&dreams. Haar dutjesgids op de website is gratis En geeft al een enorm inzicht:) wij hebben onszelf gered met de slaapgids 4-8 maanden en hebben 3x via instagram een vraag gesteld. Ze antwoord direct. je kunt haar ook een slaapplan laten schrijven, dan coacht ze je dagelijks en sleutelt met je mee naar een betere nachtrust. Een telefonisch consult alleen is ook mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven