Spijt van verhuizing

30-10-2019 11:09 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Sinds 16 september zijn mijn partner en ik eigenaar van onze nieuwe woning. We zijn van een stad naar een naastgelegen dorp verhuisd. Het huis wat we verkocht hebben was ‘af’ en van alle gemakken voorzien. Het grote nadeel was dat het aan een drukke weg lag. De wijk waarin het huis staat was heel fijn en we zijn daar ook beide opgegroeid.

De woning die we gekocht hebben is netjes, maar niet zover ‘af’ en van alle gemakken voorzien. Gaandeweg kom ik erachter dat ik toch mis wat ik achtergelaten heb. Fijne voorzieningen dicht in de buurt, vrienden om de hoek etc.

Het is natuurlijk nog maar heel kort geleden dat we verhuisd zijn, maar voor mij staat vast dat ik terug wil naar de stad en de wijk waarin ik opgegroeid ben.

Mijn partner benadrukte het door te zeggen dat ik nooit goed beseft heb wat ik had. Daar ben ik het volledig mee eens. Overigens vind mijn partner het nieuwe huis prima, maar hij vind het wel vreselijk dat ik ongelukkig ben.

Iemand in een soortgelijke situatie gezeten? Heb je uiteindelijk kunnen wennen of toch besloten weer te verkopen?

Groetjes!
Tijdschriftenverslindster schreef:
04-11-2019 21:44
Oprechte vraag en geen aanval, mocht dat zo overkomen. Denk je dat je allemaal op kunt lossen met terugverhuizen?
Nee, zeker niet helemaal. Maar ik ben er van overtuigd dat dat wel een groot deel van de psychische klachten op gaat lossen.
xAnnikax schreef:
04-11-2019 22:54
Nee, zeker niet helemaal. Maar ik ben er van overtuigd dat dat wel een groot deel van de psychische klachten op gaat lossen.

Ik hoop het voor je; dat zou fijn zijn. Veel succes met het verder opknappen en verkopen van dit huis.
04-11-2019 23:18
Ik hoop het voor je; dat zou fijn zijn. Veel succes met het verder opknappen en verkopen van dit huis.
Dank je wel!
Bij mij was het niet de wijk, maar het huis. Ik twijfelde al toen we het huurhuis konden bekijken, maar het was veel groter dan de flat die we hadden en dat met twee kinderen, dus verhuizen was wel nodig. Maar het is nooit thuis geworden. Na een paar jaar een huis gekocht in dezelfde wijk, een straat verderop en dat was gelijk thuis komen. We wonen hier zo fijn.
Het is met dat huis dus nooit goed gekomen.
Gatinmijnsok schreef:
05-11-2019 10:47
Bij mij was het niet de wijk, maar het huis. Ik twijfelde al toen we het huurhuis konden bekijken, maar het was veel groter dan de flat die we hadden en dat met twee kinderen, dus verhuizen was wel nodig. Maar het is nooit thuis geworden. Na een paar jaar een huis gekocht in dezelfde wijk, een straat verderop en dat was gelijk thuis komen. We wonen hier zo fijn.
Het is met dat huis dus nooit goed gekomen.
In ons vorige huis voelde ik me ook meteen thuis. Geen seconde moeite mee gehad. Maar dat staat wel in de wijk waar ik opgegroeid ben en heel veel bekenden heb wonen. Waar we nu wonen is een dorp ipv een stad, weinig bekenden in dit dorp, huis is wel groter, maar misschien zelfs wel te groot voor ons (achteraf bekeken). Omdat ik in mijn oude buurt veel bekenden heb wonen kom ik er ook met grote regelmaat en dat voelt echt als thuiskomen.

Wel een heel andere situatie als bij jou, maar het gevoel komt denk ik wel overeen. Je gewoon niet thuis voelen. Fijn dat het bij jou allemaal goedgekomen is! 😁
handigmetgeld schreef:
30-10-2019 11:30

Een huis dat niet af is is vooral even wennen. Sommige dingen moet je gewoon nog even oplossen, maar de meeste ongemakken in een huis ben je na een halfjaar volledig aan gewend. Geen verwarming op sommige kamers, een wc die je alleen met een 'trucje' door kunt trekken, een wasmachine waarvan je de slang in de douche moet hangen, de eerste maand denk je: Dat moet echt aangepast, zo kun je niet leven! Maar na een paar maanden heb je al niet meer door dat het niet 'normaal' is.
Hahaha, zijn wij huisgenoten geweest? Dit zijn precies van die dingen waar ik jaren mee geleefd heb inderdaad.

TO, ik snap dat je het mist. Het wordt inderdaad minder met tijd, maar vrienden van mij die buiten de stad zijn gaan wonen missen het allemaal meer dan ze verwacht hadden.
ZoeyMaar schreef:
07-11-2019 09:54
Hahaha, zijn wij huisgenoten geweest? Dit zijn precies van die dingen waar ik jaren mee geleefd heb inderdaad.

TO, ik snap dat je het mist. Het wordt inderdaad minder met tijd, maar vrienden van mij die buiten de stad zijn gaan wonen missen het allemaal meer dan ze verwacht hadden.
Bedankt voor je reactie. Ik woonde inderdaad in de stad. Het was wel een wijk aan de rand van de stad, maar ondanks dat het dorp waar we nu wonen niet heel ver weg van die wijk is lijkt het meestal mijlenver. Moet over een drukke weg om in de stad te komen waar de verkeerslichten meestal op rood staan als ik aan kom rijden 🤣 het is echt plannen als ik een afspraak heb en dat valt me gruwelijk tegen. Voorheen kon ik overal even snel naartoe waar ik moest zijn.

Het klinkt allemaal als een lang zeurverhaal, maar ik voel me niet thuis in dit huis en ook niet in het dorp.
Inmiddels ben ik opgenomen op de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis, omdat het sinds de verhuizing echt heel slecht met me gaat. :cry:
O jee dat is niet zo mooi. Hup een bord in de tuin, weg met dat huis! Moet lukken om de gemaakte kosten weer terug te krijgen in deze markt. Beterschap :rose:
xAnnikax schreef:
02-12-2019 15:50
Inmiddels ben ik opgenomen op de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis, omdat het sinds de verhuizing echt heel slecht met me gaat. :cry:
Wat akelig voor je dat het zo slecht gaat dat je opgenomen bent.
Wel fijn dat je nu in goede handen bent en dat je kunt gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Of het méér is dan de verhuizing alleen bijvoorbeeld.

Heel veel sterkte!
Och, dat is heftig. Ik hoop dat je je snel beter voelt.
Ik ging net schrijven dat ik er een beetje van schrik dat je zegt dat je tot rust kwam toen je even in je oude wijk bij je vader logeerde. Dan moet er haast veel meer spelen dan alleen maar een verhuizing en vrienden die niet meer langs komen.

Nu lees ik dat je opgenomen bent. Veel sterkte.
kadanz schreef:
02-12-2019 18:57

Nu lees ik dat je opgenomen bent. Veel sterkte.
+1 :hug:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Dank jullie wel allemaal.

Er speelt ook zeker meer, maar ik weet niet wat. Ik hoop daar hier achter te komen.

Ik heb wel verschillende aandoeningen (zowel lichamelijk als psychisch) en daar komt ook bij kijken dat ik moeite heb met nieuwe dingen en veranderingen.
Ach wat naar Annika. Ik wens je heel veel sterkte en beterschap! Hoop dat de opname je helpt om dingen duidelijker te krijgen.
02-12-2019 23:17
Ach wat naar Annika. Ik wens je heel veel sterkte en beterschap! Hoop dat de opname je helpt om dingen duidelijker te krijgen.
Dank je wel! 😊
Ach wat heftig. Veel sterkte.

Uit eigen ervaring weet ik hoe bepalend een huis voor je welbevinden kan zijn. Wij woonden jaren lang in een prima woning, maar het voelde voor mij niet oké. Als ik verhuizen ter sprake bracht werd er gereageerd alsof ik verwend was. ‘Je hebt toch een mooi huis’ of ‘ik zou een moord doen voor jullie huis’ etc. Uiteindelijk zijn we verhuisd naar een (best wel lelijk) klushuis. Veel mensen verklaarden ons voor gek, maar ik ervaar enorm veel rust en geluk. Wonen is heel persoonlijk.

Ik wens je alle wijsheid in je zoektocht waar je onrust nu vandaan komt.
Eames6 schreef:
03-12-2019 02:35
Ach wat heftig. Veel sterkte.

Uit eigen ervaring weet ik hoe bepalend een huis voor je welbevinden kan zijn. Wij woonden jaren lang in een prima woning, maar het voelde voor mij niet oké. Als ik verhuizen ter sprake bracht werd er gereageerd alsof ik verwend was. ‘Je hebt toch een mooi huis’ of ‘ik zou een moord doen voor jullie huis’ etc. Uiteindelijk zijn we verhuisd naar een (best wel lelijk) klushuis. Veel mensen verklaarden ons voor gek, maar ik ervaar enorm veel rust en geluk. Wonen is heel persoonlijk.

Ik wens je alle wijsheid in je zoektocht waar je onrust nu vandaan komt.
Dank je wel! Fijn dat jij je rust gevonden hebt! 😊
Ja ik, na 1 jaar huis weer verkocht en terug verhuisd naar mijn geboortegrond en daar wonen we nog. Wat was en ben ik blij dat we terug waren.
Ik zou het huis dus te koop zetten en terug gaan.
Hoop dat het snel beter gaat met je.
Sterkte TO, ik hoop dat je nu de hulp krijgt die je nodig hebt om hieruit te komen.
xAnnikax schreef:
04-11-2019 22:54
Maar dat dacht je voordat je naar dit huis verhuisde ook. Ik wil niet alleen maar negatief zijn, maar zoals ik het lees, zit het IN jou en niet in het huis en/of de omgeving?
Life is short. Eat dessert first.
xAnnikax schreef:
02-12-2019 19:47
Dank jullie wel allemaal.

Er speelt ook zeker meer, maar ik weet niet wat. Ik hoop daar hier achter te komen.

Ik heb wel verschillende aandoeningen (zowel lichamelijk als psychisch) en daar komt ook bij kijken dat ik moeite heb met nieuwe dingen en veranderingen.
Dat vermoeden had ik al. Heel veel sterkte! :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Bedankt allemaal! 🌹

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven