Samenwonen??

05-11-2019 10:25 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 jaar een relatie, hij is 50 ik ben 43. Beide een leuke baan.
Ik huur, hij heeft een koopwoning waar hij met zijn 2 kinderen woont. We willen graag samenwonen. Ik zou het graag zien middels een samenlevingscontract via de notaris, zodat de verdeling van onze eigen spullen geregeld is en ik na zijn overlijden (helaas gaan we allemaal een keer) bv nog 1 jaar kan blijven wonen. Waarna het verkocht wordt en aan de kinderen toekomt.Dit om rustig een andere woonruimte te vinden.

Vastleggen op een papiertje met een krabbel van ons beide vindt hij voldoende.
De kinderen zijn erfgenaam. Dat snap ik en daar wil ik niet tussen zitten, in die zin hoef ik ook niets van hem. Alleen houdt dit in als de erfgenamen het willen ik per direct op straat sta met niets, dakloos ben en zelf snel iets moet gaan zoeken. Dat voelt niet zo fijn. Je bent dan overgeleverd aan de goodwill van anderen. Ik mis hierin de basis van samen.

Al diverse opties aangedragen als bv samen opnieuw starten, huis kopen.
Ik ben echt gek op hem, maar dit zet de relatie wel onnodig onder druk.
anoniem_392334 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 12:58
32.46% gewijzigd
Ik zou wachten tot zijn kinderen de deur uit zijn.
En als hij zo star blijft, lekker blijven latten. Je wilt niks van hem, alleen de garantie dat als hij eerder overlijdt, jij niet gelijk op straat staat. En dat is geen rare eis.
Zodra Pa dood is, willen de kinderen geld. En dan moet t huis zo snel mogelijk worden verkocht, en een krabbel op een papiertje stelt niks voor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Lekker blijven latten.
Hoe oud zijn zijn kinderen ? Zijn die parttime bij hem ?
Heb jij ook kinderen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Niet gaan samenwonen.
TNX voor jullie reactie
Ik kan overigens prima met de kinderen overweg en zij met mij...
Deze relatie ben ik alleen niet aangegaan om eeuwig te latten, dat weet hij. Hij heeft ook aangegeven samen te willen wonen, nu na 2 jaar blijkt wel op zijn voorwaarden. Dat zijn niet de mijne....
Ik heb geen kinderen. Ze zijn 18 en om de week bij hem
Is hij altijd zo zakelijk? Wat zegt hij als je je angst uitspreekt dat je na zijn overlijden op straat staat?
Zitten die kinderen er wel op te wachten dat er een "vreemde" in hun huis komt wonen?
Is hij gescheiden of weduwnaar? Kan het zijn dat het huis ook nog emotionele waarde heeft? Of dat hij zijn kinderen niet met een verhuizing wil belasten? Hoe oud zijn ze?
Madeliefjees schreef:
05-11-2019 11:06
.
Zodra Pa dood is, willen de kinderen geld.
Nou,nou,nou.....

Misschien wonen die kinderen dan nog niet op zichzelf ( gaat tegenwoordig niet meer zo makkelijk ook ) en dan zouden ze nog 2 jaar met de partner van hun overleden vader moeten samenwonen. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen dat dat niet alles is.
Bij dit soort situaties is het best lastigs iets te regelen wat voor alle betrokken partijen eerlijk of wenselijk is.
Het gaat juist heel goed met de kids, ze vinden het leuk als ik er ben. Ben er namelijk ook regelmatig als zij er zijn, daarnaast ook als hij weg is voor zijn werk....

Blijkbaar...
anoniem_392334 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 13:00
23.63% gewijzigd
Het feit dat hij het niet van jouw kant wil bekijken of jou tegemoet wil komen zou voor mij toch wel echt een punt zijn om te gaan twijfelen. Waarom wil hij geen huis met jou kopen?
Zijn om de week bij hun moeder.
Sunshine2222 schreef:
05-11-2019 11:12
Het gaat juist heel goed met de kids, ze vinden het leuk als ik er ben. Ben er namelijk ook regelmatig als zij er zijn, daarnaast ook als hij weg is voor zijn werk....

Blijkbaar...
Ik krijg dan de opmerking dat dat wel mee zal vallen, de kinderen zullen me echt niet zomaar op straat zetten.
Dat graag zwart op wit of helemaal niet
Ik zou niet samen willen wonen, sterker nog, ik zou niet samen willen zijn met iemand die niet op deze manier zorg zou willen dragen voor mijn toekomst

Wat eigenlijk zegt hij dus, als ik kom te overlijden zoek jij het maar uit.
Want je hebt nergens recht op hè, nergens....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Sunshine2222 schreef:
05-11-2019 11:12

Blijkbaar...
Ik krijg dan de opmerking dat dat wel mee zal vallen, de kinderen zullen me echt niet zomaar op straat zetten.
Ik zou dan stellen: stel je voor dat de kinderen geldproblemen hebben. Zo'n huis moet dan wel snel verkocht worden. Dat is dan niet omdat zijn kinderen onmensen zijn, maar jij zit dan wel met de gebakken peren.
Hij wil hier blijven wonen. Vindt het een fijn huis. Ziet niet in waarom hij dat moet verkopen, plus zonde van het geld om iets nieuws te kopen....
Sunshine2222 schreef:
05-11-2019 11:09
Ik heb geen kinderen. Ze zijn 18 en om de week bij hem
Stel je voor....je gaat samen wonen en hij gaat binnen een jaar dood .
Dat zou - hoe rot ook - een mooi startkapitaal zijn voor zijn kinderen om zelf iets te kopen. Maar daar zouden ze dan nog twee jaar op moeten wachten. Vanuit een vaderlijk standpunt begrijp ik het wel. Maar jij kan in zo’n situatie geen kant op en wil dat voor zijn ; snap ik ook.
Dan beding je met de kinderen het recht van eerste koop.
En sluit je op zijn naam een overlijdensverzekering af die bij overlijden uitkeert en waarmee je de woning dan kunt kopen.

Dan is het huis van jou en het geld (erfenis) van de kinderen.
@Summerdance, @bee-kind, klopt, wordt allemaal weggewoven...
@blijfgewoonbianca Tuurlijk, ik snap zijn redenatie ook. Snap alleen niet waarom iemand dan samen wil wonen. Voelt nu als huisgenoot en weinig samen.

De optie die hij oppert is dat ik maar een eigen huis moet kopen en dat moet verhuren zodat in geval van relatie voorbij of overlijden ik daar kan gaan wonen. Wat bouw je dan samen op....
Ik zou sowieso moeite hebben als mijn partner alles alleen maar op zijn voorwaarden wil doen. Klinkt niet bepaald gelijkwaardig.
Kwam ook even hard binnen toen dit zo werd gezegd....
Sunshine2222 schreef:
05-11-2019 11:16
@blijfgewoonbianca Tuurlijk, ik snap zijn redenatie ook. Snap alleen niet waarom iemand dan samen wil wonen. Voelt nu als huisgenoot Inwondende kok/schoonmaakster en weinig samen.

De optie die hij oppert is dat ik maar een eigen huis moet kopen en dat moet verhuren zodat in geval van relatie voorbij of overlijden ik daar kan gaan wonen. Wat bouw je dan samen op....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven