UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Rome90 schreef:
01-11-2019 14:33

Whattodo, je bent inderdaad relatief jong. In mijn omgeving speelde dat nog helemaal niet op die leeftijd, iedereen was nog druk aan de studie etc. Het begint hier pas de afgelopen 2 jaar.. dus vanaf 27 o.i.d. Verder wat Melon zegt, leeftijd zegt niks! Ik hoop dat je alleen maar fijne en leuke reacties krijgt op jullie mooie nieuws :heart:
Dankjewel! Ja mijn studie heb ik een jaar geleden al afgerond, dus daar ben ik gelukkig al wel mee klaar.
hollandaisesaus schreef:
02-11-2019 11:27

Toen mijn eerste werd geboren was ik ook 30+. Had van mij ook eerder gemogen, maar je hebt het niet altijd zelf in de hand. Het is goed zo.
Vind het altijd wel grappig, zulke jonge moeders, ik denk dan altijd: oh jee, als ik op die leeftijd een kind had gekregen, dan was dat nog met die-en-die flapdrol... :lol:
ik hoop dat ik de goede keuze qua man heb, maar dat weet je nooit van te voren.
whattodo97 schreef:
04-11-2019 13:26
Oh wouw, ook vrij jong. Hoe is dat jou bevallen op die leeftijd? als ik vragen mag.
Ik vond en vind het heerlijk om jong moeder te zijn. Zwangerschapscursus was wel echt een drama, daar zaten alleen maar vrouwen van 33+ die op mij neerkeken en mij daadwerkelijk de hele tijd negeerde. Toen mijn oudste net geboren was kreeg ik wel vaker reacties dat ik wel erg jong was, maar ik maak me niet zo druk over wat anderen van mij vinden of denken. Tegenwoordig heb ik helemaal geen last meer van opmerkingen ofzo.
Leeftijd zegt helemaal niets, je bent er aan toe op willekeurige leeftijd en afhankelijk ook van de omstandigheden denk ik. ik heb bewust gekozen om wat ouder te zijn, optimaal genoten van die 20-er tijd en aan mijn carrière gewerkt met het idee kinderen een goede basis te kunnen geven :) (niet dat je dit zonder niet kunt maar zo klopte het in mijn hoofd)

Ik denk niet dat iedereen er zo bewust mee bezig is overigens en het is natuurlijk ook fijn om een stabiele relatie te hebben maar moet je ook eerst de juiste partner vinden.

Dan over de zwangerschap, ik heb vooral veel bandenpijn. Lees dat dit veel voorkomt bij de tweede maar vind het zwaar irritant! Meer hier last van?
poezels schreef:
04-11-2019 19:40
Leeftijd zegt helemaal niets, je bent er aan toe op willekeurige leeftijd en afhankelijk ook van de omstandigheden denk ik. ik heb bewust gekozen om wat ouder te zijn, optimaal genoten van die 20-er tijd en aan mijn carrière gewerkt met het idee kinderen een goede basis te kunnen geven :) (niet dat je dit zonder niet kunt maar zo klopte het in mijn hoofd)

Ik denk niet dat iedereen er zo bewust mee bezig is overigens en het is natuurlijk ook fijn om een stabiele relatie te hebben maar moet je ook eerst de juiste partner vinden.

Dan over de zwangerschap, ik heb vooral veel bandenpijn. Lees dat dit veel voorkomt bij de tweede maar vind het zwaar irritant! Meer hier last van?
Ik heb ook erg veel last van mijn banden inderdaad. Merk nu ook alweer de eerste tekenen van bekkeninstabiliteit (heb ik bij mijn voorgaande zwangerschappen ook enorm veel last van gehad).
ik heb vooral last van mijn bekkenbodem :cry:

en ben sinds begin van de zwangerschap een kilo of vier afgevallen... maar dat komt er ongetwijfeld snel weer aan :popcorn:
Heb je bij je eerdere zwangerschappen ook last van je bekkenbodem gehad?

Ben je erg misselijk?
Hier ook wat last van bandenpijn, bij vorige zwangerschap totaal niet. Al 4 kg aangekomen trouwens, maar ik moet echt ff veel eten tegen de misselijkheid :bonk:
ik denk dat het gewoon een beetje een zwakke plek is na al twee kinderen eruit geperst te hebben ;-) zal de oefeningen van na de bevalling nog maar weer eens opzoeken. het is vooral als ik moet hoesten, die stomme verkoudheid is nog steeds niet over.

misselijk ja redelijk, 's ochtends gaat het eigenlijk wel... zolang ik niet eet. en heb ook snel een te vol gevoel als ik eet, ik eet echt veel kleinere porties.
kan er niet mee zitten hoor, en bij die eerste twee steeds ook eerst afgevallen en uiteindelijk toch 18 kilo aangekomen, dus dat komt vast helemaal goed. meer dan goed :lol: (en er mocht nog wel wat af van de vorige)
even een vraagje: volgens mij waren hier dames die van de dokter tabletten hebben gekregen voor de misselijkheid toch? Ik vroeg me af of je die alleen krijgt als je veel over moet geven of ook als je constant misselijk bent?
Lamaa schreef:
05-11-2019 21:08
even een vraagje: volgens mij waren hier dames die van de dokter tabletten hebben gekregen voor de misselijkheid toch? Ik vroeg me af of je die alleen krijgt als je veel over moet geven of ook als je constant misselijk bent?
Ook als je constant misselijk bent.
m-april schreef:
05-11-2019 21:24
Ook als je constant misselijk bent.
Dit inderdaad. En waar ik de allereerste keer een hele zure assistente aan de lijn had die vond dat ik alleen bij niks binnen houden die tabletten mocht, had m'n huisarts ze een dag later toch voor geschreven.
Mijn huisarts is heel aardig en begripvol. Heeft zelf jonge kinderen en een vrouw (die wss ook misselijk was).

Mochten ze stom doen kan je het altijd nog een beetje aandikken. Het is niet zomaar een beetje misselijkheid. Het beperkt je gewoon in alles.
_melon schreef:
05-11-2019 21:42
Dit inderdaad. En waar ik de allereerste keer een hele zure assistente aan de lijn had die vond dat ik alleen bij niks binnen houden die tabletten mocht, had m'n huisarts ze een dag later toch voor geschreven.
Mijn huisarts is heel aardig en begripvol. Heeft zelf jonge kinderen en een vrouw (die wss ook misselijk was).

Mochten ze stom doen kan je het altijd nog een beetje aandikken. Het is niet zomaar een beetje misselijkheid. Het beperkt je gewoon in alles.
Precies!

Volgens mij mag de verloskundige die middelen tegen misselijkheid ook voorschrijven, dus als de huisarts moeilijk doet kun je ook ff bellen met de verloskundige.
Bedankt voor jullie reactie. Dan ga ik toch eens bellen naar de dokter. De misselijkheid lijkt erger te worden, het beïnvloed mijn hele functioneren. Lig vandaag de hele dag op de bank/bed. Zodra ik opsta dan begin ik weer met kokhalzen. (Ik heb nog niet echt overgegeven)
Dus als ik hier thuis al niet normaal de dag door kom hoe moet ik dan werken? Pff, het valt me zwaar deze keer....
Lamaa schreef:
05-11-2019 22:01
Bedankt voor jullie reactie. Dan ga ik toch eens bellen naar de dokter. De misselijkheid lijkt erger te worden, het beïnvloed mijn hele functioneren. Lig vandaag de hele dag op de bank/bed. Zodra ik opsta dan begin ik weer met kokhalzen. (Ik heb nog niet echt overgegeven)
Dus als ik hier thuis al niet normaal de dag door kom hoe moet ik dan werken? Pff, het valt me zwaar deze keer....
Heel herkenbaar. Ik zou trouwens geen wonderen verwachten van die medicijnen, ik ben nog steeds enorm misselijk..
Hoe doen jullie dat dan op je werk? 🤔
Lamaa schreef:
05-11-2019 22:11
Hoe doen jullie dat dan op je werk? 🤔
Ik ben huismoeder, maar als ik wel zou werken dan zou ik me ziek melden. Ik zou op deze manier echt niet kunnen werken, zelfs boodschappen doen lukt me momenteel niet.
Pff, wat een drama die misselijkheid. Vanmorgen twee stappen in de keuken en ik ging alweer zwaar over mijn nek.
Ik ben er zo klaar mee.
Gisteren de werkdag door gekomen door niks te drinken en snoepjes te eten.
Ik lig elke avond om acht uur al in bed. Maar ben nu alweer doodop.
Moet straks naar de tandarts en boodschappen doen vandaag en dag met de kinderen. Hoe dan?!
Morgen weer werken. Mss toch ziek melden en even een dag bijkomen zonder kinderen in huis. Maar zal vrijdag toch weer moeten werken.

Ik vind mezelf heel zielig :facepalm:
Ik kreeg het gewoon voorgeschreven na telefoontje met de assistente, deden helemaal niet moeilijk. Neem er nu op werkdagen 2, 1 voor t slapen en 1 als ik wakker wordt. Als ik vrij ben enkel voor t slapengaan (ja dat is vaak ook voor 9 uur :lol: ) Maar nog steeds hele dag misselijk. Op het werk heb ik t verteld dat ik zwanger ben, omdat ik gewoon minder productief ben en ook al paar keer heb moeten overgeven.
Nog even dames, dan wordt t hopelijk minder, nog ff volhouden
Ooh springmommy Ik voel met je mee hoor. Ik vind mezelf ook heel zielig. 😥 ik sloeg m’n benen vanmorgen uit bed en toen begon ik ook al weer te kokhalzen. Ik ben nu m’n best aan het doen om m’n dochter naar de crèche te brengen.. wat een opgave. Benieuwd hoe deze dag weer gaat verlopen....
Hoi lamaa,

Ik heb ook emesafene van de huisarts gekregen. Het verricht geen wonderen, maar haalt soms de scherpe randjes er af.
Met emesafene mag je niet zomaar rijden, het kan je reactievermogen beïnvloeden.
Ik werk nu al weken niet meer. Het was voor mij ook zo invaliderend, dat ik niet meer alleen kon douchen bijvoorbeeld, en mijn man hele dagen thuis moest zijn om me te verzorgen. Nu met medicatie gaat hij toch 5 uur per dag naar werk en kan ik zelf in huis rondlopen.
Als je aangeeft dat het ook je hele functioneren belemmert zou ik me niet meer druk maken om werk ;) dat komt wel weer als het weer beter gaat.
Wat vervelend dat jullie allemaal zo ontzettend misselijk zijn. Hopelijk wordt dat bij iedereen binnen een paar weken minder.

En als je je slecht voelt, dan is er toch niks mis mee om je ziek te melden? Er groeit een klein babytje in je. Goed voor jezelf en dus ook de baby zorgen ;)

Mijn misselijkheid lijkt wel een stuk minder te worden, maar die vermoeidheid. Ik werk nu mijn derde dag achter elkaar en ben echt bekaf. Ik zou het liefst de hele dag in bed gaan liggen.
Ik heb de vorige zwangerschap een paar dagen emesafene gebruikt, maar werd daar zo duf van dat ik om die reden niet kon werken. Oa omdat ik moet autorijden, maar ook omdat ik scherp moet zijn qua werk (hoewel je je kan afvragen in hoeverre ik dat nu ben).

Morgen zou ik een dag nascholing hebben, maar denk dat ik dat maar skip en de hele dag in bed ga liggen. En dan vrijdag weer proberen te werken.

T stomme is dat als ik in gesprek ben op mijn werk, ik door adrenaline (denk ik), me best ok voel. Het is vooral als ik achter de computer zit. Maar goed, dat is een groot deel van de dag.
m-april schreef:
05-11-2019 22:17
Ik ben huismoeder, maar als ik wel zou werken dan zou ik me ziek melden. Ik zou op deze manier echt niet kunnen werken, zelfs boodschappen doen lukt me momenteel niet.
vind je het niet juist veel pittiger met kinderen thuis te zijn? ik was altijd blij dat ik na mijn mamadag nog een dagje kan "uitrusten" op werk :lol: ik had echt niet per se een heel relaxte baan, maar je kon wel gewoon af en toe rustig een boterham eten, of naar de wc zonder een kind op elke knie.
hollandaisesaus schreef:
06-11-2019 11:14
vind je het niet juist veel pittiger met kinderen thuis te zijn? ik was altijd blij dat ik na mijn mamadag nog een dagje kan "uitrusten" op werk :lol: ik had echt niet per se een heel relaxte baan, maar je kon wel gewoon af en toe rustig een boterham eten, of naar de wc zonder een kind op elke knie.
Haha het valt me wel zwaar vandaag ja. Maar in principe zitten de meiden gewoon op school, dus dan heb ik wel echt alle rust in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven