UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
vind je het niet juist veel pittiger met kinderen thuis te zijn? ik was altijd blij dat ik na mijn mamadag nog een dagje kan "uitrusten" op werk :lol: ik had echt niet per se een heel relaxte baan, maar je kon wel gewoon af en toe rustig een boterham eten, of naar de wc zonder een kind op elke knie.
haha ja dat heb ik ook, vandaag dagje thuis met dochter en ben blij dat ze nu op bed ligt, kan ik zelf ook ff plat. Het is een schatje, maar wel intensief en heeft graag entertainment van mama :lol:
Ik neem wel gewoon emesafene en rij auto + werk. Eerste paar dagen was ik ook heel duf idd, maar nu gaat dat wel weer wat beter. Moe ben ik toch wel eind van de dag.
Vervelend al die misselijke dames!
Ik heb nog steeds sinds een week of 2 helemaal nergens last meer van, sterker nog, ik heb mega veel energie! Niet normaaal!
Er is al een mooi buikje zichtbaar.
Kikikip schreef:
06-11-2019 13:21
Vervelend al die misselijke dames!
Ik heb nog steeds sinds een week of 2 helemaal nergens last meer van, sterker nog, ik heb mega veel energie! Niet normaaal!
Er is al een mooi buikje zichtbaar.
Kan je een beetje van die goede flow naar mij sturen dan aub? Ik heb het nodig! 😳😅
+1
+2 :bye:

Iemand al ingeschreven voor kraamzorg trouwens? Ben ff vergeten wanneer dat ongeveer moest....
Nee, ik heb mezelf nog niet ingeschreven bij kraamzorg. Eerst morgen de eerste echo eens afwachten.. spannend vind ik het!
Ik heb ergens nog een briefje liggen met "wanneer je wat in welke week" moet regelen. (Van m'n vorige zwangerschap) mijn vriend en ik zijn niet getrouwd dus dan moet je ook nog erkennen enzo.
Oh wat naar al die misselijkheid. Ik kan tot nu toe werken, ben wel heel blij als het 1 van m'n thuiswerkdagen is (1x per week). Scheelt toch ook weer in 'dat masker opzetten' alsof alles helemaal goed gaat. Ben ook niet continue misselijk maar met vlagen. Maar ik mag volgens mij nog heel blij zijn als ik jullie hoor. Ben van de week wel 1 nacht heel beroerd geweest en dacht toen ook: als ik me morgenochtend zo voel meld ik me ziek. Maar dat was dus niet nodig.

Hier is de contactpersoon van Moeders voor Moeders net weg. Ben benieuwd hoe dit me gaat bevallen, maar ik vind het toch wel belangrijk. Vond het in ieder geval leuk om de HCG test te zien, die werd lekker snel donker. Mooi tussenstapje totdat ik volgende week donderdag EINDELIJK de echo heb. Spannend. Pas na de echo ga ik verder kijken naar stappen te ondernemen zoals kraamzorg etc.

En Kikikip, wat heerlijk voor je!
Livingontheedge schreef:
06-11-2019 13:59
+2 :bye:

Iemand al ingeschreven voor kraamzorg trouwens? Ben ff vergeten wanneer dat ongeveer moest....
Volgens mij hoeft dat pas als je 20 weken bent.. maar pin me er niet op vast 😅
Blegh, wat ontzettend naar zoveel misselijken! Ik stuur jullie ook alle energie. Heb t zelfde als kikikip, voel me eigenlijk prima. Al durf ik dat bijna niet te zeggen te midden van al die ellende.. Vind t dan wel weer fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die voor 21 uur slaapt.. Met een intensieve fulltime baan en een kleine die zich nog steeds niet aan de wintertijd houdt, echt nodig!

Houd vol allemaal!
Ik vind het juist wel fijn om te lezen hoor, dat er ook mensen zijn die zich wel goed voelen. Dat geeft de burger weer een beetje moed ;-)

Kraamzorg bestaat hier niet, heb bij kind2 het concept van de NL kraamzorg aan mijn verloskundige (die na de geboorte een paar weken lang eerst elke dag en later om de dag een uur op huisbezoek kwam, ook niet gratis lijkt me) uitgelegd en die keek me echt aan alsof ze water zag branden :lol: Maar een fruithapje klaarmaken was er niet bij :-D
@kikikip fijn dat je je goed voelt. Lekker van genieten.

Hier is de ergste misselijkheid sinds een aantal dagen wat minder. Ik hoop dat deze lijn door zet. Tenminste niet meer overgeven!

@lama succes met de echo!

@kraamzorg. Hier meteen ingeschreven. Verloskundige praktijk heeft een eigen kraam bureau. Ideaal. Ze werken goed samen. Verloskundigen en kraamverzorgenden als een team zeg maar. Vorige keer goed bevallen dis nu doen we dat weer zo.
Maar ik dacht zelf rond week 12-14 aanmelden vroeg genoeg toch?

Hier vandaag 10 weken zwanger. Ik ga het mandaag op werk vertellen. Best spannend. Herkenbaar voor iemand?
Lamaa succes met je echo! Hoelaat mogen jullie?

@Kaartje fijn dat je misselijkheid afneemt! En het lijkt me zo fijn om op werk te vertellen. Combinatie van leuk en spannend. Denk je dat ze het vermoeden? Weet je leidinggevende het al of vertel je het vandaag aan iedereen?

Maar het lijkt me vooral fijn als de mensen op werk het weten. Vind het op het werk het moeilijkst om verborgen te houden, ze zien je toch vaak. Nu heb ik vannacht echt een :swear: nacht gehad en werk ik 'met een smoesje' thuis. Ben niet zo van het liegen enzo dus ik vind dit heel frustrerend. Maar wil in ieder geval de echo afwachten.
Ik ben gisteren de hele dag kots beroerd geweest, was echt vreselijk. Gelukkig gaat het vandaag redelijk, al ben ik wel gewoon echt heel beroerd.

Maar dat moet maar.

Op m'n werk weet 1 collega het, maar ze wisten ook van m'n miskraam. Ik wil het verder pas vertellen zodra de families het weten. En we weten nog niet wanneer we dat gaan doen. Met Sinterklaas lijkt ons wel leuk.
ooooh! :heart: :heart: :heart:
Wij hebben een goede echo gehad vandaag! :flirting:
Ik ben zo opgelucht voor nu. Bizar weer hoor om te zien dat er gewoon een nieuw mensje in je groeit.
Over 1 week de intake en over 4 weken de termijn echo.
Voor nu ga ik even genieten van het goede nieuws! :yes:
Lamaa wat fijn!!! Mooi hè, om te zien dat er echt een mensje in je groeit.

Hier weer zwaar dagje. Ziek thuis en vooral in bed. Maar ja, moest er toch een keer uit om iets te drinken. En meteen weer over mijn nek gegaan. Ik baal zo.
Gelukkig zijn de kids bij mijn ouders vandaag en eten ze daar ook.
Maar pff, ik vind dit wel echt heel zwaar.
Word er ook wel somber van. Stel dat het toch nog mis gaat, het is nog zo pril. Dan denk ik niet dat ik dit nog een keer wil doormaken.
Heb ook geen energie meer nu natuurlijk, eet heel weinig. Ga maar weer in bed liggen. Morgen moet ik wel weer werken. Bah.
Jaaaa Lamaa super fijn zeg!

@Springmommy wat naar dat je je zo voelt en dat je er ook neerslachtig van wordt. Hopelijk wordt het snel beter. En ehm.. ziek is ziek he.. ook al is oorzaak zwangerschap. Probeer jezelf niet naar werk te forceren. Is in dit geval altijd ondergeschikt.

Gelukkig voel je je iets beter dan gister Melon
@lammaa gefeliciteerd!!!

@springmommy sterkte en beterschap.

@werk vertellen ik vind het ook leuk spannend. Ik heb geen leidinggevende. Ik werk in een zelfsturend team. Dus meteen op een werkoverleg aan alle collega's.
Springmommy schreef:
07-11-2019 15:28

Hier weer zwaar dagje. Ziek thuis en vooral in bed. Maar ja, moest er toch een keer uit om iets te drinken. En meteen weer over mijn nek gegaan. Ik baal zo.
Word er ook wel somber van. Stel dat het toch nog mis gaat, het is nog zo pril. Dan denk ik niet dat ik dit nog een keer wil doormaken.
Heb ook geen energie meer nu natuurlijk, eet heel weinig. Ga maar weer in bed liggen. Morgen moet ik wel weer werken. Bah.
Och meis wat naar. Heb je al medicatie tegen de misselijkheid?
Springmommy schreef:
07-11-2019 15:28

Ooh, heel herkenbaar hoor. Ik heb geloof ik al 100x tegen mijn vriend gezegd “mocht deze zwangerschap goed gaan, is het genoeg en houden we het met 2 kindjes” want hoe ik me nu af en toe voel... 😰 om eerlijk te zijn valt het me echt wel tegen hoor.

Bij mij gaat het nu sinds 1,5 dag wel wat beter. De misselijkheid is er weer met vlagen ipv een hele dag. Maar goed, ik weet ook dat het zo weer kan veranderen.
m-april schreef:
07-11-2019 16:54
Och meis wat naar. Heb je al medicatie tegen de misselijkheid?
Nee, geen medicatie. Ik heb vorige zwangerschap emesafene gebruikt, maar daar werd ik toen zo duf van dat ik alsnog niet kon werken.

Ik kijk morgen ff hoe het gaat met werken. En het weekend weer proberen rust te pakken. Voor zover mogelijk met twee kleine boeven. Kan ook niet de hele dag in bed liggen natuurlijk. Hoewel het dan nog het best te doen is. Maar dat is niet houdbaar.
Bah, hoop dat het snel over is. Maandag pas acht weken...
Springmommy schreef:
07-11-2019 18:45
Nee, geen medicatie. Ik heb vorige zwangerschap emesafene gebruikt, maar daar werd ik toen zo duf van dat ik alsnog niet kon werken.

Ik kijk morgen ff hoe het gaat met werken. En het weekend weer proberen rust te pakken. Voor zover mogelijk met twee kleine boeven. Kan ook niet de hele dag in bed liggen natuurlijk. Hoewel het dan nog het best te doen is. Maar dat is niet houdbaar.
Je zou ook gembercapsules kunnen proberen. Dat helpt ook tegen zwangerschapsmisselijkheid.

Hoe oud zijn die boeven van jou?
Hi allemaal,

Mag ik met jullie mee kletsen? Hier op 27 sept een positieve test gehad, als grote verrassing nadat we te horen hadden gekregen dat de kans hierop heel klein was door PCOS. Het is ons eerste kindje en als alles goed mag gaan waarschijnlijk ook ons enige.

19 okt een prachtige eerste echo met een mooi kloppend hartje gehad bij 7 weken. Uitgerekend op 5 juni.

Ik ben nu bijna 10 weken zwanger. Mijn kant van de fam hebben we het nieuws al verteld, een en al liefde! :heart:
De 14e willen we het in de avond aan de andere kant van de familie vertellen. We hebben dan in de ochtend nog een extra echo omdat ik het wel erg lang vind duren om echt tot 12 weken te wachten. Vind het nu toch wel weer heel spannend om over een week te gaan zien of alles nog steeds goed is.

Kwaaltjes beperken zich tot erge vermoeidheid, opgeblazen buik en regelmatig een heel onprettig gevoel in mijn maag. Echt misselijk met kokhalzen of overgeven ben ik gelukkig niet. Wel de hele dag honger en trek in alles!

@Melon; ik heb zojuist serieus mijn man naar de supermarkt gestuurd omdat ik trek had in meloen na het zien van jouw plaatje en naam. De lieverd heeft het nog gedaan ook dus ik zit nu heerlijk aan een bakje meloen! :lol:
Koala89 schreef:
07-11-2019 19:31
Hi allemaal,

Mag ik met jullie mee kletsen? Hier op 27 sept een positieve test gehad, als grote verrassing nadat we te horen hadden gekregen dat de kans hierop heel klein was door PCOS. Het is ons eerste kindje en als alles goed mag gaan waarschijnlijk ook ons enige.

19 okt een prachtige eerste echo met een mooi kloppend hartje gehad bij 7 weken. Uitgerekend op 5 juni.

Ik ben nu bijna 10 weken zwanger. Mijn kant van de fam hebben we het nieuws al verteld, een en al liefde! :heart:
De 14e willen we het in de avond aan de andere kant van de familie vertellen. We hebben dan in de ochtend nog een extra echo omdat ik het wel erg lang vind duren om echt tot 12 weken te wachten. Vind het nu toch wel weer heel spannend om over een week te gaan zien of alles nog steeds goed is.

Kwaaltjes beperken zich tot erge vermoeidheid, opgeblazen buik en regelmatig een heel onprettig gevoel in mijn maag. Echt misselijk met kokhalzen of overgeven ben ik gelukkig niet. Wel de hele dag honger en trek in alles!

@Melon; ik heb zojuist serieus mijn man naar de supermarkt gestuurd omdat ik trek had in meloen na het zien van jouw plaatje en naam. De lieverd heeft het nog gedaan ook dus ik zit nu heerlijk aan een bakje meloen! :lol:
Wat ontzettend bijzonder, gefeliciteerd!

Fijn dat je weinig last van kwaaltjes hebt 🙂
Springmommy schreef:
07-11-2019 18:45

Jeetje wat rot. Had je dat na een paar dagen nog steeds? In principe zou de dufheid na 3 dagen wel moeten verdwijnen.
Je kan ook Primperan vragen, misschien reageer je daar beter op?

Ik was emesafene gisteren vergeten en ondanks dat ik 'm wel genomen had later, ben ik de hele dag kots beroerd geweest. Vreselijk, ik weet hoe je je voelt. Ik heb ook al bij mezelf gedacht; als dit weer mis gaat weet ik niet of ik nog wel wil. Pff.
Haha welkom Koala89, ik heb nu zelf ook wel zin in meloen haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven