2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Jobje, jeetje mina wat zal dit schrikken zijn geweest zeg en Michigan ook al geen goed nieuws. Lieve meiden, huil, schreeuw en knuffel met iedereen die je lief is. Weet dat ik verschrikkelijk veel aan jullie denk!!
En even een ander berichtje voor de rest.

Teddy, wat een hel. Mini had er dus geen zin in gister, wat enorm zielig. Je hebt een goede beslissing gemaakt om weer naar huis te gaan. Zo heeft niemand er wat aan en je hebt het geprobeerd en je bent toch even geweest.

Ellein, wat een frustratie met de kdv! Kan me voorstellen dat je geirriteerd bent, zou het wel even met hun bespreken. Vertel je frustratie, wellicht snappen ze het dan en stellen ze je beter op de hogte.

Missc, werk ze vandaag. Mag je eerder naar huis? Dan ook lekker lang weekend. Doe je dan een beetje rustig aan. Neem even je tijd af en toe.

Gorgi, ik ben ook heel benieuwd hoe de punctie is gegaan. Laat je het snel weten?

OGG, lekker muffins!!!!!!!!!!!!!!!!! Heb je ze ook versierd met lekkere en leuke dingen?

Floortje, wanneer mag je beginnen of heb je je avw gesprek?

Vera, wat leuk dat je ook gaan zwemmen. Ben benieuwd hoe jouw ervaring is. En een nieuw tuinset met dit weer is het natuurlijk heerlijk om daar lekker van genieten. Ik denk dat ik zo ook de tuin even inga om het wat mooier te maken. Balen dat het hier qua bewolking dicht trek.

Ik ben vrij vandaag. Dat werdt me gister medegedeeld om 15.00 uur. Ik wilde gewoon werken, want Rossiaman is niet vrij, dus vondt het zonde van mijn vrije dag, maar geen keuze en moest thuis blijven.... -1 vakantiedag. Ik ben nog nooit zo boos geweest en hier is zeker het laatste woord nog niet over gesproken.

Voor de rest gaat het goed. Feestje was gezellig, maar niet zo best geslapen door bovenstaand. Doe dus maar rustig aan vandaag. Heb het idee dat mijn eierstokken wat vol lopen.
he balen van die vrije dag rossia, net wanneer je je vakantiedagen zo goed kunt gebruiken. Ik heb ook zo'n regel in mijn contract staan dat je baas je per jaar een aantal verplichte vrije kan opleggen. Heel frustrerend. Dagen als deze worden daar vaak voor uitgekozen of bijvoorbeeld de vrijdag na hemelvaart omdat dan veel bedrijven dicht zijn.
Teddy, het punt is dat hier niets over in mijn contract staat!! Impulsieve actie van mijn baas en heb ook geen extra adv-dagen ofzo. Gaat dus van mijn dik verdiende 25 vakantiedagen af.....

Gelukkig is het mooi, weer dus maar even op naar Intratuin.
Hee meiden!

Michigan en Jobje, hoe gaat het met jullie??

Ellein, ik kan je frustratie goed voorstellen. Dat is ook 1 van de punten die ik ga bespreken in het intake gesprek. Ik wil dat wij de eerste zijn die ons meisje iets nieuws geven, niet het kdv!!

Teddy, wat jammer dat uk niet echt in haar hum was gisteren. Ik heb het de laatste tijd ook hoor, als ze doodmoe is wil ze alleen op een bekende plek slapen. In haar bedje of in de auto... In de auto wordt ze trouwens steeds driftig als we stilstaan en probeert dan met man en macht uit de MC te klimmen. En huilen!!! Als we dan weer gaan rijden is ze weer stil.

Rossia, niet leuk van je baas! Wij hebben altijd op goede vrijdag vrij. Maar onze baas mag inderdaad 1 dag per jaar verplicht stellen. Meestal doen ze het niet. Ik zou er toch werk van maken als ik jou was. Als het nergens in je contract staat mogen ze dit niet zomaar doen!

De tuinset blijft nog even op zolder staan. We laten nog voor de zomer onze achtertuin doen. Als die af is dan komt de nieuwe set erin. We hebben nml. nu een vijver in de tuin en die wil ik weghebben voor uk mobiel wordt.

Ik weet trouwens niet meer wie het vroeg, maar als ik ga sporten passen mijn ouders op. Ze wonen om de hoek van de sportschool en ze staan te springen om op te passen. Ik kan ook 's avonds sporten als manlief thuis is, maar tot nu toe nog niet toe gekomen. Er is wel oppas op de sportschool, daar moet je wel voor betalen.

Zo, we gaan de kleine even badderen en dan voeden en daarna zoeken we ons favoriete terrasje maar weer eens op! Nog even genieten van het mooie weer!!!

O ja! Bijna vergeten: we hebben de knoop doorgehakt en we hebben geboekt! Over 2 weken liggen wij lekker aan het zwembad!!!

Fijne dag allemaal!

En Michigan en Jobje, nog even een voor jullie!
Ha meiden,

even snel want heb het even een beetje druk: nacht goed doorgekomen! Dank voor al jullie lieve berichtjes. Duurde wel heel lang voordat meisje sliep, ze was duidelijk bek af van de hele dag. Eerst al uitkleden en onderzoek bij het CB en daarna bij de artsenpost, niet leuk allemaal! Maar goed, het is uiteindelijk vanmorgen na veel gedoe gelukt om urine op te vangen (en nog veel ook!) en dat ligt nu bij de huisarts. We mogen daar om 13.30 over bellen. Geen verhoging meer gelukkig, temp is nu 37.2. En ze heeft - toen ze eenmaal sliep - als een blok geslapen en kwam pas om 6 uur voor voeding. Heb zelf minder geslapen maar dat was te verwachten - dat halen we wel weer een keer in!

Goed, ga haar nu weer even wat aandacht geven. Ik hou jullie op de hoogte. En nogmaals dank!!
Rossia, wat een actie van je baas zeg! Idioot, en daar moet jij dan een vakantiedag voor opofferen. En wat omschrijf je je eierstokken leuk . Ben benieuwd hoe het er op de echo uitziet zondag.

Michigan, wat fijn dat mini de nacht goed is doorgekomen (en jullie ook dan!). Hopen dat de urine er goed uitziet. Nog even afwachten dus.

Teddy, wat een ellende gisteren . Vandaag maar even eenn rustdagje ter compensatie.

Missc, bikkelze en fijne middag!

Vera, wat een heerlijk vooruitzich! Lekker even op vakantie En veel plezier op het terras vanmiddag.

Ik vind het op zich ook niet zo erg dat ze uk water en fruit hebben gegeven, alleen vind ik het niet goed van ze dat ze dat doen zonder overleg. Nu is het water en fruit, straks is het een koekje omdat er iemand jarig is, en dat is toch niet de bedoeling. Alles in ons eigen tempo. Ga het dinsdag zeggen en dan weten ze ook dat ze dat in het vervolg even in overleg moeten doen. Niet dat uk dat niet mag hebben, maar graag na goedkeuring van ons.

Voedertijd!
joepie vera wat goed zeg! Heerlijk vooruitzicht. en wat snel al...

ik ga ook maar weer eens de vakantieboeken induiken.
oh michigan vergeet jou helemaal. Ben benieuwd naar de uitslag. In elk geval een goede nacht gehad en geen verhoging meer. Das een goed teken.

Rossia als er niets over in je contract staat vind ik dat het op kosten van de baas moet. Wat een onzin.
Hoi allemaal,

Vera, lekker vakantie!

Michigan, gelukkig een goede nacht voor het kleintje. Hoe was de uitslag vandaag?

Bedankt voor jullie lieve, meelevende berichtjes!

Ik heb vandaag een wat positievere uitslag. Vanmorgen naar de gyn geweest voor een echo. Deze keer was het een vrouw die veel communicatiever en socialer was. Ze legde precies uit wat ze aan het doen was en wat er aan de hand was.

Het schijnt een infectie aan het hartje te zijn. Het hartritme was nog steeds onregelmatig, maar het was niet erger geworden dan gisteren. Ik moet dinsdag weer terug en als het dan nog stabiel is (niet goed dus, maar wel stabiel), dan hoef ik nog maar 1x in de week. Zodra het erger wordt of ik voel minder leven dan moet ik meteen aan de bel trekken en dan wordt het kindje gehaald middels een keizersnede. Ik kom nu ook bij hun in traject, dus niet meer bij mijn eigen vlos. Ik weet alleen paar dingen nog niet: waarom krijg ik nu geen medicijnen om de infectie tegen te gaan en als het hartje zo blijft kan ik dan wel normaal bevallen of is dat toch te zwaar voor het kindje.

Nou ja, dat vraag ik dinsdag wel. Ik heb in ieder geval het gevoel dat ik weer een beetje kan ademhalen...

Liefs, Jobje
jobje dat zijn positievere berichten. Fijn dat je een beetje gerustgesteld bent en nu een gyn had die zo prettig was. Blijft wel spannend hoor. Hebben ze al iets gezegd over evt behandeling als het kindje geboren wordt of is dat nog te ver vooruit gedacht? Hoeveel weken ben je nu? 34?
Hoi Teddy, ja, het blijft zeker wel spannend, er is toch nog steeds iets met het hartje aan de hand wat slechter kan worden, maar ik probeer nu maar even van het positieve uit te gaan, maar probeer er wel rekening mee te houden dat het een keizersnede wordt en dat het ook vroeger wordt dan 1 juni. Het kindje zou dan medicijnen krijgen als het uit de buik is, maar wat voor medicijnen weet ik niet.

Ik ben nu 32,5 week. Was de keizersnede jou tegengevallen? En mag je in principe de volgende keer wel gewoon bevallen?
de keizersnee is mij enorm meegevallen. ik voelde geen pijn. alleen wat getrek in mijn buik. De ruggenprik viel me ook 100% mee. Het zetten voelde ik helemaal niet, en het inspuiten van de vloeistof voelt wat koud en tintelend. Het is heel bizar om te merken dat je je onderlichaam niet meer voelt. Ook het herstel is bij mij heel snel gegaan. De wond geneest mooi en de pijn achteraf is minimaal. Ik moest meer herstellen van de gruwelbevalling dan van de keizersnee. Het enige minpunt vind ik nog steeds dat je niet het moment van 'de baby op je buik' en 'het doorknippen van de navelstreng' hebt gehad. De baby wordt uit je buik gehaald, en heel even boven het gordijn gehouden en dan meteen meegenomen. Vervolgens word je gehecht. Na alle standaard onderzoekjes is meisje nog heel even bij me geweest. Daarna heb ik haar pas weer op de verloskamer gezien. Als ik dan al die bevallingsverhalen lees vind ik dat wel moeilijk. Dat 'gevoel' ken ik dus niet. Dat eerste huid op huid contact waar iedereen het over heeft hebben we moeten missen.

Ik mag in principe de volgende keer gewoon bevallen. Wel kom ik vanaf 36 weken onder controle van de gyn en krijg ik extra controles. Er bestaat een risico dat het litteken van je baarmoeder scheurt hetzij tijdens je zwangerschap of tijdens de bevalling. De kans hierop is vrij klein, maar bevallen moet dus in het ziekenhuis.

Hoe ik er nu over denk is dat ik bij een volgend kindje ook weer een keizersnee wil. Mijn bevalling is zo ontzettend zwaar en pijnlijk geweest dat ik heel erg bang ben voor een volgende. Misschien dat ik daar later anders over denk, maar het is nu natuurlijk pas 11 weken geleden en het staat nog vers in mijn geheugen. Als je verder nog iets wilt vragen of weten, dan hoor ik het wel.
Jobje, wat fijn dat deze vrouw wel de tijd nam en dingen ging uitleggen. Nog wel veel vragen voor dinsdag, maar die kun je dan ook stellen. Even weer wat tot rust komen en dan op naar dinsdag. Gelukkig kan Teddy je veel vertellen over de keizersnede.

Michigan, hoe is het met meis? Toch geen slecht teken dat je vanmiddag nog niet hier bent geweest?
Mail
michigan heb je al wat gehoord?
Jobje, gelukkig was de gyn vandaag positiever! En wat fijn dat ze zo goed de tijd heeft genomen om je alles duidelijk uit te leggen! Ik hoop heel erg dat je kleintje gewoon nog lekker tot iig 37 weken in je buik mag blijven zitten en dat alles gewoon helemaal goed komt!!!

Ellein, ik zou er ook zeker wat van zeggen op het kdv! Het gaat er denk ik niet zozeer om dat ze iets hebben gegeven, maar dat ze dat hebben gedaan zonder eerst goed te overleggen en dat het idd jullie keuze moet zijn om iets te geven en niet die van het kdv.

Hier weer een heerlijk dagje terras gehad. Daarna nog even een spijkerrokje gekocht, want het positierokje wordt nu toch echt te groot.

Ik kom straks nog even kijken, want OGGvriend gaat naar de voetbal, dus uk en ik hebben vanavond het rijk alleen.
Vergeet ik michigan.... heb je al iets gehoord?!

Teddy, dat lijkt me ook naar ja, dat je dat gevoel van die baby op je buik hebt moeten missen!
hoi meiden,

ben ik ook weer even, wat een heerlijke dag vandaag. Vandaag voor het eerst bloed laten prikken voor mijn eisprong bepaling, volgende week mag ik nog 2 keer. Hopelijk is dat goed nieuws en dan is alles gewoon verder in orde. Geen idee wat mijn gevoel is over deze maand. Ben er eerlijk gezegd wat minder mee bezig geweest gezien al het gedoe rondom werk. Ik hoop natuurlijk op mooi nieuws volgende week, maar reken ook nergens op.

Jobje, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de gyn, prettig dat zij alles goed uit kon leggen. Hebben ze het erover gehad wat voor soort infectie het is? Dat ze jou niet kunnen behandelen met medicijnen voor de kleine is niet zo heel gek. Lang niet alles komt werkzaam (of voldoende werkzaam) door de placenta. De placenta houdt best wel veel tegen, meestal is dit maar goed ook hoor. Ik hoop dat je kleintje mag blijven zitten tot 36-37 weken maar gelukkig ben je in ieder geval al voorbij de 32 weken en lijkt je kindje heel mooi qua formaat te zijn, dat scheelt altijd wel. Ik wens je heeeel veel succes de komende weken!

Michigan heb jij al nieuws? Ik ben erg benieuwd. Gelukkig lijkt je meisje er niet al teveel last van te hebben maar is toch heel spannend denk ik.

Teddy wat jij beschrijft over de keizersnede is ook wat de meeste vrouwen het naarste vinden aan een keizersnede. Helaas is dat niet op te lossen, gelukkig kan je tegenwoordig meestal wel een ruggenprik krijgen en geen narcose. Ik begrijp trouwens wel dat je liever de volgende keer een keizersnede krijgt, maar vergeet niet dat ze je een volgende keer veeeeeeel minder lang laten rommelen hoor. Als je kindje dan nog goed gaat liggen kan dat wel een heleboel schelen. Maar jou gevoel blijft het belangrijkste.

Rossia, zucht wat een rot streek van je baas. Zou daar ook stevig van balen. Last van je eierstokken of valt het mee?

OGG lekker wezen shoppen dus. Ben wel een beetje nieuwsgierig bij welke stad in brabant in de buurt je woont. Aangezien ik zelf brabo ben. Slaap trouwens morgen in brabant en ben er de hele zondag.

Ellein geen bloemkool meer dus, is volgens mij ook best een overgang van fruit naar bloemkool. Worteltjes zijn toch wat zoeter. Koolrabi enzo schijnen kindjes ook lekker te vinden....

Vera heerlijk vakantie! Ik ga ook over iets minder dan 3 weken weg, oh ik kan haast niet wachten!

Mimpje heb je eigenlijk last van stuwing gehad? Of viel dat allemaal wel mee?

Ben vanavond alleen, vannacht ook. Manlief gaat een kennedy-mars lopen (80km!!!) is de 3de keer dat hij dit doet. Hij moet om 5.00 uur starten in limburg dus slaapt daar bij kennissen vannacht. Pff ik doe het hem niet na hoor. Ik geniet nog even van laatste vrije dagen, dinsdag weer werken!

X Floortje
pfff floortje 80 km lopen?? mijn hemel wat een eind! respect hoor...!

Begrijp heel goed dat een volgende bevalling heel anders kan/zal zijn, maar ben er wel heel erg angstig voor. Nu kan en wil ik het eerst komende jaar niet zwanger worden dus heb ik genoeg tijd om er over na te denken. misschien verandert mijn mening wel.

Natuurlijk bevallen lijkt me heel mooi, maar niet op de manier zoals het bij mij gegaan is.
Teddy ja mij zie je ook niet doen, maar ja manlief is een beetje gek hoor. Hij heeft ook niet getraind dus echt verstandig is het niet.

Snap heel goed dat je bang bent voor een bevalling hoor, ik zou ook heel erg bang zijn, echt bang hoor. Jij hebt ook echt eem rot bevalling gehad dat zal niemand ontkennen hoop ik. Gewoon tegen de tijd dat je eraan toe bent een goed gesprek met de gynaecoloog aangaan hoor en als jou wens echt een keizersnede is dan denk ik dat ze daar best in meegaan. Angst mag namelijk geen reden zijn om niet nog een kindje te krijgen.
Dat ben ik ook wel van plan hoor. We willen heel graag nog een broertje of zusje voor mini in de toekomst. Heb mijn verloskundige al gevraagd of ik voorkeur kan uitspreken voor een keizersnede en dat kon met mijn achtergrond volgens haar. Tegen de tijd dat het zover is zal ik mijn angst, als die dan nog aanwezig is, zeker met haar of met de gyn bespreken.

Dat wordt voetjes masseren dit weekend!
Teddy vrees dat niet alleen zijn voetjes pijn zullen doen dit weekend, maar ja is volwassen vent he, hij doet het zichzelf aan..
ja maar mannen zijn altijd heel zielig als ze pijn hebben of ziek zijn
hehehehehe dat klopt helemaal, al vindt hij natuurlijk zelf van niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven