2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Floortje van harte! Wat een goed nieuws meid! Ik zeg: PROOST!!

Hier iets minder positief. Er zit toch iets in de urine: althans, er is een spoortje rode bloedcellen gevonden. De huisarts overlegt nu met de kinderarts en we worden er straks over teruggebeld. BLEGH. Dit was niet de bedoeling!!!!!!
Teddy, die echo kan pas bij 3 maanden, dus daarvoor hebben we nog even!
Floortje: gefeliciteerd!! En dan ws alweer zo snel kunnen beginnen, klinkt helemaal goed! M.b.t. je salaris: volgens mij heb je wettelijk gezien recht op een salaris dat tenminste even hoog is als je voorgaande salaris. Ik zou het altijd proberen! (maar natuurlijk niet zo hard spelen dat ze toch wel op zoek gaan naar een ander )

Michigan: he bah! Laat je even wat weten als je de huisarts hebt gesproken?!

Mimpje: op de fiets naar de dienst toe...dat zal wel gevoelig zijn geweest ja. Maar wel fijn dat je bent geweest, voor jou en voor je vriendin. Was het een mooie dienst?

Teddy: het babyzwemmen was dus leuk? Je klinkt iig erg enthousiast! Fijn dat de wond goed geneest! Misschien dat je van die littekencreme van Biodermal kunt smeren?

Jobje: hoe was het bij de kindercardioloog?

Michigan: die heupecho hebben ze bij mini al na 2 maanden gedaan, het kan dus wel eerder. raar eigenlijk dat ze dat soms zeggen, want hoe eerder ze erachter komen als er iets is, hoe beter.

Floortje, die borstok, was dat een verkleining? Ik heb nl ook ooit in dat traject gezeten en heb het toen uiteindelijk afgeblazen omdat ik bv wilde kunnen geven en ze dat niet konden garanderen. Maar over een paar jaar wil ik het ws alsnog laten doen. Jij zegt dus dat je er bijna niks meer van ziet?!

Ellein, jammer dat ik je niet kan 'spotten' dit weekend, was een beetje als paaseieren zoeken geweest Heb je de bloemkool bij uk nu voorgoed afgeschreven? Ik begreep nl. dat ze vaak aan een smaak moeten wennen en dat je ze daarom het beste een paar dagen achter elkaar hetzelfde kunt geven. Ik heb trouwens een peer gekocht voor mini, maar ben er nog niet helemaal uit of ik wel of niet al ga beginnen met fruithapjes. Wel zonde van de peer trouwens, ik hou er nl. niet zo van. (trouwens ook suf, iets kopen als eerste voedsel voor je mini terwijl je het zelf niet lekker vindt en dan verwachten dat je mini het wel lekker vindt...slechte moeder hoor...tsssss! )

Rossia, de forum-junk

Zo, eens even kijken of 1 mijn muffins zijn gelukt. Ze komen net uit de oven, dan zijn ze het lekkerst.
MJAMMIE!!! Waarom heb ik die dingen niet eerder gemaakt?!
Michigan, oh, dat was zeker niet de bedoeling. Ik hoop op iets onschuldigs.... .

OGG, willen vanavond weer bloemkool proberen, maar hebben wortels achter de hand! Doe mij ook zo'n muffin . Hier op het cb adviseren ze om met groente te beginnen omdat dit niet zo lekker is als fruit en ze dan misschien na het fruit geen groente meer willen...... maar ons ukje eet alles, zelfs als hij het vies vindt gek kind....
Lieve forummeiden,

Ik zit hier met tranen op m'n wangen te schrijven, want er is iets niet helemaal goed met het hartje.

Er zit een hartritmestoornis in de kamers. Als het in de boezems had gezeten was het niet zo erg, want dan was het een onrijp hartje en dat gaat vanzelf weer over, maar het zit dus in de kamers.

Het hartje klopt chaotisch en er zit vocht rond het hart en de hartspier is dikker dan normaal.

Ik moet morgen weer terug naar het ziekenhuis en volgende week ook. Misschien krijg ik medicijnen die zo dan ook bij het kindje komen, maar daar zitten wel heel vervelende bijwerkingen aan. En anders: nu komt het ergste: moet het kindje binnenkort al gehaald worden, omdat ze het kindje dan beter kunnen behandelen.

Ik ga nu even verder met huilen, ben erg emotioneel en ben niet naar de studiedag gegaan. Ik kom straks even terug.

Liefs, Jobje
och lieverd, wat een naar bericht! dikke

Dit was niet het nieuws waarop je gerekend had en het komt hard aan dan. Is jobman bij je? Of iemand anders die je even kan vastpakken? Jeetje meid, wat schrikken zeg. Hebben ze iets gezegd over kansen/bijwerkingen als ze het gaan behandelen?

Vind het echt heel naar voor je.

Michigan ook voor jou Laat je snel weten wat de huisarts zegt?
jeetje Jobje wat vreselijk nieuws. Gatverdamme dat had ik zo niet gehoopt. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Ben ergens wel heel blij dat je die extra echo vorige week gehad hebt, anders had je dit niet geweten en nu kunnen ze hopelijk wat voor je doen. Meid huil uit, zoek steun en als we iets kunnen doen dan hoor ik het graag.

Ik weet hier veel te weinig vanaf om iets zinnigs te zeggen, dat ga ik dan ook niet doen! Sterkte meid en dikke knuffel!!

Michigan bij jou ook schrikken dus, gatver kan me voorstellen dat jij ook schrikt, Ben benieuwd wat je straks hoort. Ook voor jou een dikke knuffel
gorgi hoe is je punctie gegaan vandaag? viel het mee? en wat gaat er nu precies gebeuren?
Oh, lieve Jobje, wat vreselijk! Das een heel naar bericht. Dat is niet het nieuws waar we op gehoopd hadden.

Huil maar meisje, je hoeft nu niet flink te zijn. Hoop dat je met Jobman kan knuffelen en elkaar een beetje kan troosten.

Alle liefs, Bep
OGG even in apart bericht want vond het niet gepast. Borstok was ivm een ernstige vormafwijking. Dit is toen gecorrigeerd, geen vergroting en ook geen verkleining dus, maar de littekens lijken een klein beetje op een verkleinig zonder het streepje van onder de borst richting de tepel. Ik kan in principe gewoon bv geven, was voor mij ook zeker een belangrijk punt. Ik was 19 ten tijde van de ok, al een tijdje terug dus. Ben nog altijd blij met het resultaat.
En Michiga ook all slecht nieuws. Wat zal je in de rats zitten. Ik hoop dat de dokter sel belt en dat je weet waar je met je uk aan toe bent.

Floortje, gefeliciteerd met je nieuwe job! Volgens mij is er bij wet niets geregeld over je salaris bij een nieuwe werkgever, maar misschien kun je iets afspreken dat je die sschaal omhoog gaat als je goed door je proeftijd heen komt?

Ik wordt hier gestalkt door het cb! Ik had verteld dat mini niet goed sliep en nu belt die mevrouw 2x per week met tips en hoe het gaat. Op zich aardig, maar ik was gisteren voor controle bij de kinderarts en die maakt zich helemaal geen zorgen. En ik dus ook niet. Heb maar gezegd dat ik naar het inloopspreekuur zal komen en dat ze niet meer hoeft te bellen.

Bep
zo geregeld ik mag volgende week starten en salaris blijft gewoon hetzelfde. Heb daar verder geen moeite voor hoeven doen, is gewoon waar ik qua ervaring recht op heb.

Jobje, nog even dikke knuffel voor jou. Ik duim voor je voor beter nieuws de komende tijd!
Lieve Jobje,

Wat een naar bericht, dat had toch niemand verwacht. Bah wat zul je verschrikkelijk verdrietig zijn.

Hopelijk hebben jullie steun aan elkaar en van vrienden en familie want dit is niets niks om te horen.

Ik denk aan je, en duim voor jullie dat ze die kleine goed kunnen helpen.

Liefs
Michigan dus toch iets in de urine, wat vervelend zeg. Ben benieuwd wat de HA zegt, ik hoop dat het meevalt meis!

OGG, voor vragen over een borstverkleining kun je bij mij zijn. 7 jaar geleden heb ik die operatie gehad. Dus ik zou zeggen, brand los!

Fijn dat je salaris het zelfde blijft Floortje! En wat lekker dat je zo snel al mag starten, hoef je niet meer thuis te zitten. Fijn!!

Bep slaapt je kleine meid nog steeds zo slecht? Is dat alleen s nachts of ook overdag?
Och lieve Jobje, wat naar! Ik had zo gehoopt op goed nieuws en had dit echt helemaal niet verwacht. Heb er helemaal kippevel van... Is er iemand bij je, Jobman, Jobpapa of Jobmama?! Ik hoop het wel! Huil maar gerust meis, dit is gewoon k#t!
Oh Jobje toch, wat een afschuwelijke tegenvaller dit bericht. Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk van de kaart bent... dit is helemaal niet leuk!!!!

Ik kan niets zeggen waardoor je je beter zult voelen, dus meid, een hele dikke knuffel van mij, ik leef met je mee!!!
Zo, ben ik weer even. Heb vanmiddag heel veel gehuild. Jobman was al weer aan het werk, maar we hebben elkaar een paar keer gebeld en ik heb m'n moeder, schoonmoeder, broer en een vriendin gesproken (telefonisch).

Dank je voor al jullie lieve reacties. Ik probeer het nu even een beetje los te laten. Heb wel al veel vragen op papier gezet voor morgen. En hoop dan weer een stukje meer duidelijkheid te krijgen, maar het blijft denk ik afwachten wat ze nu precies gaan doen.

Floortje, super gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dat doe je weer lekker snel!

Rossia, spuit ze vanavond! Mijn moeder is vandaag ook jarig. Ik vergat haar straks aan de telefoon bijna te feliciteren, maar ja, had wel wat anders aan mijn hoofd. We gaan dit weekend naar mijn ouders, dat vind ik sowieso wel even fijn om daar tot rust te komen.

Michigan, bij jou ook nog even spannend dus. Jij had dat dus ook al dat je eerst gerustgesteld wordt door mensen en dan denk je, het valt wel mee, maar nu lijkt het dan toch weer wat ernstiger. Ben je al teruggebeld?

Mimpje, jij ook een knuffel...

Liefs, Jobje
Och Jobje wat naar meid..... ik leef met jullie mee!!! Hopelijk morgen veel antwoorden en geen nieuwe vragen. En natuurlijk vooral hopen dat het allemaal toch nog wat mee blijkt te vallen. Heel veel sterkte!!

Verder even ego. Gaat niet super hier. Huisarts belde om 18.15 na overleg met de kinderarts. We moesten vanavond nieuwe zakjes halen om urine op te vangen en die morgenochtend inleveren. Als er dan weer rode bloedcellen in zitten worden we naar de kinderarts gestuurd. Zo niet, dan was het wellicht gewoon een toevalstreffer. In de tussentijd haar temp erg goed in de gaten houden.

Zo gezegd zo gedaan, om 19.00 uur getempt (ze was de hele middag huilerig en heeft niet geslapen) en toen had ze 37.8. Ik toch maar even de huisartsenpost gebeld en we moesten meteen langs komen. Daar aangekomen had ze 37.4. Omdat ze er gewoon goed uitziet en geen verontrustende tekenen vertoond zijn we terug naar huis gestuurd. Als ze ons namelijk doorsturen komt ze meteen in de hele molen terecht en dan gaan echt alle toeters en bellen draaien. Nu dus alsnog urine opvangen, stijgt haar temp weer dan meteen terug naar het ziekenhuis, dan gaat de molen alsnog draaien.

Pfff moe van de emoties, nu even op de bank zitten en duimen dat de temperatuur laag blijft en we de urine op kunnen vangen. Ik laat het dus hier even bij voor vandaag....

x Michigan
Oh nee, wat een nare berichten hier. Jobje en michigan . Huil maar uit, probeer steun te vinden, en het enige dat ik voor jullie kan doen is heel heel heel hard duimen dat alles toch goed is
Jobje, wat kan ik nog toevoegen? Wat een enorme schok moet dat geweest zijn voor jullie. Ik vind het echt heel erg en ik hoop heel erg dat de medicatie aan zal slaan en je ukkie nog even in je buik mag blijven zitten. Ik krijg er ook kippenvel van. Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat al je vragen morgen beantwoord zullen worden.

Michigan, ook al slecht nieuws bij jullie. Jeetje zeg, hebben ze gezegd waar ze aan denken? Wat vreemd dat de temp van jullie kleintje zo schommelt. Ik hoop dat haar temp laag blijft en dat de volgende urinecheck geen rare dingen meer oplevert. Ook een dikke voor jou!

Mimpje, hoe ben je vandaag doorgekomen? Met gemengde gevoelens zeker? Ik blijf erbij dat je de juiste beslissing hebt gemaakt!
Even in een apart berichtje voor de meiden met goed nieuws...

Teddy, klinkt geweldig dat babyzwemmen. Dinsdag heeft onze uk haar tweede prikjes en ik denk erover om volgende week donderdag voor het eerst te gaan zwemmen.

En een klein half uur is best lang toch? Bij ons cb zeiden ze dat een kwartier al lang genoeg is, maar dat valt dus mee begrijp ik?

Floor, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Dat heb je weer snel voor elkaar. Drie keer is scheepsrecht toch? Ik ben heel blij voor je!

Ellein, bloemkoolhapjes... bleh! Kan me ook wel voorstellen dat mini-Ellein dat niet zo lekker vindt. Maar wie weet, misschien moet hij er even aan wennen?

Onze uk heeft nu maar 1 keer in de 2 dagen een poepluier en tussendoor laat ze enorme winden die echt stinken!!!

OGG, lekker muffins! Mmmmm! Heb je nog wat over?

Gorgi, hoe is het?

Rossia, jij junkie! Nog een paar dagen en dan weet je weer meer! Nog gefeliciteerd trouwens!

Mmm, ben vergeten wat de rest te vertellen had. Dus even een zwaai voor de andere meiden!

Vandaag ben ik de hele dag in de weer geweest om een tuinset uit te zoeken, te betalen en thuis te krijgen. Bijna gelukt, manlief is nu het laatste deel aan het ophalen. Kunnen we straks lekker genieten op de nieuwe stoelen/bedden.

Nu ben ik moe en ga even met de beentjes omhoog voor ik de kleine uk wakker ga maken voor haar laatste voeding.
Goedemorgen meiden!

Jobje en Michigan, hoe is het met jullie? Hebben jullie een beetje kunnen slapen vannacht? Michigan, hoe is het met de kleine meid? Jobje, hoe laat krijg je weer een echo? voor jullie allebei.

OGG, heb je hem de peer nog gegeven? Uk heeft gisteren 1 hap bloemkool gehad, maar die ligt nu in de prullenbak :puke: . De wortels zijn een beter succes. Toch een kind van zijn ouders . Bloemkool is ook niet mijn favoriet. Straks gemengd met aardappel zal het wel beter gaan denk ik.

Rossia, hoe was het feestje van je vader? Moet je werken vandaag of ben je vrij?

Missc, heb je gisteren nog afgekregen wat je af wilden krijgen? Vanmiddag lekker vrij?

Floor,super dat je qua salaris weer op hetzelfde zit. Echt supersnel weer een nieuwe baan gevonden zeg. Goed man! . Hoe zien jullie deze maand? Positief?

Ik heb iets wat me niet lekker zit. Gisterochtend vroeg ik op het KDV hoe ze het daar doen met fruit. Uk heeft woensdag wat peer gegeten en ik denk dat we vanaf nu het fruit ook maar standaard opnemen in de dag. Dus ik dacht, dan informeer ik even of we daar zelf voor moeten zorgen, op welk tijdstip ze daar fruit eten etc. Er was een invalster en zij zei dat ik dat anders maar even moest overleggen met de vaste leidsters, dus ik had vriendlief "opdracht" gegeven om dat bij het ophalen nogmaals te bespreken. Komt vriendlief op het kdv en vertelt de leidster doodleuk dat ze uk fruit hebben gegeven want hij hapte zo mee toen de anderen fruit aan het eten waren . Maar dat had ik niet gezegd! Ik was echt boos toen ik het hoorde. Daarna dacht ik, ach, ze wist dat uk al eerder fruit had gehad dus ik vind het niet zo erg, maar ik vind het raar dat ze dat op eigen initiatief hebben gedaan. Of heb ik met mijn vraag hun de indruk gegeven dat hij wel fruit mocht hebben? Ik ga er dinsdag wel wat van zeggen, want ik voel me er niet lekker bij. WIJ bepalen wanneer hij iets nieuws krijgt, zij niet . Hij had dinsdag ook al wat water gehad omdat hij zo'n dorst had (in hun ogen, snap daar ook niks van). Ik zal ze dinsdag wel zeggen dat ik niet wil hebben dat ze wat anders geven dan wat wij aangeven, en als ze dat wel willen doen dat ze me eerst moeten bellen!
Meiden, goedemorgen!

Nog even een paar uurtjes bikkelen en dan genieten van een lang weekend.. helaas wordt t hier nu wel bewolkt, da's minder!

Jobje, heb je een beetje kunnen slapen? Hoe laat moet je vandaag weer naar de arts? Ik hoop dat hij/zij je vragen goed kan beantwoorden en je zorgen wat kan wegnemen.

Michigan, bij jullie loopt t ook effe niet zo lekker! Hoe is de nacht gegaan?? Hopelijk geen medische molen voor jullie!

Ellein, ik begrijp dat je er niet blij mee bent dat ze zonder overleg extra dingen geven. Is natuurlijk niet de bedoeling. Aan de andere kant denk ik: 't is 'maar' water en fruit, hoeveel kwaad kan dat? Maar goed, ben dan ook nog geen echte moeder hè??

Ik heb het de afgelopen dagen erg druk gehad op mijn werk en val 's avonds dan ook direct in slaap op de bank! Echt gezellig.. Vanavond kom ik weer even sociaal doen hoor en reageer ik weer op alle verhalen hier.

Fijne dag/paasdagen allemaal!!! X
goedemorgen meiden

Jobje heb je een beetje kunnen slapen? Sterkte vandaag. Stel zoveel mogelijk vragen om alles voor je zelf helder en duidelijk te krijgen.

Floortje wat goed dat je je salaris kunt behouden. En volgende week al beginnen? Wat snel al!

Michigan wat een ellende allemaal. Dat maakt je heel erg onzeker. Dat heen en weer gereis met die kleine die dan ook nog niet zo lekker in haar velletje zit. hoe is de nacht gegaan? Wanneer hoor je uitslag van de urine?

Vera wat leuk dat je ook gaat babyzwemmen. Ik vond het een succes, En een klein half uurtje is zeker lang. De zwemjuf let goed op de kleintjes en geeft aan wanneer het genoeg is geweest. Is per baby ook verschillend. De een is 'sterker' dan de ander. Heb nou al weer zin in volgende week

En gefeliciteerd met je tuinset! Vandaag een mooie dag om hem te proberen.

Ellein kan me best voorstellen dat je baalt dat ze op eigen houtje je uk fruit geven. misschien heeft de invalster het verkeerd opgevat en gedacht dat je vanaf toen fruit wilde laten geven. Niet echt netjes om je niet even te bellen. Zou gewoon met ze bespreken dat je in het vervolg wilt dat ze je altijd bellen.

Gisteravond hadden we een verjaardag. dat was 100 km rijden. pfff. Daar aangekomen eerst mini een flesje gegeven en toen begon de ellende. Huilen, gillen, krijsen! niets hielp.

Heb met haar gewandeld, in de draagzak gehad, boven gezeten. Ze werd niet meer stil. Zo zielig. Waarschijnlijk was ze gewoon oververmoeid van de hele dag. We hebben na een uur maar besloten weer naar huis te gaan. Met een huilende baby zit je ook niet echt lekker. zodra ze in de maxicosi ging zakte ze in diepe slaap. Arme schat. Dus weer 100 km terug. Was kapot toen we thuiskwamen. Thuis heeft ze nog een half flesje gehad, maar ze was zooo moe. steeds huilen. dus maar in bed gelegd en meteen was ze vertrokken. Ze heeft ze hele nacht geslapen en vanmorgen om half 7 werd ze pas weer wakker. Vandaag maar een dagje rust.

Zelf ook uitgeslapen, nu aan het ontbijt en dan met mini in bad.

Jobje en michigan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven