Poetshulp.. Hoe?!
vrijdag 8 november 2019 om 14:01
Hier op het forum zijn vást mensen die een hulp in de huishouding hebben..
Aangezien wij een gezin zijn met een peuter die ons graag bezig houdt, we beide werken, ik schoonmaken géén hobby kan noemen, maar we wel graag in een min of meer schoon huis leven,
willen we opzoek naar een schoonmaakster.
Hoe hebben jullie iemand gevonden en wat zou realistich kunnen zijn qua aantal uur?
Aangezien wij een gezin zijn met een peuter die ons graag bezig houdt, we beide werken, ik schoonmaken géén hobby kan noemen, maar we wel graag in een min of meer schoon huis leven,
willen we opzoek naar een schoonmaakster.
Hoe hebben jullie iemand gevonden en wat zou realistich kunnen zijn qua aantal uur?
vrijdag 8 november 2019 om 15:20
vrijdag 8 november 2019 om 15:48
Aangezien er ook een bijkeuken is + 4 slaapkamers en je ook verwacht de wanden van de badkamer+ de keukenkastjes van binnen èn van buiten meenemen zou ik iemand voor 4 u/ week aannemen.Noorderling1987 schreef: ↑08-11-2019 14:32Het gaat om een woonkeuken/aansluitend kamer, 1 badkamer, bijkeuken, boven 4 slaapkamers.
Bedden verschonen en was doe ik zelf.
Het zal voornamelijk gaan om de badkamer (ook bijvoorbeeld de wanden af en toe eens flink meenemen) keukenkastjes van binnen en buiten,de ramen enz.
Ik veronderstel dat er ook nog trappen zijn die moeten gestofzuigd/ geweild worden.
vrijdag 8 november 2019 om 15:57
TO je woont in n dorp, als daar een (internet)krant is kan je daar een ad zetten, of een briefje in een winkel.
Ik krijg 15 euro pu in een redelijk nieuw rijtjeshuis ik doe geen was,strijk of bedden verschonen.
15 euro is de norm althans hier.
Ik was ingehuurd voor 3 uur pw maar heb dat teruggedraaid tot 2 uur, dankzij mijn werk eerder als thuishulp in de zorg werk ik snel en netjes.
Misschien n tip, vraag om n ouder iemand,die willen vaak wat erbij doen.
Ik krijg 15 euro pu in een redelijk nieuw rijtjeshuis ik doe geen was,strijk of bedden verschonen.
15 euro is de norm althans hier.
Ik was ingehuurd voor 3 uur pw maar heb dat teruggedraaid tot 2 uur, dankzij mijn werk eerder als thuishulp in de zorg werk ik snel en netjes.
Misschien n tip, vraag om n ouder iemand,die willen vaak wat erbij doen.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
vrijdag 8 november 2019 om 16:02
vrijdag 8 november 2019 om 16:09
In mijn ervaring is het het makkelijkst de hulp de klussen te laten doen die elke week terugkomen (stof afnemen, stofzuigen/dweilen, keuken, badkamer etc) en dan zelf de klussen te doen die maar af en toe hoeven, bv de keukenkastjes van binnen. Want de hulp heeft graag een routine en bv met de keukenkastjes wil ik tegelijkertijd de spullen daarin uitzoeken ipv alleen schoonmaken.Noorderling1987 schreef: ↑08-11-2019 14:32Het gaat om een woonkeuken/aansluitend kamer, 1 badkamer, bijkeuken, boven 4 slaapkamers.
Bedden verschonen en was doe ik zelf.
Het zal voornamelijk gaan om de badkamer (ook bijvoorbeeld de wanden af en toe eens flink meenemen) keukenkastjes van binnen en buiten,de ramen enz.
We hebben een redelijk groot huis (4 slaapkamers, twee badkamers) en onze hulp komt 4 uur per week. En dan heeft dus alles een goede beurt gehad. Elke week neemt ze een paar ramen mee.
vrijdag 8 november 2019 om 16:13
Ik doelde op de muren van bijv badkamer en toilet. Dat zijn geen dingen waar ik ieder weekend aan toe kom. De vloer doe ik zelf elke dag in de woonkamer ivm kat en kind.
verder ben ik een waardeloze huisvrouw begrijp ik
vrijdag 8 november 2019 om 16:28
Wij hebben elke week 2 uur een hulp en betalen dan 30 euro. Het is inderdaad een wat ouder iemand (zoals hiervoor al werd geschreven) die het fijn vindt iets erbij te doen en ook nog een beetje te kunnen kletsen (we doen ook altijd een kopje koffie). Ze woont hier in de straat, dus af en toe help ik haar bijvoorbeeld weer met computer zaken en zij past op de kat als wij weg zijn. Doordat je elkaar wekelijks ziet, gaan dat soort dingen ook makkelijker. Ideaal wat mij betreft.
Ze is van de oude stempel en weet veel meer van huishouden dan ikzelf
Ze is van de oude stempel en weet veel meer van huishouden dan ikzelf
vrijdag 8 november 2019 om 16:44
Noorderling1987 schreef: ↑08-11-2019 16:25Het is niet mijn bedoeling een discussie te starten. Wanneer iemand vind dat hij/zij te weinig betaald krijgt ergens, is diegene vrij om te gaan lijkt me.
Maar prijsafspraken komen vast goed.
Duidelijk hoe jij erin staat. Succes!
Such fun!1
vrijdag 8 november 2019 om 17:02
Noorderling1987 schreef: ↑08-11-2019 16:13Ik doelde op de muren van bijv badkamer en toilet. Dat zijn geen dingen waar ik ieder weekend aan toe kom. De vloer doe ik zelf elke dag in de woonkamer ivm kat en kind.
verder ben ik een waardeloze huisvrouw begrijp ik![]()
Kom zeg haal jezelf niet zo naar beneden!
Ik geef je een tip die ik zelf gebruik.
Ik heb zo,n Leifheit dweilstok en daar doe ik de tegels van douche en wc mee, met een viscose doekje zo,n 1 x pm.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
zaterdag 9 november 2019 om 08:40
De hulp begon hier jaren geleden voor 12,50 euro per uur, 6 uur per week, 75,00 per week totaal. Dat heb ik gaandeweg opgehoogd naar 15,00 euro per uur, 6 uur per week, in totaal 90,00 euro per week. En ik heb dat nu afgerond naar 100,00 euro voor 6 uur per week omdat dat zo lekker makkelijk is met betalen.
En ze is het ook gewoon waard. Al vindt ze het zelf wel veel want hier (landelijk Gelderland) is dichterbij de 10,00 euro per uur meer de norm. En 100,00 euro voor 6 uur is per uur 16,67 euro. Omdat wij in het buitengebied wonen moet ze met de auto komen. Ik noem dat tientje nu gewoon benzinegeld.
Onze hulp was bovendien een soort van reddende engel na het overlijden van mijn man. Zij heeft mij toen veel meer bijgestaan dan dat ze had hoeven te doen. Ik ben echt even heel erg de weg kwijt geweest, op veel vlakken maar zeker huishoudelijk. Nu geef ik haar in het voorjaar als een soort vakantiegeld en met de feestdagen in december ook nog een bonus (2x200 euro). Is wel iedere keer weer een “ja!/nee!” spelletje want zij wil het niet en ik accepteer geen “nee”. Dus ze krijgt het gewoon toch. Ik wil haar niet kwijtraken omdat iemand anders beter betaalt.
En ze is het ook gewoon waard. Al vindt ze het zelf wel veel want hier (landelijk Gelderland) is dichterbij de 10,00 euro per uur meer de norm. En 100,00 euro voor 6 uur is per uur 16,67 euro. Omdat wij in het buitengebied wonen moet ze met de auto komen. Ik noem dat tientje nu gewoon benzinegeld.
Onze hulp was bovendien een soort van reddende engel na het overlijden van mijn man. Zij heeft mij toen veel meer bijgestaan dan dat ze had hoeven te doen. Ik ben echt even heel erg de weg kwijt geweest, op veel vlakken maar zeker huishoudelijk. Nu geef ik haar in het voorjaar als een soort vakantiegeld en met de feestdagen in december ook nog een bonus (2x200 euro). Is wel iedere keer weer een “ja!/nee!” spelletje want zij wil het niet en ik accepteer geen “nee”. Dus ze krijgt het gewoon toch. Ik wil haar niet kwijtraken omdat iemand anders beter betaalt.
zaterdag 9 november 2019 om 09:19
Noor21 schreef: ↑09-11-2019 08:40De hulp begon hier jaren geleden voor 12,50 euro per uur, 6 uur per week, 75,00 per week totaal. Dat heb ik gaandeweg opgehoogd naar 15,00 euro per uur, 6 uur per week, in totaal 90,00 euro per week. En ik heb dat nu afgerond naar 100,00 euro voor 6 uur per week omdat dat zo lekker makkelijk is met betalen.
Onze hulp was bovendien een soort van reddende engel na het overlijden van mijn man. Zij heeft mij toen veel meer bijgestaan dan dat ze had hoeven te doen. Ik ben echt even heel erg de weg kwijt geweest, op veel vlakken maar zeker huishoudelijk. Nu geef ik haar in het voorjaar als een soort vakantiegeld en met de feestdagen in december ook nog een bonus (2x200 euro). Is wel iedere keer weer een “ja!/nee!” spelletje want zij wil het niet en ik accepteer geen “nee”. Dus ze krijgt het gewoon toch. Ik wil haar niet kwijtraken omdat iemand anders beter betaalt.![]()
Such fun!1