Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
zaterdag 9 november 2019 om 10:52
zaterdag 9 november 2019 om 10:54
ik kan, zover ik weet, overal tegen. Gelukkig maar want ik ben dól op eten. 
Ik heb deze hele week te veel gedaan en al een paar keer met migraine op bed gelegen, om daarna gewoon wéér te veel te doen (zo moeilijk als je hoofd en ogen van alles willen! en 1 stemmetje zegt: beter van niet. en andere stemmetje: ja maar ik wil ook niet op mijn kont zitten!')
En nu heb ik dus straf. Ik lig sinds gisteren in de slaapkamer in het donker met koptelefoon op. elk geluidje is mij te veel.

Ik heb deze hele week te veel gedaan en al een paar keer met migraine op bed gelegen, om daarna gewoon wéér te veel te doen (zo moeilijk als je hoofd en ogen van alles willen! en 1 stemmetje zegt: beter van niet. en andere stemmetje: ja maar ik wil ook niet op mijn kont zitten!')
En nu heb ik dus straf. Ik lig sinds gisteren in de slaapkamer in het donker met koptelefoon op. elk geluidje is mij te veel.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 9 november 2019 om 13:11
Ja, tijdens vakanties heb ik veel minder eczeem. Vorig jaar door het mooie weer tot ver in oktober vrijwel geen eczeem. Dat was dit jaar weer andersGele_Suikerspin schreef: ↑09-11-2019 10:49Een droge huid kan ook erge kriebel geven. Nu met het koudere weer krijgen sommigen dit.
Ik nu gelukkig nog niet.

Ik kan helaas ook niet echt tegen vette cremes. Nog een reden om in januari zon en zee op te zoeken (en warm, natuurlijk, haha)
Ik heb m'n nieuwe fiets|! Lekker op gefietst ook al. Denk wel dat ik 'm nu sneller pak, want 'Ah, bah, tegenwind' is geen reden meer om niet te fiesten

Later is nu
zaterdag 9 november 2019 om 13:12

zaterdag 9 november 2019 om 13:16
Autorit was wel inspannend. We wonen eigenlijk te ver weg voor de maximale tijd dat ik aaneengesloten mag zitten. Dus in de stromende regen een verplicht rondje gelopen halverwege. Nu een broodje eten bij wijze van lunch en dan lekker in het eigen bed. Vanmiddag komen mijn ouders nog even. Verder lekker rustig.
Iemand vroeg naar morfine, die heb ik meegekregen, evenals een NSAID. En dat aanvullen met 4x1000 mg paracetamol
zaterdag 9 november 2019 om 13:58
Net voorgeschreven gekregen: eletriptan.
Maar ik ga er maar vanuit dat er niets gebeurt dit weekend.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 9 november 2019 om 14:04
zaterdag 9 november 2019 om 17:00
Haha! Komt goed, al kan ik niets met migraine want ik ben dan half verlamd, dan mag je je nieuwe fiets uittesten mijn kant op

Ik ga er vanuit dat er niets gebeurt

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zaterdag 9 november 2019 om 17:11
Fijn dat je weer lekker thuis bent Lise.
Ik ben net thuis van de Efteling.
Wat was het ontzettend druk. Echt niet normaal. Maar ja, mooi weer en het was het laatste weekend dat je een kortingskaartje van AH in kon leveren (die ik dus had) dus waarschijnlijk dachten veel mensen; laten we maar vandaag gaan.
Ik was met een huisgenootje die grotendeels in een rolstoel zit. Tussendoor liep ze wel wat stukjes, dat scheelde wel.
Rond 4 uur hadden we het wel gezien en zijn we richting de auto gegaan. Ik braaf een parkeerticket gekocht, stappen we in de auto en bleken we gewoon weg te kunnen rijden. Toen we het parkeerterrein opreden, werden we naar een plaats gestuurd waar alle bussen van dagjes weg etc. ook stonden. Ik denk dat alle plaatsen verder gewoon bezet waren, en dat wil wel wat zeggen.
Maargoed, ik reed achter andere auto's aan en die konden zo de weg opdraaien. We zijn geen slagbomen tegengekomen. Daag 12,50.
Nu eindelijk thuis. Heb het wel wat in mijn rug van het duwen van de rolstoel, dus ik doe niets meer vanavond en morgen
Ik ben net thuis van de Efteling.
Wat was het ontzettend druk. Echt niet normaal. Maar ja, mooi weer en het was het laatste weekend dat je een kortingskaartje van AH in kon leveren (die ik dus had) dus waarschijnlijk dachten veel mensen; laten we maar vandaag gaan.
Ik was met een huisgenootje die grotendeels in een rolstoel zit. Tussendoor liep ze wel wat stukjes, dat scheelde wel.
Rond 4 uur hadden we het wel gezien en zijn we richting de auto gegaan. Ik braaf een parkeerticket gekocht, stappen we in de auto en bleken we gewoon weg te kunnen rijden. Toen we het parkeerterrein opreden, werden we naar een plaats gestuurd waar alle bussen van dagjes weg etc. ook stonden. Ik denk dat alle plaatsen verder gewoon bezet waren, en dat wil wel wat zeggen.
Maargoed, ik reed achter andere auto's aan en die konden zo de weg opdraaien. We zijn geen slagbomen tegengekomen. Daag 12,50.
Nu eindelijk thuis. Heb het wel wat in mijn rug van het duwen van de rolstoel, dus ik doe niets meer vanavond en morgen

zaterdag 9 november 2019 om 18:05
Oh ik had dit helemaal gemist door de foto. Ik ben nogal wazig vandaag. Hoe gaat het nu thuis?lise1985 schreef: ↑09-11-2019 13:16Autorit was wel inspannend. We wonen eigenlijk te ver weg voor de maximale tijd dat ik aaneengesloten mag zitten. Dus in de stromende regen een verplicht rondje gelopen halverwege. Nu een broodje eten bij wijze van lunch en dan lekker in het eigen bed. Vanmiddag komen mijn ouders nog even. Verder lekker rustig.
Iemand vroeg naar morfine, die heb ik meegekregen, evenals een NSAID. En dat aanvullen met 4x1000 mg paracetamol

zaterdag 9 november 2019 om 18:38
Wel ok. Ik kom wat meer tot rust maar ik kan en mag erg weinig en dat valt eigenlijk wel tegen. Zes weken duren lang nu in mijn ogen.YellowLemon schreef: ↑09-11-2019 18:05Oh ik had dit helemaal gemist door de foto. Ik ben nogal wazig vandaag. Hoe gaat het nu thuis?

zaterdag 9 november 2019 om 20:59
Ik ben gewoon niet gemaakt om te niksen denk ik...
Ik was natuurlijk veel bezig met mijn werk, of studie.
En dan waren mijn hobby’s heerlijk om te doen maar nu zit ik steeds: ja, dit trucje ken ik nu wel...
Met dat stomme hoofd hou ik dingen ook niet zo lang vol dus dat maakt het ook lastiger.
Ik was natuurlijk veel bezig met mijn werk, of studie.
En dan waren mijn hobby’s heerlijk om te doen maar nu zit ik steeds: ja, dit trucje ken ik nu wel...
Met dat stomme hoofd hou ik dingen ook niet zo lang vol dus dat maakt het ook lastiger.