Unhappy single? Samen delen we ons verhaal hier in deel 2!

01-11-2019 03:17 1913 berichten
Wegens succes (helaas veel unhappy singles) hier een nieuw topic! Deel je verdrietige, boze, eenzame, wanhopige, blije, grappige belevenissen hier als je unhappy single bent. Wees welkom.

Zoals sommigen al weten ben ik al vele jaren lang single en heb ik dat erg lastig gevonden, die wens naar een relatie is groot. Nu is het zo dat ik inmiddels al een tijdje met iemand date via Tinder en er meerdere eerdere posters zijn afgehaakt in dit topic, soms tijdelijk, omdat ze een relatie vonden. Dus... hierbij ook direct een hart onder de riem voor mensen die het niet meer zien gebeuren, de liefde.
Voel je vrij om natuurlijk je teleurstellingen te delen. Ik heb vaak gedacht dat het niet meer ging gebeuren en weet dat nu ook nog steeds niet goed, nu het zo vers is. Alsof ik pech had. En mensen, of jijzelf, zich afvragen wat je 'fout' doet, alsof het zo simpel is.

Link oude topic:
relaties/unhappy-single-samen-zijn-we-h ... 425542/121
tomcat schreef:
09-11-2019 13:56
Of laat je baard staan :mrgreen:
Ook als je weinig haargroei hebt :cry:
Kettlebel schreef:
10-11-2019 11:21
Ik moet zeggen ik had hier vroeger ook last van (nu nog soms maar het is te meer wat ga je als opening zeggen) maar ik heb mijn gedachte veranderd zeg maar en ik moet zeggen dat je dan wat losser bent. Als er oogcontact is kun je nog altijd niet zien of degene een relatie heeft en nu denk ik zoiets als ik er mee aan de praat raak dan zal ze toch wel weer een relatie hebben of ergens een addertje onder het gras zitten dus ik bedoel ik heb er geen verwachtingen meer van en dat werkt en maakt je wat losser en dan is het niet erg als het op niks uitloopt
Het is inderdaad erg belangrijk om geen hoge verwachtingen te hebben.
En belangrijk ook om los en relaxed te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Spike76 schreef:
10-11-2019 10:59
Daar heb je inderdaad volkomen gelijk in, Attraverso.
Moet hier in ook veel meer lef en initiatief gaan tonen!
Voila! Je hebt er dan nog een! achter gezet! ;-)
Gewoon doen en kijk er naar uit om het resultaat hier te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
10-11-2019 08:29
Gisteren heel gezellige vervolgdate gehad bij hem thuis (geen seks mocht je dat willen weten, hij wou wel maar ik nog niet, heeft hij gerespecteerd).
Hij was wel heel helder en duidelijk over wat hij zou willen: ons een kans geven en dan meteen ook exclusief gaan. Wel erg handig zo, een man die dat spontaan, zo snel voorstelt. Vind ik leuk.
En deze ochtend besef ik dat ik hem al wel een beetje mis.
Morgen feestdag hier en hij vroeg of hij mee mocht naar een evenement in mijn stad morgen. Kijk er naar uit!
Maar blijf toch sceptisch? Net alsof ik verwacht dat hij vandaag afbelt.
Wat fijn Attraverso! Toch een vooruitzicht dat je hem weer ziet. En het is vrij snel dus hopelijk weet je snel dat het door gaat. Voor mij ik herken sceptisch zijn of het doorgaat. Als ik niet helemaal vertrouw dat het echt gebeurt zie ik een afspraakje als iets dat kan gaan gebeuren. Als het niet gebeurd maakt het geen verschil, als het wel gebeurt is het mooi meegenomen. Het is misschien minder mooi dan als je kan vertrouwen dat het doorgaat maar maakt het voor mij te doen tenminste in zoverre dat ik niet veel bezig ben of iets doorgaat.

Ik zou niet snel vragen of je seks hebt gehad. Voor een deel omdat ik dat niet zo interessant vind dan wel me dat niet zoveel zegt. Wat voor mij vooral telt is of iemand het fijn heeft gehad en zich op het gemak voelt. Dat kan met en zonder seks. Ik zou denk ik eerder vragen welke keuzes je maakt of niet op zo'n avond en waarom. Vast heel persoonlijk natuurlijk en niet dingen die je zomaar iemand vraagt. Maar ik vraag zulke dingen ook niet snel aan mensen die dichterbij me staan wat dingen oppervlakkiger kan maken.

Misschien veel woorden na je post, maar ik vond het fijn te lezen; bedankt voor het plaatsen! en het bood me enigszins een spiegel in hoe ik dingen zie. Het is denk ik vooral van me afschrijven dan wel ordenen en misschien helpt het iemand. Niks is bedoeld als norm o.i.d.

Maar het voornaamste is dat je het fijn had en hij jullie als stel ziet en je respecteert en durft te zeggen wat hij wil...allemaal mooie dingen! Ik heb er vertrouwen in voor je dat het door gaat morgen. Veel plezier!
Attraverso schreef:
10-11-2019 08:33
Wat een rare gedachtenkronkels heb jij.
Voor mij moet een man niet groot zijn maar wel groter dan ik. En dat is niet zo moeilijk.
Bodybuilders vind ik trouwens niet aantrekkelijk. Een gespierd lichaam wel maar het hoeft absoluut niet.
Wat jij ongezond en lui noemt is voor anderen misschien 'gewoon' of 'normaal'.
Ik bedoel het als, welke wordt geprefereerd. Een man van 175cm met een perfect lichaam, of een man van 190cm met een dadbod of hangbuik.

Als in, voor aantrekkingskracht, welke helpt een man meer. Enorm lang zijn, maar uit vorm. Of 175cm met een perfect lichaam.
Alle reacties Link kopieren
@syntax18 een perfect lichaam heeft voor iedereen een andere betekenis. Ik val in eerste instantie qua uiterlijk op een slank iemand. Maar uiteindelijk bouw je een relatie op met het hele pakket. Zijn pukkels en zijn rolletjes, zijn haartjes en zijn kale plekken. Perfectie bestaat niet en moeten we ook mee ophouden te zoeken imo. Ik heb succesvolle dates gehad met mannen die iets korter waren dan ik maar ook met mannen die langer waren. Allemaal niks mee geworden :biggrin:
RedRoseThorn schreef:
10-11-2019 15:49
@syntax18 een perfect lichaam heeft voor iedereen een andere betekenis. Ik val in eerste instantie qua uiterlijk op een slank iemand. Maar uiteindelijk bouw je een relatie op met het hele pakket. Zijn pukkels en zijn rolletjes, zijn haartjes en zijn kale plekken. Perfectie bestaat niet en moeten we ook mee ophouden te zoeken imo. Ik heb succesvolle dates gehad met mannen die iets korter waren dan ik maar ook met mannen die langer waren. Allemaal niks mee geworden :biggrin:
Ik heb het niet over perfectie, alleen welke van de 2 aantrekkelijker is.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
10-11-2019 15:38
Ik bedoel het als, welke wordt geprefereerd. Een man van 175cm met een perfect lichaam, of een man van 190cm met een dadbod of hangbuik.

Als in, voor aantrekkingskracht, welke helpt een man meer. Enorm lang zijn, maar uit vorm. Of 175cm met een perfect lichaam.
'Perfect lichaam' is subjectief. Iemand kan 175 cm imperfect vinden zodat het niet samengaat met een perfect lichaam.
Als iemand een perfect lichaam vindt en iemand kiest op een perfect lichaam wat jij verstaat onder een perfect lichaam zal die altijd kiezen voor degene met het perfectie lichaam van 175 cm. Maar sommige mensen kiezen een partner op meer dan een perfect lichaam zodat toch kan gekozen worden voor de 'enorm lange, maar uit vorm'.

Dan, wat helpt een man meer? Je zou kunnen onderzoeken welke mensen (m/v) op deze mannen vallen. Maar zelfs als dat bekend is hoeft dat niet wederzijds te zijn.
Een antwoord op je vraag, als die er al is (wat is Enorm lang bijvoorbeeld? > 3 m?), is dus niet informatief zou ik denken.
madamzonderm schreef:
10-11-2019 16:07
'Perfect lichaam' is subjectief. Iemand kan 175 cm imperfect vinden zodat het niet samengaat met een perfect lichaam.
Maar sommige mensen kiezen een partner op meer dan een perfect lichaam zodat toch kan gekozen worden voor de 'enorm lange, maar uit vorm'.

Dan, wat helpt een man meer? Je zou kunnen onderzoeken welke mensen (m/v) op deze mannen vallen. Maar zelfs als dat bekend is hoeft dat niet wederzijds te zijn.
Een antwoord op je vraag, als die er al is (wat is Enorm lang bijvoorbeeld? > 3 m?), is dus niet informatief zou ik denken.
"perfect lichaam" bedoel ik dus op alle vlakken behalve lengte...

Het maakt niet uit dat het subjectief is. Val je op dunne mannen of gespierde mannen? Het maakt niet, stel je gewoon een man met een perfect lichaam van 175cm voor en een man van 190cm met het omgekeerde daarvan.
Als iemand een perfect lichaam vindt en iemand kiest op een perfect lichaam wat jij verstaat onder een perfect lichaam zal die altijd kiezen voor degene met het perfectie lichaam van 175 cm.
Niet persé though. Zat vrouwen die graag een zo lang mogelijke man willen, ook als hun lichaam erg uit vorm is. En meeste vrouwen van boven de 175cm zullen geen man willen hebben van 175cm.

Daarom mij vraag. Is lengte aantrekkelijker dan zijn lichaam? Of is een perfect lichaam aantrekkelijker? Het is erg simpele vraag.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
10-11-2019 15:38
Ik bedoel het als, welke wordt geprefereerd. Een man van 175cm met een perfect lichaam, of een man van 190cm met een dadbod of hangbuik.

Als in, voor aantrekkingskracht, welke helpt een man meer. Enorm lang zijn, maar uit vorm. Of 175cm met een perfect lichaam.
De leukste. Ze zijn allemaal groter dan ik dus...
Met een man met een perfect lichaam die je slecht behandelt ben je niets, been there, done that.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
10-11-2019 15:53
Ik heb het niet over perfectie, alleen welke van de 2 aantrekkelijker is.
De leukste.

Maar wat ik vooral wil weten is: waar wil je hiermee naartoe? Betrek dat eens op jezelf? Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
attraverso wijzigde dit bericht op 10-11-2019 17:25
27.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
10-11-2019 17:09

Daarom mij vraag. Is lengte aantrekkelijker dan zijn lichaam? Of is een perfect lichaam aantrekkelijker? Het is erg simpele vraag.
En jij denkt als 1 iemand daar antwoord op geeft dat dan geldt voor iedereen?
Dat is toch persoonlijk en is niet 1 antwoord op te geven. Dat moet nu toch wel duidelijk zijn na al die antwoorden op de vraag die je inmiddels al weet ik hoe vaak hebt gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mag ik ook weer aansluiten? :)
Heb nog niet alles gelezen maar dat ga ik nog even op mijn gemak doen.
yesss wijzigde dit bericht op 12-11-2019 21:53
85.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yesss dat complimentje in de sportschool was super tof! Ook al reageren niet veel mensen, ze hebben het toch gezien maar ... als dat je zo raakt zou ik niets meer posten. Het mag niet de bedoeling zijn dat dit je verdrietig maakt.
Alle reacties Link kopieren
Je mag zoveel binnen vallen als je wil ;-)

Dat heb ik ook!

Ik heb ook mijn leven zo ingesteld dat ik onafhankelijk en zelfstandig ben en bij wijze van spreken niemand nodig heb. Ik ben ook trots dat ik veel dingen alleen durf en ook kan. Al een tijdje terug heb ik afstand genomen van sociale media omdat ik hetzelfde gevoel heb dat je ook beschrijft en ik er verdrietig van werd. Ik deel nu met mensen waarmee ik een diepere band heb.

Hoewel ik erg zelfstandig en onafhankelijk ben, smelt en ben ik ook helemaal in de wolken, als een man me met kleine dingen wil helpen zonder dat ik bijvoorbeeld hulp vraag. Ik vind het dan ook fijn om toe te laten dat ik wordt geholpen. Dan merk ik ook wel dat ik als single die haar leven op orde heeft, toch ook wel die leuke man waarmee ik een stabiele, leuke relatie heb waarbij we ervoor elkaar zijn, samen plezier maken en het beste in elkaar naar boven haal wel mis.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wat jullie bedoelen...
Heb soms ook het gevoel dat ik er beter afstand van kan nemen, heb trouwens alleen Instagram, Facebook heb ik om die reden al heel lang niet meer.

Maar soms komt dus dat gevoel naar boven dat ik mezelf wel meer mag laten zien, ik heb al zo weinig sociaal leven dus dan kan ik bepaalde dingen in ieder geval nog een beetje delen, maar als ik dan iets plaats voel ik me vervolgens vaak teleurgesteld en onrustig.
Misschien toch maar weer wat afstand nemen...
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week had ik het toevallig ook even gehad met sociale media, altijd bereikbaar zijn en dat onrustig gevoel. Ik wou even in het nu leven en genieten van de mensen waarmee ik praat en dingen rondom me, zoals een lange strandwandeling. Ik had even behoefte aan een echt diepe connectie (klinkt wat zweverig-sentimenteel, ik had gewoon nodig aan liefde/vriendschap). Ik wou even terug naar mijn oude Nokia. Jammer genoeg ging me sim-kaart van me smartphone niet meer in mijn oude toestel, dus heb ik van me smartphone een relatief domme telefoon gemaakt (google maps, podcasts, notitie-app, takenlijst, weer-app, agenda-app zijn gebleven. Whatsapp, FB, YouTube, Pinterest en alle andere verwijderd).

Ik ben al heel de week precies rustiger, liever voor mezelf, meer zelfbewust. Tijdens me lange strandwandeling enkel me camera mee en een smartphone zonder slimme apps. Heerlijk eigenlijk! Je kan me sms'en bellen, meer moet dat soms niet zijn. Ik denk nu drastisch op een nieuwe simkaartje te bestellen voor in me oude telefoon. Even of topic: weet iemand van jullie hoe je eventueel je kleine simkaart in een oude nokia van steken?

Het is in deel 1 al een paar keer besproken geweest: de maatschappij lijkt zo koud zijn geworden of toch in België-Nederland. Mensen lijken in het zuiden meer contact met elkaar te hebben.

Alsof sociale media zijn doel heeft gemist. Mensen voelen zich eenzamer en onzekerder door sociale media,... Ik bedoel hoe vaak kom je iemand tegen waarmee je écht fijn kan praten, die precies oprecht naar je luistert en dat het gesprek niet lijkt op een vluchtig ping pong wedstrijdje om om ter vlug iets te zeggen. Zelf in je vrienden- en kennissenkring lijkt alles soms oppervlakkig ofzo,...
Alle reacties Link kopieren
Precies dat Lavenderfields! Super goed dat je die apps hebt verwijderd, het geeft inderdaad zoveel meer rust.

Ik heb vandaag dus iets geplaatst en ben geneigd om het er weer af te halen.
Vind het gewoon zonde van mijn energie eigenlijk... :-?

Ik voel me heel eerlijk gezegd ook veel beter als ik er afstand van neem.
Precies wat je zegt, je bent veel meer in het nu en bewuster.. Want ik heb eigenlijk best een fijne dag gehad vandaag maar dat is nu dan weer overschaduwd door dat gevoel en dat is echt zonde van mijn energie.

Je laatste stukje is ook heel herkenbaar... Dat komt inderdaad niet zo vaak meer voor. De meeste mensen zijn toch voornamelijk met zichzelf bezig, maar gelukkig kom ik zo nu en dan wel mensen tegen die wél geïnteresseerd zijn.
yesss wijzigde dit bericht op 10-11-2019 21:30
29.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LavenderFields schreef:
10-11-2019 19:30
Even of topic: weet iemand van jullie hoe je eventueel je kleine simkaart in een oude nokia van steken?
Ik open mijn telefoon, maak het kaartje op maat waar nodig en dan schuif ik hem onder dat plaatje door. Er zitten drie (koper?)puntjes op de simkaart en in je telefoon, die moeten tegen elkaar. Maar dat is bij mijn nokia. Weet niet of dat bij anderen zo is. Helpt dat?
Soumis schreef:
10-11-2019 17:25
En jij denkt als 1 iemand daar antwoord op geeft dat dan geldt voor iedereen?
Dat is toch persoonlijk en is niet 1 antwoord op te geven. Dat moet nu toch wel duidelijk zijn na al die antwoorden op de vraag die je inmiddels al weet ik hoe vaak hebt gesteld.
Damn, het is maar een vraag. En natuurlijk zal niet iedereen hetzelfde aantwoord geven, ik vroeg het me alleen af.
Attraverso schreef:
10-11-2019 17:23
De leukste.

Maar wat ik vooral wil weten is: waar wil je hiermee naartoe? Betrek dat eens op jezelf? Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Ze hebben allebij hetzelfde karakter. Alleen hun uiterlijk verschilt.
waar wil je hiermee naartoe? Betrek dat eens op jezelf? Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Waar wil ik naartoe? I dunno, een antwoord. Waar vrouwen over het algemeen meer op vallen, uiterlijk of lengte.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook weer! Erg drukke weken gehad dus keek er naar uit alles bij te lezen.

Wat betreft social media: ik doe er net zo hard aan mee. En kan me dan ook druk maken als je onder een aantal likes zit. En tegelijkertijd denk ik; hoeveel van de mensen die zo een foto liken of op je ‘’story’’ reageren kan je ook om 03:00 bellen? Precies. Dus waarom hecht ik er dan soms zoveel waarde aan wat zij vinden, denken of doen? En daarnaast: hoeveel foto’s zie je op een dag en vergeet je instant weer na het geven van een like? Dus waarom maak ik het in mijn hoofd zo belangrijk?

OKE DATELEED: ik zou afgelopen vrijdag met een oud scharrel afspreken. Leuke gast, waren altijd heel duidelijk in wat we zochten (niets) en eerlijk naar elkaar. Hij berichtte me (hadden al een x aantal weken weer sporadisch contact) of ik hem nog wilde zien (hij vertrekt een deze dagen voor c.a. 4-5 maanden naar het buitenland). Wij afgesproken, vroeg die later of het ook overdag kon; prima. Vervolgens zegt die af. Nee niet eens. Ik stuur de avond VOOR we elkaar zouden zien: hoelaat? En krijg dan de reactie dat die het tóch niet gaat redden. Man ik was echt even pissig want had ook dingen afgezegd omdat meneer me zo graag overdag wilde zien. Dus duidelijk gemaakt dat het prima is maar die het wel eerder had kunnen laten weten, en of die dat uberhaupt van plan was aangezien het al 22:00 in de avond was. Geen reactie meer, maar we wel de dagen erna foto’s sturen via snapchat. Ik snap mannen soms echt niet.

Anyway toen dit gebeurde zat ik op het terras en dacht ik: een beetje mannelijke aandacht kan geen kwaad. Dus hoppa, ik tinder gedownload. Aan de ene kant enorm goed voor mijn ego; want veel matches en veel aanspraak. Aan de andere kant is het een triest gebeuren: mannen die om je cupmaat vragen en vertellen hoeveel cm ze hebben hangen. Nee, doe mij dan maar liever iemand ontmoeten in de kroeg. Weet je meteen hoe iemand praat/is. Maar als ik in de kroeg sta heb ik vaak geen zin om daar mee bezig te zijn. Wederom een lekker vicieus cirkeltje weer.

Het is niet dat ik niet single wil zijn, want vind dat prima na net een relatie. Maar na een halfjaar zou gewoon íets van wat mannelijke aandacht of een vaste scharrel wel fijn zijn. De lusten maar niet de lasten zeg maar. En dit ervaar ik meestal op zondag, als ik brak ben. Of als ik in bed lig en mijn voeten eraf vriezen want: koukleum. Zelfs als je niet veel eisen hebt (leuke vent, iets casuals, niets verplichts) lijkt het nog enorm lastig :bonk:
@Attraverso: jouw kerel klinkt als een hele leuke man. Een hele leuke. Ik denk dat je gewoon door kan gaan met jezelf zijn, komt goed!
:)
@diediear leuke tekst.
Mannen zijn rare wezens en zo verschillend allemaal. En ook weer niet..
Voor scharrels is tinder ideaal. Kroeg ook. Je moet maar net geluk hebben in het dating leven....

@lavenderfields merk ik ook. Heb zelf geen FB of insta. Dus weet niet hoe da voelt da constant willen kijken of posten. Wat ik wel merk is als ik nu klets met iemand. Vaak de insta of fb erbij wordt gehaald. Dus dan vertelle ze iets en hup de telefoon.... en kijk kijk..

of op werk vergeet ik mijn mobiel en die ligt dan thuis. Nou dan is het meteen van collega's he ben je niet nu bang, je mist zoveel en dit en dat. Dan zeg ik ja wa dan... Denk ik omg die smartphone is echt een ding.
En omdat ik geen fb en insta heb vroeg ik aan ze maar hoe vaak doe je dat kijke. Ja elke dag en een of ander app berekent hoe lang je kijkt. Blijkt dus dat 1 uur per dag nog niks is..
Diediear schreef:
11-11-2019 15:05
. Aan de andere kant is het een triest gebeuren: mannen die om je cupmaat vragen en vertellen hoeveel cm ze hebben hangen.
serieus?? :-o

Wat een mafkezen..of ben ik de mafkees die de intentie heeft om gewoon een leuk 'normaal' gesprek te voeren op tinder?

Diediear schreef:
11-11-2019 15:05
(leuke vent, iets casuals, niets verplichts)

Oh, hoi trouwens, jij ook hier? :mrgreen:
anoniem_3997 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 09:46
20.00% gewijzigd
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven