Napraattopic deel 120

01-11-2019 10:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
florence13 schreef:
12-11-2019 09:59
waar het probleem zit is dat heel veel informatie niet privacy gevoelig 'voelt', totdat je het gaat koppelen en dan wordt het opeens privacy gevoelig, dat probeert die wet te ondervangen maar schiet op bepaalde punten gewoon helemaal door. Op sommige punten is het ook niet meer uit te leggen. Ik ben blij dat er wetgeving is maar het had wat simpeler gemogen naar mijn idee.

(yeay!!! ik mag napraten!!!!! met dank aan de moderator die mij hierheen verplaatst heeft)
Je mag altijd napraten. :)


Ik vind dit best een interessante discussie. Al heb ik er niet zoveel verstand van. In de praktijk zie ik wel dat overal mensen er last en hinder van ondervinden. Ik sprak onlangs iemand die in de transportsector werkt. Om een bepaalde vergunning voor bedrijfsvoering te krijgen was hij verplicht om kopieen te maken van paspoorten van buitenlandse vervoerders. Maar van de privacywet mag dit niet en zou hij een boete kunnen krijgen. Er zijn dus blijkbaar situaties waarin je je sowieso niet aan twee wetten tegelijk kan houden. Bizar.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
12-11-2019 10:12
Je mag altijd napraten. :)


Ik vind dit best een interessante discussie. Al heb ik er niet zoveel verstand van. In de praktijk zie ik wel dat overal mensen er last en hinder van ondervinden. Ik sprak onlangs iemand die in de transportsector werkt. Om een bepaalde vergunning voor bedrijfsvoering te krijgen was hij verplicht om kopieen te maken van paspoorten van buitenlandse vervoerders. Maar van de privacywet mag dit niet en zou hij een boete kunnen krijgen. Er zijn dus blijkbaar situaties waarin je je sowieso niet aan twee wetten tegelijk kan houden. Bizar.
klopt, daar zit ook al een probleem. Daarnaast is er binnen de AVG ook best veel mogelijk waarvan je gewoon niet zou verwachten dat dat gewoon mag, maar onder bepaalde voorwaarden mag heel veel, en soms vind ik dat eigenlijk best schrikken, dat dat dan toch mag. Allemaal voor de goede zaak natuurlijk maar toch.
Ik ben zelf niet zo'n enorme voorvechter van privacy, en vind veel overdreven, maar als ik kijk naar de data waar ik mee werk dan vind ik dat ik soms best wel veel over individuele mensen zou kunnen weten waar zij misschien helemaal niet gelukkig van zouden worden.
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie dat echt interessant? :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Su, hoe is het met zoon en de Melkweg gegaan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
12-11-2019 10:19
Vinden jullie dat echt interessant? :roll:
ja enorm (echt waar). Maar ik ben er beroepsmatig veel mee bezig dus als ik het niet interessant zou vinden zou ik misschien ook ander werk moeten zoeken. Voor mij is het de ethische dimensie in mijn werk, dus de afweging 'mag ik dit wel of niet doen en vind ik dat acceptabel of niet' dus naast of het uberhaupt mag.
florence13 schreef:
12-11-2019 10:15
klopt, daar zit ook al een probleem. Daarnaast is er binnen de AVG ook best veel mogelijk waarvan je gewoon niet zou verwachten dat dat gewoon mag, maar onder bepaalde voorwaarden mag heel veel, en soms vind ik dat eigenlijk best schrikken, dat dat dan toch mag. Allemaal voor de goede zaak natuurlijk maar toch.
Ik ben zelf niet zo'n enorme voorvechter van privacy, en vind veel overdreven, maar als ik kijk naar de data waar ik mee werk dan vind ik dat ik soms best wel veel over individuele mensen zou kunnen weten waar zij misschien helemaal niet gelukkig van zouden worden.

Dat er veel over mij bekend is, is het probleem niet. Maar wat er met al die data wordt gedaan natuurlijk wel. Mensen krijgen steeds meer een op de persoon toegespitste werkelijkheid voorgeschoteld en dat betekent dat mensen heel makkelijk manipuleerbaar worden. Straks is er een algemeen aanvaarde werkelijkheid meer, kunnen we nog minder goed met elkaar praten omdat we teveel vanuit een bepaald perspectief praten en te weinig zicht meer hebben op het perspectief van een ander. En dat gebeurt dan niet voor het welzijn van mensen of het goed van landen ofzo, maar juist zodat er geld aan verdient kan worden. En, schrikbeeld nr. 1, als er geen gedeelde werkelijkheid meer is, feiten als het ware subjectief worden en daarmee ook gemeenschappelijke waarden, dan wordt het wel heel makkelijk om zaken af te breken, bijv. de democratie. Dat lijkt misschien vergezocht, maar er zijn zat mensen die er alleen maar baat bij hebben als bijv. supranationale verbanden worden verzwakt. Of ons democratisch bestel.
doornroosje9 schreef:
12-11-2019 09:56
Wat een idioot! Nou ja, zonnebril op en gaan! :sun:

:hug:
Uhmmm daglicht.... Waar dan?? 😎
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
12-11-2019 10:24
Dat er veel over mij bekend is, is het probleem niet. Maar wat er met al die data wordt gedaan natuurlijk wel. Mensen krijgen steeds meer een op de persoon toegespitste werkelijkheid voorgeschoteld en dat betekent dat mensen heel makkelijk manipuleerbaar worden. Straks is er een algemeen aanvaarde werkelijkheid meer, kunnen we nog minder goed met elkaar praten omdat we teveel vanuit een bepaald perspectief praten en te weinig zicht meer hebben op het perspectief van een ander. En dat gebeurt dan niet voor het welzijn van mensen of het goed van landen ofzo, maar juist zodat er geld aan verdient kan worden. En, schrikbeeld nr. 1, als er geen gedeelde werkelijkheid meer is, feiten als het ware subjectief worden en daarmee ook gemeenschappelijke waarden, dan wordt het wel heel makkelijk om zaken af te breken, bijv. de democratie. Dat lijkt misschien vergezocht, maar er zijn zat mensen die er alleen maar baat bij hebben als bijv. supranationale verbanden worden verzwakt. Of ons democratisch bestel.
het zal niet op stel en sprong gebeuren maar personalisering van informatie heeft natuurlijk de afgelopen jaren een enorme stap gemaakt en dat brengt ook risicos met zich mee. En omdat er zoveel data is over mensen kun je eigenlijk, als je die data zou koppelen alles over iedereen weten (dat mag natuurlijk niet maar als het wel zou mogen kan het wel). Als je alles over iedereen weet dan kun je nog verder personaliseren.

Ik zit niet in de commerciele sector en ook niet in de media, dus ik heb weinig te maken met welke informatie welk persoon voorgeschoteld krijgt, maar als ik kijk naar de datasets waar ik mee werk zou ik (als ik daadwerkelijk zou gaan zoeken op een individueel persoon) heel veel over die persoon kunnen zeggen. Het zou heel makkelijk zijn om inderdaad die persoon een toegespitst reclame of media aanbod aan te bieden met die informatie.
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
12-11-2019 10:29
Uhmmm daglicht.... Waar dan?? 😎
Daglicht is zo overrated. :jump:
Life is short. Eat dessert first.
Fijn ook, al de lange quotes :P

Topic openen over dit onderwerp misschien!? :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
12-11-2019 10:36
Fijn ook, al de lange quotes :P

Topic openen over dit onderwerp misschien!? :lightbulb:
goed punt: Done
florence13 schreef:
12-11-2019 10:39
goed punt: Done
:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
11-11-2019 20:06
En dan krijgen wij Oudblond in ruil voor de CM!
Dank dank dat ik mag blijven. Op een BE forum heb ik binnen het uur een ban vrees ik!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
12-11-2019 10:36
Fijn ook, al de lange quotes :P

Topic openen over dit onderwerp misschien!? :lightbulb:
Omdat het in napraat staat dacht ik dat er vast al wel een topic over was.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
12-11-2019 10:56
Omdat het in napraat staat dacht ik dat er vast al wel een topic over was.
we zijn uit het CM topic naar napraat verplaatst, dus zo is het onderwerp hier terecht gekomen en nu dus weer verhuisd naar een eigen topic
Alle reacties Link kopieren
Die Italiaanse damesschoenen, wat slaan die een wartaal uit. Daar is Fleur nog één en al helderheid bij vergeleken.
(Lidl op acueel)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
ModeratorViva schreef:
12-11-2019 11:00
Het topic 'Sexparty!' is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA Forum

Het was zo'n mooi poëtisch topic! :whip:
oudebaas schreef:
12-11-2019 11:29
Die Italiaanse damesschoenen, wat slaan die een wartaal uit. Daar is Fleur nog één en al helderheid bij vergeleken.
(Lidl op acueel)

Die heb ik op negeer staan. Komt geen zinnig woord uit.
Die snuift rond de kerst de sneeuw van de kerstballen, dat kan niet anders.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
12-11-2019 11:35
Die snuift rond de kerst de sneeuw van de kerstballen, dat kan niet anders.
Bleef het daar maar bij.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
oudebaas schreef:
12-11-2019 11:29
Die Italiaanse damesschoenen, wat slaan die een wartaal uit. Daar is Fleur nog één en al helderheid bij vergeleken.
(Lidl op acueel)

Ja, maar daar mag je niets van zeggen, want dat is nu eenmaal zo. :facepalm:
SHIFTY schreef:
12-11-2019 11:35
Die snuift rond de kerst de sneeuw van de kerstballen, dat kan niet anders.

:HA:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
12-11-2019 11:52
Bleef het daar maar bij.
:proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
SHIFTY schreef:
12-11-2019 11:31
Het was zo'n mooi poëtisch topic! :whip:
Hij was prachtig.

Ik stel me ook een to voor die in lichte paniek naar dat scherm heeft zitten staren.....
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-11-2019 15:03
Reden: Op de man
98.74% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven