Leeftijdsverschil
vrijdag 15 november 2019 om 12:45
Lieve mensen,
Na lang twijfelen heb ik een maand geleden Tinder maar eens gedownload. Ik was wel weer toe aan een relatie, nu ik alweer 2 jaar single ben. Na een tijdje swipen en nutteloze gesprekken kwam ik uit bij een super leuke meid. Ze had staan dat ze 18 was. Ikzelf ben 21, dus vond het best een prima leeftijd.
Na een super gezellig gesprek gehad te hebben gaf ze aan dat ze 16 is ipv 18.
Daar waar ik dus afgestudeerd ben en over 2 jaar uit huis zou willen
zit zij dus in een hele andere levensfase.
Ondanks dat bleven we toch de afgelopen 2 weken super leuk contact houden, en hebben we zelfs 1x gefacetimed. Erg gezellig, maar toch knaagt het feit dat ik 5 jaar ouder ben. Het is zelfs strafbaar als ik iets zou beginnen met haar, toch?
Ik heb geen idee wat ik er nou mee moet doen. We hebben een super leuke klik, en voor iemand van 16 denkt/praat ze wel vrij volwassen.
Wat is wijsheid? Loslaten of kijken of er wat inzit, ondanks het leeftijdsverschil?
Na lang twijfelen heb ik een maand geleden Tinder maar eens gedownload. Ik was wel weer toe aan een relatie, nu ik alweer 2 jaar single ben. Na een tijdje swipen en nutteloze gesprekken kwam ik uit bij een super leuke meid. Ze had staan dat ze 18 was. Ikzelf ben 21, dus vond het best een prima leeftijd.
Na een super gezellig gesprek gehad te hebben gaf ze aan dat ze 16 is ipv 18.
Daar waar ik dus afgestudeerd ben en over 2 jaar uit huis zou willen
zit zij dus in een hele andere levensfase.
Ondanks dat bleven we toch de afgelopen 2 weken super leuk contact houden, en hebben we zelfs 1x gefacetimed. Erg gezellig, maar toch knaagt het feit dat ik 5 jaar ouder ben. Het is zelfs strafbaar als ik iets zou beginnen met haar, toch?
Ik heb geen idee wat ik er nou mee moet doen. We hebben een super leuke klik, en voor iemand van 16 denkt/praat ze wel vrij volwassen.
Wat is wijsheid? Loslaten of kijken of er wat inzit, ondanks het leeftijdsverschil?
vrijdag 15 november 2019 om 12:50
Als jij zelf ook nog thuiswoont (en dat nog 2 jaar wil blijven doen..) kan ik me voorstellen dat jullie beleveniswereld nou ook weer niet zo heel anders is. Dus wat dat betreft kun je het prima proberen. Wie weet wil zij wel op haar 18de het huis uit, tegelijk met jou dus.
stokbootje wijzigde dit bericht op 15-11-2019 12:51
14.71% gewijzigd
vrijdag 15 november 2019 om 13:00
Ik zou het zelf een struikelpunt vinden dat ze gelogen heeft over haar leeftijd om op Tinder te mogen staan. Vind ik nou niet een teken dat ze heel volwassen en verantwoordelijk is.
Maar dat gezegd hebbende, de meeste mannen van 21 vind ik ook nog niet zo volwassen en vaak genoeg nog jongetjes. En nee, dat bedoel ik niet eens lullig. Ik denk dat op emotioneel gebied een relatie best wel vaak mogelijk is met dit leeftijdsverschil.
Jonger dan 16 zou ik uiteraard wel uit de weg gaan, mocht ze ineens 15 blijken.
Maar dat gezegd hebbende, de meeste mannen van 21 vind ik ook nog niet zo volwassen en vaak genoeg nog jongetjes. En nee, dat bedoel ik niet eens lullig. Ik denk dat op emotioneel gebied een relatie best wel vaak mogelijk is met dit leeftijdsverschil.
Jonger dan 16 zou ik uiteraard wel uit de weg gaan, mocht ze ineens 15 blijken.
vrijdag 15 november 2019 om 14:07
Il was 15 toen ik verkering kreeg met iemand van 21 niks van gevoeld hooguit dat hij het respect had om niet verder te proberen te gaan dan zoenen omdat ik nog niet aan sex toe was.minnimouse schreef: ↑15-11-2019 13:19Meisjes van 16 zijn vaak echt nog kinderen, ook al denken ze van niet en vindt jij dat ze er volwassen uitziet of praat.
Op mijn 16e verkracht door iemand van 18 dus wat dat betreft zegt de leeftijd niet veel.
vrijdag 15 november 2019 om 14:54
Dat vind ik heel erg voor je, maar ik heb het niet perse over seks.Vlinder1963 schreef: ↑15-11-2019 14:07Il was 15 toen ik verkering kreeg met iemand van 21 niks van gevoeld hooguit dat hij het respect had om niet verder te proberen te gaan dan zoenen omdat ik nog niet aan sex toe was.
Op mijn 16e verkracht door iemand van 18 dus wat dat betreft zegt de leeftijd niet veel.
vrijdag 15 november 2019 om 16:15
Ik vond mezelf toen ik 16 was ook onwijs volwassen etc. en ging ook een tijdje met een "man" van 21 en dacht toen dat dat vooral betekende dat ik zo leuk, volwassen en geweldig was.
Als ik nu terug denk vind ik vooral dat die kerel een beetje sneu was en ik veel minder volwassen dan ik mezelf wijsmaakte
Was ze de enige match op heel tinder?
Als ik nu terug denk vind ik vooral dat die kerel een beetje sneu was en ik veel minder volwassen dan ik mezelf wijsmaakte
Was ze de enige match op heel tinder?
vrijdag 15 november 2019 om 16:20
Iedereen valt erover dat zij vast niet zo volwassen is als hij haar vindt.. Maar ik denk vooral dat hij lang niet zo volwassen is als iemand van 21. Dat zou ook verklaren waarom hij haar heel volwassen vindt klinken. En eh, dat hij nog tot zijn 23ste thuis wil blijven wonen.
Dus dan kan het een prima match zijn. Al is het dan meer een verkering dan een relatie.
Dus dan kan het een prima match zijn. Al is het dan meer een verkering dan een relatie.