Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Rosings heel veel beterschap. Hoop dat je snel opknapt. Lief van je buurvrouw.

Teckel ohhh nog even en je kan lekker gaan ontspannen. Iedereen weer opgeknapt thuis en nu is het mama tijd. Heel veel plezier geniet ervan.

Glitter wat een zeurkousen zeg. Iedereen moet zelf toch bepalen wat ie voor zijn kind wel of niet goed vind. Al zet je ze iedere dag een paarse hoed op met gele stippen en ga je met alpacas wandelen. Boeiend.

Hoe is het met de rest in de ziekenboeg?
Veel plezier Teckel!
Wij hebben volgens dochter een SinterKAAS! :hihi:

Ik heb vanavond voor het eerst met dochter onderhandeld over het avondeten. En warempel ze heeft opgegeten wat ze moest voordat ze van tafel mocht. Ze begrijpt het allemaal dondersgoed.

Vandaag ook weer bericht van het ziekenhuis gehad voor dochter. De arts belt me begin december en voor die tijd moet ik dochter bij cb wegen. Nou ik verwacht weinig grote veranderingen in gewicht-lengte verhoudingen, dus de arts zal nog niet echt tevreden zijn denk ik. Zeker nu ze weer ziek ik geweest en minder heeft gegeten. Maar goed we wachten af.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn vooruitzicht Teckel, heel veel plezier!

Dochter was vandaag niet te genieten en zat echt duidelijk niet in haar vel. Wel heel toevallig net nadat we een paar dagen het pufje weer hebben opgehoogd omdat ze zo benauwd was. Ik ben er helemaal klaar mee, wil mijn lieve meisje terug en nu ook wel eens weten hoe haar karakter zonder puf is. (ze heeft het nu al bijna 2 jaar). Daarom besloten weer af te bouwen en zodra de verkoudheid minder of weg is te stoppen met de puf. Dan maar soms een zwaar benauwd kind en eventueel een keer naar het zkh om te benevelen.
Veel plezier Teckel, je hebt het verdiend!! Lekker genieten van je weekendje :bigkiss:
Sorry om te horen Envelop, ik had echt geen idee dat die pufjes ook zo'n invloed op hun karakter kunnen hebben o_o
Nee, wist ik ook niet, wat naar zeg!

@ teckel: geniet ervan!
@ rosings: beterschap, lief van je buurvrouw!

@ Lavendel: is je dochter te licht? Fijn dat het onderhandelen lukte!
Iemand hier ooit bij sprookjeswonderland in Enkhuizen geweest? Ziet er erg leuk uit vind ik, maar is zo'n 2 uur rijden voor ons. Is dat de moeite waard? Zal sowieso met overnachting zijn, maar dan nog is het wel ver natuurlijk..
@maud: nee nog nooit geweest.

@lasvegas: ja. ze was de laatste keer 88,5cm en 10,5 kg. Alle onderzoeken zijn gedaan, diëtist zag ook niks vreemd in haar eetpatroon, maar kinderarts wil dr nog niet uit de zorg ontslaan. Ze is sowieso nooit een grote eter geweest, als baby heeft ze ook nooit goed de flessen gedronken en nu als 2 jarige tsja dan kunnen er dagen tussen zitten dat ze heel weinig eet. (en op kdv natuurlijk wel 2 boterhammen weg kanen :facepalm: )
:lol: Wegkanen.

Geniet er van Teckel! :hyper:
Veel plezier Teckel, Maastricht is zo gezellig!

Fijn dat het onderhandelen werkte, het is wel herkenbaar dat ze op het kdv meer eet dan thuis. Maar hier groeit ze goed dus vooralsnog vind ik het prima.

@ sprookjeswonderland, wij zijn er van de zomer geweest toen was dochter net twee en ze vond het erg leuk! Het is echt gericht op kleine kinderen. Het park zelf is niet heel groot zoals de Efteling bijvoorbeeld maar voor dochter was het prima.

Hier hoesten we nog wel maar gaat het wel beter. Gelukkig geen koorts meer.
@lavendel, volgt dochter wel haar eigen lijn? Ik weet nog goed dat je al die onderzoeken had, wat een gedoe. Met haar hart was alles goed toch (daar was toch een ruisje te horen eerder?)

@puf, bekende bijwerking is dat kinderen er angstig van worden maar omdat dochter zeker niet angstig was dachten wij dat ze er geen last van zou hebben. Echter zien we nu toch wel duidelijk andere gedragsveranderingen door die puf. Ben er naar van, heb eigenlijk geen idee hoe ze is zonder puf en vraag me af of we haar niet heel veel stress hebben gegeven hierdoor. Ze heeft een hele moeilijke periode gehad met driftbuien en een flink stevig karakter. Ze is altijd omschreven als een zeer pittige krachtige dame maar wellicht onterecht en is ze veel zachter en liever.
Volgens man moet ik me er niet zo druk over maken, we zijn immers niet voor niks met die puf gestart, dat was echt nodig (en dat klopt ook).

Nou ja, genoeg klaagzang. We gaan nu gewoon afbouwen en als de verkoudheid iets minder is stoppen. Ben benieuwd wat dat gaat doen!
Even een advies tussendoor:

Otis plast nu al een paar nachten alles onder. Nou zijn we de avondfles aan het afbouwen en heeft hij luier nummer vijf maar zijn er nog andere oplossingen die hieraan bij kunnen dragen voor zover jullie weten?

Alvast bedankt moeders
@pippip en envelop: misschien ook omdat ze andere kinderen ziet eten dat het stimuleert. Ze is voor mij ook niet te mager of dat ze helemaal niet groeit of ontwikkeld, maar arts wilde haar nog niet uit de zorg ontslaan, terwijl ik en man zoiets hadden van het is nu wel klaar. Maar ja als de arts daar anders over denkt dan voelt het ook niet goed om als ouder te zeggen nou ik kom niet meer. Misschien dat ik daar later dan weer spijt van krijg. Het ruisje was er nog wel, maar de arts maakte zich daar geen zorgen over en zei dat dat ook niet van invloed was op haar groei. De laatste keer was ze wel weer normaal gestegen in gewicht ten opzichte van haar lijn, maar nog steeds net aan de onderkant van de -2. Maar ik vind het zeer stressvol als het weer zover is en dan hoop ik maar weer dat ze genoeg bijgekomen is. En merk dat ik me dan weer meer ga focussen op haar eten. Ik vind het nu ook lastig inschatten of het gewoon dwarsigheid is, niet lekker vinden, niet lekker voelen, enz.

@envelop: wat naar dat je je er zo over voelt. Lijkt me heel moeilijk, maar je hebt toen gedaan wat het beste voor haar was en daar moet je je niet schuldig over voelen. Hopelijk kunnen jullie de puf afbouwen en gaat dat allemaal goed zodat ze zonder kan!
@WP: een maat grotere romper eroverheen, of een grotere maat boxer, dan kan de luier zich beter volzuigen. Toch denken aan een maat grotere luier voor in de nacht. Zoon heeft overdag maat 5, 's nachts maat 6. Docter overdag 4 's nachts 5+.

Of anders de tangaluier, maar die moet Glitter je maar uitleggen :biggrin:
En op de wc laten plassen voor hij naar bed gaat werkt hier goed.

Verder even kort, we zijn een beetje brak :hihi:
Lavendel hoe oud is je dochter precies?
Snap wel wat je bedoeld dat je er dan op slechte eet momenten of ziek zijn mee bezig bent. Lastig maar denk dat je er alles aan doet om haar zoveel mogelijk te laten eten. En dwingen werkt toch niet.

Envelop, je moet niet te streng voor jezelf zijn, dochter had die oud nodig en in die periode is dat toch van belang geweest, als je nu merkt dat het afbouwen al verandering brengt en het voor haar te doen is qua benauwdheid dan is nu dit moment aangebroken, je voelt zelf goed genoeg aan of het ok is om verder af te bouwen of er mee te stoppen. Wat je ook beslist je doet het vanuit je zorgende zelf en dat kan alleen maar goed zijn.
Westerpaviljoen schreef:
16-11-2019 08:44
Even een advies tussendoor:

Otis plast nu al een paar nachten alles onder. Nou zijn we de avondfles aan het afbouwen en heeft hij luier nummer vijf maar zijn er nog andere oplossingen die hieraan bij kunnen dragen voor zover jullie weten?

Alvast bedankt moeders

Luier nummer 6 ;)
Maartje2016 schreef:
15-11-2019 20:28
Sorry om te horen Envelop, ik had echt geen idee dat die pufjes ook zo'n invloed op hun karakter kunnen hebben o_o
Ja, dat kan echt vreselijk zijn. Wij gebruiken daarom ook geen medicatie meer. Hij werd er echt agressief van, terwijl het eigenlijk een heel lief mannetje is.
GlitterCupcake schreef:
16-11-2019 15:10
Luier nummer 6 ;)
Aangeschaft.
Westerpaviljoen schreef:
16-11-2019 20:43
Aangeschaft.
Zijn je rompertjes dan ook ruim genoeg? Anders kan maat 6 niet meer opnemen dan maat 5, als het eruit geperst wordt...
Maartje2016 schreef:
16-11-2019 20:46
Zijn je rompertjes dan ook ruim genoeg? Anders kan maat 6 niet meer opnemen dan maat 5, als het eruit geperst wordt...
Ja hij heeft een ruimere aan:).

Man. Hij was al om vijf uur wakker en deed geen middagslaapje. En toch geen humeur aan het einde van de dag.

Maar ik had wel een humeur.....
Wat naar envelop, gedragsverandering van die pufjes. Maar als ze het echt nodig heeft, dan doe je dat natuurlijk ook. Moet ze doe altijd blijven houden of kan je (binnenkort) afbouwen?

Ik kon een aantal dagen het forum niet op, hij lijkt het nu wel weer te doen.

Kan niet meer reageren op alles.

Ben ook wel druk in huis met pasgeboren baby, dus merk dat ik ook minder reageer, probeer wel alles mee te lezen!
Het gaat hier heel goed. Kraamhulp is weer weg, wel fijn om weer je 'eigen' huis te hebben.
Peuterzoon is echt heel lief voor zn babybroer. Moet wel wennen hoor, aan een gezin van 4 ipv 3. Toch heel anders, vooral met de behoeftes van baby en ook peuter dat doorgaat.
Ook even een berichtje van hier! 23 oktober is onze 2e dochter geboren. Alles goed gegaan en snel op de been! Grote zus is erg lief voor zusje maar probeert ons enorm uit. Ze is soms echt een draak en luistert voor geen meter. Huilt om veel dingen etc. Dat vind ik wel even pittig icm baby die ook best veel huilt. Als iemand tips heeft ? Nouja het zal wel even tijd nodig hebben!

Jij ook nog gefeliciteerd met baby sneeuwball! Wanneer ben jij bevallen?
Gefeliciteerd Pavo en sneeuwbal!

Probeer peuter zoveel mogelijk te betrekken bij de zorg voor baby en geef echt een op een aandacht als baby slaapt. Sterkte, het is echt even wennen in een nieuw evenwicht te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven