Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Chantilly21_2 schreef:
14-11-2019 09:58
Sterkte voor alle zieken!
Hier heeft peuter vooral last van de laatste doorkomende kiezen gehad de afgelopen periode.. Daar zijn we nu gelukkig zo goed als vanaf. Verkouden is ze volgens mij het hele jaar door, bij baby vind ik dat vervelender..

Dank voor de tips mbt groot bed en dekbed.
We gaan het gewoon proberen met dekbed en slaapzak. En wil ze echt niet onder dat dekbed blijven liggen, dan ga ik eens kijken naar de wollen pyjama's.
Gistermiddag wilde ze zowaar wel onder het dekbed slapen in haar ledikant, dus we zullen het wel zien..

Komende week maar op zoek naar een leuk bed voor onze dame!

@ tips speelgoed, dochter heeft handpopjes gekregen, super druk is ze daarmee. En electro vanaf 2 jaar. Zelf hebben we de bambino loco gegeven, ze is gek op dat soort spelletjes.
En het is bijna vloeken in de kerk heb ik gemerkt in mijn omgeving, maar DE hit is toch wel haar trampoline ;-) Daar kan ze echt lang op spelen, in haar eentje.


Handpoppen is een leuk idee! :idee:

En bij ons komt er gewoon een ingegraven trampoline. De moedermaffia kan mij de pot op.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
14-11-2019 11:20
Handpoppen is een leuk idee! :idee:

En bij ons komt er gewoon een ingegraven trampoline. De moedermaffia kan mij de pot op.
Wat is er mis met een trampoline dan?
Alle reacties Link kopieren
Hier komt er ook een ingegraven trampoline bij nieuwe huis. We hebben tot nu toe gordijnen opgemeten en formaat trampoline :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met een trampoline? Wij hebben er geen plek voor maar buurjongen heeft er één in de tuin. één van de redenen waarom dochter daar heel graag gaat spelen :-D
Maartje2016 schreef:
14-11-2019 11:22
Wat is er mis met een trampoline dan?


De trampoline is het nieuwe tv-kijken. Dus voor luie ouders. Het is iets voor tokkies en met gillende kinderen. En het is niet veilig.

Jaja tis wa :roll:
Alle reacties Link kopieren
Haha ach, gaat voornamelijk om de vele botbreuken die kinderen kennelijk oplopen door die trampoline.. Ja, er gebeuren ongelukken, maar dat gebeurd ook met fietsen, skeeleren, steppen etc.

We proberen het zo veilig mogelijk te houden, maar goed.
Als ik dat zeg word ik nog net niet gelyncht door een aantal buurvrouwen, die ook hun kinderen niet bij ons willen laten spelen op de trampoline tijdens buurtbbq’s etc.
Mooi meer ruimte voor onze eigen peuter ;-)
Oh ik word vooral aangekeken op het ‘makkelijke ouder’ gedeelte. Ik snap dat niet. Als of je elke dag of elk uur als ouder ‘aan’ moet staan en ecologische rotswandelingen moet gaan maken. Chill, het is een trampoline, geen Crystal meth..
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
14-11-2019 12:12
Oh ik word vooral aangekeken op het ‘makkelijke ouder’ gedeelte. Ik snap dat niet. Als of je elke dag of elk uur als ouder ‘aan’ moet staan en ecologische rotswandelingen moet gaan maken. Chill, het is een trampoline, geen Crystal meth..
Echt? Heb je daar opmerkingen over gekregen?! Wat zijn dat voor een mensen... Sowieso dat je zoiets durft te zeggen vind ik echt raar. Van dat soort opmerkingen kan ik uit mijn pantoffel schieten, gelukkig kan ik niemand in mijn omgeving bedenken die er zulke rare ideeën op nahoudt (of dat wellicht durft te zeggen...)
Alle reacties Link kopieren
Met zoon gaat het gelukkig weer beter. Nog snel moe en weinig eetlust maar niet meer overgegeven gelukkig.
Vanochtend zijn we naar een tuincentrum geweest om de kerst spullen te bekijken, vond hij heel leuk!
Nu ligt hij helemaal op te slapen in bed.
Beterschap voor alle andere zieken.

Wat een rare ideeën over die trampolines zeg. Hier komt er van de zomer (voor zoon zn verjaardag) ook een. Degene die er over zeurt krijgt mooi te horen dat zij incl kinderen dus ook niet welkom zijn om te komen spelen daarop. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er in mijn omgeving nog nooit iemand over heb horen zeuren.
Oh jaaa de trampoline, schande!! Wat een bullshit zeg. Ik ben zelf SEH-arts en ja, ik zie regelmatig kinderen (en volwassenen) die een blessure hebben opgelopen op een trampoline. Maar ook kinderen die van de trap vallen, iets te enthousiast zijn geweest met stoeien, een ongelukje gehad hebben gehad op de fiets/step/skateboard en ga zo maar door. Ik wil niemand aanraden om roekeloos te zijn, máár wij hebben sinds afgelopen zomer een (ingegraven) trampoline en ik vind het té leuk! Gelukkig vind zoon het ook leuk :rofl:
Trampolines zijn keigoed voor de balans en de spierspanning en om het lijf te leren kennen. Bewegen!

Als je de risico's inperkt (door ingraven, zo'n rand, of opvoeden/bijblijven) kan het prima.
Mensen zijn tegenwoordig echt te voorzichtig met kinderen

Ik heb er geen plek voor in de tuin, heft iemand hier wel eens zo'n kleine trampoline met handvat voor binnen gezien? Is dat een beetje stevig?
rosings schreef:
14-11-2019 13:12
Mensen zijn tegenwoordig echt te voorzichtig met kinderen

Ik heb er geen plek voor in de tuin, heft iemand hier wel eens zo'n kleine trampoline met handvat voor binnen gezien? Is dat een beetje stevig?


Die gebruiken dames toch voor een soort fitness? :biggrin:
Envelop schreef:
14-11-2019 12:23
Echt? Heb je daar opmerkingen over gekregen?! Wat zijn dat voor een mensen... Sowieso dat je zoiets durft te zeggen vind ik echt raar. Van dat soort opmerkingen kan ik uit mijn pantoffel schieten, gelukkig kan ik niemand in mijn omgeving bedenken die er zulke rare ideeën op nahoudt (of dat wellicht durft te zeggen...)

Natuurlijk zeggen ze niet direct maar indirect er wat van. Dat kunnen vrouwen zo slinks. Dus ik vertel over onze tuinplannen en dan zeg de gesprekspartner ‘goh ja nou wij gaan liever een blotevoetenpad lopen op onze vrije dag. Dat is zo goed voor echt gronden met je kids’ of ‘oh ja kinderen vinden dat fantastisch. Ik kijk zelf vérder dan de existentiële behoeften* van Mees/Billy/Dapper."

Ik trek ongewild ecododo’s aan.

* Dit is waargebeurd gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vals Glitter! Vreselijk hoe vrouwen dat eigenlijk doen. Mannen zijn wat dat betreft een stuk meer recht door zee :rolling:

Hier werd gewoon gezegd hoe ik erbij kwam om iets te laten geven aan een 2 jarige, waarvan bekend was dat het voor de meeste botbreuken en ander letsel zorgde.
Heb ze ietwat gek aangegeven en gezegd dat het me dolletjes leek, een peuter met gebroken ledematen :hyper:
Grapje natuurlijk, maar kom op zeg..

Buurvrouwen zijn verder aardig hoor, zolang we het niet over kinderen en opvoedkeuzes hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
14-11-2019 13:12
Mensen zijn tegenwoordig echt te voorzichtig met kinderen

Ik heb er geen plek voor in de tuin, heft iemand hier wel eens zo'n kleine trampoline met handvat voor binnen gezien? Is dat een beetje stevig?
Ik heb er een van de Lidl. Voor fitness vind ik hem minder stabiel, maar voor mijn peuter top.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is zelf geopereerd toen hij zijn jeugd verkeerd is gevallen op trampoline en beiden botten in zijn linkeronderarm brak. Maar toch komt er hier een trampoline. Wel ingegraven want dat vind ik met de kleintjes veiliger.

Je hebt wel altijd bijzondere mensen in je omgeving Glitter :mrgreen:. Ik vond het gesprek met een andere moeder die tegen het normale schoolse systeem was en vrije school wilde en veel natuur al bijzonder genoeg in mijn omgeving. Mijn antwoord was dat ik blij ben dat ze gewoon in de wijk naar school gaan en als ze iets groter zijn gewoon lopend kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Whaha glitter, en dan zeg jij niet goh zo’n blote voetenpad lijkt me ook gevaarlijk met glas en splinters. Volgens mij ben je gevat genoeg daarvoor.

Maar jeetje wat een gedoe over trampolines, het is dat het in onze tuin niet past maar anders hadden we wel een laten ingraven. Dochter houdt van springen en klauteren.

O ik had wel een keer toen ik vertelde dat dochter warm eet tussen de middag dat een vriendin zei Oo maar koken met peuter vind ik altijd zo leuk. Paar maanden later zat haar peuter op een ander kdv waar ze ook warm eten en dat was toch zo handig en leuk.. toen moest ik wel even gniffelen. Maar zei is sowieso iemand die erg overtuigd is van haar manier.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb jij een rare mensen in je omgeving glitter :facepalm: maar ik geloof ook dat je wellicht te snel denkt voor anderen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de mensen in je omgeving een trampoline echt een gemakzucht ding vinden en heb dat ook echt nog nooit gehoord.

Overigens lijkt zo'n blote voeten pad me ook wel leuk eens te doen met peuter maar om dat nou standaard te doen of je eigen tuin er anders om in te richten... Heel apart.
GlitterCupcake schreef:
14-11-2019 11:18
Beterschap! :daisy: Het lijkt mij normaal prima te doen, een kind in je uppie. Maar als ik echt griep heb lijkt het mij verschrikkelijk.
Buurvrouw is een bordje eten voor rozetje komen brengen en ik heb met het spugen de wasbak net niet gehaald en de boel moeten poetsen. Getverderrie. Gelukkig bleef rozetje er van af
Alle reacties Link kopieren
Pfff sterkte voor jou rosings! Lijkt me idd heel zwaar wanneer je zelf ziek bent en geen partner hebt die het over kan nemen.
Beterschap Rosings!

Trampoline hartstikke leuk. In monkey Town is dat z'n favoriet. Maar geen plek in onze tuin.
Alle reacties Link kopieren
Ahh Rosings, sterkte! En lief van je buurvrouw dat ze eten kwam brengen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve buurvrouw rosings. Beterschap.
Poeh zware ochtend met peuter achter de rug. Doodmoe van kdv gister. Niks was goed. Overal om huilen. Poepen op het kleed, plassen in z'n broek. En nu ligt hij op bed maar gaat hij niet slapen.

Gelukkig ga ik dit weekend de hort op met m'n moeder. Twee nachtjes Maastricht. Man komt vanmiddag eerder thuis van werk zodat ik weg kan. Peuter gaat bij opa en oma logeren. Heeft hij alleen baby, kan ie ook even bijkomen van deze hectische afgelopen weken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven