Bloedstolsels in de baarmoeder
zaterdag 16 november 2019 om 12:36
Ik ben nu 5 weken zwanger! Eindelijk na lange tijd tegenslagen te hebben gehad (hart operatie, moeder overleden verhuizingen) hebben we beetje geluk! Helaas was ons gelukkig moment meteen paar dagen laten omgeslagen in ongerustheid, ben 5 weken zwanger en had bloedingen. Tijdens het plassen kwam daar een hele kleine stolsel mee en dat maakte mij zo ontzettend onzeker. Iedereen die medisch in mijn directe omgeving zich met mij bemoeide heb ik gebeld om mij aub meer informatie te geven (huisarts, gynaecoloog, cardioloog) ze konden nu niks doen en we moesten het maar afwachten. Toch eigenwijs en ontzettend ongerust zijn wij naar de spoedeisende hulp gegaan. Die hebben een inwendige echo gemaakt en ze zagen bloedstolsels in me baarmoeder. Nou ben ik hart patiënt en spuit elke 2x per dag in me buik om toch me antistolling binnen te krijgen. Nu is mijn vraag:
Zijn er meer moeders die net als ik in zo situatie hebben gezeten? En hoe is het afgelopen? Overigens heb ik verder geen stolsels gehad en hoe meer rust ik nam hoe minder bloedverlies werd en ook een belangerijk dingetje ik heb geen buikkrampen gehad.
Zijn er meer moeders die net als ik in zo situatie hebben gezeten? En hoe is het afgelopen? Overigens heb ik verder geen stolsels gehad en hoe meer rust ik nam hoe minder bloedverlies werd en ook een belangerijk dingetje ik heb geen buikkrampen gehad.
zaterdag 16 november 2019 om 14:44
Ik ben geen hartpatiënt en heb geen ervaring met medicijngebruik tijdens de zwangerschap, maar wel ervaring met bloedingen.
Vanaf de positieve test tot 12 weken heb ik met enige regelmaat bloedingen gehad. Soms met wat stolsels, soms gewoon wat oud bloed. Uiteindelijk is dit gewoon een gezonde baby geworden.
Hoe moeilijk ook, je zal echt even af moeten wachten. Het kan op dit termijn nog alle kanten op, maar bloedingen hoeven niet persé te betekenen dat het fout gaat.
Ik hoop voor je dat het bloeden snel stopt en dat het allemaal goed gaat.
Vanaf de positieve test tot 12 weken heb ik met enige regelmaat bloedingen gehad. Soms met wat stolsels, soms gewoon wat oud bloed. Uiteindelijk is dit gewoon een gezonde baby geworden.
Hoe moeilijk ook, je zal echt even af moeten wachten. Het kan op dit termijn nog alle kanten op, maar bloedingen hoeven niet persé te betekenen dat het fout gaat.
Ik hoop voor je dat het bloeden snel stopt en dat het allemaal goed gaat.
zaterdag 16 november 2019 om 15:04
Ik heb begrepen dat met bloed de kans 50% is geworden dat het fout gaat, maar ook nog 50% dat het goed gaat.
Het is rot maar het is echt afwachten, en er valt helemaal niks over te zeggen hoe jouw zwangerschap gaat verlopen de komende weken. Hier was bloed fout nieuws, maar hier ging het na een bloeding ook gelijk fout.
Het is rot maar het is echt afwachten, en er valt helemaal niks over te zeggen hoe jouw zwangerschap gaat verlopen de komende weken. Hier was bloed fout nieuws, maar hier ging het na een bloeding ook gelijk fout.
zaterdag 16 november 2019 om 15:46
zaterdag 16 november 2019 om 15:50
Het is natuurlijk niet voor niks dat iedereen die er verstand van heeft al zei dat je er niks van kunt zeggen.
Nu ben je naar de seh geweest, maar je weet nog steeds niks.
Ik snap echt je ongerustheid, maar ik snap niet dat ze op de seh überhaupt een echo hebben gedaan.
Iets met zorgkosten die de pan uit rijzen.
Nu ben je naar de seh geweest, maar je weet nog steeds niks.
Ik snap echt je ongerustheid, maar ik snap niet dat ze op de seh überhaupt een echo hebben gedaan.
Iets met zorgkosten die de pan uit rijzen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 16 november 2019 om 16:55
zaterdag 16 november 2019 om 20:03
Ik snap heel goed dat je ongerust bent, en iedereen kan zeggen afwachten maar zo
Werkt het helaas niet altijd.
Welke antistolling neem je? Fragmin of fraxi? Wordt ook veel ingezet bij herhaalde miskramen met goed resultaat.
Je zou maandag hcg kunnen laten prikken en dan bv donderdag weer.
Ook kan je as week een echo doen om te kijken of er een vruchtzakje zichtbaar is.
Veel sterkte
Werkt het helaas niet altijd.
Welke antistolling neem je? Fragmin of fraxi? Wordt ook veel ingezet bij herhaalde miskramen met goed resultaat.
Je zou maandag hcg kunnen laten prikken en dan bv donderdag weer.
Ook kan je as week een echo doen om te kijken of er een vruchtzakje zichtbaar is.
Veel sterkte
zaterdag 16 november 2019 om 23:03
Geen ervaring mbt antistolling, maar wel met bloedverlies tijdens de zwangerschap en bloedstolsels in mijn baarmoeder. Ik had enkele dagen bloedverlies bij 5,5 week. Best behoorlijk, ik dacht ook aan een miskraam. Bleek een bloedstolsel in mijn baarmoeder te zijn. Deze was goed te zien op de echo bij 6 weken, naast een klein knipperend hartje (gelukkig). De arts zei toen dat ik mijn baarmoeder tijdelijk niet mocht prikkelen, dus niet sporten, geen seks, omdat er dan de kans was dat ik het stolsel in een keer zou verliezen en dat het vruchtje mee zou nemen en dat dus voor een miskraam zou zorgen. Ik heb tot ongeveer 8 weken (veelal oud) bloedverlies gehad hierdoor. Inmiddels bijna 14 weken zwanger en het stolsel is weg en niet meer te zien op echo's. Het kan echt alle kanten nog op, maar het kan dus ook gewoon goed gaan. Zagen ze wel een gevuld vruchtzakje op de echo?