Six met de knussels ❤.
woensdag 11 september 2019 om 19:19
Welkom (terug) Knussels!
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort. En met wat extra kuikentjes verhuizen we door naar editie six!
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder. (Met dank aan Maman en Blondje)
Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic
.
* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Grobbekuiken, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Lady, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Tobbert, Bloem en Benmamma.
Boeman, Maman (van haar wolkje) en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee
.
En niet te vergeten onze lieve kleine huisspin
Sebas!!
.
Lees hier het ontstaan van dit topic!
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie!
overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie!
overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
En kwartet!
overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... #p29415515
.
De hele hand!
overig/de-knusseltjes-zijn-jarig/list_messages/442749
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort. En met wat extra kuikentjes verhuizen we door naar editie six!
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder. (Met dank aan Maman en Blondje)
Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic
* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Grobbekuiken, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Lady, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Tobbert, Bloem en Benmamma.
Boeman, Maman (van haar wolkje) en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee
En niet te vergeten onze lieve kleine huisspin
Sebas!!
.
Lees hier het ontstaan van dit topic!
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie!
overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie!
overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
En kwartet!
overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... #p29415515
.
De hele hand!
overig/de-knusseltjes-zijn-jarig/list_messages/442749
kia・ora wijzigde dit bericht op 17-09-2019 08:53
20.63% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zaterdag 16 november 2019 om 20:21
Jahoor, alle lieve mensen mogen een likje
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zaterdag 16 november 2019 om 20:52
Haha, weet je ook direct waar je staat als je niet wilt betalen
Ik trakteer ook graag. Liever dan dat mensen mij trakteren..
Ex vriend is wel eens boos geworden..
Laat mij verdomme ook eens man zijn. ( was ik weer eens sneller met mijn bankpas)
zaterdag 16 november 2019 om 21:02
Tegenwoordig kan ik ook wel echt genieten als een ander betaald en mij ergens mee verrast. Maar dat heb ik wel moeten leren.
Heb ook wel een zwak voor de ouderwetse gentleman die je in je jas helpt en de deur opendoet
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 17 november 2019 om 15:35
Heeft Enn ooit voor me gemaakt. Ik vind hem ook super! Maar eerder glitterde ik lekkerder, dus heb ik Enn in haar topic gevraagd of ze me weer in beweging kan krijgen
Spruiten schoonmaken met twee haarballen die op boevenpad zijn.... 't Is goed voor de lijn zullewemazegge!
Spruiten schoonmaken met twee haarballen die op boevenpad zijn.... 't Is goed voor de lijn zullewemazegge!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 17 november 2019 om 15:36
zondag 17 november 2019 om 16:17
Even vanuit een ander topic die ik verder niet wil vervuilen:
Coco, jij....heel creatief en dan voor een opstelling vanuit een showroom gaan.
Ik, helemaal niet creatief (behalve onder mijn hersenpan, maar het komt er niet uit) die dan heil zoekt in het 'bij elkaar geraapte' en daar met behulp van man iets van maakt
Coco, jij....heel creatief en dan voor een opstelling vanuit een showroom gaan.
Ik, helemaal niet creatief (behalve onder mijn hersenpan, maar het komt er niet uit) die dan heil zoekt in het 'bij elkaar geraapte' en daar met behulp van man iets van maakt
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 17 november 2019 om 16:29
Ik blijf het dubbel vinden.lollypopje schreef: ↑16-11-2019 21:02Tegenwoordig kan ik ook wel echt genieten als een ander betaald en mij ergens mee verrast. Maar dat heb ik wel moeten leren.
Heb ook wel een zwak voor de ouderwetse gentleman die je in je jas helpt en de deur opendoet![]()
Heel lief, bijzonder en geeft warm gevoel. Maar ook verbaasd, wat ongemakkelijk, gevoel direct wat terug te moeten doen.
Wat ik als ik iemand trakteer dus echt niet vind en wil en verwacht.
Lat ligt bij mezelf wat hoger. Ik weet de oorzaak. Maar blijf het ingewikkeld vinden.
Ook vind ik ook oprecht niet dat omdat ik van bijstand leef de ander dus betaald.
Soms moet ik gewoon nee zeggen, doe ik ook niet moeilijk over. En verwacht al helemaal niet dat de ander dan bijspringt.
Zoals laatst bij dd kapper, het was puur als compliment bedoeld dat hij duurder is maar dit ook wel duidelijk te zien is.
Als ik dan vervolgens maar 10,00 hoef te betalen voel ik me echt ook heel opgelaten. Doodsbang dat het opgevat is als " bedelen".
Net als dat ik in een winkel tegen een vriendin zeg.. Wat een mooi shirt.
Ik bedoel dan gewoon.. Wat een mooi shirt.
Nou ja, misschien ben ik hier heel raar in.
Als jullie wat willen plannen. Dan hoor ik het graag en kijk dan of het voor mij mogelijk is.
Deal?
zondag 17 november 2019 om 16:34
Ik zie mezelf ook als gul. Mijn mogelijkheden zijn beperkt maar als het kan deel ik graag of geef iets weg.
Als iemand bij mij komt vind ik het leuk om dingen in huis te halen waarvan ik weet dat de ander hiervan geniet.
Drankje, soort brood/ beleg.
Mijn manier om te laten merken dat ik blij ben dat je er bent. Ik zeg het ook gewoon trouwens
zondag 17 november 2019 om 16:34
Benmamma, ik snap je hoor. Bang om als een bedelaar of uitvreter over te komen.
Maar hey! Als iemand jou wil trakteren is dat omdat ze dat zelf willen hè!
Althans, zo zou het voor mij zijn, omdat ik het wil doen, niet omdat ik je zou willen pamperen.
Maar hey! Als iemand jou wil trakteren is dat omdat ze dat zelf willen hè!
Althans, zo zou het voor mij zijn, omdat ik het wil doen, niet omdat ik je zou willen pamperen.
zondag 17 november 2019 om 16:37
*zet strenge stem op en heft vingertje*benmamma schreef: ↑17-11-2019 16:34Ik zie mezelf ook als gul. Mijn mogelijkheden zijn beperkt maar als het kan deel ik graag of geef iets weg.
Als iemand bij mij komt vind ik het leuk om dingen in huis te halen waarvan ik weet dat de ander hiervan geniet.
Drankje, soort brood/ beleg.
Mijn manier om te laten merken dat ik blij ben dat je er bent. Ik zeg het ook gewoon trouwens![]()
Dan mag je er ook vanuit gaan dat mensen dat voor jou willen doen. Omdat jij jij bent en iemand het graag voor je doet om allerlei redenen en met goede bedoelingen.
zondag 17 november 2019 om 16:37
SpruitenOudblond schreef: ↑17-11-2019 15:35Heeft Enn ooit voor me gemaakt. Ik vind hem ook super! Maar eerder glitterde ik lekkerder, dus heb ik Enn in haar topic gevraagd of ze me weer in beweging kan krijgen![]()
Heel eerlijk, ik durf het niet eens meer te proeven sinds mijn jeugd. Ik weet dat er allerlei andere bereidingen zijn maar..
Ik begrijp je haarballen wel... Leuk speelgoed!
Hoe was bezoek aan schoonpa?
zondag 17 november 2019 om 16:41
Ik geef grif toe dat er iets niet klopt in mijn redenatie.Grobbekuiken_ schreef: ↑17-11-2019 16:37*zet strenge stem op en heft vingertje*
Dan mag je er ook vanuit gaan dat mensen dat voor jou willen doen. Omdat jij jij bent en iemand het graag voor je doet om allerlei redenen en met goede bedoelingen.
Zoon zucht ook wel eens... Gewoon accepteren en genieten.
Ik vind het echt lastig. Mijn vader brult dan in mijn hoofd.. Hoezo jij getrakteerd worden... Alsof jij dat verdient... Hoop scheldwoorden..
Ik wil van die man af..
Blijft een leerdoel..
zondag 17 november 2019 om 16:43
Spruitjes zijn tegenwoordig veeel minder bitter dan vroeger BM! Soms bijna nootachtig en wat zoetig. Wij vinden ze heerlijk.... als ik er genoeg in de pan krijg zonder op mijn buik onder de bank te moeten vissen
Ik begrijp je hoor BM. Jouw lat voor jezelf ligt erg hoog. En je moet exact doen wat goed voelt voor jou. En niemand mag je iets 'opdringen' waar je je niet prettig bij voelt. Maar eh eh eh.... het gaat mij moeite kosten want ik ben gewoon van nature een 'deler' en ik heb het thuis nooit anders meegemaakt dat we mensen die het minder dan wij hadden hielpen. Niet om iets terug te krijgen maar om het samen goed te hebben.
Bezoekje aan schoonpa is naar volgende week geschoven. Man is nog steeds niet lekker en ik voelde me nogal overvraagd. Dus nu rustig aan het koken!
Ik begrijp je hoor BM. Jouw lat voor jezelf ligt erg hoog. En je moet exact doen wat goed voelt voor jou. En niemand mag je iets 'opdringen' waar je je niet prettig bij voelt. Maar eh eh eh.... het gaat mij moeite kosten want ik ben gewoon van nature een 'deler' en ik heb het thuis nooit anders meegemaakt dat we mensen die het minder dan wij hadden hielpen. Niet om iets terug te krijgen maar om het samen goed te hebben.
Bezoekje aan schoonpa is naar volgende week geschoven. Man is nog steeds niet lekker en ik voelde me nogal overvraagd. Dus nu rustig aan het koken!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 17 november 2019 om 16:48
Ik vind het inderdaad ook moeilijk om hulp aan te nemen. Het lastige is, dat ik vervolgens ook nog eens mensen in mijn leven heb die graag willen helpen. Dingen als heel lief dat mijn broertje een paar jaar terug van zijn vakantiegeld een e-reader kocht en er meteen ook maar een voor mij kocht, echt heel lief. Of die vriendin die ons meenam naar de supermarkt toen we nog in het voortraject van de schuldsanering zaten, en 'zoek maar uit wat je wil hebben, ik ben van plan een hele volle kar boodschappen voor jullie te betalen'. Natuurlijk gingen we alsnog voor bijvoorbeeld een goedkope pot appelstroop (man had net veel bloed verloren *kuch* en kon de extra ijzer goed gebruiken), die zij vervolgens resoluut omruilde voor de duurdere en lekkerdere met een 'ik zei toch, gewoon pakken wat je wil. Je hebt nu de kans om even NIET naar de prijs te kijken.' Nou, dat vind ik dus heel erg moeilijk he, dat voelt inderdaad eigenlijk als bedelen al biedt een ander het aan. Terwijl ook ik het andersom helemaal niet zo ervaar, en mensen graag iets gun als het even kan. Voor diezelfde vriendin met de grootste liefde dure glutenvrije pasta in huis haal, zodat zij ook mee kan eten, bijvoorbeeld, en dat vind ik dan weer heel normaal.
Ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben. Dat er maar heel weinig mensen zijn die zonder moeite alles aannemen, met niet eens die twee ruzieënde stemmetjes in het hoofd die elkaar vertellen 'jamaar ik wil bewijzen dat ik voor mezelf kan zorgen!' en 'Ik mag heus wel eens een keer wat aannemen!'
Ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben. Dat er maar heel weinig mensen zijn die zonder moeite alles aannemen, met niet eens die twee ruzieënde stemmetjes in het hoofd die elkaar vertellen 'jamaar ik wil bewijzen dat ik voor mezelf kan zorgen!' en 'Ik mag heus wel eens een keer wat aannemen!'
zondag 17 november 2019 om 16:48
Jouw ouwe is volgens mij nog een graadje erger dan die van mij was, en dat was al een enorme draak.benmamma schreef: ↑17-11-2019 16:41Ik geef grif toe dat er iets niet klopt in mijn redenatie.
Zoon zucht ook wel eens... Gewoon accepteren en genieten.
Ik vind het echt lastig. Mijn vader brult dan in mijn hoofd.. Hoezo jij getrakteerd worden... Alsof jij dat verdient... Hoop scheldwoorden..
Ik wil van die man af..
Blijft een leerdoel..
Inderdaad dat eeuwige schelden, eeuwig huisarrest, eeuwig niet deugen, eeuwig alles verkeerd doen, eeuwig alles bij ons neerleggen, eeuwig....nou ja, je snapt me.
Hij is nu inmiddels zo'n 21 jaar dood, en daarvoor was het contact nihil (lang verhaal). Hoorde via via dat hij dood was (na nog veeeeeel meer ellende), en het deed me gek genoeg niet veel. Wel de gedachte dat hij me nu niks meer kon doen. Maar het blijft enigszins invloed hebben helaas.
zondag 17 november 2019 om 16:51
Verstandig dat je het bezoekje verschuift dan, Blondje. Blijf wel goed voor jezelf zorgen en zo, minstens net zo goed als je voor anderen zorgt 
BM, het klinkt/leest bij jou nog heftiger. Hopelijk kom je ooit - liefst snel - toch van die rotzakstem af. Al weet ik dat het waarschijnlijk moeilijk zal lukken ...
Wat naar dat ouders zo kunnen zijn naar hun eigen kinderen, en dat het ook nog eens zo lang bij blijft, al waren die tirades heel erg onterecht.
BM, het klinkt/leest bij jou nog heftiger. Hopelijk kom je ooit - liefst snel - toch van die rotzakstem af. Al weet ik dat het waarschijnlijk moeilijk zal lukken ...
zondag 17 november 2019 om 17:18
Exact!Nanny_Gytha_Ogg schreef: ↑17-11-2019 16:48Ik vind het inderdaad ook moeilijk om hulp aan te nemen. Het lastige is, dat ik vervolgens ook nog eens mensen in mijn leven heb die graag willen helpen. Dingen als heel lief dat mijn broertje een paar jaar terug van zijn vakantiegeld een e-reader kocht en er meteen ook maar een voor mij kocht, echt heel lief. Of die vriendin die ons meenam naar de supermarkt toen we nog in het voortraject van de schuldsanering zaten, en 'zoek maar uit wat je wil hebben, ik ben van plan een hele volle kar boodschappen voor jullie te betalen'. Natuurlijk gingen we alsnog voor bijvoorbeeld een goedkope pot appelstroop (man had net veel bloed verloren *kuch* en kon de extra ijzer goed gebruiken), die zij vervolgens resoluut omruilde voor de duurdere en lekkerdere met een 'ik zei toch, gewoon pakken wat je wil. Je hebt nu de kans om even NIET naar de prijs te kijken.' Nou, dat vind ik dus heel erg moeilijk he, dat voelt inderdaad eigenlijk als bedelen al biedt een ander het aan. Terwijl ook ik het andersom helemaal niet zo ervaar, en mensen graag iets gun als het even kan. Voor diezelfde vriendin met de grootste liefde dure glutenvrije pasta in huis haal, zodat zij ook mee kan eten, bijvoorbeeld, en dat vind ik dan weer heel normaal.
Ik moet bv glutenvrij eten... Ik neem zelf mijn eten wel mee hoor. Die rommel is gewoon duur. Ik eet niet glutenvrij voor hobby maar omdat ik coeliakie heb.
Het voelt fijn maar ook ongemakkelijk.
zondag 17 november 2019 om 17:24
Ik verwacht niet dat ik heel erg verdrietig zal zijn als hij dood is.Grobbekuiken_ schreef: ↑17-11-2019 16:48Jouw ouwe is volgens mij nog een graadje erger dan die van mij was, en dat was al een enorme draak.
Inderdaad dat eeuwige schelden, eeuwig huisarrest, eeuwig niet deugen, eeuwig alles verkeerd doen, eeuwig alles bij ons neerleggen, eeuwig....nou ja, je snapt me.
Hij is nu inmiddels zo'n 21 jaar dood, en daarvoor was het contact nihil (lang verhaal). Hoorde via via dat hij dood was (na nog veeeeeel meer ellende), en het deed me gek genoeg niet veel. Wel de gedachte dat hij me nu niks meer kon doen. Maar het blijft enigszins invloed hebben helaas.
Misschien omdat het dan definitief nooit meer goed komt. Al weet ik dat de kans nu ook nihil is.
Enigzins, hoe heb je dat voorelkaar gekregen? Begrijp me goed ik gun je enorm dat het geen invloed meer heeft.
Bij mij is hij 24/7 aanwezig. Ook in nachtmerries, nou ja, steeds.
Ga ik na mijn depressie, weer verder aan werken.
zondag 17 november 2019 om 17:41
Er zijn mensen die mij verwennen hoor. Die doen dat gewoon, geen overleg of vraag.. Het is zo.
Vorig jaar...
Ik wilde heel graag naar een camping hier in Drenthe, een camping waar zoon kon waterskiën.
Vrienden met caravan gingen in zelfde periode op vakantie dus kon de caravan niet lenen.
Ik had een moment van schaamteloosheid en creatief
Op mp een advertentie gezet of er iemand een caravan wilde uitlenen tegen een vergoeding.
Ik dacht wie weet..
Reageert er iemand die schreef.. Er zijn ook chalets te huur op deze camping.
Uhhh ja, klopt maar die liggen flink boven budget.
Maar dan huur ik die voor jou en je zoon en dan kun je vakantie vieren.
Wat??!!! Een wel wildvreemde? Wat wil hij terug, wat is adder onder gras.
Niks. Hij had het goed en wilde op deze manier mensen helpen.
Ik heb daar echt 2 nachten van wakker gelegen. Ik kon dat niet aan in mijn hoofd.
Zoon wel
Dus geaccepteerd. Ik weet alleen zijn voornaam.
En ik heb het gecheckt bij camping.. Het was echt zo!
Een kado van 600 euro!! Absurd! Bijzonder! En aangenomen omdat ik echt een rotjaar had gehad, zoon zo enorm blij was.
Top vakantie gehad! Is een plek waar ik mij echt enorm fijn voel.
Dit was natuurlijk wel heel uitzonderlijk en bijzonder en groots..
Dat dit soort mensen bestaan!
Zo mooi!
Al kan ik ook net zo blij en ontroerd zijn van een kaartje waar precies de juiste woorden opstaan.
Dus gaat zeker niet om de waarde.
Vorig jaar...
Ik wilde heel graag naar een camping hier in Drenthe, een camping waar zoon kon waterskiën.
Vrienden met caravan gingen in zelfde periode op vakantie dus kon de caravan niet lenen.
Ik had een moment van schaamteloosheid en creatief
Op mp een advertentie gezet of er iemand een caravan wilde uitlenen tegen een vergoeding.
Ik dacht wie weet..
Reageert er iemand die schreef.. Er zijn ook chalets te huur op deze camping.
Uhhh ja, klopt maar die liggen flink boven budget.
Maar dan huur ik die voor jou en je zoon en dan kun je vakantie vieren.
Wat??!!! Een wel wildvreemde? Wat wil hij terug, wat is adder onder gras.
Niks. Hij had het goed en wilde op deze manier mensen helpen.
Ik heb daar echt 2 nachten van wakker gelegen. Ik kon dat niet aan in mijn hoofd.
Zoon wel
Dus geaccepteerd. Ik weet alleen zijn voornaam.
En ik heb het gecheckt bij camping.. Het was echt zo!
Een kado van 600 euro!! Absurd! Bijzonder! En aangenomen omdat ik echt een rotjaar had gehad, zoon zo enorm blij was.
Top vakantie gehad! Is een plek waar ik mij echt enorm fijn voel.
Dit was natuurlijk wel heel uitzonderlijk en bijzonder en groots..
Dat dit soort mensen bestaan!
Zo mooi!
Al kan ik ook net zo blij en ontroerd zijn van een kaartje waar precies de juiste woorden opstaan.
Dus gaat zeker niet om de waarde.