Napraattopic deel 121

12-11-2019 16:32 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Marana schreef:
17-11-2019 20:59
Op dit forum wordt in alle topics met regelmaat off-topic gegaan. Tot nu toe kreeg je daar nooit een ban voor, tenzij je off-topic ging nadat een moderator luid en duidelijk had verzocht om on-topic te blijven.
Nu krijgt iemand een ban in een topic waar werkelijk de helft van de posters off-topic gaat. Zonder enige waarschuwing over weer on-topic moeten gaan vooraf.

Dit is echt enorm onduidelijk en inconsequent beleid. Dit geeft mij zelfs een zeer onveilig gevoel op dit forum, als je voor een gebbetje blijkbaar al een ban voor off-topic kunt oplopen.

Of laten jullie je als mods voor iemands karretje spannen, iemand die toevallig de pik heeft op Malinois?
Dit vroeg ik me ook af.
Ik heb in het begin even meegelezen in dat topic en kan niet zeggen dat de gewraakte post van Malinois nou zo anders was dan een aantal andere reacties.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Nou dat vroeg ik me ook af. Worden er ineens achteloos bannen uitgedeeld omdat iemand haar loopt te staffen?
De off-topic-ban is anders gewoon helemaal niet uit te leggen. Het was niet off-topic, het refereerde hooguit naar het vorige topic van deze forummer die over dezelfde problematiek ging. En het topic heet niet voor niets : 'Moet ik wéér toegeven?' waarmee de TO zelf ook refereert naar dezelfde problematiek in haar vorige topic. Dan is TO zelf ook off-topic?
@Yette. Ik vraag het even aan man. Zijn brood is echt heerlijk met zuurdesem smaak. Hij is nu aan het finetuenen met korst, gaten en nasmaak. En wat ik er van weet: Hij start op zonder kefir en 'voedt' door. Hij bakt trouwens in een met bakpapier belegde Creuset. En wat ik ook weet.... Deeg met heel veel inspanning en geduld folden.
(Hij vindt het grappig dat ik dit met je aan het bespreken ben, stuurt zo een linkje naar me over de start van het gebroed).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
17-11-2019 21:11
@Yette. Ik vraag het even aan man. Zijn brood is echt heerlijk met zuurdesem smaak. Hij is nu aan het finetuenen met korst, gaten en nasmaak. En wat ik er van weet: Hij start op zonder kefir en 'voedt' door. Hij bakt trouwens in een met bakpapier belegde Creuset. En wat ik ook weet.... Deeg met heel veel inspanning en geduld folden.
(Hij vindt het grappig dat ik dit met je aan het bespreken ben, stuurt zo een linkje naar me over de start van het gebroed).
Sorry dat ik even inbreek, maar welk hydratatie-percentage van het uiteindelijke deeg houdt hij aan?
Phineas schreef:
17-11-2019 21:19
Sorry dat ik even inbreek, maar welk hydratatie-percentage van het uiteindelijke deeg houdt hij aan?
Dat moet ik hem echt vragen. Weet hij vast want hij heeft in elke kamer termo- en hydrometers liggen. En dan kom ik deeg tegen op plekken waar ik denk :sarcastic: :blond:
Oudblond schreef:
17-11-2019 21:22
Dat moet ik hem echt vragen. Weet hij vast want hij heeft in elke kamer termo- en hydrometers liggen. En dan kom ik deeg tegen op plekken waar ik denk :sarcastic: :blond:
Haha, ik zie het helemaal voor me hoe overal potten en pannen staan te borrelen :biggrin:
Oudblond schreef:
17-11-2019 21:22
Antwoord: 3 delen bloem, 1 deel water, 1 deel desem.
En bij het herhalen van 'folden' weinig bloem toevoegen. Al plakt het deeg dan erg. Dat vouw je er uit.
... Met veel geduld en inspanning...
Mij lijkt dat het dan dus juist niet off topic is. Raar gedoe dus weer met die bannen.
Oudblond schreef:
17-11-2019 21:25
Antwoord: 3 delen bloem, 1 deel water, 1 deel desem.
En bij het herhalen van 'folden' weinig bloem toevoegen. Al plakt het deeg dan erg. Dat vouw je er uit.
... Met veel geduld en inspanning...
Dat lijkt me een vrij droog deeg, of de desem moet veel vocht bevatten? Enfin, heb wel eens brood met 70% hydratatie proberen te bakken, maar no way dat je dat deeg kunt folden. Dan loopt het gewoon van de tafel af... Zulke dingen bestaan alleen op Youtube, lijkt het.
https://www.youtube.com/watch?v=2FVfJTG ... e=youtu.be

Een van de linkjes die hij in het begin volgde. En nu volgt hij steeds meer zijn eigen gevoel. En het resultaat is meer dan lekker.
Wat je zegt over 'deeg van het aanrecht lopen' gebeurt niet met deze hoeveelheid vocht. Het plakt giga. Een deegschraper is ook echt nodig. Maar droog? Nee zoals ik het hier gerezen en wel zie, is folding eerst 'plakkerig' en wordt het na weer rijzen, folden en rusten een mooi te bakken broodje.
Oudblond schreef:
17-11-2019 21:32
https://www.youtube.com/watch?v=2FVfJTG ... e=youtu.be

Een van de linkjes die hij in het begin volgde. En nu volgt hij steeds meer zijn eigen gevoel. En het resultaat is meer dan lekker
Ik zei het toch? Dit bestaat alleen op Youtube :cry:

Maar goed, ik denk dat ik binnenkort toch maar weer een desem tot leven ga wekken. Ook zonder folden was dat brood al zoveel lekkerder dan uit de winkel...
Pas op hoor, ik ga staffen voor off topic!
Tssss beetje over deeg zitten kletsen hier op napraat. Maak er een topic over, dan pas kun je er hier over napraten :proud:
Phineas schreef:
17-11-2019 21:30
Dat lijkt me een vrij droog deeg, of de desem moet veel vocht bevatten? Enfin, heb wel eens brood met 70% hydratatie proberen te bakken, maar no way dat je dat deeg kunt folden. Dan loopt het gewoon van de tafel af... Zulke dingen bestaan alleen op Youtube, lijkt het.

Vrij droog: Betty Slocombe
Veel vocht: Seks
Hydratatie proberen: Sport
Bakken: Reizen
Folden: Klussen
Tafel : Thuis
Youtube: Entertainment

Dit kan over het hele forum gaan .. wat nou off-topic! :furious:
SHIFTY schreef:
17-11-2019 21:59

Haha, Betty past in het rijtje van de pijlers.
(Nou is ze voor mij ook de; soort stabiele zuil, dus dat snap ik wel, maar toch)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
SHIFTY schreef:
17-11-2019 21:59

:D
Precies, er zijn enkele vast waarden op dit forum en in vergelijking met pijlers is Betty de factor waar je het meest op kan rekenen.
Marana schreef:
17-11-2019 21:50
Pas op hoor, ik ga staffen voor off topic!
Tssss beetje over deeg zitten kletsen hier op napraat. Maak er een topic over, dan pas kun je er hier over napraten :proud:
Ik hartje offtopic, maar dit geneuzel over desem en kefir gaat me een beetje te ver.
Solomio schreef:
17-11-2019 22:14
Ik hartje offtopic, maar dit geneuzel over desem en kefir gaat me een beetje te ver.
Dit

Dus
Ik maak er anders ook nooit een opmerking over ;-)
broekrok schreef:
17-11-2019 22:20
Dit

Dus
Ik vermoedde al dat jij het met me eens was.
Ik denk Nous ook. :biggrin:
Nou jongens! Ik voel me bijzonder gevleid.
Solomio schreef:
17-11-2019 22:21

Hooguit met het tweede deel van je zin ;-D
Solomio schreef:
17-11-2019 22:21
Uiteraard
Solomio schreef:
17-11-2019 20:18
Malinois 48-uursban wegens offtopic?
Blijkbaar.
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 22:22
Nou jongens! Ik voel me bijzonder gevleid.

Ik kan haast niet wachten tot je een volledig terechte fittie hebt om je HRS te spelen :cheer2:
Maar ik vind je zo ook al heel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven