Peutertopic III

maandag 18 november 2019 om 11:57
Gefeliciteerd Pavo, leuk dat je even een berichtje plaatst.
Het is even wennen voor jullie allemaal, ik deed dochter zoveel mogelijk betrekken bij alles en laten helpen, ze was nog wel heel jong maar merkte best snel dat ze op den duur haar plek een beetje wist, klinkt een beetje gek, maar we werden een beetje een team met zen allen.
Sneeuwbal , fijn lekker je huis weer voor jezelf en nu beetje bij beetje je ritme vinden. Die eerste weken zijn echt even zoeken , maar komt vanzelf wel goed.
lekker genieten.
Teckel hoe was je weekend weg ?
Het is even wennen voor jullie allemaal, ik deed dochter zoveel mogelijk betrekken bij alles en laten helpen, ze was nog wel heel jong maar merkte best snel dat ze op den duur haar plek een beetje wist, klinkt een beetje gek, maar we werden een beetje een team met zen allen.
Sneeuwbal , fijn lekker je huis weer voor jezelf en nu beetje bij beetje je ritme vinden. Die eerste weken zijn echt even zoeken , maar komt vanzelf wel goed.
lekker genieten.
Teckel hoe was je weekend weg ?
maandag 18 november 2019 om 12:07
Gefeliciteerd Pavo!!
Hier hielp het vooral dat we de baby niet als museumstuk behandelden, maar dat (toen) dreumes gewoon mocht komen aaien enzo. Ook al vond de kraamhulp van niet (want ze is net geboren/ dreumes heeft net in zijn neus gezeten/ ze is nog zo klein/ pas op met dr nek/ hij is zo ruw), haar hebben we daar gelukkig altijd in genegeerd...
@wp: beterschap! Was hij wel droog vannacht?

Hier hielp het vooral dat we de baby niet als museumstuk behandelden, maar dat (toen) dreumes gewoon mocht komen aaien enzo. Ook al vond de kraamhulp van niet (want ze is net geboren/ dreumes heeft net in zijn neus gezeten/ ze is nog zo klein/ pas op met dr nek/ hij is zo ruw), haar hebben we daar gelukkig altijd in genegeerd...
@wp: beterschap! Was hij wel droog vannacht?
maandag 18 november 2019 om 12:57
Gefeliciteerd Pavo!
Ik zou proberen vooral een op een tijd te behouden en laten zien dat baby ook af en toe moet wachten. Dus als baby huilde maar peuter schone luier nodig had was het af en toe. Baby je moet even wachten, ik ga eerst peuter helpen.
Hier is nu juist fase dat baby erg mobiel is en peuter hem omduwt enzo
.
Ik zou proberen vooral een op een tijd te behouden en laten zien dat baby ook af en toe moet wachten. Dus als baby huilde maar peuter schone luier nodig had was het af en toe. Baby je moet even wachten, ik ga eerst peuter helpen.
Hier is nu juist fase dat baby erg mobiel is en peuter hem omduwt enzo

maandag 18 november 2019 om 14:27
Ja ik zeg dat het niet mag. En onze baby lacht om alles dus dat die het niet leuk vindt komt nog niet binnen. Dus ik zeg dat ik het in ieder geval niet leuk vind. Als hij ondanks waarschuwen doorgaat, mag hij even nadenken in de hoek.

maandag 18 november 2019 om 14:34
Hier geeft dreumes wel aan dat hij het niet leuk vind gaat dan huilen , maar dat doet dochter vrij weinig. ik zet haar na de waarschuwing ook op haar straf kruk, na 10 keer terug zetten komt de boodschap dan aan.
Ben blij als dreumes straks wat steviger staat en loopt zodat hij een beetje weerbaarder wordt.
Ben blij als dreumes straks wat steviger staat en loopt zodat hij een beetje weerbaarder wordt.
maandag 18 november 2019 om 14:40
Haha, die blik die je dan van de oudste gaat krijgen als ze duwt en de jongste valt niet meer op, die is briljantQuest schreef: ↑18-11-2019 14:34Hier geeft dreumes wel aan dat hij het niet leuk vind gaat dan huilen , maar dat doet dochter vrij weinig. ik zet haar na de waarschuwing ook op haar straf kruk, na 10 keer terug zetten komt de boodschap dan aan.

Hier kan de jongste de oudste nu ook omver duwen als hij op zijn hurken zit (en dus wat minder stabiel is), die wist de eerste keer ook niet wat hem overkwam...
(Verder bevorderen we het niet dat ze elkaar duwen hoor, maar dit soort dingen blijven mooie "mijlpalen" omdat de verhoudingen onderling meteen weer veranderen)
maandag 18 november 2019 om 15:01
Gefeliciteerd Pavo! Hier wat stiller op Viva, 25 weken zwanger nu en merk dat het zeker in combinatie met de feestdagen en drukke peuter zwaarder begint te worden.
De baby in de buik is zo druk dat ze me snachts wakker maakt (dit belooft wat
)
Ik lees alle tips over hoe om te gaat met peuter en newborn mee. Super handig, ik dacht er ook aan peuter een babypop te kopen (geheel plastic) die ze dan bijvoorbeeld ook in "bad" kan doen als wij de baby in bad doen. Zijn er nog meer tips hoe peuter voor te bereiden?
De baby in de buik is zo druk dat ze me snachts wakker maakt (dit belooft wat

Ik lees alle tips over hoe om te gaat met peuter en newborn mee. Super handig, ik dacht er ook aan peuter een babypop te kopen (geheel plastic) die ze dan bijvoorbeeld ook in "bad" kan doen als wij de baby in bad doen. Zijn er nog meer tips hoe peuter voor te bereiden?
maandag 18 november 2019 om 15:07
Hier was het boekje "bobbi en de baby" favoriet, omdat daarin wordt verteld wat je allemaal met een baby kan doen.Koekiemonster26 schreef: ↑18-11-2019 15:01Gefeliciteerd Pavo! Hier wat stiller op Viva, 25 weken zwanger nu en merk dat het zeker in combinatie met de feestdagen en drukke peuter zwaarder begint te worden.
De baby in de buik is zo druk dat ze me snachts wakker maakt (dit belooft wat)
maandag 18 november 2019 om 15:09
Leuk om te lezen allemaal! Hier 11 november bevallen van een 2e zoontje en ondanks dat het de 2e is vind ik het misschien wel nog pittiger. Gelukkig is man komende 2 weken nog thuis, maar zie op tegen het moment dat hij weer gaat werken en ik het alleen zal moeten doen. Peuter is tot nu toe wel lief voor z’n broertje, maar je merkt wel dat hij ons aan het uitproberen is en omdat hij veel tijd met z’n vader doorbrengt hij een stuk afstandelijker naar mij is.
We moeten allemaal nog ff onze weg vinden en wennen.
We moeten allemaal nog ff onze weg vinden en wennen.

maandag 18 november 2019 om 16:15
Gefeliciteerd pavo en budgy!
Zeker wennen het nieuwe ritme. We laten peuter ook gewoon meekijken/helpen als hij zelf wil.
Met een badje pakt hij zelf al het krukje om op te staan om mee te kijken, en hij wilde mij ook na doen met water over het lichaampje te doen. Prima.
Hij zegt ook, baby huilt, wil hij fles? Of speen of iets dergelijks. Hij denkt echt mee, super lief.
Hij zal straks ook echt wel moeten afkicken als vriend weer aan het werk gaat. Hopelijk ben ik dan weer wat mobieler als nu en een beter ritme zodat we ook meer kunnen doen. Al werkt het weer ook echt niet mee
Gister wel lekker wezen wandelen, peuter kon heerlijk op het meerijdplankje zitten en vond het geweldig.
Zeker wennen het nieuwe ritme. We laten peuter ook gewoon meekijken/helpen als hij zelf wil.
Met een badje pakt hij zelf al het krukje om op te staan om mee te kijken, en hij wilde mij ook na doen met water over het lichaampje te doen. Prima.
Hij zegt ook, baby huilt, wil hij fles? Of speen of iets dergelijks. Hij denkt echt mee, super lief.
Hij zal straks ook echt wel moeten afkicken als vriend weer aan het werk gaat. Hopelijk ben ik dan weer wat mobieler als nu en een beter ritme zodat we ook meer kunnen doen. Al werkt het weer ook echt niet mee

Gister wel lekker wezen wandelen, peuter kon heerlijk op het meerijdplankje zitten en vond het geweldig.
maandag 18 november 2019 om 16:45
dinsdag 19 november 2019 om 09:43
Gefeliciteerd pavo en budgy 
Hetgeen waar zoon vorige week ziek was van heeft ons helaas ook aangestoken
ik ben de nacht van zondag op maandag ziek geworden en vriend ook vanaf gisteren ziek. Vanochtend leek het weer wat beter te gaan dus ik heb zoon naar schoonouders gebracht maar onderweg naar het werk kwam toch alles er weer uit... toen maar omgedraaid en naar huis gegaan.
Bah, hopelijk word het snel beter, dit is niks zo.
Zoon is helemaal in de ban van sinterklaas. We zijn zondag naar een intocht geweest en hij vond het heel leuk! Met zwarte piet op de foto geweest en het paard geaaid. Gisteravond ging de bel en zoon dacht meteen dat sinterklaas aan de deur stond, zo schattig hoe hij er nu al heilig in gelooft!

Hetgeen waar zoon vorige week ziek was van heeft ons helaas ook aangestoken

Bah, hopelijk word het snel beter, dit is niks zo.
Zoon is helemaal in de ban van sinterklaas. We zijn zondag naar een intocht geweest en hij vond het heel leuk! Met zwarte piet op de foto geweest en het paard geaaid. Gisteravond ging de bel en zoon dacht meteen dat sinterklaas aan de deur stond, zo schattig hoe hij er nu al heilig in gelooft!
dinsdag 19 november 2019 om 09:52
Gefeliciteerd budgy!
En fijne tips om te lezen voor straks als de baby er is.
Wat schattig aardbei!
Wij zijn zondag ook naar de intocht geweest, dochter vond het ook super leuk! Ga denk ik aan de buurman vragen of hij wil aankloppen met pakjesavond en dat de zak cadeautjes dan voor de deur staat.
Dochter was weer om 5.30 wakker, heeft wel tot na zessen in bed geslapen maar is nu moe. Tja logisch ook.
En fijne tips om te lezen voor straks als de baby er is.
Wat schattig aardbei!
Wij zijn zondag ook naar de intocht geweest, dochter vond het ook super leuk! Ga denk ik aan de buurman vragen of hij wil aankloppen met pakjesavond en dat de zak cadeautjes dan voor de deur staat.
Dochter was weer om 5.30 wakker, heeft wel tot na zessen in bed geslapen maar is nu moe. Tja logisch ook.

dinsdag 19 november 2019 om 10:26
Wij zijn niet naar de intocht geweest. Hier was het smiddags. Zoals veel kinderdingen.
Snap ik nou niets van, middagdutje...?
Wel heel jammer, denk dat hij het heel leuk had gevonden. Maar met pasgeboren baby, ik nog niet fit, en middagdutje vonden we het geen goed idee.
Zoon heeft wel zn schoentje mogen zetten gisteravond. Hij kwam vanmorgen beneden en vroeg, waar is sinterklaas dan?
Hij snapt t nog niet helemaal
Hij was wel blij met zn autocadeautje
Wel heel jammer, denk dat hij het heel leuk had gevonden. Maar met pasgeboren baby, ik nog niet fit, en middagdutje vonden we het geen goed idee.
Zoon heeft wel zn schoentje mogen zetten gisteravond. Hij kwam vanmorgen beneden en vroeg, waar is sinterklaas dan?

Hij was wel blij met zn autocadeautje

dinsdag 19 november 2019 om 10:32
Veel sporten en hobbies voor oudere kinderen (vanaf 4-5) zijn in de ochtend, dus dan zouden zij niet kunnensneeuwball schreef: ↑19-11-2019 10:26Wij zijn niet naar de intocht geweest. Hier was het smiddags. Zoals veel kinderdingen.
Hij was wel blij met zn autocadeautje![]()

dinsdag 19 november 2019 om 10:34
@sneeuwball wanneer zouden ze het dan moeten doen? In de ochtend is ook weer lastig met alle zwemlessen, clubjes etc. ik vind het juist fijn dat de kinderdingen vaak middags zijn omdat baby nu zijn belangrijkste dutjes in de ochtend doet. Bovendien zijn er niet zoveel kinderen die sinterklaas bewust mee maken die nog overdag slapen.
Helaas zijn wij echter niet naar de intocht geweest, baby was flink ziek en man moest klussen dus het is er niet van gekomen. A.s. zondag komt hij in de wijk incl fanfare, sinterklaas die de kinderen bij naam op schoot roept etc. denkt dat dochter dat wel mooi gaat vinden!
Gister zijn wij naar de kerstshow bij de Intratuin Duiven geweest, goede tip voor een leuk en gratis uitje maar ik zou wel op een doordeweekse dag gaan. Ik vond het nu lekker rustig maar in het weekend schijnt het echt verschrikkelijk te zijn. Dochter was onder de indruk van alles en vond vooral de draaimolen op het einde fantastisch, ze heeft maar liefst 12 rondjes gemaakt.
Beterschap voor iedereen met zieke kinderen! @aardbei hopelijk knap jij zelf ook snel weer op!
Helaas zijn wij echter niet naar de intocht geweest, baby was flink ziek en man moest klussen dus het is er niet van gekomen. A.s. zondag komt hij in de wijk incl fanfare, sinterklaas die de kinderen bij naam op schoot roept etc. denkt dat dochter dat wel mooi gaat vinden!
Gister zijn wij naar de kerstshow bij de Intratuin Duiven geweest, goede tip voor een leuk en gratis uitje maar ik zou wel op een doordeweekse dag gaan. Ik vond het nu lekker rustig maar in het weekend schijnt het echt verschrikkelijk te zijn. Dochter was onder de indruk van alles en vond vooral de draaimolen op het einde fantastisch, ze heeft maar liefst 12 rondjes gemaakt.

Beterschap voor iedereen met zieke kinderen! @aardbei hopelijk knap jij zelf ook snel weer op!

dinsdag 19 november 2019 om 12:49
Budgy gefeliciteerd
komt echt goed, ik herinner me ook die tijd dat ik dacht jeetje hoe ga ik dat doen als man straks gaat werken, en ineens deed ik het en nu weet ik niet beter.
geniet nog maar even lekker van mekaar nu.
Aardbei , blehhh veel beterschap lekker onder de wol
sneeuwbal haha ik had dus hetzelfde indd, waarom in de middag ? Maar indd de kinderen die het echt bewust meemaken slapen natuurlijk helemaal niet meer smiddags
Wij zijn ook niet geweest , maar ze zijn ook nog te klein ervoor om het echt te begrijpen.
Pip jeetje dat is ook lekker vroeg geweest vanmorgen poehhhh
Envelop, hoe is het met dochter nu? baby weer opgeknapt ondertussen ?
Maartje ik moest zo lachen om je reactie haha kan niet wachten op het moment dat ze broertje om probeert te duwen en hij blijft staan, ben benieuwd naar dat gezicht hahah
WP beterschap met de kleine. Wel slim van hem op de koude vloer te gaan liggen.
dan heb ik gelijk een vraag voor je, is niet rot bedoelt maar ik vind het soms lastig dat je binnen komt vallen met een mededeling of vraag, maar verder niet even reageert op bijvoorbeeld in dit geval 3 moeders die net hun babynieuws verkondigen . Je bent niet verplicht hele dagen op iedereen te reageren, maar in dit geval denk ik dan goh neem even de moeite om hun te feliciteren. We leven toch een beetje met mekaar mee , tenminste zo voelt dat voor mij in ieder geval
sorry moest het even kwijt.

komt echt goed, ik herinner me ook die tijd dat ik dacht jeetje hoe ga ik dat doen als man straks gaat werken, en ineens deed ik het en nu weet ik niet beter.
geniet nog maar even lekker van mekaar nu.
Aardbei , blehhh veel beterschap lekker onder de wol
sneeuwbal haha ik had dus hetzelfde indd, waarom in de middag ? Maar indd de kinderen die het echt bewust meemaken slapen natuurlijk helemaal niet meer smiddags

Wij zijn ook niet geweest , maar ze zijn ook nog te klein ervoor om het echt te begrijpen.
Pip jeetje dat is ook lekker vroeg geweest vanmorgen poehhhh
Envelop, hoe is het met dochter nu? baby weer opgeknapt ondertussen ?
Maartje ik moest zo lachen om je reactie haha kan niet wachten op het moment dat ze broertje om probeert te duwen en hij blijft staan, ben benieuwd naar dat gezicht hahah
WP beterschap met de kleine. Wel slim van hem op de koude vloer te gaan liggen.
dan heb ik gelijk een vraag voor je, is niet rot bedoelt maar ik vind het soms lastig dat je binnen komt vallen met een mededeling of vraag, maar verder niet even reageert op bijvoorbeeld in dit geval 3 moeders die net hun babynieuws verkondigen . Je bent niet verplicht hele dagen op iedereen te reageren, maar in dit geval denk ik dan goh neem even de moeite om hun te feliciteren. We leven toch een beetje met mekaar mee , tenminste zo voelt dat voor mij in ieder geval

sorry moest het even kwijt.