Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het af en toe ook lastig dat zoveel dingen in de middag zijn hoor, zoon slaapt tussen de middag nog anderhalf tot drie uur dus wij gaan ook niet vaak naar dingen die die tijd zijn.

Deze intocht begon om 14u en de plek waar we met vrienden af hadden gesproken zou sinterklaas rond 14.30 uur zijn. Wij hebben zoon rond 12u in bed gelegd en om 13.45 uur wakker gemaakt :) had hij toch bijna 2 uur geslapen.
Gefeliciteerd Budgy!

Ik loop even met m'n ziel onder m'n arm en m'n wallen op m'n enkels. Weekend met m'n moeder was onwijs leuk maar ik ben alles behalve uitgerust en opgeladen. Ik ben zo moe. En peuter lijkt z'n middag slaapje te gaan skippen. Baby is vannacht weer uren wakker geweest en peuter wil nu niet slapen. Ik ben op. Ik zit te janken van vermoeidheid. Had me er helemaal op ingesteld dat ik even half uur/uurtje kon slapen. Maar dat is me dus niet gegund. Soms vraag ik mij af of er geen depressie sluimert omdat ik vaak zo neerslachtig ben. Maar ik vind het heel erg eng om daar aan te moeten toegeven. Want wat als dat zo is, wat dan.
Maartje is ook nog een optie, om het liddag slaapje een beetje te vervroegen.

Teckel, vind heel rot om te lezen meiss.
Dat neerlsachtige en dat je zo moe bent is niet fijn.
Maar wat je vooral niet moet doen is ervan weglopen in de zin niet ergens aan toe geven omdat je bang bent voor wat er komen gaat.
Misschien kan je een keer langs de huisarts om een balletje op te gooien, maak het voro jezelf niet zo een zwaar onderwerp.
Mocht je vragen hebben of wat kwijt willen, ik heb helaas ervaring met Burn out / Depressie.
Wat naar teckeltje. Als je zo moe bent, is natuurlijk alles extra zwaar. Als je vermoed dat er iets extras sluimert, toch langs de huisarts?

Het is ook niet niets, 2 kleine kinderen. Je had wat issues met man, dat zal ook niet in 1x weer goed zijn, en werken jullie aan. Dat kost ook energie.

Wees lief voor jezelf!

En fijn om te lezen dat sommige het ook lastig/jammer vinden dat die dingen in de middag zijn.
Hopelijk als peuterzoon het echt bewust meemaakt, dat babyzoon makkelijker is met zn middagdutje als peuter.
Ja dat met man komt denk ik wel door mij, door hoe ik me voel en hoe ik daardoor handel.
Teckel misschien ook bespreekbaar maken met je man, en eerlijk naar jezelf zijn.
Als jij denkt dat er iets niet goed zit , aan de bel trekken.
Dat je je afvraagt wat als ik eraan toegeef en ik ben evt overspannen is niet erg maar mag geen drempel zijn.
Om zo eerder je toegeeft aan jezelf om zo beter en sneller kan je om hulp vragen , niet aanmodderen en niet wegstoppen, anders komt er een dag dat de bom ontploft en dan ben je veel verder van huis.
Je kan al met kleine handvaten die je geboden worden al zoveel bereiken, het hoeft niks groot te zijn. Maar om dat in te schatten moet jij eerst kijjken naar jezelf en wat jij nu wilt. Goed naar jezelf luisteren en even diep graven hoe voel je je echt? Waar zit je mee? Wat wil je? Op de oppervlakte ga je de kern van je probleem niet vinden, je zal even goed met jezelf in gesprek moeten gaan.
Je moet het een beetje zien als het pellen van een ui, wij hebben als mensen zoveel lagen opgebouwd , door dingen die we hebben meegemaakt , en ergens onder die lagen lig jij , zoals jij bent niet met alle ballast of meningen of ervaringen of wat dan ook. daar moet je heen!
Voor nu een hele dikke knuffel en weet dat we er zijn voor je hier . :loveys:
Teckeltje88 schreef:
19-11-2019 13:59
Gefeliciteerd Budgy!

Ik loop even met m'n ziel onder m'n arm en m'n wallen op m'n enkels. Weekend met m'n moeder was onwijs leuk maar ik ben alles behalve uitgerust en opgeladen. Ik ben zo moe. En peuter lijkt z'n middag slaapje te gaan skippen. Baby is vannacht weer uren wakker geweest en peuter wil nu niet slapen. Ik ben op. Ik zit te janken van vermoeidheid. Had me er helemaal op ingesteld dat ik even half uur/uurtje kon slapen. Maar dat is me dus niet gegund. Soms vraag ik mij af of er geen depressie sluimert omdat ik vaak zo neerslachtig ben. Maar ik vind het heel erg eng om daar aan te moeten toegeven. Want wat als dat zo is, wat dan.
Wat als het dat zo is en je negeert het? Wat dan?
Wat als het niet zo is en je krijgt dat bevestigd, wat dan?

Beide vragen laten het fijn zijn om te weten wat er wel of niet speelt.

Even naar de huisarts om aan de bel te trekken! xx
Quest je woorden ontroeren me, bedankt.

En ik weet dat jullie gelijk hebben maar ik hoop ook dat jullie begrijpen dat het heel moeilijk is om dit aan mezelf (en mijn omgeving) toe te geven. Het voelt als falen. Er niet kunnen zijn voor mijn gezin. Als ik dan denk aan de kennis die ik heb over hechting en depressie dan word ik gek.
Het is heel moeilijk Teckel , ik begrijp wat je bedoelt , en het is geen falen, want kijk eens naar je berichten je geeft toe dat er iets zit, weet je wel hoe knap dat is om durven toe te geven aan jezelf.
Je omgeving zal je ten alle tijden steunen en er voor je zijn. Zolang je moedig blijft en eerlijk naar jezelf heb je niks te vrezen, het kan alleen maar beter en mooier worden.
Je bent er voor je gezin iedere dag, maar ook jij kan een keer instorten en daar is helemaal niks geks aan.
Je bent een mens je hebt grenzen, gevoelens, eisen ect ect en die maken je kwetsbaar , en dat geeft toch niet?
Je bent een goede moeder een goede partner en nog veel meer. Maar bedenk dat je ook goed voor jezelf moet zijn.
Wat vervelend om te lezen dat je je zo neerslachtig voelt Teckeltje, dikke knuffel :hug:
Het lijkt mij ook verstandig om een afspraak bij de HA te maken, al is het maar om een keer over je gevoel te praten. Dit soort gevoelens moet je niet voor je houden imo. Verder geen tips, zie hierboven me goede tips en hopelijk heb je er iets aan :there:
Oo teckel wat ongelooflijk rot dat je je zo voelt :hug:
Ik trap zelf regelmatig op de rem omdat meerdere vriendinnen overspannen zijn of er tegenaan zitten.

En dat vind ik helemaal niet vreemd met alle eisen die we onszelf opleggen. Opvoeden, leuke partner zijn, werken, sociaal leven, huishouden en ergens tussendoor sporten..
Teckel.. Zo herkenbaar..
Lang verhaal kort; ik slik nog steeds antidepressiva en ik houd m'n hart vast voor de toekomst ivm hechting idd (hier ook beroepsdeformatie)
Het is zo herkenbaar dat ik gewoon voel wat je bedoelt..
Teckeltje88 schreef:
19-11-2019 15:01

En ik weet dat jullie gelijk hebben maar ik hoop ook dat jullie begrijpen dat het heel moeilijk is om dit aan mezelf (en mijn omgeving) toe te geven. Het voelt als falen. Er niet kunnen zijn voor mijn gezin. Als ik dan denk aan de kennis die ik heb over hechting en depressie dan word ik gek.
Ik heb die kennis niet, maar is het dan niet juist verstandiger om het nu aan te pakken ipv wachten tot het erger is? Want kan me indenken dat de gevolgen mbt hechting dan ook groter zijn.
Daarnaast vind ik het persoonlijk juist sterk als men durft toe te geven dat het alleen niet lukt en hulp nodig is. Om hulp te vragen is moed nodig.
Ik ben er van overtuigd dat moeders die zich zorgen maken om de hechting al 1000 stappen voor zijn in de hechting dan moeders met dezelfde problematiek die zich er niet bewust van zijn
rosings schreef:
19-11-2019 20:51
Ik ben er van overtuigd dat moeders die zich zorgen maken om de hechting al 1000 stappen voor zijn in de hechting dan moeders met dezelfde problematiek die zich er niet bewust van zijn
Mooi gezegd.

Knuffel voor je Teckel, ik weet even geen advies, ben zelf ook een beetje blur op het moment :hug: :rose:
Eens met Rosings..
Ik zou dit zeker aangeven bij de huisarts of POH. Je moe of zelfs uitgeput voelen, is helemaal niet gek met 2 kleine kinderen, maar je vaak neerslachtig voelen, is wel echt een teken dat er misschien meer aan de hand is dan alleen drukte..
Sterkte! :hug:

@ activiteiten in de middag: ja, vind ik ook vaak gek en skippen wij dan dus maar, dochter kan echt nog niet zonder haar slaapje.

Hier hebben wij zowaar na maaanden om 5:00 opstaan al 2 ochtenden tot 6:30 en zelfs 6:50 gehad. Laat dit please het nieuwe ritme zijn!
Lasvegas-84 schreef:
19-11-2019 21:15
Eens met Rosings..
Ik zou dit zeker aangeven bij de huisarts of POH. Je moe of zelfs uitgeput voelen, is helemaal niet gek met 2 kleine kinderen, maar je vaak neerslachtig voelen, is wel echt een teken dat er misschien meer aan de hand is dan alleen drukte..
Sterkte! :hug:

@ activiteiten in de middag: ja, vind ik ook vaak gek en skippen wij dan dus maar, dochter kan echt nog niet zonder haar slaapje.

Hier hebben wij zowaar na maaanden om 5:00 opstaan al 2 ochtenden tot 6:30 en zelfs 6:50 gehad. Laat dit please het nieuwe ritme zijn!
Wij hebben van het weekend zelfs 7.19 geklokt, we wisten niet wat ons overkwam :O

Ik heb wel al dagen dat ik zoon ("ik wil eten") zeg dat hij nog even moet slapen, omdat het vroeg is. Dan ga ik zelf naar de wc, en zie dan dat het 6.40 is. Puur en alleen omdat dochter opeens doorslaapt komt het niet in me op dat het voor zoon echt wel eens ontbijttijd zou kunnen zijn.
(Hij draait zich dan inderdaad wel braaf om en slaapt nog 1,5uur door. Ik schaam me er bijna voor het op te typen)

*en waarschijnlijk heb ik nu onze positieve vibe gestoord door dit op het forum te benoemen :facepalm:
Dank voor de felicitaties! Jij ook nog gefeliciteerd Pavo trouwens :)

Aaah teckeltje er is al veel moois gezegd! Heel veel sterkte en de 1e stap is dat je het erkent inderdaad. Hopelijk kan je (eventueel met hulp) jezelf herpakken!

Jij ook sterkte Maartje!

Ga duimen voor je Las Vegas dat het blijvend is!

Hier nu al 3 avonden achter elkaar niet meer bij peuter op de kamer hoeven zitten tot hij in slaap valt! En de nachten gaan meestal goed. Wel is hij nog steeds vroeg wakker (tussen 5-6u) maar dankzij baby zit ik toch totaal niet in een slaap ritme dus ach dat kan er wel bij :)

Verder nog een vraagje voor degene met peuter en baby. Hoe gaan jullie de deur uit om boodschappen te doen. Het meerijdplankje is vandaag geen succes gebleken.
Peuter was hier toen nog een dreumes, maar hij ging mee op de loopfiets. Plankje heeft hij pas later leren waarderen. Draagdoek was kansloos, dan kon ik niet snel genoeg ingrijpen bij de oudste als het nodig was, en ik ben geen drager.

Hoe bedoel je trouwens dat het plankje geen succes was? Ik bedoel, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Teckeltje88 schreef:
19-11-2019 15:01

Ah Teckel wat naar dat je je zo voelt. Je maakt het zwaar voor jezelf door over hechting en depressie na te denken. Wat er nu is, is er nu en je voelt waarschijnlijk zelf wel dat dat wel of niet goed is. Het is juist zo krachtig als je zelf al erkent dat dat gevoel er is en je eigenlijk weet dat je er wat mee moet. Ga naar de huisarts of poh zodat je samen kan kijken wat je kan gaan doen om hier mee om te gaan.
Ik heb zelf een postnatale depressie gehad en ik zei al heel vroeg na de kraamweek wat ik voel klopt niet, zo hoor ik me niet te voelen en daardoor trok ik zelf al vrij snel aan de bel. Soms was alles me te veel, maar door dat alles heen hield ik ook heel veel van mijn dochter en bleef ik voor haar zorgen ondanks dat het soms zwaar voor me viel. Depressie voelde voor mij niet van invloed op de hechting met mijn kind. Ik wilde me juist weer gelukkig voelen omdat ik rationeel wist/zag dat ik zo'n mooi gezin had/heb.
Ach Teckel, wat ontzettend verdrietig voor je! Er is al veel gezegd, ik hoop dat je tot een keuze kunt komen waar je je prettig bij voelt en die helpend is.
@ Maartje ben je okee?
:hug: voor iedereen die het nodig heeft.

Peuter vind hier het meerijdplankje geweldig, we hebben er wel een waar hij op kan zitten. Is dat een idee?
Ook vind hij boodschappen doen leuk, dus als hij in de winkel met een wagentje mag lopen, is hij blij.
En we laten wekelijks thuisbezorgen.
sneeuwball schreef:
20-11-2019 07:04
:hug: voor iedereen die het nodig heeft.

Peuter vind hier het meerijdplankje geweldig, we hebben er wel een waar hij op kan zitten. Is dat een idee?
Ook vind hij boodschappen doen leuk, dus als hij in de winkel met een wagentje mag lopen, is hij blij.
En we laten wekelijks thuisbezorgen.
Ja dit! Al loopt hij inmiddels zo goed dat hij ook veel loopt ipv plankje.
Wat betreft mezelf, jullie zijn lief en hebben gelijk. Moet het er eerst met man over hebben maar hij is morgenavond pas thuis.
budgy86 schreef:
19-11-2019 22:36

Verder nog een vraagje voor degene met peuter en baby. Hoe gaan jullie de deur uit om boodschappen te doen. Het meerijdplankje is vandaag geen succes gebleken.
Met de loopfiets. Of peuter in mijn nek, maar dat is pasbevallen geen aanrader. Plankje heeft hij maar zeer weinig opgestaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven