Werk & Studie alle pijlers

Opzegtermijn

21-11-2019 15:59 9 berichten
Contract zegt: ''De overeenkomst is aangegaan voor de bepaalde tijd van x maanden en eindigt derhalve
van rechtswege op x. Dit laat onverlet dat ieder der partijen deze overeenkomst tussentijds schriftelijk, tegen het einde van een kalendermaand, kan opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand.''

Stel: ik dien 25 november mijn ontslag in. Kan ik dan per 25 december weg, of per 1 januari? Vaak staat er namelijk een zin in het contract met ''1e dag van de maand'' of iets dergelijks. Hier staat ''tegen het einde van de kalendermaand''. Kalendermaand verwijst natuurlijk wel weer naar een hele maand.

Iemand die hier verstand van heeft?
Alle reacties Link kopieren
31 December is dan je laatste dag.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
25 november opzeggen is werken t/m 31 december, ergens anders starten bij aanvang nieuwe kalendermaand, per 1 januari dus.
Dit is altijd dan de eerste van de nieuwe maand. Dus zoals bovenstaand 31 december je laatste dag. Je kunt wel vragen of je vakantiedagen, mits je die nog hebt, op kan nemen. Zoveel zijn dat er dan niet, dan kun je toch 25 december weg.
Ik zou rekenen op 31 december laatste werkdag.

En aangezien de Kerstdagen op woensdag + donderdag vallen en op 24 december/31december iedereen om 16:00 pleite is, is dat best gunstig.
31 december je laatste werkdag. 1 januari niet meer in dienst
Bedankt allemaal! Duidelijk dus!
Je bent dan in dienst tot en met 31 december. Misschien heb je nog vakantiedagen die je kunt opnemen, zodat je de 25ste al vrij bent,
In al mijn contracten stond dat ook, maar heb nog nooit hoeven uitwerken tot einde van de maand. Altijd op de dag dat ik het ontslag in diende, daarna nog een maand uitwerken.
Dus ik zou het als ik jou was gewoon even vragen, dan weet je het zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven